F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

De ennyire?Az egyiknél belefér,hogy nem tud este leszállni a másikná meg kvázi pár rendszeren mívül minden jó?
 
Konkrét egységes meghatározás nélkül bárki rávághatja bármelyik szakaszban a gépére bármelyik jelzőt. Megtehetnék ezt az oroszok is úgy, hogy nincs még benne a végleges hajtómű meg az év végére ha összejön egy századnyi gép. Csak gondolni kell arra is, hogy a potenciális vevőid nagyon jól tudják, hogy mit akarnak és amelyik szakmai alapon dönt az megnézi majd, hogy mik a realitások és nem csak a marketinganyag hangzatos rövidítéseire izgul rá.
 
Konkrét egységes meghatározás nélkül bárki rávághatja bármelyik szakaszban a gépére bármelyik jelzőt. Megtehetnék ezt az oroszok is úgy, hogy nincs még benne a végleges hajtómű meg az év végére ha összejön egy századnyi gép. Csak gondolni kell arra is, hogy a potenciális vevőid nagyon jól tudják, hogy mit akarnak és amelyik szakmai alapon dönt az megnézi majd, hogy mik a realitások és nem csak a marketinganyag hangzatos rövidítéseire izgul rá.
Öööö, meg is teszik... Sorozatgyártásnak hívják a tizengépes előszériát végleges fő elemek nélkül és hadrendbe állítás szóval dobálóztak akkorm mikor kikerül a tesztalakulathoz.

Jelen állás szernt dudi standardja alapján 2040-re sem lesz IOC-s PAK-FA az utóbbi 8 év tempójából extrapolálva...
 
Öööö, meg is teszik... Sorozatgyártásnak hívják a tizengépes előszériát végleges fő elemek nélkül és hadrendbe állítás szóval dobálóztak akkorm mikor kikerül a tesztalakulathoz.

Jelen állás szernt dudi standardja alapján 2040-re sem lesz IOC-s PAK-FA az utóbbi 8 év tempójából extrapolálva...
Mind1 dudi standardja szerint mikor lesz IOC-s a PAK-FA vagy bármi más. Az eszmefuttatásotokat végigolvasva az IOC-ról az jött le, hogy nem jelent az égvilágon semmit, csak egy marketingfogás az egész a vásárló hülyítésére.
 
Mind1 dudi standardja szerint mikor lesz IOC-s a PAK-FA vagy bármi más. Az eszmefuttatásotokat végigolvasva az IOC-ról az jött le, hogy nem jelent az égvilágon semmit, csak egy marketingfogás az egész a vásárló hülyítésére.
Most már igen. A hh alatt elég komolyan vették azért, hogy az IOC-nak legyen valódi jelentéstartalma. Az F-15-nél 1976 jan, a 1st TFW akkor kapta az első gépeket. 1977-jan-ban már települtek át az első gépek Németországba valódi harcképességel bár pocsék hadrafoghatósági mutatókkal. De a gép harcképes volt tudtommal, szó nem volt arról, hogy csökkentett G terhelés meg egyebek. Na persze egy F-15A faék egyszerűségű egy F-35A-hoz képest annak ellenére, hogy akkor az volt a csúcs.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A csökkentett G-nek mi értelme? A tesztek és a tevezés alatt elég egyértelműen látták, hogy mit bír a gép szerkezete, azon se az új eljárások se az új szoft nem fog változtatni, a G-ruha meg gondolom most is működik.
 
A gond ott kezdődik hogy hiába van PAK-FA ha nincs hozzá se AESA radar se rakéta a modernizált 75 fokos szögben indítható R-73 is már vicces.

