F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

"a kisebb megrendelt darabszám mind felfelé tolja a darabárat."

Nade 100m$/db árral? Abból sóslevegőt bíró SHot veszel meg még hozzá 2db tartalékhajtóművet, meg fegyverzetet meg...

"Az,hogy 20 éve fejlesztik."
Nade ez minden F-35re érvényesnek kéne lennie nemcsak Bre.
 
B az egy másik gép. A sós levegő ellen meg nem hiszem, hogy új anyagokból készítették volna a szerkezetet, mert egyik gépnél sem szempont, hogy rohadjon a vas. Még a vastagabb festéket sem tudom elképzelni vagy más festéket, teljesen értelmetlen lenne kétfajta korrózióvédelmet kifejleszteni, mert valószínűleg többe kerűl a két külön fejlesztés, mint hogy a drágábbat alkalmazzák minden gépen. A kiugró árban benne van a fejlesztés költsége és főleg valami olyan profit / gép amilyen egy kisváros éves költségvetése.
 
Nekem fater 10 éve azt mondta, hogy az USAF és Navy ugyanazt a korróziós standerdet haszálja. Az USAF gép tovább bírja így. Ennyi. Soha nem nézem utána.
 
Csak párat emeltetek ki a tippek közül, amiket írtam. Régebben úgy olvastam, hogy a tengerészeti gépek általában komolyabb korrózióvédelmet szoktak kapni, nem tudom, hogy ez mennyire igaz az F-35B-re, vagy általában az amerikai gépekre, de nyilván ha így is van, ez "aprópénz". Viszont az emelő légcsavar és a hajtómű elforgatható hátsó harmada szerintem biztosan komolyan megdobja az árcédulát, ahogy az is, hogy míg az A verzióból, nem tudom, számolnak mondjuk 2000 eladott példánnyal, addig a B-ből csak 2-300 példánnyal. Sokkal kevesebbre esik egyrészt az "alap" fejlesztési költség, plusz a B verzió külön fejlesztési költségeinek összes elemét erre a jelentősen kisebb darabszámra kell szétosztaniuk. Legalábbis én ezekre tippelek.
 
F-35 kerékcsere.
https://www.youtube.com/watch?v=ideAvZ-0uio
Érdekes, hogy Michelin (francia) gumikat használnak. Az otthoni gyártók talán nem tudtak elég jót gyártani? Ha kiesne az utánpótlás valami balhé miatt, akkor földön maradna az egész flotta?
 
Az F-15E online ismertetőjében is M. gumi van. Van egy sejtésem, hogy licenszgyártott temékről van szó, ezért van rajta az, amit.

Egyébként meg az M. civil és katonai gépek számára is gyárt abroncsokat. A videón még a számozásból látszik két szám is, ha figyelsz, ez alapján a típus is belőhető.

Ezen felül lehet, hogy egyes európai felhasználók ilyen abronccsal kérik, stb.

Nagyon túldramatizálod a helyzetet. Egyébként 2013-as hír.
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=24568
 
ha most kirobbana egy nagy haboru, mennyire lene bevetheto ez a repulo?
repulni tud, bombat ledobni tud, raketat kiloni tud, a pilotak meg mar jo par orat elhajkuraztak vele.
meg csak a szoftverral van baj, vagy van meg valami?
 
Szinte semennyire. Az F-35B-nek van igem korlátozott bevethetősége. Az A és C még itt sem tart.
 
Én úgy gondolom,hogy odaküldenék a gépet ha nem is harcolna biztos vagyok benne,hogy tesztelnék a képességeket(az információáramlásra gondolok) élesben.
 
Szinte semennyire. Az F-35B-nek van igem korlátozott bevethetősége. Az A és C még itt sem tart.

IOC már megvan, nem? Tudtommal csak a gépágyú szoftvere (meg az SDB-53 integráció) nincs meg. De AIM-120, szárny alatti fügesztőn AIM-9, SDB-39, GBU-31, stb. már működne.
 
