F-4 Phantom II (McDonell Douglas)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Az RF-4C-ből miért megy nyíl az RF-4B-be? Fordítva érteném, de így nem jövök rá, hogy mire gondolnak.
Azért, mert az RF-4C volt eredeti felderítő az USAF részére. Az RF-4B-ket később alakították ki F-4B-k felhasználásával a tengerészgyalogságnak. Az RF-4E meg ugye ment exportra megint más rendszerekkel F-4E alapra.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 590
7 837
113
2UWo_BHDT-OEwyCezLYMCx2U9Q5s32hi0True56Vsiex91FHRRKeEsekdf-Hiw932Kix9RBAzpVI=s640-nd
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 032
14 034
113
Anno, mikor az USA egy "gyenge pillanatában" 1millió $-ért ajánlgatta darabját --"...long time ago!"-- dobtam be a közösbe azt az ötletet erről a "nem-tom-mér-de" alulértékelt gépről, hogy az akkori 80-100milla/darab-ár helyett evnni kellene ebből vagy 150-t, mert ennyi darabból 20-30 évig el lehet "kanibalizálgatni".
Van 2 hajtóműve, jó teljesítménye, sok szempontból inkább a "túl sokat tud/túl jó" kategória lett volna --kb20 éve?--, és szép nagy buci orral a radarnak, ...


img_5861.jpg




Volt viszont egy nagy hátránya, nincs "visszajáró" az 1 millából (...ezek a qrva "járulékos költségek, B+, te optimista !!! ), amit sokan és készségesen alátámasztottak volna), ha komolyan felmerül lehetőségként), de ez a lehetőség fel sem merült --nagy sajnálatomra--.

Tavaly vonta ki az utólsókat Japán(..talán a görögöknél van még?). Pedig milyen jókat "LEGO-ztunk" volna itt, az azóta elkészült (tényleg egész jó) Eu-s radarokkal, Meteor-ral...! :rolleyes: 35-40 db mindig "össze-lenne-kanibalizálva", keleti szomszédunk és "állandó szövetségesünk" öszinte örömére ( gondolom: :p :p :p )
F-4F_ICE_Phantoms_of_JG_72_and_WTD_61_in_flight.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox
M

molnibalage

Guest
Anno, mikor az USA egy "gyenge pillanatában" 1millió $-ért ajánlgatta darabját --"...long time ago!"-- dobtam be a közösbe azt az ötletet erről a "nem-tom-mér-de" alulértékelt gépről, hogy az akkori 80-100milla/darab-ár helyett evnni kellene ebből vagy 150-t, mert ennyi darabból 20-30 évig el lehet "kanibalizálgatni".
Van 2 hajtóműve, jó teljesítménye, sok szempontból inkább a "túl sokat tud/túl jó" kategória lett volna --kb20 éve?--, és szép nagy buci orral a radarnak, ...


img_5861.jpg




Volt viszont egy nagy hátránya, nincs "visszajáró" az 1 millából (...ezek a qrva "járulékos költségek, B+, te optimista !!! ), amit sokan és készségesen alátámasztottak volna), ha komolyan felmerül lehetőségként), de ez a lehetőség fel sem merült --nagy sajnálatomra--.

Tavaly vonta ki az utólsókat Japán(..talán a görögöknél van még?). Pedig milyen jókat "LEGO-ztunk" volna itt, az azóta elkészült (tényleg egész jó) Eu-s radarokkal, Meteor-ral...! :rolleyes: 35-40 db mindig "össze-lenne-kanibalizálva", keleti szomszédunk és "állandó szövetségesünk" öszinte örömére ( gondolom: :p :p :p )
F-4F_ICE_Phantoms_of_JG_72_and_WTD_61_in_flight.jpg
  1. Soha nem hallottam ilyen felajánlásról.
  2. Értelme sem lett volna VENNI gépet, amikor a 29-es ÜZEMELTETÉSRE sem adott a politika.
  3. Minek kellett volna 3. generációs gép a 4. generációs MiG-29 9.12 mellé...?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 032
14 034
113
  1. Soha nem hallottam ilyen felajánlásról.
  2. Értelme sem lett volna VENNI gépet, amikor a 29-es ÜZEMELTETÉSRE sem adott a politika.
  3. Minek kellett volna 3. generációs gép a 4. generációs MiG-29 9.12 mellé...?

Ez az idő valamikor a 29-esek "kiéheztetése" vége-felé/utána volt, az ex-Jugoszláv újrarendeződés után, amikor már kezdett kiderülni, hogy
- NATO-s kell a 29-után/helyett,
  • a 4-gen-esek "dog-fight"-ja nem nagyon lesz tényező,
  • annyi új 4.gen-es gépre, --"bármennyi" kellene--, úgysem lesz pénz,
  • (mert) rövid időn belül "nem kell háborúzni",
  • lenne idő --a max. légi-rendészkedés mellett-- kivárni, hogy merre változnak(a változó környék/környezetben) az igényeink,
  • addig meg lehet "bele-modernizálni" mindent ( is ), ami közben "fejlesztődik".




A japók eddig megtették, tovább is lehetne...

Persze utólag könnyű (nekem, bizonygatni, hogy milyen jó ötletem volt :D ), de így utólag akkor-ís qrva-jóóó...

Tudom, tudom : ...csak nekem (jóóóóó)! ( :( )
...de nekem naggggyon! :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 165
81 033
113
Ez az idő valamikor a 29-esek "kiéheztetése" vége-felé/utána volt, az ex-Jugoszláv újrarendeződés után, amikor már kezdett kiderülni, hogy
- NATO-s kell a 29-után/helyett,
  • a 4-gen-esek "dog-fight"-ja nem nagyon lesz tényező,
  • annyi új 4.gen-es gépre, --"bármennyi" kellene--, úgysem lesz pénz,
  • (mert) rövid időn belül "nem kell háborúzni",
  • lenne idő --a max. légi-rendészkedés mellett-- kivárni, hogy merre változnak(a változó környék/környezetben) az igényeink,
  • addig meg lehet "bele-modernizálni" mindent ( is ), ami közben "fejlesztődik".




A japók eddig megtették, tovább is lehetne...

Persze utólag könnyű (nekem, bizonygatni, hogy milyen jó ötletem volt :D ), de így utólag akkor-ís qrva-jóóó...

Tudom, tudom : ...csak nekem (jóóóóó)! ( :( )
...de nekem naggggyon! :cool:

Ez csak 1998 és 2000 között lehetett valamikor (4-6 évvel a MiG-29esek érkezése után), akkor akartak vezetőink "NATO-kompatibilis" gépet venni. Az amerikaiak is valamikor akkor vonták ki a típust. Jött is mindenféle ajánlat. A múltkor írtam a kanadai F-5 ajánlatról, ami a Gripen ügyet vizsgáló jelentésből derült ki. Abban nem volt szó F-4 ajánlatról. Van erről valami forrásod?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 165
81 033
113
Anno, mikor az USA egy "gyenge pillanatában" 1millió $-ért ajánlgatta darabját --"...long time ago!"-- dobtam be a közösbe azt az ötletet erről a "nem-tom-mér-de" alulértékelt gépről, hogy az akkori 80-100milla/darab-ár helyett evnni kellene ebből vagy 150-t, mert ennyi darabból 20-30 évig el lehet "kanibalizálgatni".
Van 2 hajtóműve, jó teljesítménye, sok szempontból inkább a "túl sokat tud/túl jó" kategória lett volna --kb20 éve?--, és szép nagy buci orral a radarnak, ...

Volt viszont egy nagy hátránya, nincs "visszajáró" az 1 millából (...ezek a qrva "járulékos költségek, B+, te optimista !!! ), amit sokan és készségesen alátámasztottak volna), ha komolyan felmerül lehetőségként), de ez a lehetőség fel sem merült --nagy sajnálatomra--.

