F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 525
113
Illetve gyanúsan egyszerű a fülketető és a kabin pereme. Pl. hol a légmentes zárást biztosító tömítés?
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 525
113
Itt egy szinte biztosan igazi F-35B fülke:
14759152901_5b2e8f53a5_b.jpg
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
<blockquote rel="fip7">Nekem kicsit ütött-kopottnak tűnik a gép belseje, pár helyen már látszik az elhasználódás:
Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II_mock-up_instrument_panel.JPG
Ez inkább egy kiállításokon használt statikus makettnek tűnik. A "MOCK..." a jobb alsó sarokban szerintem MOCKUP akar lenni. És valószínűleg attól kopott, hogy nem fém, hanem farostlemez meg PUR-hab benne minden, illetve hogy boldog-boldogtalan beleült a kiállításokon. Bár egy fotó sokszor csalóka lehet, de nem is tűnik fémnek így ránézésre.
</blockquote>

Az a kép biztosan nem egy igazi F-35 fülkéjét mutatja. Elég megnézi a gázkar "vályúját".
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 189
60 021
113
Jól van, akkor megnyugodtam!
Kicsit furán néztem arra a képre tegnap este, hogy ilyen minőség ennyi pénzért...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 023
113
VMFA-121 Conducts F-35B FCLP Training at MCAS Yuma
https://www.youtube.com/watch?v=yJ3HJbjN1TQ
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 229
93
Azért kíváncsi lennék rá, hogy mit kaphattak meg a Jak-141 programból. Anno a Top Gun-ban a hírek között szerepelt egy kis vázlatrajz Jakovlevéktől. Az akkori lopakodó lázban továbbgondolták a 141-est és emlékeim szerint egy a későbbi F-35B-re nagyon hasonlító koncepcióval álltak elő. Aztán persze jött a 90-es évek valósága. Egyszer már próbáltam megkeresni a neten a rajzot, a régi Top Gun-ok végignyálazásához nincs erőm.
Boki, lehet te többet tudsz erről.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 023
113
laca
Az F-35B tobb, a Jak-141-ben használt technológiai megoldást vett át . Legjelentosebb a hajtomu koncepcio.
975px-Scheme_of_Yak-141_powerplant.png


Ezenkívul a Lockheed a 90-es évek kozepén egyuttmukodott a Jakovlevvel egy rovid ideig, majd az OKB Jak az orosz kormány jóváhagyásával 1995-ben eladta a Jak-38 és Jak-141 teljes tervdokumetációját az amerikaiaknak.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Mi az a több? Csak az óvális fúvócsövet tanulmányozták, mivel a gázsugarat 90 fokban ki kell tériteni.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 229
93
Köszi boki!
Ez rémlett nekem is, hogy a pénzszűkében sok mindent eladtak akkor.
A 141-es 5. generációsított vázlatával nem találkoztál?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 537
113
Boki! A Tumanszkij R-79V hajtóművén használt három elforduló szegmenses fúvúcső eltérítés nem orosz találmány.

Így, bár a Jak-141 valóban hasonló, mint a végül megvalósuló F-35B (milyen érdekes, hogy anno Szentesi György a Top Gun magazinban írt típusismertetőjében - a MiG-31-eshez hasonlóan - még neo-sztálinista megalomániának írta le a Jak-141-et, mint szuperszonikus VTOL koncepciót, amit értelmetlennek tartott),
a jenkik nem átvették a 3BSN fúvócsövet az oroszoktól, hanem - úgymond - visszavették.

http://www.codeonemagazine.com/article.html?item_id=137

A Lockheed Martin cég valóban megvásárolta az akkor csőd közelében leledző Jakovlevtől a Jak-141 dokumentációit, mert szükségét látta a közelgő JSF tenderhez kitalált koncepciójához az orosz gyakorlati tapasztalatokat is. Az oroszok ugyanis a gyakorlatban is megismerhették az elforgatható utánégetőkamra viselkedését, a koncentrált gázsugár hatásait, akár hajófedélzetre, akár megerősített betonra (Zsukovszkijban kifejezetten a Jak-141 program miatt építettek egy speciális megerősített betonszakaszt a kifutópályán), illetve magára a gépre.
A Lockheed-et ezen felül érdekelte az emelőhajtómű koncepció, ami egyfelől eltér a brit Harrier féle négy fúvócsöves megoldástól (és sokkal jobban hasonlít a néhai Convair Model 200-ra), másrészt, a Lift Fan elvhez el tudták használni a kívánt tolóerő szükségletet.
 
M

molnibalage

Guest
Jó drága. A táblázat azért tetszik, mert nem a hajtómű és radar nélkül árat tünteti fel. Ez tényleg "all in" költségnek tűnik. Az F-35A ára még egész moderált a képességeihez képest. A másik két változaté már nem egészen. Ezt akarták, ezt kapják...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ma kezembe akadt aranysas elkezdtem olvasgatni elején vhol, hogy India aki ugye a fejlesztésekbe is beszáll 237m$/db áron kapja a PakFat vmekkora támogatással.
Eszement drágák az 5gen gépek.

Táblázat honnan? Vhogy el nem tudom képzelni mi kerül +100m$ba az F-35Bn.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 562
113
Gondolom a sós tengeri levegőt jobban bíró, megerősített szerkezet, az emelő légcsavar, az elforgatható fúvócsővel felszerelt hajtómű, a kisebb megrendelt darabszám mind felfelé tolja a darabárat.