1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Falkland - 1982

Diskurzus a(z) 'Hadtörténelem' témában - DINAMO által indítva @ 2019. június 15..

  1. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    TC-68...
    ...hehehe, ők ijesztettek rá május 7-én az HMS Conqueror-ra, a tudtukon kívül.
    :D

    (iromány 460..461 oldal)
     
  2. Papa

    Papa New Member

    Sziasztok!
    Az argentin gépek miért nem használtak infracsapdákat? Vagy nem is volt a gépeiken?
     
  3. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Szerintem nem. Az angolok használtak?
     
  4. Papa

    Papa New Member

    Nem tudom, de nekem furcsa, hogy alapból nem volt ott egyik oldal gépein sem...
     
  5. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Nekem úgy tűnik, hogy csak a '80-as években jelentek meg az infracsapda- és dipólszórók a vadászgépeken, a szovjeteknél is, de a nyugatiaknál sem sokkal előbb. A Sea Harriereken állítólag rögtönzött dipólszórókat használtak Falklandon, legalábbis ezt írják:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Chaff_(countermeasure)#Falklands_War

    Mondjuk a megfogalmazás kicsit talányos nekem, talán szándékosan, de úgy is értelmezhető, hogy "hiányzott", de egyébként volt hozzájuk rendszeresítve (de akkor miért nem vitték magukkal?), de úgy is, hogy eleve nem volt.
     
    gacsat and endre like this.
  6. Papa

    Papa New Member

    Köszönöm a linket, érdekes amit írsz. :) Elővettem a rég Aranysasokat, és TG újságokat, azért elég kemény légiharcok voltak ott... kíváncsi vagyok mi lett volna, ha a HMS Ark Royal is ott lett volna az F4-esekkel a fedélzetén...
    A GR Mk.1 nem is repültek ott, csak Sea Hartrier-ek?
     
  7. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Repültek azok is, de légi harcban csak a Sea Harrierek vettek részt.
     
    Papa likes this.
  8. EditorDG

    EditorDG New Member

  9. Papa

    Papa New Member

    Ezt hogy érted? :) Szolgáltak az HMS Ark Royal-on, F-4-esek, nem?
     
  10. emel

    emel Well-Known Member

    Azt az Ark Royalt amin Phantomok szolgáltak, valamikor a 70-es évek végén kivonták a szolgálatból. Utána csak a Harrier-hordozók voltak.
     
    Papa likes this.
  11. Papa

    Papa New Member

    Sziasztok!

    Ez szerintetek igaz?
    Tényleg a hírekből tudták meg ezt? Vagy kizárólag a kis magasság miatt nem tudtak beélesedni a bombák?
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem. @Hpasp már cáfolta.
     
    Rotten878 and Papa like this.
  13. EditorDG

    EditorDG New Member

    [​IMG]

    Argentin vagyok, sajnálom a rossz fordítást, google-ot használom

    "GO IT"
    Az 1982. május 1., 2. és 3. nap nagyon intenzív és különösen tragikus volt az argentin erők számára az Atlanti-óceán déli konfliktusában. Az argentin légierő tűzkeresztelője a konfliktusban volt, és sok vérrel fizetett érte. A haditengerészet a maga részéről elvesztette egyik főhajóját, és a figyelmeztető Sobral, amelyet egy heves légitámadás súlyosan megsebesített, a szárazföldre szökött el.
    Sürgősen szükség volt a győzelemre, és ez a Tengerészeti Repülési Parancsnokság elitének kezéből származhat: a 2. századból. Tengeri vadász- és támadási század.
    1982. május 4., 38 éves nap: két Super Etendard repülőgép, a második. Az akkori parancsnok, Augusto César Bedacarratz hadnagy és az Armando Raúl Mayora hadnagy vezette haditengerészeti vadász- és támadási század, amelyet az argentin légierő KC-130 repülőgépe repül, a két AM-rakétával támadja meg. 39 Húzza ki a HMS Sheffield pusztítót, amely hosszú ideig 52 ° 48 ′ szélességi fokon vitorlázott. 57 ° 40 ′
    A támadás eredményeként Sheffield elpusztult és nappal később elsüllyedt. Ez a fellépés megváltoztatta a haditengerészet doktrínáját az egész világ számára. Huszonegy brit tengerész halt meg azon a napon, és a roncs egy háborús sír, amelyet az "1986. évi katonai maradványok védelméről szóló törvény" alapján ellenőrzött helyszínnek jelöltek ki.
    Az a hajót alkotó brit haditengerészeti erők az Aeronaval felfedező század Neptune 2-P-112 síkján helyezkedtek el, akkori Ernesto Proni Leston parancsnok parancsnoka alatt.
    Ez volt az argentin haditengerészet légi eszközökkel történő háborújának első akciója, amely győzelmet okozott az ellenséges hatalom ellen, és az első brit hajó, amelyet az argentin erők süllyedtek el.
    Franciaország meggyőzte Margaret Thatcher-t, hogy mivel Argentína nem rendelkezik a szükséges kódokkal ahhoz, hogy a repülőgépet „behangolják” a hordozórakétával és az Exocet rakétával, nem kell aggódnia. A valóság másképp mutatta.
    A brit hírszerzési manővereket élesítették a Super-Exocet páros sikeres támadása után, és az angol főparancsnok extrém műveletet fogalmazott meg: a Rio Grande repülőgépek szabotázsát és a haditengerészeti pilóták kiküszöbölését. De ez egy másik történet ...
    Fortis vezető
    Referenciák: Aeronaval Institute, saját jegyzetekkel.
    Carlos García olaja: "Menj érte".
    Enviar comentarios
    Historial
    Guardadas
    Comunidad

