FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha az állam pénzén van a verseny akkor meg ez van.Versenyezzenek a saját pénzükön és ha nyernek megtérül a befektetés.Ez az igazi verseny nem pedig elvenni az allami lóvét és szinte ingyen tét nélkül fejleszteni.
Igazság szerint a legtöbb esetben saját pénzen fejlesztenek.
Mert az állami lé általában csak utólag érkezik meg. Ha az állam kiír egy tendert, akkor az arra beadandó eszköznek már legalább részben kész kell lennie.
Pl. a RM/Bae megcsinálta a MAN alapú Archert, mindenféle előzetes állami megrendelés nélkül .
Persze egészen nyilvánvalóan a brit tüzérség modernizációjába akarnak beszállni, de ezért előre semmit nem kaptak.
De pl. az FCAS esetén is maga a fejlesztés finanszírozása is fázisokra van osztva. Az állami kifizetések csak akkor jönnek, amikor már teljesítették a kítűzött célokat.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 471
84 543
113
Igazság szerint a legtöbb esetben saját pénzen fejlesztenek.
Mert az állami lé általában csak utólag érkezik meg. Ha az állam kiír egy tendert, akkor az arra beadandó eszköznek már legalább részben kész kell lennie.
Pl. a RM/Bae megcsinálta a MAN alapú Archert, mindenféle előzetes állami megrendelés nélkül .
Persze egészen nyilvánvalóan a brit tüzérség modernizációjába akarnak beszállni, de ezért előre semmit nem kaptak.
De pl. az FCAS esetén is maga a fejlesztés finanszírozása is fázisokra van osztva. Az állami kifizetések csak akkor jönnek, amikor már teljesítették a kítűzött célokat.
Amerikáról beszéltünk...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Az állami kifizetések csak akkor jönnek, amikor már teljesítették a kítűzött célokat.
Ez sajnos nem így van. A fejlesztések az adófizetők pénzén vannak előfinanszírozva.
Te egyes típusokban gondolkodsz.
Én meg rendszerben.
Még az oroszoknál is különböző tervezőirodák versenyeztek egymással.
Az F-15EX tulajdonképpen pont az én általam leírtakat erősíti, csak nem úgy ahogy te gondolod.
Az EX pont, hogy egy olyan dotáció egyik formája, ami arra irányul, hogy ne zavarják szét a Boeing harcigép tervező csapatát.
Vagy tessék megnézni az LCS hajókat.
Minek kellett ugyan arra a programra 2 különböző designt és gyártót elfogadni?
Az oroszok a legjobb példa arra, mi (lehet) a baj a versennyel.
Párhuzamosan, ugyanarra a célra kifejlesztetik a Mi-28-ast és a Ka-50-est, majd a Mi-28N-t és a Ka-52-est.
Majd a tender végén mind a két induló nyer.
Amerikában az F-16-osokba szánt hajtóművek körül alakult ki belső verseny.
Majd szépen felosztották a piacot, X darab gépet PW hajtóművel, Y-t meg GE-vel vesz át az USAF.
Felesleges párhuzamosság.


Szerintem meg ha nincs verseny, nincs kihívás, akkor jön az elkényelmesedés.
Nincs semmiféle elkényelmesedés, ha az állam pontosan deklarálná, hogy neki mi kell és mennyiért.
De ha a beszállítókra hagyják, hogy tegyenek műszakilag és gazdaságilag kedvező ajánlatot, akkor ők majd tesznek is. Nekik kedvezőt.
És szépen így fonódik össze az állam, mint megrendelő és a versengő cégek, mint lobbista beszállítók szépen össze.
Az adófizetők kárára.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Amerikáról beszéltünk...
Ott is így van. Ott is fordulói vannak a beszerzéseknek.
Persze egy LCS osztályú hajót, egy F-22-őt, vagy egy F-35-öt nem fognak prototípus szinten legyártani, de ha emlékszel a GDELS is összerakott egy protót (Griffin) pl. az IFV tenderre.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 925
113
Az USA-ban (vagy Oo is adott esteben) azért több esetben tök jól lemegy mindenféle tendereztetés nélkül egy nagyobb project, ha a cég normális - lásd B-21 program. Northrop megcsinálja mert meg tudja és bíznak benne. Akarat kérdése az egész, meg igény. Az új bombázó kellett, a rajzasztalról megrendelték és nagyjából rendben is halad a dolog.

Ugyanezt meg lehetne oldani Európában is, de nincs rá akarat. Mindegyik arra játszik, hogy ő fejlesszen, a többi meg finanszírozza neki és majd készterméket kap (de a csigazabálóknál a legszembetűnőbb). Vagyis agy lenne mindenkinél igazából, de a kisebb anyagi lehetőségek miatt igyekeznek mással fizettetni, de maguk megcsinálni (ipar és R&D védelme). Csak mindebben a csodás "partnerségben" senki sem igazán akar pont a fejőstehén lenni...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 471
84 543
113
Ott is így van. Ott is fordulói vannak a beszerzéseknek.
Persze egy LCS osztályú hajót, egy F-22-őt, vagy egy F-35-öt nem fognak prototípus szinten legyártani, de ha emlékszel a GDELS is összerakott egy protót (Griffin) pl. az IFV tenderre.
Pedig azt is megtehetnék amekkora bevételeik vannak.
 
