F-4 Phantom II (McDonell Douglas)

Az RF-4C-ből miért megy nyíl az RF-4B-be? Fordítva érteném, de így nem jövök rá, hogy mire gondolnak.
Azért, mert az RF-4C volt eredeti felderítő az USAF részére. Az RF-4B-ket később alakították ki F-4B-k felhasználásával a tengerészgyalogságnak. Az RF-4E meg ugye ment exportra megint más rendszerekkel F-4E alapra.
 
2UWo_BHDT-OEwyCezLYMCx2U9Q5s32hi0True56Vsiex91FHRRKeEsekdf-Hiw932Kix9RBAzpVI=s640-nd
 
Anno, mikor az USA egy "gyenge pillanatában" 1millió $-ért ajánlgatta darabját --"...long time ago!"-- dobtam be a közösbe azt az ötletet erről a "nem-tom-mér-de" alulértékelt gépről, hogy az akkori 80-100milla/darab-ár helyett evnni kellene ebből vagy 150-t, mert ennyi darabból 20-30 évig el lehet "kanibalizálgatni".
Van 2 hajtóműve, jó teljesítménye, sok szempontból inkább a "túl sokat tud/túl jó" kategória lett volna --kb20 éve?--, és szép nagy buci orral a radarnak, ...


img_5861.jpg




Volt viszont egy nagy hátránya, nincs "visszajáró" az 1 millából (...ezek a qrva "járulékos költségek, B+, te optimista !!! ), amit sokan és készségesen alátámasztottak volna), ha komolyan felmerül lehetőségként), de ez a lehetőség fel sem merült --nagy sajnálatomra--.

Tavaly vonta ki az utólsókat Japán(..talán a görögöknél van még?). Pedig milyen jókat "LEGO-ztunk" volna itt, az azóta elkészült (tényleg egész jó) Eu-s radarokkal, Meteor-ral...! :rolleyes: 35-40 db mindig "össze-lenne-kanibalizálva", keleti szomszédunk és "állandó szövetségesünk" öszinte örömére ( gondolom: :p :p :p )
F-4F_ICE_Phantoms_of_JG_72_and_WTD_61_in_flight.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox
Anno, mikor az USA egy "gyenge pillanatában" 1millió $-ért ajánlgatta darabját --"...long time ago!"-- dobtam be a közösbe azt az ötletet erről a "nem-tom-mér-de" alulértékelt gépről, hogy az akkori 80-100milla/darab-ár helyett evnni kellene ebből vagy 150-t, mert ennyi darabból 20-30 évig el lehet "kanibalizálgatni".
Van 2 hajtóműve, jó teljesítménye, sok szempontból inkább a "túl sokat tud/túl jó" kategória lett volna --kb20 éve?--, és szép nagy buci orral a radarnak, ...


img_5861.jpg




Volt viszont egy nagy hátránya, nincs "visszajáró" az 1 millából (...ezek a qrva "járulékos költségek, B+, te optimista !!! ), amit sokan és készségesen alátámasztottak volna), ha komolyan felmerül lehetőségként), de ez a lehetőség fel sem merült --nagy sajnálatomra--.

Tavaly vonta ki az utólsókat Japán(..talán a görögöknél van még?). Pedig milyen jókat "LEGO-ztunk" volna itt, az azóta elkészült (tényleg egész jó) Eu-s radarokkal, Meteor-ral...! :rolleyes: 35-40 db mindig "össze-lenne-kanibalizálva", keleti szomszédunk és "állandó szövetségesünk" öszinte örömére ( gondolom: :p :p :p )
F-4F_ICE_Phantoms_of_JG_72_and_WTD_61_in_flight.jpg
  1. Soha nem hallottam ilyen felajánlásról.
  2. Értelme sem lett volna VENNI gépet, amikor a 29-es ÜZEMELTETÉSRE sem adott a politika.
  3. Minek kellett volna 3. generációs gép a 4. generációs MiG-29 9.12 mellé...?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
  1. Soha nem hallottam ilyen felajánlásról.
  2. Értelme sem lett volna VENNI gépet, amikor a 29-es ÜZEMELTETÉSRE sem adott a politika.
  3. Minek kellett volna 3. generációs gép a 4. generációs MiG-29 9.12 mellé...?