    ---------------------------------------------------

    "VAYAN POR ÉL"
    Los días 1, 2 y 3 de mayo de 1982 fueron muy intensos y particularmente trágicos para las fuerzas argentinas en el Conflicto del Atlántico Sur. La Fuerza Aérea Argentina tuvo su Bautismo de Fuego en el conflicto y lo pagó con mucha sangre. La Armada, por su parte, perdió una de sus naves capitales y el aviso Sobral, malherido por un feroz ataque aéreo, escapaba hacia el continente.
    Se necesitaba imperiosamente una victoria, y vendría de la mano de la élite del Comando de la Aviación Naval: la 2da. Escuadrilla Aeronaval de Caza y Ataque.
    4 de mayo de 1982, 38 años hoy: dos aviones Super Etendard de la 2da. Escuadrila Aeronaval de Caza y Ataque, piloteados por los entonces Capitán de Corbeta Augusto César Bedacarratz y el Teniente de Fragata Armando Raúl Mayora, siendo reabastecidos de combustible en vuelo por un avión KC-130 de la Fuerza Aérea Argentina, atacan con dos misiles AM-39 Exocet al destructor HMS Sheffield, que navegaba en latitud 52º 48' S, long. 57º 40' W.
    Como resultado de este ataque el Sheffield fue destruido y se hundió días después, constituyendo esta acción un cambio en la doctrina de la guerra aeronaval para el mundo entero. Veintún marinos británicos murieron ese día y el pecio es tumba de guerra, siendo señalado como sitio controlado bajo el "Acta de Protección de Restos militares de 1986".
    La fuerza naval británica que integraba ese buque había sido localizada por el avión Neptune 2-P-112 de la Escuadrilla Aeronaval de Exploración, al mando del entonces Capitán de Corbeta Ernesto Proni Leston.
    Fue la primera acción de guerra con medios aéreos de la Armada Argentina, que resultaron victoriosos contra una potencia enemiga y el primer buque británico echado a pique por fuerzas argentinas.
    Francia había asegurado a Margaret Thatcher que, al no contar Argentina con los códigos necesarios para «sintonizar» el avión con el lanzador y el misil Exocet, no había por qué preocuparse. La realidad demostró lo contrario.
    Las maniobras de inteligencia británicas se agudizaron tras el ataque exitoso del binomio Super-Exocet y el alto mando inglés concibió una operación extrema: el sabotaje a los aviones en Río Grande y la eliminación de los pilotos navales. Pero esa es otra historia...
    Fortis Leader
    Referencias:
    Instituto Aeronaval
    , con notas propias.
    Óleo de Carlos García: "Vayan por él".
     
  14. EditorDG

    EditorDG New Member

    [QUOTE = "Dad, post: 674988, member: 1706"] ¿Qué quieres decir? :)Sirvieron en el HMS Ark Royal, F-4, ¿no? [/ QUOTE]
    Az F4-et nem használták fel a konfliktusban. Később, ha falkland alapon használta őket, hogy állandóan ott legyenek.
     
