Jaj, istenem...szerinted ez mit jelent: " Franco-German project launched in 2018." szerinted a 2018-as évszám a mondatban mire utal...
nem, én nem keverem össze...pont én írtam azt, hogy ha az F35-ről is lenne olyan kép, hogy melyik része honnan jön, akkor bizony elég sok minden mellett nem csillag-sávos zászló lenne...
ellenben sokan azt nem értik, hogy még a Gripen E elég fontos, mondhatni fő, rendszerei közül is egy csomó az nem svéd
Mar felsoroltam, mi minden sved, 2x is. Szinte az osszes lenyeges rendszere sajat tervezes, ahol nem eri meg sajatnak nekiallni, ott hasznalnak beszallitot, pl hajtomu, de ezt is vegigjartuk 2x-3x, ne rangasd elo megint ezeket a teveszmeket. Mint az sokszor le lett irva, 70 szazalek korul sved avagy europai forrasbol vannak a gep elemei, kb 30% az amerikaiak aranya.
és a másik dolog meg az, hogy olyan értelemben keverik a szezont a fazonnal, hogy azt nem értik meg, hogy egy generációs ugrás esetén kicsit mások a követelmények, mint meglévő rendszerek összelegozásánál.
Jajjmar... pont a Saabnal azt tartja elonynek mind a brit, mind a nemet-francia tarsasag, hogy ok bezony teljesen uj gepet kepesek tervezni
es epiteni egymaguk,
raadasul a ktgeket kezben tartva.
Ez amugy a cikkben nevtelenul megszolalo rivalis gyarto is hangsulyozza, hogy messze elottuk jarnak (szerintem vagy LM volt, vagy EF, minkettonel irigykedve nezik a sved cost controlt meg teljesen digitalis tervezesi folyamatot es project mgmtet, sw dev beleertve.)
Ha valakik, akkor ti vagytok keptelenek elfogadni, amit a cikkben a Financial Times - erted, nem valami magyarul alig tudo , total fogalmatlan oroszajku forumtars, hanem a vezeto penzugyi-gazdasagi lap - tobbszor es vilagosan leir a Tempest kapcsan: azon nagyon kevesek egyike a Saab, akik egyedul kepesek egy komplett vadaszgepet megtervezni, legyartani, eladni, majd uzemeltetni-tamogatni, mindezt egy 10M orszagbol, mikozben ugyanezt megcsinaljak tengeralattjarokkal, radarokkal stb.
Faj valamiert nektek ez, de nagyon, de erthetetlen szamomra, miert.
Pl.: most egy AESA radar technológiai elérhetősége és kifejlesztésének az erőforrás igénye teljesen más, mint a '90-es évek elején volt, amikor az USA az APG-77-et megcsinálta....az akkor generációs ugrást jelentett most viszont a '90-es évek elejével ellentétben nem is jelent generációs ugrást az AESA radar a képességekben
Az elso AESA japan volt ill szovjet, tudomasom szerint, mindegy. Az USA meg ma is csak catch-up modban jatszik a Saabbal a networked warfareben, amit a svedek 60 eve (!) hasznalnak. A (sw) development modelljuk megint le van maradva a svedektol egy generacioval, azert (is) mondott totalis csodot az F-35-nel a LM inkompetens, profitehes tulbonyolitasa mindennek, pl az overkill szenzorokkal stb.
Egyenesen hajmereszto, hogy kulon unmanned dronnal tervezik megoldani a
forditast (!) az F-35 es az F-22 data linkek kozott - ennel rohejesebb benazast nem nagyon tudok elkepzelni, ez mar tenyleg az inkompetencia teteje es az adom totalis elpazarlasa idiotakra.
Meg sorolhatnam.
Amit nem akartok megerteni, hogy ezeknek a gepeknek ma mar a fele-ketharmada szoftverfejlesztes es abban az amerikai monster-meretuve hizlalt, lassan mozgo, magukat degeszre kereso dinoszaurusz-contractorok nagyon csunyan lemaradtak. A LM, a Boeing stb gyakorlatilag az ellenpeldaja az
agile megkozelitesnek; hiaba probaljak a buzzword alapjan ugy megszervezni a sw dev munkat, egyszeruen szervezetileg nem alkalmasak ra, at kell hozza alakitaniuk a fejekben a teljes methodologyt es hozza a ceget is. Nem lesz konnyu, a LM/F-35 eseteben ennek a kaosznak az eredmenyet szivjuk 20+ eve...