Global Combat Air Programme (GCAP) / Tempest (BAE Systems)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
tudod te mennyibe kerül egy repfedélzeti AESA radar? olyan 10-15 millió USD...ennél a hajtómű se kerül sokkal többe
A fejlesztesrol beszeltunk. Hangsulyozom, szerintem fele-harmada sincs egy radar egy hajtomu fejlesztesi ktgeinek.

igen más ipari háttér kell egy AESA radarhoz meg egy rephajtóműhöz....de azért a SiC ötvözet gyártása mellett mondjuk a csúcstechnológiás GaN T/R egységek legyártása sem piskóta ám...és azért a jelfeldogozás IT háttere sem piskóta...Dél-Korea is izraeli és svéd segítséget kért a K-FX programban (pedig ott nem új generációs radartechnológiáról beszélünk)
Ugyan, dehogyis, az ilyesmi szaz eve subcontracted.
A wafert ill a legyartott elemeket keszen veszed at valamelyik foundrytol, kismillio fabrication ceg van a vilag minden tajekan. AMikor megvan a design, tape out utan leadod nekik, utana ok jonnek, fab legyart par probakort, probing-dicing-teszteles, szerintem komplexitastol fuggoen meg a yieldet is meg tudjak mar elore saccolni, majd mehet a sorozatgyartas, amit visszakapva epitheted a cuccodat.
 
K

kamm

Guest
lattom szep vitta menn itt.

beteszem ujbol ezt a kepet

main-qimg-4bf259053ce3fd360d206b0fcaba0876


lassuk csak...mik vannak itt ami nem sved fejlesztes..

pl... canopy - amcsi
vagy wheel brakes -amcsi
vagy pl lighting systems -amcsi
landing gear... - angol
cabin systems - amcsi

nem emlitem a hajtomut meg a tobbit...

a svedek ilyen dolgokat a sajat 4. gen gepukhoz kell hogy megvegyek.

es majd ok 5.gen gepet fognak sajat maguk kifejleszteni?
megvan a szurkealomany hozza?


ajde ne szarjunk mar. a mesek valahol a masodik emeleten vannak.
Mar akkor is hulyesegeket beszeltel, amikor eloszor betted, most aztan meg kinosabb.

Tobbezer elem van egy gepben, tenyleg nem sikerul felfogni, hogy ez a kep az egvilagon semmire nem jo? :D :D

majd mindgya elmagyarazak h gripen leveri 2x is ... egy raketaval....akor fogsz majd csak pisslogni :D :D :D
Pislogni, egy s, tudod, mint allomany ket l (dehogy tudod, ahhoz legalabb egy alt isk kellett volna kozep-europai szinten. :p)

Konkrétan az F-35A demók után pislogok, hogy ki képes olyan faszságot írni, hogy az F-35A nem jó manőverező légharcban.
Que paso? :) Szokasos strawman argument, mert nincs mas erv? :D
Nem tudom, te kirol beszelsz, de en azt irtam, hogy a dogfight valoszinuleg huszadrangu prioritas volt a BVR kepessegekhez kepest.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
mondjuk az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy ha az F35-ről néznél egy hasonló képet, ott is elég sok minden nem csillagsávos zászló lenne
1. hol a sved zaszlo a f35 programban? hol a sved tapasztalat az 5.gen gepel es a legujjabb technologiakkal.
2. olyan duma menn itt, hogy a svedek majdnem kepesek maguk a borgiak kockajat is megepiteni.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Mar akkor is hulyesegeket beszeltel, amikor eloszor betted, most aztan meg kinosabb.

Tobbezer elem van egy gepben, tenyleg nem sikerul felfogni, hogy ez a kep az egvilagon semmire nem jo? :D :D
magyarazd mar el nekem, tudatlanak te nagyokos, ha pl. egy szaros canopit nem kepesek a svedek kifejlesteni a sajat 4. gen gepukhoz, hanem menni kell amerikaba picsogni erte, akor hogy birnanak sajat maguk egy 5. gepet kifejleszteni?
 
K

kamm

Guest
mondjuk az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy ha az F35-ről néznél egy hasonló képet, ott is elég sok minden nem csillagsávos zászló lenne

Mondjuk ezeknek a kepeknek nulla ertelme van, kb alt isk szinten mukodo ervek - amugy meg a wikin is 67% sved-europai sourcingot irnak, de ugye ahhoz odaig el kellene jutni a hasonlo kepek helyett. :D
magyarazd mar el nekem, tudatlanak te nagyokos, ha pl. egy szaros canopit nem kepesek a svedek kifejlesteni a sajat 4. gen gepukhoz, hanem menni kell amerikaba picsogni erte, akor hogy birnanak sajat maguk egy 5. gepet kifejleszteni?
Jezusom, meg itt tartasz? :D
En eddig ketszer irtam le, @pöcshuszár meg legalabb masik ketszer. Mert olcsobb keszen megvenni.

Ha eletedben akarcsak a sajat konyhadban egy festesi projectet vittel volna, akkor vilagos lenne, hogy miert ertelmetlen minden apro dolgot megcsinalni sajat magadnak.

Meg egy kiserletet teszek... hogy a te szinteden is ertetove tegyem, ime egy pelda: amikor koltoztunk, en altalaban magam festettem ki a gyerekszobakat meg a nappalit, de csak azert, mert elveztem a manualis-fizikai munkat es a kihivast - viszont igy beletelt ket hetvegebe.
Amikor viszont surgos volt a koltozes (at kellett adni a regit), akkor athivtam az ismeros festot es o kiguritotta a nappalit stb annyi ido alatt, ami en elpepecseltem a gyerekszobaval.
Erted? Ido es eroforras mgmt.
 
S

speziale

Guest
A fejlesztesrol beszeltunk. Hangsulyozom, szerintem fele-harmada sincs egy radar egy hajtomu fejlesztesi ktgeinek.


Ugyan, dehogyis, az ilyesmi szaz eve subcontracted.
A wafert ill a legyartott elemeket keszen veszed at valamelyik foundrytol, kismillio fabrication ceg van a vilag minden tajekan. AMikor megvan a design, tape out utan leadod nekik, utana ok jonnek, fab legyart par probakort, probing-dicing-teszteles, szerintem komplexitastol fuggoen meg a yieldet is meg tudjak mar elore saccolni, majd mehet a sorozatgyartas, amit visszakapva epitheted a cuccodat.

1) Na akkor nézzük csak:

PW F135-100 unit cost (FY 2020): 12,4m USD
vagyis egy hajtómű és egy AESA radar kb. hasonló árban vannak...

akkor most némi alap közgazdasági ismeretek következnek:
tudod egy termék esetében 2 féle költség van:
  • ami közvetlenül a gyártáshoz kapcsolódik (pl.: anyag, melós bére, rezsi, stb.)..nem is tudom nevezzük ezt mondjuk változó költségnek
  • és van a fix költség, amit jellemzően 1szer kell kifizetned és utána az szétoszlik az összes gyártási egységre...jéé....pont mint a K+F

na akkor 1 találós kérdés:
szerinted a hajtómű vagy a radar árából tesz ki többet arányaiban a fix költség?
főként figyelembe véve, hogy a radar egy elég fontos "részegysége" a software, aminél kb. 100% fixköltséggel lehet számolni

2) attól, hogy angolul idehánysz mindeféle szakszavakat még nem lesz több értelme a mondandódnak....szerinted ma a világon hány cég képes blisk technológiával hajtóművet gyártani, vagy hány képes olyan SiC ötvözet gyártására ami a turbinalapátok bevonatához kell? de kérdezhetném ugyanezt, hogy hány cég képes aesa radarhoz GaN T/R egységek gyártására?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 769
113
...nahát én holnap rákérdezek (de ravaszul ám!) Mr. Tökély munkatársra, hogy szokott e haditechnikai oldalakon kommentelni?:rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: Filter

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
de en azt irtam, hogy a dogfight valoszinuleg huszadrangu prioritas volt a BVR kepessegekhez kepest
Nos, írtad, hogy feltételes módban jelented ki azt, amit nem tudsz biztosra. Ezt én is így teszem.
Nekem ugyanis az jön le, hogy a gép sárkánya esetében nagyon is komolyan számoltak azzal, hogy a doghfight képességeket nem engedik csorbítani az F-16. vagy az F-18-ashoz képest.
Ezekre utal már az X-35-östől kezdve:

