F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

FB-IMG-1618670538961.jpg
 
Nagyon nagyot megy ez a kép meg a harckocsis.
Ami kicsit számomra fura.
Én kb. folyamatosan így látom a világot.
Nekem ebben semmi világmegváltó felfedezés nincs.

Pl. ma a Sivatagi Vihar pont olyan történelmi távlatban van, mint akkor volt a Kubai Rakétaválság.
(De azt is, hogy hol élek azt is így látom, hogy mostani lakásban több, mint kétszer annyi ideje élek, mint az előző kettőben összesen. stb...)

A legviccesebb, hogy ezt F-16-tal megcsinálhatod úgy, hogy laikus számára a gép is ugyanaz 1981-ben és 2021-ben, csak akkor egy P-39/40-et tennél alulra. :)

Ezen mérhető le nagyon jól, hogy nem a platfrom fizikai teljesítménye adja ma azok igazi erejét.
Ezért nem olyan látványos a berepülés és van oda a varázsa az egésznek. De erről már volt szó.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and fishbed
  • Tetszik
Reactions: fip7
Del korea meg alitolag akar venni 20db F35B-t.

Most nézem, hogy van nekik jó kis Dokdo osztályuk amiről eregethetik az F-35B-t. Tényleg érdekes, hogy a B verzió lehetővé teszi a kisebb-közepes országoknak számára, hogy rephordozójuk legyen. Enélkül esélytelen (túl drága) lenne.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
A cikkből:
"A kérdés az, hogy az F-35-ös program el tudja-e érni azt a kitűzött célt, hogy 2025-re 25 000 dollárra csökkentse az egy repült órára jutó költséget, a 2012-es költségvetési dollár alapján. Az inflációval kiigazítva ez 2021-ben 28 867 dollárnak, 2025-ben pedig - 3 százalékos inflációt feltételezve - 32 233 dollárnak felel meg. "
Thát az a 25000 dollár az tulajdonképpen 32233 dollár lesz óránként amarikában. És másnál akkor menyi, pl, lengyeleknél? Nilván több!
 
Ha egyszer lesz verseny az amerikaiak és az oroszok között, hogy melyikük repülőipara gyárt nagyobb méretű AZSz kapcsolókat, akkor azt biztos, hogy a jenkik fogják megnyerni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Most nézem, hogy van nekik jó kis Dokdo osztályuk amiről eregethetik az F-35B-t. Tényleg érdekes, hogy a B verzió lehetővé teszi a kisebb-közepes országoknak számára, hogy rephordozójuk legyen. Enélkül esélytelen (túl drága) lenne.

Ahogy korábban a Harrier.
 
Hát veszélyes is anélkül csapatni hordozóval. A helis megoldások nyújtanak egyfajta megoldást. Mondjuk hogy milyen szinten azt nem tudom.
Borzalmasat. Szegény ember vízzel főz tipikus esete,

Egy E-2C is a régi hajtóművével kirepült 250 km-re és őrjáratozott 4 órát 8-10 km magasan.
Egy AWACS heli, talán, ha 4 ezer méterre képes emelkedni, de nem 250 km távolsába megy és nincs ott 4 órát.
Meg az időjárási limitjére is kíváncsi lennék, hogy micsoda öröm pl. viharban repkedni 4 km-en...