Ez az idő valamikor a 29-esek "kiéheztetése" vége-felé/utána volt, az ex-Jugoszláv újrarendeződés után, amikor már kezdett kiderülni, hogy
- NATO-s kell a 29-után/helyett,
  • a 4-gen-esek "dog-fight"-ja nem nagyon lesz tényező,
  • annyi új 4.gen-es gépre, --"bármennyi" kellene--, úgysem lesz pénz,
  • (mert) rövid időn belül "nem kell háborúzni",
  • lenne idő --a max. légi-rendészkedés mellett-- kivárni, hogy merre változnak(a változó környék/környezetben) az igényeink,
  • addig meg lehet "bele-modernizálni" mindent ( is ), ami közben "fejlesztődik".




A japók eddig megtették, tovább is lehetne...

Persze utólag könnyű (nekem, bizonygatni, hogy milyen jó ötletem volt :D ), de így utólag akkor-ís qrva-jóóó...

Tudom, tudom : ...csak nekem (jóóóóó)! ( :( )
...de nekem naggggyon! :cool:
 
Ez az idő valamikor a 29-esek "kiéheztetése" vége-felé/utána volt, az ex-Jugoszláv újrarendeződés után, amikor már kezdett kiderülni, hogy
- NATO-s kell a 29-után/helyett,
  • a 4-gen-esek "dog-fight"-ja nem nagyon lesz tényező,
  • annyi új 4.gen-es gépre, --"bármennyi" kellene--, úgysem lesz pénz,
  • (mert) rövid időn belül "nem kell háborúzni",
  • lenne idő --a max. légi-rendészkedés mellett-- kivárni, hogy merre változnak(a változó környék/környezetben) az igényeink,
  • addig meg lehet "bele-modernizálni" mindent ( is ), ami közben "fejlesztődik".




A japók eddig megtették, tovább is lehetne...

Persze utólag könnyű (nekem, bizonygatni, hogy milyen jó ötletem volt :D ), de így utólag akkor-ís qrva-jóóó...

Tudom, tudom : ...csak nekem (jóóóóó)! ( :( )
...de nekem naggggyon! :cool:

Ez csak 1998 és 2000 között lehetett valamikor (4-6 évvel a MiG-29esek érkezése után), akkor akartak vezetőink "NATO-kompatibilis" gépet venni. Az amerikaiak is valamikor akkor vonták ki a típust. Jött is mindenféle ajánlat. A múltkor írtam a kanadai F-5 ajánlatról, ami a Gripen ügyet vizsgáló jelentésből derült ki. Abban nem volt szó F-4 ajánlatról. Van erről valami forrásod?
 
Anno, mikor az USA egy "gyenge pillanatában" 1millió $-ért ajánlgatta darabját --"...long time ago!"-- dobtam be a közösbe azt az ötletet erről a "nem-tom-mér-de" alulértékelt gépről, hogy az akkori 80-100milla/darab-ár helyett evnni kellene ebből vagy 150-t, mert ennyi darabból 20-30 évig el lehet "kanibalizálgatni".
Van 2 hajtóműve, jó teljesítménye, sok szempontból inkább a "túl sokat tud/túl jó" kategória lett volna --kb20 éve?--, és szép nagy buci orral a radarnak, ...

Volt viszont egy nagy hátránya, nincs "visszajáró" az 1 millából (...ezek a qrva "járulékos költségek, B+, te optimista !!! ), amit sokan és készségesen alátámasztottak volna), ha komolyan felmerül lehetőségként), de ez a lehetőség fel sem merült --nagy sajnálatomra--.

Tavaly vonta ki az utólsókat Japán(..talán a görögöknél van még?). Pedig milyen jókat "LEGO-ztunk" volna itt, az azóta elkészült (tényleg egész jó) Eu-s radarokkal, Meteor-ral...! :rolleyes: 35-40 db mindig "össze-lenne-kanibalizálva", keleti szomszédunk és "állandó szövetségesünk" öszinte örömére ( gondolom: :p :p :p )

Vagy nem is Magyarországnak ajánlotta, hanem valaki másnak?
 
