F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 224
26 160
113
Műszaki hiba miatt tegnap Newcastle-ben szállt le a QE2 egyik gépe.
F598go-WgAA765T
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 290
113

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 643
26 790
113
"„Hogy a francba lehet elveszíteni egy F–35-öst? Tényleg nincs benne egy nyomkövető, és mi arra kérjük a lakosságot, hogy jelentsék, mint egy talált tárgyat?” – idézte a lap egy helyi képviselő, Nancy Mace kifakadását."

 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 704
60 925
113

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 416
113
Mi ez cukorka, hogy véletlenül elhagyja?:confused:

Ha olyan repülési helyzet vagy üzemi paraméter állt fenn, ami indokolta, akkor meg kell történnie a gépelhagyásnak. Esetleg véletlen katapultás is lehetett - a lényeg, hogy a pilóta kattintott valami (általa nyilván megmagyarázható/védhető) oknál fogva.

Viszont az, hogy katapultálás után a gép repképes marad, nem kirívó. pl. annó keletnémet MiG-23-ra emeltek vadászokat, ami átrepült nyugatra, az elfogásra kiküldött pilcsik meg csak lestek, mikor látták a kabintető és pilóta nélküli gépet. Gépelhagyás után a szerkezet stabilizálta magát és ment szépen tovább, persze mikor kifogyott belőle az üzemanyag beleállt a földbe.

Ennek oka rendszerint, hogy mikor elhagyja a gépet a repülőgépvezető, akkor egyrészt a gép orrából egy jókora tömeg (100+ kg) eltűnik, illetve a légellenállás (pontosabban annak form drag komponense) jelentősen változik - és ezek együttesen adhatnak ki egy olyan aerodinamikai egyensúlyt, mely a gép vezérlőrendszerével karölve stabilizálják a gépet vízszintes repülésbe. Az F-35 adaptív vezérlése pedig ezt még meg is könnyíti, ha az ADC nem korrekt/hiányos inputot kap.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 922
5 427
113
Ha olyan repülési helyzet vagy üzemi paraméter állt fenn, ami indokolta, akkor meg kell történnie a gépelhagyásnak. Esetleg véletlen katapultás is lehetett - a lényeg, hogy a pilóta kattintott valami (általa nyilván megmagyarázható/védhető) oknál fogva.

Viszont az, hogy katapultálás után a gép repképes marad, nem kirívó. pl. annó keletnémet MiG-23-ra emeltek vadászokat, ami átrepült nyugatra, az elfogásra kiküldött pilcsik meg csak lestek, mikor látták a kabintető és pilóta nélküli gépet. Gépelhagyás után a szerkezet stabilizálta magát és ment szépen tovább, persze mikor kifogyott belőle az üzemanyag beleállt a földbe.

Ennek oka rendszerint, hogy mikor elhagyja a gépet a repülőgépvezető, akkor egyrészt a gép orrából egy jókora tömeg (100+ kg) eltűnik, illetve a légellenállás (pontosabban annak form drag komponense) jelentősen változik - és ezek együttesen adhatnak ki egy olyan aerodinamikai egyensúlyt, mely a gép vezérlőrendszerével karölve stabilizálják a gépet vízszintes repülésbe. Az F-35 adaptív vezérlése pedig ezt még meg is könnyíti, ha az ADC nem korrekt/hiányos inputot kap.
Nekem is rémlik vmi eset, hogy a baltikum vagy lengyelből egészen Belgiumig ment a katapultált szovjet Mig.
Mondjuk komolyra fordítva, ott vannak akkora lakatlan területek hol tényleg nehéz lehet megtalálni.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 760
10 755
113
Nekem is rémlik vmi eset, hogy a baltikum vagy lengyelből egészen Belgiumig ment a katapultált szovjet Mig.
Mondjuk komolyra fordítva, ott vannak akkora lakatlan területek hol tényleg nehéz lehet megtalálni.
És vannak tavak is, na meg ha rossz az idő és mire kitisztul már nem füstöl és egy erdőben van, akkor sem egyszerű felfedzni, mert már nincs repülő alakja.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Na ez az igazi lopakodás!

"A hatóságok a lakosság segítségét kérték az eltűnt gép vagy a lezuhanás helyszínének felkutatásában." :D

He'? :eek: Nem tud angolul, vagy miért ir ilyen hulyesegeket? :D