1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II

Diskurzus a(z) 'Közepes és könnyű csapásmérők, csatarepülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member

    WTF ? WWII meg A-10A ? Ezmiez?
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Őszintén szólva én magam sem tudom eldönteni,hogy ez vicc vagy halálosan komoly.
     
    ogretankHU likes this.
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Hát viccnek elég nagy hülyeség, viszont komolynak még annál is nagyobb!!
     
    ogretankHU likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Idevágó.

    Székely és a fia elmennek fát vágni, a gyerek azonban megunja apja folytonos okoskodását és kötekedését és belevágja a fejszét az apja hátába. Az öreg összeesik, vergődik, majd megkérdezi a fiát:
    - Fiam, ez direkt vót, vagy csak úgy viccből?
    - Ez nagyon is direkt volt, édesapám - mondja a gyerek.
    - Akkor jóvan, mert viccnek eléggé durva lett volna.
     
  5. Bleroka

    Bleroka Active Member

    Hollywood már 1980-ban megfilmesitette hogy visszamennek az idöben,és szétrúgják Pearl Harbornál a japcsik seggét,:)


    The movie "The Final Countdown" (1980)
     
    ogretankHU likes this.
  6. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Nagyon is direkt vót, édesapám!
    *https://www.amazon.in/World-War-II-History-Encyclopaedia/dp/9386316765
    "The author is completely illiterate.
    He should have done some studying in school.
    Please don't waste your money going for it.
    For example it is written that President Theodore Roosevelt initiated lend lease act in 1941. How could he do that as he was dead by 1919. Actually it was President Franklin D. Roosevelt who did it.
    Moreover it is written that Hitler was Imperial Chancellor of Germany and Kaiser Wilhem II was the emperor. But in reality the Kaiser was dead as well by then and Germany was a republic while Hitler was its Fuhrer, a post he himself created by merging the two posts of Chancellor and President after President Hindenberg's death.
    The author messed up the first and second world wars. Similarly there are a lot of wrong facts and wrong information."
     
    borisz likes this.
  7. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Alapmű!
     
    Bleroka likes this.
  8. sequadon

    sequadon Active Member

  9. dudi

    dudi Well-Known Member

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    Ha valaki nem értené.
    [​IMG]
     
    Rotten878, fishbed, migfun and 3 others like this.
  11. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    A-10 közvetlen légi támogatás a földről nézve.

     
    fishbed, Python, emel and 1 other person like this.
  12. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Az egyetlen kétüléses Varacskost a gyártósor beindítása előtt készült 6 darabos A-10A előszéria első példányának (sorozatszáma: 73-1664) átalakításával hozták létre.

    Az átépítés a Night/Adverse Weather A-10 megnevezést kapta és ebből könnyen leszűrhető, hogy minden időjárási körülmény közepette, így éjszaka is bevethető változat lebegett az illetékesek szeme előtt.

    A tesztpéldányt a gyártó 3 hónapnyi munka árán hozta létre. Külsőleg legszembetűnőbb, hogy a fegyverzetkezelő tiszt helyének kialakítása miatt jelentős átalakításon esett át a gép elülső része. Ennek része volt az osztott kabintető - mely már nem felfelé, hanem oldalirányba nyílt. A függőleges vezérsíkok mérete 20"-el növekedett.

    Persze a tervezett feladatkör miatt az elektronikai komponenseken volt a hangsúly. A kabinba továbbfejleszett HUD került, szenzor vonalon pedig többek között érkezett függeszthető komponensként FLIR, lézeres távolságmérő, terepkövető radar. Illetve a gép jobb oldalán lévő Pave Penny pod helyére a televíziós rávezetést alacsony fényviszonyok közt is biztosító szenzor került.

    A GAU-8 ott maradt a gép orrában, lőszerjavadalmazása azonban 750 darabosra csökkent. Ez a standard változaténak mintegy 65 százaléka.

    Az A-10 N/AW változat tesztelése 1979. október 23. - december 4. között zajlottak az Edwards légibázison. Ezen idő alatt 28 repüléssel 48,6 órát tettek a gépbe.
    A program sikeresnek bizonyult, ám ennek ellenére elkaszálásra került, mert időközben fejlődtek annyit az éjszakai feledat végrehajtást támogató rendszerek, hogy rövidtávon már okafogyottnak vélték.

    A 80-as években felmerült, hogy készüljön néhány kétüléses, kiképző A-10-es. Ezek megjelölése lett volna az A-10B és az A-10 N/AW is ekkor lett YA-10B-nek átkeresztelve. Mint tudjuk ebből nem lett semmi.

    A montázs főszereplője napjainkban az Air Force Flight Test Museum kiállítási példánya, az Edwards légibázis területén lelhető fel - jelenleg úgy tűnik, hogy "szabad tartásban", azaz nem tető alatt. (Volt ott is.)

    -----
    https://www.nationalmuseum.af.mil/V...63/republic-nightadverse-weather-a-10-ya-10b/
     
    fishbed, Pocok75, arbalest and 2 others like this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A kétüléses A-10-esen eszerint ugyanúgy nagyobb volt a függőleges vezérsík, mint a kétüléses Szu-25-ösön.
    (És Szu-27-esen)
     

Ezen oldal megosztása