Ez csak 1998 és 2000 között lehetett valamikor (4-6 évvel a MiG-29esek érkezése után), akkor akartak vezetőink "NATO-kompatibilis" gépet venni. Az amerikaiak is valamikor akkor vonták ki a típust. Jött is mindenféle ajánlat. A múltkor írtam a kanadai F-5 ajánlatról, ami a Gripen ügyet vizsgáló jelentésből derült ki. Abban nem volt szó F-4 ajánlatról. Van erről valami forrásod?


Szürkeállományomból, kiemelt tartalomként (mert jó dolognak tartottam volna):
Asszem' a letárolt állományból lett volna(a sivatagiakból ? ), az újonnan csatlakozó NATO-országoknak, segélyként (1m$/db), kikonzerválva, nem az aktuális "top-Gun" kategóriája a típusnak, de rep-képes, volt sok, biztos volt köztük szabad óraszámos is, a SzU szétesése után leszerelt/konzervált állományból.

Elektronikailag biztosan a 29-es felett állt volna, dog-fight-ban nem, de addig nem is nagyon jutott volna el semmi a környékről, még a gépek akkori radar/EW/CW szintjén sem a típusnak.

Fegyverterhelésben, meg hatótávban, megegyebekben... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


Néztem is a mostani "Akciós" listájukon(pár hónapja, mikor szóba került), de már nincs/nem találtam rajta a "terméket" :( .

Annyiért még most is jó lehetne valamire, a NATO megfelelés miatt valószínűleg még most sem lenne nehéz bármit ( is ) integrálni rá. Hely, súly a régik helyén bőven van rá.
Az újabak pedig a "combosabb" hajtóműveikkel egész jók/virgoncak, ha nem kell őket terhelni ...
...amikor meg kell: bomba-kamion a Griffhez képest!

Így hirtelen ennyi "ugrott be".


U.I: ...csak hát nem lett volna belőle(Nokiás/egyéb-dobozos) "ÁFA-visszatérítés"! :rolleyes:
 
Szürkeállományomból, kiemelt tartalomként (mert jó dolognak tartottam volna):
Asszem' a letárolt állományból lett volna(a sivatagiakból ? ), az újonnan csatlakozó NATO-országoknak, segélyként (1m$/db), kikonzerválva, nem az aktuális "top-Gun" kategóriája a típusnak, de rep-képes, volt sok, biztos volt köztük szabad óraszámos is, a SzU szétesése után leszerelt/konzervált állományból.

Elektronikailag biztosan a 29-es felett állt volna, dog-fight-ban nem, de addig nem is nagyon jutott volna el semmi a környékről, még a gépek akkori radar/EW/CW szintjén sem a típusnak.

Fegyverterhelésben, meg hatótávban, megegyebekben... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


Néztem is a mostani "Akciós" listájukon(pár hónapja, mikor szóba került), de már nincs/nem találtam rajta a "terméket" :( .

Annyiért még most is jó lehetne valamire, a NATO megfelelés miatt valószínűleg még most sem lenne nehéz bármit ( is ) integrálni rá. Hely, súly a régik helyén bőven van rá.
Az újabak pedig a "combosabb" hajtóműveikkel egész jók/virgoncak, ha nem kell őket terhelni ...
...amikor meg kell: bomba-kamion a Griffhez képest!

Így hirtelen ennyi "ugrott be".


U.I: ...csak hát nem lett volna belőle(Nokiás/egyéb-dobozos) "ÁFA-visszatérítés"! :rolleyes:
Egy USAF F-4E miért is állt volna elektronikailag az MiG-29 9.12 felett...?

A német ICA/KWF megkapta a Hornet radarját. A ex. USAF/ANG-s radarok a '70-es évek eleji szintet sem képviselték. Az F-15C és AN/APG-63 megjelenése után meg az F-16A után végképp nem költöttek rájuk nagyon.

Semmik értelme nem lett volna azok rendszeresítésében.
 
Final flight for japan air self defense force F-4....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Japan’s Last Three F-4EJ Phantoms Have Just Flown For The Last Time

Megajándékozhatnának bennünket :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

A svédek upgrad-jei "lötyögnének benne", ha egyáltalán kellene(nem néztem milyen szinten vannak a japo gépek)... :)

"Legrosszabb esetben" eladnánk a horvátoknak ;)