  • kis nyilazási szögű belépőél, előrenyilazott kilépőél, teljes fesztáv mentén kifutó lehajtható belépőél, majdnem a teljes kilépőél mentén dolgozó flaperon
  • emelőtest kilakítású törzs
  • rendkívül hátrahúzott súlypont, statikusan nagyon határozottan instabilra vett dizájn
  • Igen nagy méretű vízszintes vezérsíkok, mint elsődleges beavatkozó szerv
  • nagy állásszögeken a flaperonok szimmetrikus pozitív kitéríthetősége, mellyel a deep stall jelenséget megelőzendő teszik lehetővé, hogy a szárny alsó felülete előtt összetorlódott levegő ráfuthasson a vízszintes vezérsíkok belépőéleire. Így ezek ideje korán átesését meg tudják ezzel előzni. Ez volt a GD-Lockheed tipikus házon belüli problémája az F-16-osnál, azaz hiába tudna a sárkány akár 45 feletti állásszögeket is, ha a vezérsíkok már 26 fok feletti állszögön át tudnak esni. Akkor pedig elvesztik hatásukat és mint nagy állásszögeken mind a három tengely mentén elsődleges bevatkozó felületek, képtelenek lennének a statikailag instabil gépet kontrollálni
  • az orrtól meginduló örvénygenerátor él, ami a nagyméretű lERX-et helyettesíti (emiatt LERX-ből már csak az A és B modelleken van egy kisebb, a C-n egyátalán nincs)
  • A hajtómű gázreakciója annak fizikai méretét meghazudtoló módon igen gyors. De ennél fontosabb, hogy az FbW-be beleintegrálták azt a tolóerő automatát, ami az A és B modelleknél 9, illetve a C-nél 7.5 g-ig automatikusan lehetővé teszik, hogy a pilóta a maximális szükséges tolóerővel rendelkezhessen, függetlenül a gázkar állásától (ugyanez lesz a Szu-57-esen is, de más gépekbe is tervezik integrálni. a célja a nagy túlterhelésű manőverezéseknél a hagyományos pilóta munkaterhelés csökkentése)
  • A gép jellemző légiharc tolóerő/tömeg aránya valahol az F/A-18 Hornet és az F-16C között van kis és közepes magasságokon.
Ezek alapján igen valósíznű, hogy a tervezés során kiemelt fontosságú volt a manőverező légiharc sikeres megvívásának lehetősége is, akármit is nyilatkozott a Northrop-Grumman korábbi fejese.
Ugyains önmagában a JSF program BVR, precíziós csapásmérés és alacsony észlelhetőség kritériumai nem igényelték volna ezt a fajta sárkány- rendszer- és hajtómű kilakítást.
 
M

molnibalage

Guest
  • A gép jellemző légiharc tolóerő/tömeg aránya valahol az F/A-18 Hornet és az F-16C között van kis és közepes magasságokon.
Csak a légellenállása nincs szétbarmolva a TGP és a többi függesztmény által...
Szóval ez a mutató orbitálisan csal. Az USAF F-16C gépek ECM konténert kell, hogy használjanak és a 2x370 gal pótossal is 13 ezer font keró sincs bennük...
Azokat nem lehet meg mindig eldobálni... Na, pótossal és 6xAAM és 2 konténerrel az F-16C gyakorlatilag szubszonikus típus.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ocses
K

kamm

Guest
1) Na akkor nézzük csak:

PW F135-100 unit cost (FY 2020): 12,4m USD
vagyis egy hajtómű és egy AESA radar kb. hasonló árban vannak...

akkor most némi alap közgazdasági ismeretek következnek:
tudod egy termék esetében 2 féle költség van:
  • ami közvetlenül a gyártáshoz kapcsolódik (pl.: anyag, melós bére, rezsi, stb.)..nem is tudom nevezzük ezt mondjuk változó költségnek
  • és van a fix költség, amit jellemzően 1szer kell kifizetned és utána az szétoszlik az összes gyártási egységre...jéé....pont mint a K+F
Nem, hanem mennyit bir el a piac. Ha a tizedebol megcsinalom, de ugyanannyiert megveszik, akkor maximalizalom a profitot - ez ugye a kapitalizmus alapja.
Latod, meg a kozgaz alapismeretek sem mennek.