Izrael már évtizede használta a python 4 rakétát de már ott is python 5 van ami 360 fokban indítható az oroszoknak szinte ez újabb 20 évet venne igénybe :confused:
 
Van értelme a 360 fokban indítható rakétának? Tulajdonképpen akkor a gép sebessége pont ellene dolgozik. És milyen rendszer fogja neki kinézni + megfesteni a célt a háta mögött úgy, hogy a cél ne legyen jobb indítási helyzetben?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A csökkentett G-nek mi értelme? A tesztek és a tevezés alatt elég egyértelműen látták, hogy mit bír a gép szerkezete, azon se az új eljárások se az új szoft nem fog változtatni, a G-ruha meg gondolom most is működik.
Nem stukturális korlát, hanem szerintem a FCS szofvere nincs mindenre felkészítve még. Meg ma már nagyon biztonsági focit játszanak. 99%, hogy a gépnek az esetek nagy részében semmi baja nem lesz, de a gyártó csak így ad rá garanciát.

Ez olyan, mitn a 9G-re tervezett gépek, amikbe azért hogyhogynem rángatnak 10-12G-ket is és nem deformálódnak maradandóan és kibírják. Ettől függetlenül nem kell bizonyos dolgokat bizonyos szakaszban erőltetni. Erről szól a történet, nem többről. A fokozatosságról. Inkább repüljön a gép korábban, de akkor a teljes PE tartományt szépen fokozatosan bővítik.

Az F-16 FCS-ést is szerelték az IOC után 30+ évvel is...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A gond ott kezdődik hogy hiába van PAK-FA ha nincs hozzá se AESA radar se rakéta a modernizált 75 fokos szögben indítható R-73 is már vicces.

Izrael már évtizede használta a python 4 rakétát de már ott is python 5 van ami 360 fokban indítható az oroszoknak szinte ez újabb 20 évet venne igénybe :confused:
A 75 fokos HOBS harcászatilag több, mint releváns, egyáltalán nem a "vicces" kategória.
 
Van értelme a 360 fokban indítható rakétának? Tulajdonképpen akkor a gép sebessége pont ellene dolgozik. És milyen rendszer fogja neki kinézni + megfesteni a célt a háta mögött úgy, hogy a cél ne legyen jobb indítási helyzetben?
PR-nek jó, harcászatilag szinte semmi értelme. Erről is szól a HT összefoglaló...
De ez most már nem spoilerezném el. 2 hónap. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Van értelme a 360 fokban indítható rakétának? Tulajdonképpen akkor a gép sebessége pont ellene dolgozik. És milyen rendszer fogja neki kinézni + megfesteni a célt a háta mögött úgy, hogy a cél ne legyen jobb indítási helyzetben?

A 360 fokosnak valószínűleg nem sok, viszont a 60-90 fokos HOBS képességnek brutális előnyei vannak, egy sima IR SRM-el összehasonlítva is, AMRAAM-al meg főleg közelharcban. Az AMRAAM típusú MRM-ek közelről gyakorlatilag csak akkor tudnak célba találni 1-2 mérföldös távról (kivéve ha valakit kergetsz) ha 15-20 fokon belül irány van, de még úgy is határeset.

Ehhez képest egy fostalicska 45 fokos sisakcélzós 80-as évekbeli R-73 kis túlzással képes ilyenekre:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Külön kiemelném, hogy emberünk azután indított, hogy elrepültem mellette kb. 50 méterre egy 2 körös fordulóharc elején. Bár azt a mai napig nem értem, hogy hogy sikerült több mint 180 fokot fordulni, úgy hogy ránézésre még kiindulási paraméter se volt, hogy a rakétának hova kell repülni, mert az az indítás sok minden volt, csak nem 45 fok. Na mindegy, de ezt most hagyjuk is.

Ezzel összehasonlítva ennél jóval piskótábban helyzetekben nem HOBS AIM-9M-et indítva az nyíl egyenesen repül ki az űrbe. :)
 
Nyilván a beágyazás baszik működni.. na mindegy, elvileg a lényegre ugrik ha megnyitjátok 2:48:30-nél.
 
Szép találat, kb az utolsó nanoszekundumban indították amikor még betalálhatott.
 
