F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Illetve gyanúsan egyszerű a fülketető és a kabin pereme. Pl. hol a légmentes zárást biztosító tömítés?
 
Itt egy szinte biztosan igazi F-35B fülke:
14759152901_5b2e8f53a5_b.jpg
 
<blockquote rel="fip7">Nekem kicsit ütött-kopottnak tűnik a gép belseje, pár helyen már látszik az elhasználódás:
Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II_mock-up_instrument_panel.JPG
Ez inkább egy kiállításokon használt statikus makettnek tűnik. A "MOCK..." a jobb alsó sarokban szerintem MOCKUP akar lenni. És valószínűleg attól kopott, hogy nem fém, hanem farostlemez meg PUR-hab benne minden, illetve hogy boldog-boldogtalan beleült a kiállításokon. Bár egy fotó sokszor csalóka lehet, de nem is tűnik fémnek így ránézésre.
</blockquote>

Az a kép biztosan nem egy igazi F-35 fülkéjét mutatja. Elég megnézi a gázkar "vályúját".
 
Jól van, akkor megnyugodtam!
Kicsit furán néztem arra a képre tegnap este, hogy ilyen minőség ennyi pénzért...
 
VMFA-121 Conducts F-35B FCLP Training at MCAS Yuma
https://www.youtube.com/watch?v=yJ3HJbjN1TQ
 
Azért kíváncsi lennék rá, hogy mit kaphattak meg a Jak-141 programból. Anno a Top Gun-ban a hírek között szerepelt egy kis vázlatrajz Jakovlevéktől. Az akkori lopakodó lázban továbbgondolták a 141-est és emlékeim szerint egy a későbbi F-35B-re nagyon hasonlító koncepcióval álltak elő. Aztán persze jött a 90-es évek valósága. Egyszer már próbáltam megkeresni a neten a rajzot, a régi Top Gun-ok végignyálazásához nincs erőm.
Boki, lehet te többet tudsz erről.
 
laca
Az F-35B tobb, a Jak-141-ben használt technológiai megoldást vett át . Legjelentosebb a hajtomu koncepcio.
975px-Scheme_of_Yak-141_powerplant.png


Ezenkívul a Lockheed a 90-es évek kozepén egyuttmukodott a Jakovlevvel egy rovid ideig, majd az OKB Jak az orosz kormány jóváhagyásával 1995-ben eladta a Jak-38 és Jak-141 teljes tervdokumetációját az amerikaiaknak.
 
Mi az a több? Csak az óvális fúvócsövet tanulmányozták, mivel a gázsugarat 90 fokban ki kell tériteni.
 
Köszi boki!
Ez rémlett nekem is, hogy a pénzszűkében sok mindent eladtak akkor.
A 141-es 5. generációsított vázlatával nem találkoztál?
 
Boki! A Tumanszkij R-79V hajtóművén használt három elforduló szegmenses fúvúcső eltérítés nem orosz találmány.

Így, bár a Jak-141 valóban hasonló, mint a végül megvalósuló F-35B (milyen érdekes, hogy anno Szentesi György a Top Gun magazinban írt típusismertetőjében - a MiG-31-eshez hasonlóan - még neo-sztálinista megalomániának írta le a Jak-141-et, mint szuperszonikus VTOL koncepciót, amit értelmetlennek tartott),
a jenkik nem átvették a 3BSN fúvócsövet az oroszoktól, hanem - úgymond - visszavették.

http://www.codeonemagazine.com/article.html?item_id=137

A Lockheed Martin cég valóban megvásárolta az akkor csőd közelében leledző Jakovlevtől a Jak-141 dokumentációit, mert szükségét látta a közelgő JSF tenderhez kitalált koncepciójához az orosz gyakorlati tapasztalatokat is. Az oroszok ugyanis a gyakorlatban is megismerhették az elforgatható utánégetőkamra viselkedését, a koncentrált gázsugár hatásait, akár hajófedélzetre, akár megerősített betonra (Zsukovszkijban kifejezetten a Jak-141 program miatt építettek egy speciális megerősített betonszakaszt a kifutópályán), illetve magára a gépre.
A Lockheed-et ezen felül érdekelte az emelőhajtómű koncepció, ami egyfelől eltér a brit Harrier féle négy fúvócsöves megoldástól (és sokkal jobban hasonlít a néhai Convair Model 200-ra), másrészt, a Lift Fan elvhez el tudták használni a kívánt tolóerő szükségletet.
 
Jó drága. A táblázat azért tetszik, mert nem a hajtómű és radar nélkül árat tünteti fel. Ez tényleg "all in" költségnek tűnik. Az F-35A ára még egész moderált a képességeihez képest. A másik két változaté már nem egészen. Ezt akarták, ezt kapják...
 
Ma kezembe akadt aranysas elkezdtem olvasgatni elején vhol, hogy India aki ugye a fejlesztésekbe is beszáll 237m$/db áron kapja a PakFat vmekkora támogatással.
Eszement drágák az 5gen gépek.

Táblázat honnan? Vhogy el nem tudom képzelni mi kerül +100m$ba az F-35Bn.
 
Gondolom a sós tengeri levegőt jobban bíró, megerősített szerkezet, az emelő légcsavar, az elforgatható fúvócsővel felszerelt hajtómű, a kisebb megrendelt darabszám mind felfelé tolja a darabárat.