Reálisan nézve, két atomhatalom nem fog egymásnak menni, amig nincs egy olyan technologia a birtokában, amely anulálja a nukleáris fegyvereket.
Ez tény. Ehhez képest proxy háborúkban ezres nagyságrendben vesztek oda gépek a múlban, bár vietnám óta a százas nagyságrend sincs. Ez örömteli és ennek csak örülni lehet. Viszont az megvan, hogy az egyensúly garantálja ezt?
Akkor minek is a hagyományos harcászatban európának (elsősorban ny. európának) Ki ellen?
Lásd fent. 4 évre sem lát előre senki... Ki mondta volna meg 1939 elején, hogy 40 év múlva mi lesz? Ennek fényében gondolkozzál már egy kicsit, de tényleg...
Az egyetlen orosz alacsony érzékelhetőségű repülőgépből talán lesz 100 harcászati példány 10 év múlva..
Nem csak Oo. létezik. 1980-as évek közepén te hitted volna, hogy Kína 25 év múlva stealth gépet fejleszt és több száz 4+ gen gépet fog építeni részben saját erőből? Sokan még arra sem fogadtak volna 5 év múlva, hogy Kína a jövőt egyáltalán túléli a balfasz komcsi vezetőivel és rendszerével...
Nézzük már meg, hogy milyen nagyságban készül/t a Szu-30, Szu-35 az orosz légierő számára. Ráadásul ezek ellen a repülőgépek ellen is legalábbis egyenrangú egy ASEA lokátoros, 4. gen akármelyik nyugati multirole repülőgép, de még egy doppler-impulzus/francia PESA + AMRAAM kombináció. Minek kell beszerezni ilyen repülőgépeket?
Mert az F-16 MLU gépek meghalnak és következő 40 évre venni megint F-16-ot elég nagy faszság. Ha közben történik valami, akkor meg késő lesz. Tényleg ennyire nehéz megérteni...?
Az USA közel 200 F-22-ese, és a már most 100 db. 35-öse nem elég a NATO számára. A többi 4++ gép meg maradna bombahordozó, és minden más orosz, stb. gép ellen sikeres légiharcot vívható rendszer.
Elveszett az iránytűd? Az megvan, hogy a NATO-n belül lényegében az USA - Európa együttműködés nagyon durván fellzult? Az F-22-esek közül cirka két század soha nem bevethető, csak gyakorlásra alkalmas. Kínában meg fossák ki magukból a 4+ gépeket...
Igen a NATO repülógépei gyakorlatilag az III. Öböl és a jugo háború első 1-2 napja kivételével éles asszimetrikus hadviselési feladatokat repült gyakorlatilag, és békeidős QRA-t. Az éles bevetések elenyésző %-a volt tényleges légiharc helyet, vagy SEAD/DEAD bevetés. Persze elméleti fenyegetettség volt, de ezt még az amerikai gépek is simán megoldották. A jugo 29-esek egy részét MLU vadászokkal szedték le, pld. egyet holland pilota..
Erről is hússzor volt már szó. Azért, mert valami volt, akkor az determinálja, hogy mindig az is lesz...?
A mai 4++ gen viszonylag modern nyugat eu. gépek (eurovadász, gripen, rafale) 2-3 évtizedig európai feladatok ellátására tökéletese elég. Akik amcsi technikát vásároltak, azok általában F-16-ost vettek, és üzemidő hosszabbítás modernizáció teljesen rendelkezésre áll. AESA lokátor és az AMRAAM nagy világégés esetén elég lenne.. Akkor minek is?
És ezt miből szűröd le? Úgy szeretnék hozzáférést ahhoz a kristálygömöbből, amiből te varázsolsz...
Az egytípusos eu légierőkben (és erre törekszik szinte minden ország), a legolcsóbb és egyszerűbb a karbantartás, üzemeltetés. Az F-35 két középhataomnál lenne csak többgépes légierőben, a királyi légierőnél és az Olaszoknál. Minden más országban az F-6-ost kiselejteznél, és persze eladnák közép-kelet európában, afrikában, latin amerikában.. Irgalmatlan pénzkidobás, mivel ha lesz a közeljövőben tényleges fenyegetettség, európa felé, akkor egyrészt az USAFE és a USAF gépei is erősítenék, ott pedig elsőnek lesz nagyobb számban F-35 (F-22 pedig van), másodsorban. ilyenre kb. 2020-25 körül lehet datálható - és egyedül az oroszok részéről, mert kínai lopakodó nem fog a földrajzi térségébünkben lenni.
Melyik részét nem érted annak, hogy az F-16A - mert ezek nem új gépek, hahó... - upgradelt gépek lassan kihalnak és a fő F-16 üzemeltető is 1,5 évtized múlva az utosót is kivágja jelen állás szerint. Az F-16 supportja egyre drágább lesz és a harcértéke egy rakás helyen egyre inkább elégtelen.
Folyamatosan játszod a jövőbe látót, minden alap nélkül. Nem értem, hogy akkor a sok kristálygömbös zseni miért nem javasolta COIN gépek beszerzését az USA-ban a '90-es évek közepén, hogy nem látták előre, hogy mi fog zajlani lassan már két évtizede...
Nagy ennyi a sok "majd én megmondom" emberről. Ezért döntött úgy n+1 ország, hogy by-bye F-16 és lesz F-35, még ha a gépek darabszáma csökken is, mert egyes környezeben a F-16 túlélőképessége és képessége elégtelen. Tehát mindegy, hogy mennyi van belőle, nem használható.