F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

F/A-18C
USMC_FA-18_Hornet.jpg
 
Vegytiszta indikációja annak, hogy mennyire tartja ma fontosnak a repteljesítményt a US Navy.

Na igen, a US Navy és a repteljesítmény. A US Navy belső szabályrendszere olyan, amilyen, a zöme a speciális (főleg hajófedélzeti) üzem miatt jogos, de akad pár teljesen indokolatlan, ám annál következetesebben betartott előírás. Az egyik ilyen a 7.5g US NAV limit standard. A US Navy-nél nem lehet 7.5g-nél nagyobb terhelhetőségű repülőgép, akkor se, ha amaz erre minden további nélkül képes. Példa erre az F/A-18A/B/C/D Hornet, amely a US Navy-n kívül mindenhol 9g túlterhelési korláttal repülhet, különösebb gond nélkül. Emlékezetes típus volt a rövid életű (tíz évig tartott) első F-16N, ami az első szériás ("kis szájú") block 30-as volt, már a GE F110GE100-as hajtóművekkel. A Navy pilóták legendáriuma szerint privátban megvannak azok a HUD felvételek, melyek Mach 2.0 feletti sebességet és 60 ezer láb repülési magasságot ábrázolnak, ahogy egyes pilóták 10g-vel is megtépték a vasat. A csúcsmagasággal erősen szkeptikus vagyok, de tiszta konfigurációban sebesség és különösen ez a g terhelés simán összehozható, hanem a történet szerint volt valami strukturális hajszálrepedés, am miatt a Navy fejesei elszörnyedve tapasztalták, hogy a flottánál még büntetlenül garázdálkodik egy 7.5g-nél jobban eleresztett típus, így azonnal foganatosították a mindenre gyógyír 7.5g-s limitet.
 
Később a gépeket elszállították az AMARC-ra és helyettük szereztek eredetileg Pakisztánnak gyártott PW220-as hajtóműves F-16-osokat. Ezeket már nem kedvelték úgy a Navy Top Gun instruktora, mint a GE hajtóműves F-16N-eket.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ilyet anno az F-18-as nem tudott...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and wolfram
Nagyon rákattantam ezekre a Gopro-s repcsis vidikre nagyon királyak .

9:10-nél úgy elhúz a hordozó mellett mint superman ! :D 10:00-nál azt hittem a video van felgyorsítva de nem :)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Egy érdekes rész, amiről már volt szó vagy vita itt korábban:

"További kérdésekre válaszolva a Super Hornet pilótája azt is megemlítette, hogy a Fitter megsemmisítéséhez két rakétát kellett felhasználnia, mivel az elsőként indított AIM-9X Sidewinder infravörös önirányítású rakétát a Szuhoj infracsapdái eltérítették. (Csak így zárójelben jegyezzük meg, hogy a szóban forgó rakéta a Sidewinder csúcsváltozata, így eléggé meglepő, hogy az elavult szír gép képes volt azt megtréfálni.) Az ezt követően indított AIM-120 AMRAAM elől viszont már nem menekülhetett a szovjet gyártmányú masina, melynek pilótája a találatot követően még képes volt katapultálni."
 
Egy érdekes rész, amiről már volt szó vagy vita itt korábban:

"További kérdésekre válaszolva a Super Hornet pilótája azt is megemlítette, hogy a Fitter megsemmisítéséhez két rakétát kellett felhasználnia, mivel az elsőként indított AIM-9X Sidewinder infravörös önirányítású rakétát a Szuhoj infracsapdái eltérítették. (Csak így zárójelben jegyezzük meg, hogy a szóban forgó rakéta a Sidewinder csúcsváltozata, így eléggé meglepő, hogy az elavult szír gép képes volt azt megtréfálni.) Az ezt követően indított AIM-120 AMRAAM elől viszont már nem menekülhetett a szovjet gyártmányú masina, melynek pilótája a találatot követően még képes volt katapultálni."

Frissiben írtam ezt, akkor @molnibalage leugatott, hogy nem.
 
Frissiben írtam ezt, akkor @molnibalage leugatott, hogy nem.
  1. Nem ugattalak le.
  2. Ezen felül a fenti komment értelmetlen, hogy elavult szír gép és infracsapda egy mondatban logikailag úgy van. Az infracsapda határozza meg az ellentevékenység minőségének döntő részét, a MAWS a minőségét, hogy mikor dobod - ez nincs a gépen - és a géptípus a flare mennyiséget, ami kell az X ellen, de jó sok.
 
  1. Nem ugattalak le.
  2. Ezen felül a fenti komment értelmetlen, hogy elavult szír gép és infracsapda egy mondatban logikailag úgy van. Az infracsapda határozza meg az ellentevékenység minőségének döntő részét, a MAWS a minőségét, hogy mikor dobod - ez nincs a gépen - és a géptípus a flare mennyiséget, ami kell az X ellen, de jó sok.

1. De.
2. Ez a pont teljesen értelmetlen volt beszúrnod. ;)
 
Lehet, hogy a gép nem volt felfegyverezve, ezen felül nem lövögetünk le csak úgy dolgokat. A pilóták nem a Top Gun filmben láthatóak, hanem többnyire fegyvelmezett emberek. Nem agyatlan cowboy pisztolyhősok.

A Super Hornet max. G értéke egyébként 7.5G, ami persze túlléphető, de ezen esetben felesleges. Egyébként tengerszinten a 9G-s fordulóhoz azért kell sebesség. Az F-16CJ tengerszinten fegyvertelenül kevés keróvel M0.6-nál képes elérni, ami kb. 730 km/h.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fip7
Érdekes vagy. Egy nemzetközi légtérben lévő repülőgépet figyelmeztetés nélkül lelőni?!! Merthogy a Hormuzi szoros az nemzetközi hajózási útvonal, így a fölötte lévő légtér is. Igaz, Jimmyék már lőttek ott iráni Airbust SAM-al is, mert nekik mindenre van joguk ... ugyanúgy ahogy anno a Szovjetúniónak?!!
Az iráni drone-nak pont annyi joga volt ott repülni, mint az amerikai F-18-nak, hacsak a saját hazai légtértől való távolságot nem vesszük figyelembe. Mert akkor még annyi se...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz