F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 160
5 988
113
89 ben 2 őt 2001 ben 1 ez python 4 el 1 et aim 9 el annó anysasban is ìrtak róla cikkben.Magyar nyelvű infót wikipédiàn talàltam ott fél van sorolva az összes f15 győzelem.
89 ben 2 őt 2001 ben 1 ez python 4 el 1 et aim 9 el annó anysasban is ìrtak róla cikkben.Magyar nyelvű infót wikipédiàn talàltam ott fél van sorolva az összes f15 győzelem.
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Az_F–15_Eagle_légi_győzelmei
Az F–15 Eagle légi győzelmei – https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Az_F–15_Eagle_légi_győzelmei
Az F–15 Eagle légi győzelmei – https://hu.m.wikipedia.org/wiki/F–15_Eagle
F–15 Eagle – https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Az_F–15_Eagle_légi_győzelmei
Az F–15 Eagle légi győzelmei – Wikipédi
a
a
a
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 226
60 276
113
mlace

Én ezekről a lelövésekről eddig még nem hallottam csak mende mondákat. Megerősített légi győzelemről nem tudok.

Ezt találtam orosz nyelvű wikin:
"Bizonyos nyugati források szerint (az izraeliek soha nem állították ezt az ügyet) 1989. június 2-án az izraeli F-15 ismeretlen körülmények között két szíriai MiG-29-es harcosra lelőtt. A kutatók kétségeit fejezte ki az epizód megbízhatóságával kapcsolatban [88] . Ugyanezen források szerint 2001. szeptember 14-én még két MiG-29-et lőtt le Igla (Izrael hivatalosan tagadta ezt az ügyet) [89] [90] ."
 
M

molnibalage

Guest
Nem néztem utána eddig. A Py4 még nem determinálja, hogy volt dogfight...
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
891
3 943
113
DbkRViIW0AMZ08x.jpg:large

Különbségek egy ábrán.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Szerintem ez csak olyan mint az ebolánál a láz: csak egy tünet. Katasztrofális mik történnek, logisztika és pótalkatrészek szállítása terén... két év várolista Abramsoknál hűtőventillátorra, 10 ezer dollárért szállított rádió előlap helikoptereknél, 30 százalékos bevethetőség a német gépeknél, etc etc etc.. ezek csak olyan hírek, amiket itt is lenkeltem...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 230
24 349
113
Szerintem ez csak olyan mint az ebolánál a láz: csak egy tünet. Katasztrofális mik történnek, logisztika és pótalkatrészek szállítása terén... két év várolista Abramsoknál hűtőventillátorra, 10 ezer dollárért szállított rádió előlap helikoptereknél, 30 százalékos bevethetőség a német gépeknél, etc etc etc.. ezek csak olyan hírek, amiket itt is lenkeltem...

Pedig elméletileg ugye - főleg a seregben - mindennek van közvetlen felelőse,..
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 199
50 744
113
Szerintem ez csak olyan mint az ebolánál a láz: csak egy tünet. Katasztrofális mik történnek, logisztika és pótalkatrészek szállítása terén... két év várolista Abramsoknál hűtőventillátorra, 10 ezer dollárért szállított rádió előlap helikoptereknél, 30 százalékos bevethetőség a német gépeknél, etc etc etc.. ezek csak olyan hírek, amiket itt is lenkeltem...
Nincsen rózsa tövis nélkül, ugye. Minnél bonyolultabb, összetettebb egy fegyverrendszer, annál nehezebb üzemképes állapotban tartani. A marketing duma hogy minden generációt egyre könnyebb és olcsóbb üzemeletetni, nagy vonalakban összefoglalva: KAMU.
Gondolom ez inkább olyan "japános" problémák tárháza, nem általános...
A hír ugye arról szól, hogy Japán az első olyan hely ahonnan jött vissza tapasztalat az USA szárazföldön túlról hosszú távú üzemeltetésről.
Vannak bajok a hírek szerint az ALIS rendszerrel, fennforgás és csúszás van nem egyszer a pótalkatrészekkel, nem elég gyorsan és pontosan érkeznek a dolgok. A nagy szállítási távolságokra, nem megfelelő időben legyártott alkatrészekre és az időjárás viszontagságaira hivatkoznak főleg, mint a problémák forrására.
Mindez 16 db F-35B nél jött ki, a tengerészgyalogságnál.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and arcas

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Nincsen rózsa tövis nélkül, ugye. Minnél bonyolultabb, összetettebb egy fegyverrendszer, annál nehezebb üzemképes állapotban tartani. A marketing duma hogy minden generációt egyre könnyebb és olcsóbb üzemeletetni, nagy vonalakban összefoglalva: KAMU.

A hír ugye arról szól, hogy Japán az első olyan hely ahonnan jött vissza tapasztalat az USA szárazföldön túlról hosszú távú üzemeltetésről.
Vannak bajok a hírek szerint az ALIS rendszerrel, fennforgás és csúszás van nem egyszer a pótalkatrészekkel, nem elég gyorsan és pontosan érkeznek a dolgok. A nagy szállítási távolságokra, nem megfelelő időben legyártott alkatrészekre és az időjárás viszontagságaira hivatkoznak főleg, mint a problémák forrására.
Mindez 16 db F-35B nél jött ki, a tengerészgyalogságnál.