  15. EditorDG

    EditorDG New Member

  16. EditorDG

    EditorDG New Member

  17. formosa1

    formosa1 Active Member

    Én nem vagyok 1 gyakorlott író, de írnék néhány sort A HÁBORÚ KÖVETKEZMÉNYEI-ről:

    Argentínában az elvesztett háború után a katonai rezsim megbukott. Azóta választott kormányok váltják egymást "mérsékelt sikerrel", mert mint 40 éve, az ország ma is gazdasági gondokkal küzd. Siker viszont, hogy hosszú évtizedek huzavonái után elítélték a puccs vezetőit. /Igaz, nem a háború, hanem az erőszakos halomátvételt követő "tisztogatás" során elkövetett gyilkosságok miatt./ Előrelépés, hogy rendezték kapcsolataikat a szomszédos országokkal, sőt, a britek irányába is volt némi közeledés, de szigetek ügye továbbra is "mérgezi" a 2 ország viszonyát. - Minden évben megemlékeznek a háborúról és nem akarják Falkland /Malvinas/ szellemét "palackba zárni".
    Újabb háborútól viszont nem kell tartani, mert a mai argentin haderő mérete töredéke a 40 évvel ezelőttinek, plusz a minőségi különbségek is jóval nagyobbak, mint akkoriban.

    Britanniában - a győztes háború okán - sokak számára Margaret Thatcher lett a szigetország 2.VHB utáni történelmének legsikeresebb miniszterelnöke, mely talán ma is igaz. És hála a brit gazdaság elfogadható teljesítményének, /Argentínával ellentétben/ volt pénzük katonai kiadásokra, így ki tudták javítani a Navy '82-es hiányosságait és mostanra már a hordozókat is lecserélték.

    A háború katonai következménye, hogy Britannia ma jóval több figyelmet szentel a Falklandoknak. Növelték az ott állomásozó csapatok létszámát és 4 Typhoont telepítettek a konfliktus után épített új reptérre, valamint 1 romboló és 1 fregatt is a szigetek közelében járőrözik. - Összességében ez nem egy elrettentő haderő, de alkalmas a több évtizedes technikai hátránnyal küzdő argentin hadak "elrettentésére"...!

    A "figyelem" és az új reptér jót tett a gazdaságnak és növekedett népesség is, így /a '82-es 2000-hez képest/ ma 3400-an élnek Falklandon. A gazdaságban az állattenyésztésen kívül a halászat is jóval fejlettebb, mint a háború előtt volt. /Itt természetesen a halfogáson van a hangsúly, ellentétben a háború kapcsán emlegetett ruszki módszerrel!/ Megkezdődött az olajkutatás is, ám a kitermelésre még várni kell, mert az Északi-tengeri Shetland mező olcsóbban bányászható, ráadásul az ottani Brent olaj minőségével nem lehetne versenyezni. - Mindenesetre a szigetlakók addig sem maradnak energiahordozó nélkül, mert az állandó és erős nyugati szél a rendelkezésükre áll...

    Kellemetlen éghajlat ide vagy oda, megjelent a turizmus, tekintettel arra, hogy a 2 óceán között közlekedő sokemeletes üdülőhajóknak alacsonyak a Panama-csatorna hídjai. Különösebb látnivaló hiányában a szigetlakók - jó pénzért - pingvinnéző túrákat szerveznek a "már biztonságos" partszakaszokon. /- A háborúban ugyanis az argentinok több tízezer aknát raktak le a partraszállásra alkalmas területeken, melyek többsége azóta is ott van, - a pingvinek legnagyobb örömére./

    2013-ban Falklandon népszavazást rendeztek a szigetek hovatartozásáról: 90%-nál magasabb részvétel mellett a megjelentek 99%-a brit fennhatóságra szavazott, mely mutatja, hogy a jobb élet reményében Dél-Amerikából - elsősorban Chiléből - érkezők nem argentin szegénységre vágynak. /- Argentína nem fogadja el a népszavazás eredményét sem./

    Végül 1 mondat Chiléről /mely országgal szemben szintén volt területi követelése Argentínának/: Kimaradtak a konfliktusból és hála a vendégmunkásoknak, a kereskedelemnek és a közvetlen repülőjáratnak, mára hasznuk van a brit-argentin viszályból...

    Részemről csak ennyit akartam hozzáfűzni Hpasp jóval lebilincselőbb írásaihoz...
     
  18. EditorDG

    EditorDG New Member

    nagyon jó összefoglaló

    Hozzátenném, hogy manapság Argentína nem alakíthatja meg magát nemzetközi szerződésekkel, nem szerezhet be olyan új repülőgépeket, amelyek bármelyik alkotóeleme függ a NATO-tól, példát mutatva

    és biztosan van valami titkos szerződés, amelyet nem tudunk
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member





    Most találtam ezt. Majd átnézem mi más van rajta.
     
    EditorDG likes this.
  20. ZeiG

    ZeiG Well-Known Member

Ezen oldal megosztása