F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

89 ben 2 őt 2001 ben 1 ez python 4 el 1 et aim 9 el annó anysasban is ìrtak róla cikkben.Magyar nyelvű infót wikipédiàn talàltam ott fél van sorolva az összes f15 győzelem.
89 ben 2 őt 2001 ben 1 ez python 4 el 1 et aim 9 el annó anysasban is ìrtak róla cikkben.Magyar nyelvű infót wikipédiàn talàltam ott fél van sorolva az összes f15 győzelem.
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Az_F–15_Eagle_légi_győzelmei
Az F–15 Eagle légi győzelmei – https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Az_F–15_Eagle_légi_győzelmei
Az F–15 Eagle légi győzelmei – https://hu.m.wikipedia.org/wiki/F–15_Eagle
F–15 Eagle – https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Az_F–15_Eagle_légi_győzelmei
Az F–15 Eagle légi győzelmei – Wikipédi
a
a
a
 
mlace

Én ezekről a lelövésekről eddig még nem hallottam csak mende mondákat. Megerősített légi győzelemről nem tudok.

Ezt találtam orosz nyelvű wikin:
"Bizonyos nyugati források szerint (az izraeliek soha nem állították ezt az ügyet) 1989. június 2-án az izraeli F-15 ismeretlen körülmények között két szíriai MiG-29-es harcosra lelőtt. A kutatók kétségeit fejezte ki az epizód megbízhatóságával kapcsolatban [88] . Ugyanezen források szerint 2001. szeptember 14-én még két MiG-29-et lőtt le Igla (Izrael hivatalosan tagadta ezt az ügyet) [89] [90] ."
 
Nem néztem utána eddig. A Py4 még nem determinálja, hogy volt dogfight...
 
DbkRViIW0AMZ08x.jpg:large

Különbségek egy ábrán.
 
Szerintem ez csak olyan mint az ebolánál a láz: csak egy tünet. Katasztrofális mik történnek, logisztika és pótalkatrészek szállítása terén... két év várolista Abramsoknál hűtőventillátorra, 10 ezer dollárért szállított rádió előlap helikoptereknél, 30 százalékos bevethetőség a német gépeknél, etc etc etc.. ezek csak olyan hírek, amiket itt is lenkeltem...
 
Szerintem ez csak olyan mint az ebolánál a láz: csak egy tünet. Katasztrofális mik történnek, logisztika és pótalkatrészek szállítása terén... két év várolista Abramsoknál hűtőventillátorra, 10 ezer dollárért szállított rádió előlap helikoptereknél, 30 százalékos bevethetőség a német gépeknél, etc etc etc.. ezek csak olyan hírek, amiket itt is lenkeltem...

Pedig elméletileg ugye - főleg a seregben - mindennek van közvetlen felelőse,..
 
Szerintem ez csak olyan mint az ebolánál a láz: csak egy tünet. Katasztrofális mik történnek, logisztika és pótalkatrészek szállítása terén... két év várolista Abramsoknál hűtőventillátorra, 10 ezer dollárért szállított rádió előlap helikoptereknél, 30 százalékos bevethetőség a német gépeknél, etc etc etc.. ezek csak olyan hírek, amiket itt is lenkeltem...
Nincsen rózsa tövis nélkül, ugye. Minnél bonyolultabb, összetettebb egy fegyverrendszer, annál nehezebb üzemképes állapotban tartani. A marketing duma hogy minden generációt egyre könnyebb és olcsóbb üzemeletetni, nagy vonalakban összefoglalva: KAMU.
Gondolom ez inkább olyan "japános" problémák tárháza, nem általános...
A hír ugye arról szól, hogy Japán az első olyan hely ahonnan jött vissza tapasztalat az USA szárazföldön túlról hosszú távú üzemeltetésről.
Vannak bajok a hírek szerint az ALIS rendszerrel, fennforgás és csúszás van nem egyszer a pótalkatrészekkel, nem elég gyorsan és pontosan érkeznek a dolgok. A nagy szállítási távolságokra, nem megfelelő időben legyártott alkatrészekre és az időjárás viszontagságaira hivatkoznak főleg, mint a problémák forrására.
Mindez 16 db F-35B nél jött ki, a tengerészgyalogságnál.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and arcas
Nincsen rózsa tövis nélkül, ugye. Minnél bonyolultabb, összetettebb egy fegyverrendszer, annál nehezebb üzemképes állapotban tartani. A marketing duma hogy minden generációt egyre könnyebb és olcsóbb üzemeletetni, nagy vonalakban összefoglalva: KAMU.

A hír ugye arról szól, hogy Japán az első olyan hely ahonnan jött vissza tapasztalat az USA szárazföldön túlról hosszú távú üzemeltetésről.
Vannak bajok a hírek szerint az ALIS rendszerrel, fennforgás és csúszás van nem egyszer a pótalkatrészekkel, nem elég gyorsan és pontosan érkeznek a dolgok. A nagy szállítási távolságokra, nem megfelelő időben legyártott alkatrészekre és az időjárás viszontagságaira hivatkoznak főleg, mint a problémák forrására.
Mindez 16 db F-35B nél jött ki, a tengerészgyalogságnál.

Az ALIS helyett egy fél éve még a régi féle alkatrészmanagment van/volt alkalmazva és 2018 végére igérték, hogy tesztfázisból kilépve éles gépeken is használni fogják.
 
