1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

F124 Sachsen-class

Diskurzus a(z) 'Fregattok' témában - dudi által indítva @ 2018. június 27..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Volt hír,hogy kicsit kigyulladt a Sachsen,na így csinálta:


    Pár kép a károkról(kicsit odakozmált a parancsnoki híd,azért ott lehetett izgalom,hogy átég-e a híd fala).

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. beta

    beta Well-Known Member

    Hát akkor ilyet se veszünk a Dunára :)

    Ha jól látom volt ott még izgalom a hídon kívül is. A rakétaindítók is kormosak.
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az egyik el nem indult rakéta égett ki a VLS-ben.
     
  4. hendrick

    hendrick Active Member

    janes, navaltoday

    Elvileg volt egy sikeres sm-2 indítás, majd ezt követően a következő példány bent maradt a VLS-ben. A VLS-be telepítés előtt mindegyik rakétát ellenőrizték. Fizikai sérülés a legénység körében nem történt, két matróz lelki világát kellett ápolni "Stressverletzt". Az eset egy norvég tengeri gyakorlótéren történt, ahol az FGS Lübeckkel együtt gyakorlatoztak. A hajó sprinkler rendszere megkezdte az oltást - írják, hát a videót elnézve az nem sokat ért, de lehet a híd csak a sprinkler miatt nem égett át. (Ha ez volt a gyakorlat lényege, akkor a gyakorlat sikeres volt - erről nem szól a hír :) A Harstadi kikötőbe hajóztak be a károkat felmérendő. Azóta nem találtam újabb infót.
     
    jOkA and antigonosz like this.
  5. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ezért biztonságosabb a hideg indítás.
     
    endre and jOkA like this.
  6. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Mackensen

    "Ezért biztonságosabb a hideg indítás."

    Elvileg. De emlékeim szerint egyszer egy SZ-300-as besült és hideg indítás után ráesett az őt indító orosz hajó hídjára nem is kárt okozva.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akartam írni.hogyha nem indul a hajtómű akkor visszaesik a rakéta és akkor nem a VLS-ben fog elégni amit úgy terveznek,hogy ezt ki is bírja hanem visszaesik a hajótestre és azon ég el(ráadásul nem is a VLS-re esik vissza hisz a hajó indítás közben nem áll meg.
     
  8. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    A sprinkler rendszer egy vizes automata tűzoltó rendszer. Így a rakéta hajtóanyagával nem tud mit kezdeni, de a környezetet megvédi, a kazettát lehűti, tahát így gátolja meg a további rakéta hajtóanyag "beindulást". Én már láttam élőben aluminium hideghenger állványon tüzet és sprikler oltást, ahoz képest a hajóba épített rendszer teljesen jól és időben nyomta el a tüzet, hidd el.....
     
    endre and jOkA like this.
  9. boki

    boki Well-Known Member

     
  10. hendrick

    hendrick Active Member

    Igen volt két sérült: két "Stressverletzt", azaz lelki sérült, fizikai sérülés nem történt.
    Régebben volt itt egy kisebb mozgalom pont az ilyen figyelmetlenségek miatt, hogy ne csak egy fordítást tegyünk be meg képet illusztrációként, hanem most épp közellenség akadémistákhoz hasonlatosan forrásmegjelöléssel, mint pl én is. Szerintem nem nagy fáradság, és ha valaki kétkedik vagy utána akar olvasni, tud. +1 forrás
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Lelki sérült?Megilyedt?Vagy rájött,hogy amúgy katona és abba bele is lehet halni?
     
    aquarell, fishbed and nyugger like this.
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ezért kell enyhén megdönteni mint a HQ-9 esetében!!!
    :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
     
    endre, Nagy Csaba and antigonosz like this.
  13. hendrick

    hendrick Active Member

    [spekuláció]Sacc pánikroham, vagy berittyentettek a gatyába. Szerintem a hídon szolgálattevők közül ketten rosszul viselték a krematóriumközeli élményt. Pár óra "gumiszoba"/gyengélkedő. Aztán megint szolgálatra alkalmasnak minősítették őket amint megkapták a xanaxukat/lehiggadtak/tisztába tették magukat.[/spekuláció]
     
  14. wankel

    wankel Well-Known Member

    A Sachsen (F219) a tervezett javításán tartózkodik Wilhelmshaven-ben, no meg a nem tervezett, sérült VLS indító csréjén. A képen az egyik öt ágú hajócsavar .[​IMG] [​IMG]
     
    fishbed, Tcat and arbalest like this.
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ha jól olvastam akkor a hajóra épített APAR radarok multifunkciós eszközök ami képesek célokat felderíteni(ezzel korlátozottan ki is tudják váltani a SMART L nagy hatótávú felderítő radart)levegőben és vízen,valamint célokat követni és tüzet vezetni rájuk csöves tűzfegyverekkel és rakétákkal.Az lenne a kérdésem,hogy miért van két APAR radar a hajón?
    Van egy Thales Nederland APAR ami L sávban működik és van egy STN Atlas 9600-M L/J sávban működő APAR radar.Arról van valamilyen információ hogy ezek az APAR radarok egyszerre hány célra tudnak tüzet vezetni csöves tűzvegyverekkel (hajóágyú/gépágyú)és egyszerre hány ilyen eszközt tudnak kiszolgál?
     
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az STN Atlas 9600-M nem APAR radar, hanem ARAP.
    Ez egy integrált ARAP.
    A lényeg a szenzorfúzió. Redundancia, valamint a zavaráselhárítás. Több szem, többet lát.
    ebből a radarból 2 van a torony 2 oldalán (a 2 sötétebb nagy bogyó):
    [​IMG]
    A 4 oldalú APAR radar:
    [​IMG]

    A SMART-L radar a hátul lévő fekete forgó téglalap:


    [​IMG]

    A SMART-L a nagy hatótávolságú ABM felderítő radar

    De nagyjából minden le van írva ezen a linken.
    Ha minden kötél szakad, akkor elvileg mindegyik radar (SMART-L és az APAR) tud felderíteni és célt követ is. Az APAR radar csak 150km hatótávolságú, de folyamatos 360 fokos felderítést, és követést tesz lehetővé. A SMART-L adatai a felújítás után bekerülnek az európai ABM védelmi rendszerbe, mint egy tengeri telepítésű réskitöltő ABM radar.

    Kéretik ezek fenntartásokkal kezelni, mert egyrészt nem vagyok a téma avatott szakértője, csak a fellelhető adatokból okoskodtam ki!!! :rolleyes::)
     
    endre and wankel like this.
  17. wankel

    wankel Well-Known Member

    Én is elkezdtem olvasgatni a német Wikipédia bejegyzést, mely elé részletes. A szenzorfúziónak köszönhetően a Sachsen osztályú fregattok max. 1000 célpontot követhetnek, ebből az ARAP-ra írnak 250 légi és 150 vízfelszín cél követését. A célcsatornákra antennaként négyet említ, vagyis max 16 rakétát egyszerre, ha jól értelmeztem.
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    APAR-ARAP... Illyen az ha az ember már nem lát olvasni a szemétől...
    Köszi a linket!Sajnos az agyú/gépagyú dologban nem lettem okosabb.Bár ha 4 rakétát tud célravezetni akkor elvileg ugyanennyi ágyúnak/gépágyúnak is képes tüzet vezetni.
     
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Annál jóval többet!
    Azt írják, hogy ez a rendszer hatékonyabb, mint az Aegis. Elvileg a spanyol rokon hajón - Az Alvaro de Bazan osztály - az Aegis dolgozik.
    A holland testvérhajóosztályon (De Zeven Provincien) pedig a 2 RIM-116 indító helyett 2 (1 előre 1 hátra) Goalkeeper CIWS van, saját kereső és célkövető radarral, amik ugye függetlenek a fő rendszerektől.
    Az előbb erről a hajóról tettem be a linket, de a fő radarrendszereik megegyeznek.
     
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    1 radarantenna* képes 4 rakétát végfázisban kiszolgálni és van ilyen radarantennából 4 db azaz végfázisban 16 rakéta, de nem egy irányba.

    *Ugye AESA radarról beszélünk így több száz különálló adó-vevő egység alkot egy radarantennát,már ha ez jó kifejezés rá.
     

Ezen oldal megosztása