S

speziale

Guest
Apa, kezdődik...
A biztató kezdés után az FCAS programon is kezdenek repedések megjelenni.
A Franciák már B tervről beszélnek.
A cikk
A fordítás pedig így hangzik:
"Párizs - A Dassault Aviation vezérigazgatója, Eric Trappier, akinek a cége vezeti a francia Rafale, a német Typhoon és a spanyol EF-18 Hornet gépek leváltására szánt Új Generációs Vadászgép (NGF) programot, elismerte, hogy „gondok vannak” a program1B szintjének a megvalósításával.

Az 1B szakasz magában foglalja Spanyolország és további beszállítók bevonását a programba. A spanyol ipar bevonása azt jelenti, hogy a Dassault és az Airbus közötti 50%-50% -os munka megosztotás helyett most három felé oszlik meg a munka, az Airbus így már 66% -kal rendelkezik, mivel ők Németországot és Spanyolországot is képviselik.

"Elfogadtam ezt - mondta Trappier -, de bonyolultabbá tette a munka megosztását az összes területen, beleértve a stratégiai területeket is."

A vadászgép program része a tágabb Future Combat Air System programnak, amely a pilóta nélküli, a vadászgépeket kísérő, hálózatba kötött drónokat, valamint az összes elemet összefogó combat cloud architektúra fejlesztéseket fogja össze.

Trappier elmondta, hogy "még mindig hiszünk ebben a programban", ami "hatékony" módja annak, hogy a három nemzet elfogadható áron kifejlesszen egy a hatodik generációs repülőgépet. Azt is mondta azonban, hogy mint felelős vezérigazgató „mindent megtesz annak érdekében, hogy az A terv működjön, de mindig van egy B terve is”
Ebben az esetben úgy tűnik, hogy Franciaország B terve az hogy egyedül hajta végre ezt a programot. Trappier rámutatott, hogy „a technológia szempontjából Dassault tudja, hogyan kell egyedül repülőgépeket építeni. A Safran tudja, hogyan készítsen hajtóműveket a harci repülőgépekhez. Thales képes biztosítani az elektronikát az MBDA pedig a rakétákat ”, így a francia ipar rendelkezik minden szükséges know-how-val...."

Na valami jó hír is a projekt háza tájáról:


 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 471
84 543
113
Miért pont a Snecma M88-as hajtómű lesz benne amíg meg nem érkezik az új?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Megvan már hogy mitől fog különbözni egy 5 gen géptől egy 6 gen gép? Vagy összeolvadnak és ráírjuk hogy ennek van belsőfegyvertere kicsit máshogy néz ki mint a szu-57 de ez már egy 6 gen gép?
Ezt külsőt sem igazán fogadom el az eu-s 6 gép terve meg meg olyan mint ha egy óvodás rajzolta volna .
https://www.flightglobal.com/lockhe...s-with-6th-gen-fighter-concept/103560.article


Továbbra is ezt tartom forradalminak! Függőleges vezérsík nélküli gépet (a kacsa szárnyat ne vegyük bele )

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 260
113
Spanish_companies_partner_for_unmanned_vehicles_of_Future_Combat_Air_System.JPG


Spanish companies partner for unmanned vehicles of Future Combat Air System

Sener Aeroespacial, GMV and Tecnobit-Grupo OESIA set up a joint venture Satnus Technologies SL to lead from Spain the development of new technology for unmanned vehicles of Europe’s Future Combat Air System (FCAS).
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 782
113
Remélem jó helyre posztolom...

Nem tetszik a német katonáknak a közös projekt, ami az Eurofighter és a Rafale utódja lenne.


a Bundeswehr szerint: egy Párizs által uralt projekt, amelyet a másik kettőnek kellene fizetnie. Ezenkívül alig léteznek "innovatív technológiai megközelítések".

A Honvédelmi Minisztériumnak szóló titkos nyilatkozatában a német fegyveres erők koblenzi beszerzési irodájának szakértői arra a következtetésre jutottak, hogy a Franciaországgal és Spanyolországgal kötött szerződést "műszaki és gazdasági szempontból újra kell tárgyalni" -

 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fip7 and Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 260
113
France has undertaken trials of a prototype engine for the New Generation Fighter (NGF) it is developing with Germany and Spain as part of the wider Future Combat Air System (FCAS)/Système de Combat Aérien Futur (SCAF).

The French defence procurement agency announced on 10 January that it had successfully completed a ground test of a prototype engine under the Turenne programme, using a powerplant derived from the Snecma M88 as currently fitted to the Dassault Rafale combat aircraft.

“At the end of 2021, the Directorate General of Armaments [DGA] completed a major test for the development of the next engine of the [NGF] combat aircraft of the [FCAS/]SCAF. As part of the Turenne defence technology project led by the DGA, a prototype derived from the engine of the Rafale fighter jet was tested on the test bench”, the DGA said.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 260
113
France has undertaken trials of a prototype engine for the New Generation Fighter (NGF) it is developing with Germany and Spain as part of the wider Future Combat Air System (FCAS)/Système de Combat Aérien Futur (SCAF).

The French defence procurement agency announced on 10 January that it had successfully completed a ground test of a prototype engine under the Turenne programme, using a powerplant derived from the Snecma M88 as currently fitted to the Dassault Rafale combat aircraft.

“At the end of 2021, the Directorate General of Armaments [DGA] completed a major test for the development of the next engine of the [NGF] combat aircraft of the [FCAS/]SCAF. As part of the Turenne defence technology project led by the DGA, a prototype derived from the engine of the Rafale fighter jet was tested on the test bench”, the DGA said.

Néhány részlet a hajtómű fejlesztéséről.