Az ALIS helyett egy fél éve még a régi féle alkatrészmanagment van/volt alkalmazva és 2018 végére igérték, hogy tesztfázisból kilépve éles gépeken is használni fogják.
A fenti linkelt cikkben arra hivatkoztak többek közt, hogy nem zökkenőmentes a logisztika. Hogy igaz vagy sem, én nem tudom. Egy biztos, nem minden probléma nélküli azért az F-35 program sem eddig, amiről csak én tudok az ugye a szoftvermizéria, pótalkatrész - logisztikai problémák, meg ugye a korróziós polémia.
 
Ok. Mert ha jól sejtem azért ez fontos feladata kéne hogy legyen.



Akkor minek a HARM? :)
Ha van pontvédelem egy radar/kiktatandó célpont mellett, a HARM egy rakéta amit le kell lőni, az SDB meg egy siklóbomba. Az egyik a másiknak a sokszorosa sebességgel érkezik, nehezebb célpont esélyesen a HARM.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ilyenkor tudok szánalmas röhögésben kitörni - persze tudom, az F-35 minden hibáját azonnal kikapják (nem csoda, külön falkák figyelnek minden apróságot, amit aztán lehet lengetni a hülyéknak).
Mondom 5 év AME tapasztalattal, hogy ez egyszerűen l*fasz, nem probléma!
Ha tudnátok, mi van méga legszupibb 787 körül, milyen sűrűn jöttek ki rá az elején bulletinek, SCk, meg a többi szar. Hogy a szuperkipróbált 320 család levegőben tartása milyen apparátust és szervezést kiíván, hogy a 737 Classiccal repülő társaságok CAMO agymenését már ne is említsem.

Mikor CAMO-ztam, a két kezemet összetette volna egy olyan átlátható, mindent átfogó rendszerért, ami az F-35nek van (mikor pl. az anyacég AMOSt használ, a társaság saját maintenance rendszert, amik között nincs automata átjárás + papíron van a doksi fele az előző tulajtól....), meg annyi problémáért, ami annak a gépnek van (ami egy új cucc, nem egy negyvenakárhány éves kirepült vas).

Érdekes módon csak a "sjató", meg a repülőműszaki dolgokhoz tökhülye emberek szapulják a gépet, a szakértők érdekes módon inkább dícsérik (mínusz az innen-onnan fizetett "szakértők")
 
Ok. Mert ha jól sejtem azért ez fontos feladata kéne hogy legyen.



Akkor minek a HARM? :)
A HARM azért nem mai gyerek, egy jó 35-40 éves koncepció szülöttje, nyilván ennyi évvel ezelőtti légvédelmi rendszerek ellen lehet igazán hatékony. Ma már nem árt valami ütősebb rendszer, pl. a stealth gép (amivel jobban meg lehet közelíteni a célpontot kisebb veszélyszinttel) + sok SDB.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ilyenkor tudok szánalmas röhögésben kitörni - persze tudom, az F-35 minden hibáját azonnal kikapják (nem csoda, külön falkák figyelnek minden apróságot, amit aztán lehet lengetni a hülyéknak).
Mondom 5 év AME tapasztalattal, hogy ez egyszerűen l*fasz, nem probléma!
Ha tudnátok, mi van méga legszupibb 787 körül, milyen sűrűn jöttek ki rá az elején bulletinek, SCk, meg a többi szar. Hogy a szuperkipróbált 320 család levegőben tartása milyen apparátust és szervezést kiíván, hogy a 737 Classiccal repülő társaságok CAMO agymenését már ne is említsem.

Mikor CAMO-ztam, a két kezemet összetette volna egy olyan átlátható, mindent átfogó rendszerért, ami az F-35nek van (mikor pl. az anyacég AMOSt használ, a társaság saját maintenance rendszert, amik között nincs automata átjárás + papíron van a doksi fele az előző tulajtól....), meg annyi problémáért, ami annak a gépnek van (ami egy új cucc, nem egy negyvenakárhány éves kirepült vas).

Érdekes módon csak a "sjató", meg a repülőműszaki dolgokhoz tökhülye emberek szapulják a gépet, a szakértők érdekes módon inkább dícsérik (mínusz az innen-onnan fizetett "szakértők")
Ne ijesztgesd a civileket, ha tudnák mennyi problémával jár csak egy vacak B737 vagy A320 karbantartása és üzemeltetése, inkább úszva vagy gumicsónakkal kelnének át még az Atlantin is!! :D
 
Ilyenkor tudok szánalmas röhögésben kitörni - persze tudom, az F-35 minden hibáját azonnal kikapják (nem csoda, külön falkák figyelnek minden apróságot, amit aztán lehet lengetni a hülyéknak).
Mondom 5 év AME tapasztalattal, hogy ez egyszerűen l*fasz, nem probléma!
Ha tudnátok, mi van méga legszupibb 787 körül, milyen sűrűn jöttek ki rá az elején bulletinek, SCk, meg a többi szar. Hogy a szuperkipróbált 320 család levegőben tartása milyen apparátust és szervezést kiíván, hogy a 737 Classiccal repülő társaságok CAMO agymenését már ne is említsem.

Mikor CAMO-ztam, a két kezemet összetette volna egy olyan átlátható, mindent átfogó rendszerért, ami az F-35nek van (mikor pl. az anyacég AMOSt használ, a társaság saját maintenance rendszert, amik között nincs automata átjárás + papíron van a doksi fele az előző tulajtól....), meg annyi problémáért, ami annak a gépnek van (ami egy új cucc, nem egy negyvenakárhány éves kirepült vas).

Érdekes módon csak a "sjató", meg a repülőműszaki dolgokhoz tökhülye emberek szapulják a gépet, a szakértők érdekes módon inkább dícsérik (mínusz az innen-onnan fizetett "szakértők")

Az ilyen felügyeleti-karbantartási rendszereket nem a repülőgép gyártója szállítja és azt használja mindenki?