Az ALIS helyett egy fél éve még a régi féle alkatrészmanagment van/volt alkalmazva és 2018 végére igérték, hogy tesztfázisból kilépve éles gépeken is használni fogják.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 199
50 744
113
Az ALIS helyett egy fél éve még a régi féle alkatrészmanagment van/volt alkalmazva és 2018 végére igérték, hogy tesztfázisból kilépve éles gépeken is használni fogják.
A fenti linkelt cikkben arra hivatkoztak többek közt, hogy nem zökkenőmentes a logisztika. Hogy igaz vagy sem, én nem tudom. Egy biztos, nem minden probléma nélküli azért az F-35 program sem eddig, amiről csak én tudok az ugye a szoftvermizéria, pótalkatrész - logisztikai problémák, meg ugye a korróziós polémia.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 199
50 744
113
Ok. Mert ha jól sejtem azért ez fontos feladata kéne hogy legyen.



Akkor minek a HARM? :)
Ha van pontvédelem egy radar/kiktatandó célpont mellett, a HARM egy rakéta amit le kell lőni, az SDB meg egy siklóbomba. Az egyik a másiknak a sokszorosa sebességgel érkezik, nehezebb célpont esélyesen a HARM.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 929
113
Ilyenkor tudok szánalmas röhögésben kitörni - persze tudom, az F-35 minden hibáját azonnal kikapják (nem csoda, külön falkák figyelnek minden apróságot, amit aztán lehet lengetni a hülyéknak).
Mondom 5 év AME tapasztalattal, hogy ez egyszerűen l*fasz, nem probléma!
Ha tudnátok, mi van méga legszupibb 787 körül, milyen sűrűn jöttek ki rá az elején bulletinek, SCk, meg a többi szar. Hogy a szuperkipróbált 320 család levegőben tartása milyen apparátust és szervezést kiíván, hogy a 737 Classiccal repülő társaságok CAMO agymenését már ne is említsem.

Mikor CAMO-ztam, a két kezemet összetette volna egy olyan átlátható, mindent átfogó rendszerért, ami az F-35nek van (mikor pl. az anyacég AMOSt használ, a társaság saját maintenance rendszert, amik között nincs automata átjárás + papíron van a doksi fele az előző tulajtól....), meg annyi problémáért, ami annak a gépnek van (ami egy új cucc, nem egy negyvenakárhány éves kirepült vas).

Érdekes módon csak a "sjató", meg a repülőműszaki dolgokhoz tökhülye emberek szapulják a gépet, a szakértők érdekes módon inkább dícsérik (mínusz az innen-onnan fizetett "szakértők")
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ok. Mert ha jól sejtem azért ez fontos feladata kéne hogy legyen.



Akkor minek a HARM? :)
A HARM azért nem mai gyerek, egy jó 35-40 éves koncepció szülöttje, nyilván ennyi évvel ezelőtti légvédelmi rendszerek ellen lehet igazán hatékony. Ma már nem árt valami ütősebb rendszer, pl. a stealth gép (amivel jobban meg lehet közelíteni a célpontot kisebb veszélyszinttel) + sok SDB.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ilyenkor tudok szánalmas röhögésben kitörni - persze tudom, az F-35 minden hibáját azonnal kikapják (nem csoda, külön falkák figyelnek minden apróságot, amit aztán lehet lengetni a hülyéknak).
Mondom 5 év AME tapasztalattal, hogy ez egyszerűen l*fasz, nem probléma!
Ha tudnátok, mi van méga legszupibb 787 körül, milyen sűrűn jöttek ki rá az elején bulletinek, SCk, meg a többi szar. Hogy a szuperkipróbált 320 család levegőben tartása milyen apparátust és szervezést kiíván, hogy a 737 Classiccal repülő társaságok CAMO agymenését már ne is említsem.

Mikor CAMO-ztam, a két kezemet összetette volna egy olyan átlátható, mindent átfogó rendszerért, ami az F-35nek van (mikor pl. az anyacég AMOSt használ, a társaság saját maintenance rendszert, amik között nincs automata átjárás + papíron van a doksi fele az előző tulajtól....), meg annyi problémáért, ami annak a gépnek van (ami egy új cucc, nem egy negyvenakárhány éves kirepült vas).

Érdekes módon csak a "sjató", meg a repülőműszaki dolgokhoz tökhülye emberek szapulják a gépet, a szakértők érdekes módon inkább dícsérik (mínusz az innen-onnan fizetett "szakértők")
Ne ijesztgesd a civileket, ha tudnák mennyi problémával jár csak egy vacak B737 vagy A320 karbantartása és üzemeltetése, inkább úszva vagy gumicsónakkal kelnének át még az Atlantin is!! :D
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 695
113
Ilyenkor tudok szánalmas röhögésben kitörni - persze tudom, az F-35 minden hibáját azonnal kikapják (nem csoda, külön falkák figyelnek minden apróságot, amit aztán lehet lengetni a hülyéknak).
Mondom 5 év AME tapasztalattal, hogy ez egyszerűen l*fasz, nem probléma!
Ha tudnátok, mi van méga legszupibb 787 körül, milyen sűrűn jöttek ki rá az elején bulletinek, SCk, meg a többi szar. Hogy a szuperkipróbált 320 család levegőben tartása milyen apparátust és szervezést kiíván, hogy a 737 Classiccal repülő társaságok CAMO agymenését már ne is említsem.

Mikor CAMO-ztam, a két kezemet összetette volna egy olyan átlátható, mindent átfogó rendszerért, ami az F-35nek van (mikor pl. az anyacég AMOSt használ, a társaság saját maintenance rendszert, amik között nincs automata átjárás + papíron van a doksi fele az előző tulajtól....), meg annyi problémáért, ami annak a gépnek van (ami egy új cucc, nem egy negyvenakárhány éves kirepült vas).

Érdekes módon csak a "sjató", meg a repülőműszaki dolgokhoz tökhülye emberek szapulják a gépet, a szakértők érdekes módon inkább dícsérik (mínusz az innen-onnan fizetett "szakértők")

Az ilyen felügyeleti-karbantartási rendszereket nem a repülőgép gyártója szállítja és azt használja mindenki?