F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 715
28 832
113
F/A-18C
USMC_FA-18_Hornet.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 561
113
Vegytiszta indikációja annak, hogy mennyire tartja ma fontosnak a repteljesítményt a US Navy.

Na igen, a US Navy és a repteljesítmény. A US Navy belső szabályrendszere olyan, amilyen, a zöme a speciális (főleg hajófedélzeti) üzem miatt jogos, de akad pár teljesen indokolatlan, ám annál következetesebben betartott előírás. Az egyik ilyen a 7.5g US NAV limit standard. A US Navy-nél nem lehet 7.5g-nél nagyobb terhelhetőségű repülőgép, akkor se, ha amaz erre minden további nélkül képes. Példa erre az F/A-18A/B/C/D Hornet, amely a US Navy-n kívül mindenhol 9g túlterhelési korláttal repülhet, különösebb gond nélkül. Emlékezetes típus volt a rövid életű (tíz évig tartott) első F-16N, ami az első szériás ("kis szájú") block 30-as volt, már a GE F110GE100-as hajtóművekkel. A Navy pilóták legendáriuma szerint privátban megvannak azok a HUD felvételek, melyek Mach 2.0 feletti sebességet és 60 ezer láb repülési magasságot ábrázolnak, ahogy egyes pilóták 10g-vel is megtépték a vasat. A csúcsmagasággal erősen szkeptikus vagyok, de tiszta konfigurációban sebesség és különösen ez a g terhelés simán összehozható, hanem a történet szerint volt valami strukturális hajszálrepedés, am miatt a Navy fejesei elszörnyedve tapasztalták, hogy a flottánál még büntetlenül garázdálkodik egy 7.5g-nél jobban eleresztett típus, így azonnal foganatosították a mindenre gyógyír 7.5g-s limitet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 561
113
Később a gépeket elszállították az AMARC-ra és helyettük szereztek eredetileg Pakisztánnak gyártott PW220-as hajtóműves F-16-osokat. Ezeket már nem kedvelték úgy a Navy Top Gun instruktora, mint a GE hajtóműves F-16N-eket.


Ilyet anno az F-18-as nem tudott...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and wolfram

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Nagyon rákattantam ezekre a Gopro-s repcsis vidikre nagyon királyak .

9:10-nél úgy elhúz a hordozó mellett mint superman ! :D 10:00-nál azt hittem a video van felgyorsítva de nem :)
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113

Egy érdekes rész, amiről már volt szó vagy vita itt korábban:

"További kérdésekre válaszolva a Super Hornet pilótája azt is megemlítette, hogy a Fitter megsemmisítéséhez két rakétát kellett felhasználnia, mivel az elsőként indított AIM-9X Sidewinder infravörös önirányítású rakétát a Szuhoj infracsapdái eltérítették. (Csak így zárójelben jegyezzük meg, hogy a szóban forgó rakéta a Sidewinder csúcsváltozata, így eléggé meglepő, hogy az elavult szír gép képes volt azt megtréfálni.) Az ezt követően indított AIM-120 AMRAAM elől viszont már nem menekülhetett a szovjet gyártmányú masina, melynek pilótája a találatot követően még képes volt katapultálni."
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 735
12 261
113
Egy érdekes rész, amiről már volt szó vagy vita itt korábban:

"További kérdésekre válaszolva a Super Hornet pilótája azt is megemlítette, hogy a Fitter megsemmisítéséhez két rakétát kellett felhasználnia, mivel az elsőként indított AIM-9X Sidewinder infravörös önirányítású rakétát a Szuhoj infracsapdái eltérítették. (Csak így zárójelben jegyezzük meg, hogy a szóban forgó rakéta a Sidewinder csúcsváltozata, így eléggé meglepő, hogy az elavult szír gép képes volt azt megtréfálni.) Az ezt követően indított AIM-120 AMRAAM elől viszont már nem menekülhetett a szovjet gyártmányú masina, melynek pilótája a találatot követően még képes volt katapultálni."

Frissiben írtam ezt, akkor @molnibalage leugatott, hogy nem.
 
M

molnibalage

Guest
Frissiben írtam ezt, akkor @molnibalage leugatott, hogy nem.
  1. Nem ugattalak le.
  2. Ezen felül a fenti komment értelmetlen, hogy elavult szír gép és infracsapda egy mondatban logikailag úgy van. Az infracsapda határozza meg az ellentevékenység minőségének döntő részét, a MAWS a minőségét, hogy mikor dobod - ez nincs a gépen - és a géptípus a flare mennyiséget, ami kell az X ellen, de jó sok.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 735
12 261
113
  1. Nem ugattalak le.
  2. Ezen felül a fenti komment értelmetlen, hogy elavult szír gép és infracsapda egy mondatban logikailag úgy van. Az infracsapda határozza meg az ellentevékenység minőségének döntő részét, a MAWS a minőségét, hogy mikor dobod - ez nincs a gépen - és a géptípus a flare mennyiséget, ami kell az X ellen, de jó sok.

1. De.
2. Ez a pont teljesen értelmetlen volt beszúrnod. ;)
 
M

molnibalage

Guest
Lehet, hogy a gép nem volt felfegyverezve, ezen felül nem lövögetünk le csak úgy dolgokat. A pilóták nem a Top Gun filmben láthatóak, hanem többnyire fegyvelmezett emberek. Nem agyatlan cowboy pisztolyhősok.

A Super Hornet max. G értéke egyébként 7.5G, ami persze túlléphető, de ezen esetben felesleges. Egyébként tengerszinten a 9G-s fordulóhoz azért kell sebesség. Az F-16CJ tengerszinten fegyvertelenül kevés keróvel M0.6-nál képes elérni, ami kb. 730 km/h.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fip7

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Érdekes vagy. Egy nemzetközi légtérben lévő repülőgépet figyelmeztetés nélkül lelőni?!! Merthogy a Hormuzi szoros az nemzetközi hajózási útvonal, így a fölötte lévő légtér is. Igaz, Jimmyék már lőttek ott iráni Airbust SAM-al is, mert nekik mindenre van joguk ... ugyanúgy ahogy anno a Szovjetúniónak?!!
Az iráni drone-nak pont annyi joga volt ott repülni, mint az amerikai F-18-nak, hacsak a saját hazai légtértől való távolságot nem vesszük figyelembe. Mert akkor még annyi se...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz