Falkland - 1982

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1945

Guest
Akkor sem lett volna 10-szeres túlerő. Hogy repültek-e azt nem tudom. @Hpasp sanszosan igen.

Össze kellene már számolni...
... a lentiek az elvileg rendelkezésre álló gépek, de hogy a gyakorlatban ebből ténylegesen mennyi volt harci bevetésre alkalmas...
FAA
Grupo 2 Bombardeo - 8db BAC Canberra B
Grupo 3 de Ataque - 35db IA-58A Pucará
Grupo 4 de Caza - 16db A-4C Skyhawk
Grupo 5 de Caza - 30db A-4B Skyhawk
Grupo 6 de Caza - 24db IAI M5 Dagger
Grupo 8 de Caza - 16db Mirage-IIIEA

Armada
Segunda Escuadrilla Aeronaval de Caza y Ataque - 5db Super Etendard
Tercera Escuadrilla Aeronaval de Caza y Ataque - 10db A-4Q Skyhawk

... illetve mennyi volt ténylegesen letelepítve a Falkland elleni bevetésre alkalmas repterekre az már jó kérdés.
Britek ugye 20db Sea Harrier FRS.1-el kezdték a konfliktust, illetve a Black Buck gépeket is akkor már bele kellene számolni.

Szóval úgy 100:20-hoz volt a vadászbombázók aránya legjobb esetben is, de ezek egy része Chile-re figyelt, másik része meg üzemképtelen volt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 185
113
Össze kellene már számolni...
... a lentiek az elvileg rendelkezésre álló gépek, de hogy a gyakorlatban ebből ténylegesen mennyi volt harci bevetésre alkalmas...
FAA
Grupo 2 Bombardeo - 8db BAC Canberra B
Grupo 3 de Ataque - 35db IA-58A Pucará
Grupo 4 de Caza - 16db A-4C Skyhawk
Grupo 5 de Caza - 30db A-4B Skyhawk
Grupo 6 de Caza - 24db IAI M5 Dagger
Grupo 8 de Caza - 16db Mirage-IIIEA

Armada
Segunda Escuadrilla Aeronaval de Caza y Ataque - 5db Super Etendard
Tercera Escuadrilla Aeronaval de Caza y Ataque - 10db A-4Q Skyhawk

... illetve mennyi volt ténylegesen letelepítve a Falkland elleni bevetésre alkalmas repterekre az már jó kérdés.
Britek ugye 20db Sea Harrier FRS.1-el kezdték a konfliktust, illetve a Black Buck gépeket is akkor már bele kellene számolni.

Szóval úgy 100:20-hoz volt a vadászbombázók aránya legjobb esetben is, de ezek egy része Chile-re figyelt, másik része meg üzemképtelen volt.
Canberra egy elavult könnyűbombázó
Pucara COIN gép,turbopop
Dagger=Nesher=Mirage V,támadófeladatra koindicionált Mirage III a Cyrano radar nélkül.Hatósugaruk végén,légi utántölthetősége nincs
Skyhawk könnyűtámadó,lokátora nincs
Super Etendard haditengerészeti könnyűtámadó.
Egyedül a Mirage IIIEA vadászgép.Ekkor már elavult,nincs légi utántölthetösége,hatósugaruk éppen csak elért a szigetekig.
Darab darab,de nem mindegy,hogy milyen darab,és hol,miféle körülmények között.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and Ocses

EditorDG

New Member
2017. február 7.
15
10
3
rekonstruált történelmi sík
- volt az első, aki a falkán landolt
- Ő volt az első, aki bombákat dobott a kategóriájában
- szellem síknak hívták, mert nem találták meg
 

Papa

New Member
2016. augusztus 31.
13
11
3
Sziasztok!
Az argentin gépek miért nem használtak infracsapdákat? Vagy nem is volt a gépeiken?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 290
36 078
113
Nem tudom, de nekem furcsa, hogy alapból nem volt ott egyik oldal gépein sem...

Nekem úgy tűnik, hogy csak a '80-as években jelentek meg az infracsapda- és dipólszórók a vadászgépeken, a szovjeteknél is, de a nyugatiaknál sem sokkal előbb. A Sea Harriereken állítólag rögtönzött dipólszórókat használtak Falklandon, legalábbis ezt írják:

During this war, British Sea Harrier aircraft lacked their conventional chaff-dispensing mechanism.[15] Therefore, Royal Navy engineers designed an improvised delivery system of welding rods, split pins and string, which allowed six packets of chaff to be stored in the airbrake well and be deployed in flight. It was often referred to as the "Heath Robinson chaff modification", due to its complexity.[16]

https://en.wikipedia.org/wiki/Chaff_(countermeasure)#Falklands_War

Mondjuk a megfogalmazás kicsit talányos nekem, talán szándékosan, de úgy is értelmezhető, hogy "hiányzott", de egyébként volt hozzájuk rendszeresítve (de akkor miért nem vitték magukkal?), de úgy is, hogy eleve nem volt.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and endre

Papa

New Member
2016. augusztus 31.
13
11
3
Nekem úgy tűnik, hogy csak a '80-as években jelentek meg az infracsapda- és dipólszórók a vadászgépeken, a szovjeteknél is, de a nyugatiaknál sem sokkal előbb. A Sea Harriereken állítólag rögtönzött dipólszórókat használtak Falklandon, legalábbis ezt írják:

https://en.wikipedia.org/wiki/Chaff_(countermeasure)#Falklands_War

Mondjuk a megfogalmazás kicsit talányos nekem, talán szándékosan, de úgy is értelmezhető, hogy "hiányzott", de egyébként volt hozzájuk rendszeresítve (de akkor miért nem vitték magukkal?), de úgy is, hogy eleve nem volt.

Köszönöm a linket, érdekes amit írsz. :) Elővettem a rég Aranysasokat, és TG újságokat, azért elég kemény légiharcok voltak ott... kíváncsi vagyok mi lett volna, ha a HMS Ark Royal is ott lett volna az F4-esekkel a fedélzetén...
A GR Mk.1 nem is repültek ott, csak Sea Hartrier-ek?
 

Papa

New Member
2016. augusztus 31.
13
11
3
Sziasztok!

Ez szerintetek igaz?
z argentin légierő meglehetősen sok sikeresnek mondható bombatámadást intézett a brit flotta ellen, ezek során rengeteg brit hajó ért közvetlen találat, de a flotta óriási szerencséjére a becsapódott bombák háromnegyede nem robbant fel! A hajók hatékony légvédelme arra kényszerítette az argentin pilótákat, hogy a bombákat kis magasságból oldják ki (több argentin repülőgépen kisebb sérüléseket okoztak a brit hadihajók hozzájuk érő, kisebb antennái), és a bomba zuhanásának rövid ideje alatt a gyújtónak nem volt ideje élesíteni. A brit televíziók hírműsoraiból azonban az argentin légierő katonái értesültek a fel nem robbant bombákról, és gyújtóik beállításán módosítva később több hajót elsüllyesztettek. A vakmerő támadásokban az argentinok nagy veszteségeket szenvedtek kb. 30 repülőgépet vesztettek.
Tényleg a hírekből tudták meg ezt? Vagy kizárólag a kis magasság miatt nem tudtak beélesedni a bombák?
 

EditorDG

New Member
2017. február 7.
15
10
3
95704929_677927852779762_8011692884262649856_n.jpg


Argentin vagyok, sajnálom a rossz fordítást, google-ot használom

"GO IT"
Az 1982. május 1., 2. és 3. nap nagyon intenzív és különösen tragikus volt az argentin erők számára az Atlanti-óceán déli konfliktusában. Az argentin légierő tűzkeresztelője a konfliktusban volt, és sok vérrel fizetett érte. A haditengerészet a maga részéről elvesztette egyik főhajóját, és a figyelmeztető Sobral, amelyet egy heves légitámadás súlyosan megsebesített, a szárazföldre szökött el.
Sürgősen szükség volt a győzelemre, és ez a Tengerészeti Repülési Parancsnokság elitének kezéből származhat: a 2. századból. Tengeri vadász- és támadási század.
1982. május 4., 38 éves nap: két Super Etendard repülőgép, a második. Az akkori parancsnok, Augusto César Bedacarratz hadnagy és az Armando Raúl Mayora hadnagy vezette haditengerészeti vadász- és támadási század, amelyet az argentin légierő KC-130 repülőgépe repül, a két AM-rakétával támadja meg. 39 Húzza ki a HMS Sheffield pusztítót, amely hosszú ideig 52 ° 48 ′ szélességi fokon vitorlázott. 57 ° 40 ′
A támadás eredményeként Sheffield elpusztult és nappal később elsüllyedt. Ez a fellépés megváltoztatta a haditengerészet doktrínáját az egész világ számára. Huszonegy brit tengerész halt meg azon a napon, és a roncs egy háborús sír, amelyet az "1986. évi katonai maradványok védelméről szóló törvény" alapján ellenőrzött helyszínnek jelöltek ki.
Az a hajót alkotó brit haditengerészeti erők az Aeronaval felfedező század Neptune 2-P-112 síkján helyezkedtek el, akkori Ernesto Proni Leston parancsnok parancsnoka alatt.
Ez volt az argentin haditengerészet légi eszközökkel történő háborújának első akciója, amely győzelmet okozott az ellenséges hatalom ellen, és az első brit hajó, amelyet az argentin erők süllyedtek el.
Franciaország meggyőzte Margaret Thatcher-t, hogy mivel Argentína nem rendelkezik a szükséges kódokkal ahhoz, hogy a repülőgépet „behangolják” a hordozórakétával és az Exocet rakétával, nem kell aggódnia. A valóság másképp mutatta.
A brit hírszerzési manővereket élesítették a Super-Exocet páros sikeres támadása után, és az angol főparancsnok extrém műveletet fogalmazott meg: a Rio Grande repülőgépek szabotázsát és a haditengerészeti pilóták kiküszöbölését. De ez egy másik történet ...
Fortis vezető
Referenciák: Aeronaval Institute, saját jegyzetekkel.
Carlos García olaja: "Menj érte".
Enviar comentarios
Historial
Guardadas
Comunidad

---------------------------------------------------

"VAYAN POR ÉL"
Los días 1, 2 y 3 de mayo de 1982 fueron muy intensos y particularmente trágicos para las fuerzas argentinas en el Conflicto del Atlántico Sur. La Fuerza Aérea Argentina tuvo su Bautismo de Fuego en el conflicto y lo pagó con mucha sangre. La Armada, por su parte, perdió una de sus naves capitales y el aviso Sobral, malherido por un feroz ataque aéreo, escapaba hacia el continente.
Se necesitaba imperiosamente una victoria, y vendría de la mano de la élite del Comando de la Aviación Naval: la 2da. Escuadrilla Aeronaval de Caza y Ataque.
4 de mayo de 1982, 38 años hoy: dos aviones Super Etendard de la 2da. Escuadrila Aeronaval de Caza y Ataque, piloteados por los entonces Capitán de Corbeta Augusto César Bedacarratz y el Teniente de Fragata Armando Raúl Mayora, siendo reabastecidos de combustible en vuelo por un avión KC-130 de la Fuerza Aérea Argentina, atacan con dos misiles AM-39 Exocet al destructor HMS Sheffield, que navegaba en latitud 52º 48' S, long. 57º 40' W.
Como resultado de este ataque el Sheffield fue destruido y se hundió días después, constituyendo esta acción un cambio en la doctrina de la guerra aeronaval para el mundo entero. Veintún marinos británicos murieron ese día y el pecio es tumba de guerra, siendo señalado como sitio controlado bajo el "Acta de Protección de Restos militares de 1986".
La fuerza naval británica que integraba ese buque había sido localizada por el avión Neptune 2-P-112 de la Escuadrilla Aeronaval de Exploración, al mando del entonces Capitán de Corbeta Ernesto Proni Leston.
Fue la primera acción de guerra con medios aéreos de la Armada Argentina, que resultaron victoriosos contra una potencia enemiga y el primer buque británico echado a pique por fuerzas argentinas.
Francia había asegurado a Margaret Thatcher que, al no contar Argentina con los códigos necesarios para «sintonizar» el avión con el lanzador y el misil Exocet, no había por qué preocuparse. La realidad demostró lo contrario.
Las maniobras de inteligencia británicas se agudizaron tras el ataque exitoso del binomio Super-Exocet y el alto mando inglés concibió una operación extrema: el sabotaje a los aviones en Río Grande y la eliminación de los pilotos navales. Pero esa es otra historia...
Fortis Leader
Referencias:
Instituto Aeronaval
, con notas propias.
Óleo de Carlos García: "Vayan por él".
 

EditorDG

New Member
2017. február 7.
15
10
3
[QUOTE = "Dad, post: 674988, member: 1706"] ¿Qué quieres decir? :)Sirvieron en el HMS Ark Royal, F-4, ¿no? [/ QUOTE]
Az F4-et nem használták fel a konfliktusban. Később, ha falkland alapon használta őket, hogy állandóan ott legyenek.