Magát meg tudja védeni.

Egy olyan gépet csatába küldeni, ami nem képes kárt okozni, annak értelme 0.

Az F-35B IOC képessége kb. a buddy lasingelt GBU használatra terjed ki tudtommal. Az önvédelmi rendszerek közül asszem legfeljebb a dispenser működik, az EC/EW suit még nem. Gépágyú sem.

AAM képessége talán már van egyes Block szoftver változatoktól felfele, de én meg nem mondom, hogy ez hány gépet érinthet.
Szumma, szummárom, egyik F-35 sem éri el azt a szintet, ahogy az F-15E az Sivatagi Viharban részt vett. Pedig azok sem voltak teljesen felkészülve és ellátva. Kb. minden 4. gépehez volt csak LANTIRN TGP, a bombákkal az oldási teszteket nem csinálták végig stb. De maga a sárkány és a benne levő dolgok késznek voltak mondhatóak. Az F-35 esetén erről szó nincs. Ez még 2-3 éves távlatban van a legjobb esetben is.
 
Az IOC fogalmat nagyon, nagyon rugalmasan kezelik a hidegháború vége óta PR okoktól...

Az Rafinál és EF-nél az is IOC volt, hogy gp. SR IRAAM és gépágyú volt a fegyverzet része.

Az F-15A esetén a wiki 1976 elejét ad meg. Az 1 TWF ekkor kapta meg az első gépeket. 1977 januárjában már transzatlanti átkelés és németországi áttelepülés volt egyes alakulatoknál. F-15 írás, 168 oldal.
 
<blockquote rel="dudi">Magát meg tudja védeni.

Egy olyan gépet csatába küldeni, ami nem képes kárt okozni, annak értelme 0.

Az F-35B IOC képessége kb. a buddy lasingelt GBU használatra terjed ki tudtommal. Az önvédelmi rendszerek közül asszem legfeljebb a dispenser működik, az EC/EW suit még nem. Gépágyú sem.

AAM képessége talán már van egyes Block szoftver változatoktól felfele, de én meg nem mondom, hogy ez hány gépet érinthet.
Szumma, szummárom, egyik F-35 sem éri el azt a szintet, ahogy az F-15E az Sivatagi Viharban részt vett. Pedig azok sem voltak teljesen felkészülve és ellátva. Kb. minden 4. gépehez volt csak LANTIRN TGP, a bombákkal az oldási teszteket nem csinálták végig stb. De maga a sárkány és a benne levő dolgok késznek voltak mondhatóak. Az F-35 esetén erről szó nincs. Ez még 2-3 éves távlatban van a legjobb esetben is.</blockquote>



Ha ez így van az durva... 16 év a protó első felszállása óta. NBa ezért mondtam, hogy aki itt 2035-40 előtt "6. gen"-es amcsi (más meg még akkorra sem érné el azt a szintet) gépet vizionál, az ébredjen fel...
 
Az X-35 tech demó rohadtul nem prototípus volt... Kb. annyi közük van az mostani F-35-höz, mint az YF-22-nek az F-22A-hoz...

A X-35 semmi mást nem bizonyított, hogy a kb. azonos sárkány és ventilátoros hajtómű képes X tömegen belül megvalósítani az A,B,C változatokkal a hajófedélezi üzemet, a USAF és a USMC VTOL/STOL követelményeit.

Sehol nem volt akkor a mostani, DAS, AESA radar, a gép testén átlátás, integrált stealth képességű FLIR és TGP. Ezek kifejlesztése, rendszerintegrációja és egyebek azok, amik vitték az dátumokat és a pénzt. Főleg úgy, hogy <i><b>utólag találták ki ezeket.</b></i>

Az eredeti "lopakodó F-16C/D" már régen készen lehetne. Az CIIP szintű avionikai beheggetsztése az F-35A sárkányba nem egy nagy bűvészmutatvány az LM-nek. A megrendelő változtatott azon, hogy mi kell neki...