Tavaly vonta ki az utólsókat Japán(..talán a görögöknél van még?). Pedig milyen jókat "LEGO-ztunk" volna itt, az azóta elkészült (tényleg egész jó) Eu-s radarokkal, Meteor-ral...! :rolleyes: 35-40 db mindig "össze-lenne-kanibalizálva", keleti szomszédunk és "állandó szövetségesünk" öszinte örömére ( gondolom: :p :p :p )

Vagy nem is Magyarországnak ajánlotta, hanem valaki másnak?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 032
14 034
113
Ez csak 1998 és 2000 között lehetett valamikor (4-6 évvel a MiG-29esek érkezése után), akkor akartak vezetőink "NATO-kompatibilis" gépet venni. Az amerikaiak is valamikor akkor vonták ki a típust. Jött is mindenféle ajánlat. A múltkor írtam a kanadai F-5 ajánlatról, ami a Gripen ügyet vizsgáló jelentésből derült ki. Abban nem volt szó F-4 ajánlatról. Van erről valami forrásod?


Szürkeállományomból, kiemelt tartalomként (mert jó dolognak tartottam volna):
Asszem' a letárolt állományból lett volna(a sivatagiakból ? ), az újonnan csatlakozó NATO-országoknak, segélyként (1m$/db), kikonzerválva, nem az aktuális "top-Gun" kategóriája a típusnak, de rep-képes, volt sok, biztos volt köztük szabad óraszámos is, a SzU szétesése után leszerelt/konzervált állományból.

Elektronikailag biztosan a 29-es felett állt volna, dog-fight-ban nem, de addig nem is nagyon jutott volna el semmi a környékről, még a gépek akkori radar/EW/CW szintjén sem a típusnak.

Fegyverterhelésben, meg hatótávban, megegyebekben... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


Néztem is a mostani "Akciós" listájukon(pár hónapja, mikor szóba került), de már nincs/nem találtam rajta a "terméket" :( .

Annyiért még most is jó lehetne valamire, a NATO megfelelés miatt valószínűleg még most sem lenne nehéz bármit ( is ) integrálni rá. Hely, súly a régik helyén bőven van rá.
Az újabak pedig a "combosabb" hajtóműveikkel egész jók/virgoncak, ha nem kell őket terhelni ...
...amikor meg kell: bomba-kamion a Griffhez képest!

Így hirtelen ennyi "ugrott be".


U.I: ...csak hát nem lett volna belőle(Nokiás/egyéb-dobozos) "ÁFA-visszatérítés"! :rolleyes:
 
M

molnibalage

Guest
Szürkeállományomból, kiemelt tartalomként (mert jó dolognak tartottam volna):
Asszem' a letárolt állományból lett volna(a sivatagiakból ? ), az újonnan csatlakozó NATO-országoknak, segélyként (1m$/db), kikonzerválva, nem az aktuális "top-Gun" kategóriája a típusnak, de rep-képes, volt sok, biztos volt köztük szabad óraszámos is, a SzU szétesése után leszerelt/konzervált állományból.

Elektronikailag biztosan a 29-es felett állt volna, dog-fight-ban nem, de addig nem is nagyon jutott volna el semmi a környékről, még a gépek akkori radar/EW/CW szintjén sem a típusnak.

Fegyverterhelésben, meg hatótávban, megegyebekben... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


Néztem is a mostani "Akciós" listájukon(pár hónapja, mikor szóba került), de már nincs/nem találtam rajta a "terméket" :( .

Annyiért még most is jó lehetne valamire, a NATO megfelelés miatt valószínűleg még most sem lenne nehéz bármit ( is ) integrálni rá. Hely, súly a régik helyén bőven van rá.
Az újabak pedig a "combosabb" hajtóműveikkel egész jók/virgoncak, ha nem kell őket terhelni ...
...amikor meg kell: bomba-kamion a Griffhez képest!

Így hirtelen ennyi "ugrott be".


U.I: ...csak hát nem lett volna belőle(Nokiás/egyéb-dobozos) "ÁFA-visszatérítés"! :rolleyes:
Egy USAF F-4E miért is állt volna elektronikailag az MiG-29 9.12 felett...?

A német ICA/KWF megkapta a Hornet radarját. A ex. USAF/ANG-s radarok a '70-es évek eleji szintet sem képviselték. Az F-15C és AN/APG-63 megjelenése után meg az F-16A után végképp nem költöttek rájuk nagyon.

Semmik értelme nem lett volna azok rendszeresítésében.