A 360 fokosnak valószínűleg nem sok, viszont a 60-90 fokos HOBS képességnek brutális előnyei vannak, egy sima IR SRM-el összehasonlítva is, AMRAAM-al meg főleg közelharcban. Az AMRAAM típusú MRM-ek közelről gyakorlatilag csak akkor tudnak célba találni 1-2 mérföldös távról (kivéve ha valakit kergetsz) ha 15-20 fokon belül irány van, de még úgy is határeset.

Ehhez képest egy fostalicska 45 fokos sisakcélzós 80-as évekbeli R-73 kis túlzással képes ilyenekre:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Külön kiemelném, hogy emberünk azután indított, hogy elrepültem mellette kb. 50 méterre egy 2 körös fordulóharc elején. Bár azt a mai napig nem értem, hogy hogy sikerült több mint 180 fokot fordulni, úgy hogy ránézésre még kiindulási paraméter se volt, hogy a rakétának hova kell repülni, mert az az indítás sok minden volt, csak nem 45 fok. Na mindegy, de ezt most hagyjuk is.

Ezzel összehasonlítva ennél jóval piskótábban helyzetekben nem HOBS AIM-9M-et indítva az nyíl egyenesen repül ki az űrbe. :)
...Ezt hogy csinálja?.....o_Oo_Oo_O
 
...Ezt hogy csinálja?.....o_Oo_Oo_O
A valóságra vonatkoztatva kérded?

Az IR rakétáknak jellemzően kettős infrafej kitérsítési szögkorlátozása van. Az egyik indítás előtt és indítás utáni követési képesség. Ez az AIM-9L/M-nél 27,5 illetve 40 fok, az R-73 korai változatainál 45/60, későbbinél 60/75 fok tudtommal.

Tehát indítás után is a rakéta hosszirányú tengelye és a célpont között, ha végig ezen a limiten belül marad a cél, mert a rakéta képes ezt manőverrel lekövetni, akkor az lehet, amit a videón látsz. A probléma szerintem az, hogy a DCS rakéta FM-je (hogy a data vagy kód, inkább az előbbi) nem tűnik jónak...

Az tudom, hogy pár évvel ezelőttig aerodinamikai alapú akéta FM nem is létezett a DCS-ben, szkriptelt fos volt az egész. Most már engine van alatta, csak a lerító paraméterek szarok sokszor. Amennyire tudom az AIM-7M sem dual thrustos benne. Az ingyenes Falcon BMS4-ben pontosabb AAM és SAM modellezés van sok helyen...
 
A valóságra vonatkoztatva kérded?

Az IR rakétáknak jellemzően kettős infrafej kitérsítési szögkorlátozása van. Az egyik indítás előtt és indítás utáni követési képesség. Ez az AIM-9L/M-nél 27,5 illetve 40 fok, az R-73 korai változatainál 45/60, későbbinél 60/75 fok tudtommal.

Tehát indítás után is a rakéta hosszirányú tengelye és a célpont között, ha végig ezen a limiten belül marad a cél, mert a rakéta képes ezt manőverrel lekövetni, akkor az lehet, amit a videón látsz. A probléma szerintem az, hogy a DCS rakéta FM-je (hogy a data vagy kód, inkább az előbbi) nem tűnik jónak...

Az tudom, hogy pár évvel ezelőttig aerodinamikai alapú akéta FM nem is létezett a DCS-ben, szkriptelt fos volt az egész. Most már engine van alatta, csak a lerító paraméterek szarok sokszor. Amennyire tudom az AIM-7M sem dual thrustos benne. Az ingyenes Falcon BMS4-ben pontosabb AAM és SAM modellezés van sok helyen...


Köszönöm a választ... de ez nekem egy 6 ismeretlen egyenletté vált így..
 
Köszönöm a választ... de ez nekem egy 6 ismeretlen egyenletté vált így..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Így forog az infrafej. Ennek van indítás előtti és utáni elforgatási szöglimitje, hogy meddig képes célt követni.
A másik korlát - ma már ez kvázi nincs - hogy maga a fej forgatási sebessége mekkora.

A HT összefoglalóban részletesebben lesz elmagyarázva.