na akkor 1 találós kérdés:
szerinted a hajtómű vagy a radar árából tesz ki többet arányaiban a fix költség?
főként figyelembe véve, hogy a radar egy elég fontos "részegysége" a software, aminél kb. 100% fixköltséggel lehet számolni
Jajj. Pont ezt magyarazom, hogy a radar szinte mind szoftver, aminek sokkal alacsonyabb a ktgvonzata - csak labor. Van hw is, de ahhoz nem kell testing chambert es hasonloakat epiteni. Nem veletlenul csinaljak a zsidok ilyen jol, nem kell hozza komoly beruhazas illetve foleg elektronikai es informatikai, amelyeknek joval kedvezobb a beruhazas- es altalaban a ktgigenyuk.

2) attól, hogy angolul idehánysz mindeféle szakszavakat még nem lesz több értelme a mondandódnak....
Haha, leirtam neked a processt, ahogy a design waferre kerul es onnan meg chip/felvezeto/akarmi lesz belole. :) Nagyon vicces, hogy fel sem ismerted, de meg te probalsz beszolni... :D

szerinted ma a világon hány cég képes blisk technológiával hajtóművet gyártani, vagy hány képes olyan SiC ötvözet gyártására ami a turbinalapátok bevonatához kell?
Wait: szoval most pont azt tamasztottad ala, hogy sokkal ritkabb a hajtomugyartashoz elengedhetetlen ipari kepesseg, mint a foundryk...? Koszi. :)

de kérdezhetném ugyanezt, hogy hány cég képes aesa radarhoz GaN T/R egységek gyártására?
Ha valamit nem ertesz, inkabb kerdezz. :)
Jaratlan vagy chipgyartasban, nincs ebben semmi, azt sem tudtad eddig, hogyan mukodik ez a piac, az elobb meg abban a tevhitben eltel, hogy hazon belul intezik. Ezert irtam le (ami amugy eleg pontatlan, en sem abban dolgozom, de korabbi mhelyek miatt belelattam), emiatt nem kell duzzogni, inkabb jegyezd meg. ;)

Amugy ha konkret becslest akarsz hallani, szerintem minimum fel tucat, de szerintem iden mar vagy egy tucat fab kepes lesz ra, minden fejlett kontinensen (NA, Eu, Asia) - ti. a 5G eros az LDMOS, de (ha jol ertem az okat, ebben @Hpasp gondolom jaratosabb) a GaN jobb teljesitmennyel ill hatekonysaggal rendelkezik ilyen RF celkra, ami kulonosen a mwave freq jon majd jol.
 
K

kamm

Guest
Nos, írtad, hogy feltételes módban jelented ki azt, amit nem tudsz biztosra. Ezt én is így teszem.
Nekem ugyanis az jön le, hogy a gép sárkánya esetében nagyon is komolyan számoltak azzal, hogy a doghfight képességeket nem engedik csorbítani az F-16. vagy az F-18-ashoz képest.
Ezekre utal már az X-35-östől kezdve:

  • kis nyilazási szögű belépőél, előrenyilazott kilépőél, teljes fesztáv mentén kifutó lehajtható belépőél, majdnem a teljes kilépőél mentén dolgozó flaperon
  • emelőtest kilakítású törzs
  • rendkívül hátrahúzott súlypont, statikusan nagyon határozottan instabilra vett dizájn
  • Igen nagy méretű vízszintes vezérsíkok, mint elsődleges beavatkozó szerv
  • nagy állásszögeken a flaperonok szimmetrikus pozitív kitéríthetősége, mellyel a deep stall jelenséget megelőzendő teszik lehetővé, hogy a szárny alsó felülete előtt összetorlódott levegő ráfuthasson a vízszintes vezérsíkok belépőéleire. Így ezek ideje korán átesését meg tudják ezzel előzni. Ez volt a GD-Lockheed tipikus házon belüli problémája az F-16-osnál, azaz hiába tudna a sárkány akár 45 feletti állásszögeket is, ha a vezérsíkok már 26 fok feletti állszögön át tudnak esni. Akkor pedig elvesztik hatásukat és mint nagy állásszögeken mind a három tengely mentén elsődleges bevatkozó felületek, képtelenek lennének a statikailag instabil gépet kontrollálni
  • az orrtól meginduló örvénygenerátor él, ami a nagyméretű lERX-et helyettesíti (emiatt LERX-ből már csak az A és B modelleken van egy kisebb, a C-n egyátalán nincs)
  • A hajtómű gázreakciója annak fizikai méretét meghazudtoló módon igen gyors. De ennél fontosabb, hogy az FbW-be beleintegrálták azt a tolóerő automatát, ami az A és B modelleknél 9, illetve a C-nél 7.5 g-ig automatikusan lehetővé teszik, hogy a pilóta a maximális szükséges tolóerővel rendelkezhessen, függetlenül a gázkar állásától (ugyanez lesz a Szu-57-esen is, de más gépekbe is tervezik integrálni. a célja a nagy túlterhelésű manőverezéseknél a hagyományos pilóta munkaterhelés csökkentése)
  • A gép jellemző légiharc tolóerő/tömeg aránya valahol az F/A-18 Hornet és az F-16C között van kis és közepes magasságokon.
Ezek alapján igen valósíznű, hogy a tervezés során kiemelt fontosságú volt a manőverező légiharc sikeres megvívásának lehetősége is, akármit is nyilatkozott a Northrop-Grumman korábbi fejese.
Fair enough, ertem es el is hiszem ezeket - mint sokszor mondtam, ilyen szinten sosem erdekelt a tervezese ezeknek a gepeknek, siman elfogadom, amit irsz.

Viszont akkor miert nem akarjak sehol sem frontline bevetesre kuldeni?
Valami oka csak van, ha egyelore csak stealth meg bombazasra hasznaljak...?

Ugyains önmagában a JSF program BVR, precíziós csapásmérés és alacsony észlelhetőség kritériumai nem igényelték volna ezt a fajta sárkány- rendszer- és hajtómű kilakítást.

Ahhoz mi lenne egy idealis design? Ezzel kicsit vissza is terunk a Tempest temahoz is...
 
K

kamm

Guest
Csak a légellenállása nincs szétbarmolva a TGP és a többi függesztmény által...
Szóval ez a mutató orbitálisan csal. Az USAF F-16C gépek ECM konténert kell, hogy használjanak és a 2x370 gal pótossal is 13 ezer font keró sincs bennük...
Azokat nem lehet meg mindig eldobálni... Na, pótossal és 6xAAM és 2 konténerrel az F-16C gyakorlatilag szubszonikus típus.
Szoval akkor rosszabb, arra celzol, jol ertem?
 
S

speziale

Guest
Nem, hanem mennyit bir el a piac. Ha a tizedebol megcsinalom, de ugyanannyiert megveszik, akkor maximalizalom a profitot - ez ugye a kapitalizmus alapja.
Latod, meg a kozgaz alapismeretek sem mennek.

elképesztően fárasztó vagy ahogy terelsz....mert nyilván ha csak 1 pillanatra is végig gondolnád amit leírtam neked, be kellene látnod, hogy marhaságokat beszélsz

Jajj. Pont ezt magyarazom, hogy a radar szinte mind szoftver, aminek sokkal alacsonyabb a ktgvonzata - csak labor. Van hw is, de ahhoz nem kell testing chambert es hasonloakat epiteni. Nem veletlenul csinaljak a zsidok ilyen jol, nem kell hozza komoly beruhazas illetve foleg elektronikai es informatikai, amelyeknek joval kedvezobb a beruhazas- es altalaban a ktgigenyuk.

megint hülyeségeket beszélsz...egyrészt rohadt sok magasan képzett matematikus meg programozó megfizetése az gondolom ingyen van...meg az AESA radarhoz a T/R egységek majd kifejlesztik meg legyártják magukat ingyé....
aztán ilyen marhaságot, hogy a radarfejlesztéshez nem kell testing chamber...

a KF-X radar fejlesztéséről:

" it was developed by Hanwha Systems with assistance from other domestic firms and support from foreign companies. Elta Systems helped to test, and Saab worked with LIG Nex1 on software development and evaluation"

szóval a radar tesztelése annyira nem igényel semmit, hogy a dél-koreaiak külföldi partner segítségét kérték benne

Wait: szoval most pont azt tamasztottad ala, hogy sokkal ritkabb a hajtomugyartashoz elengedhetetlen ipari kepesseg, mint a foundryk...? Koszi. :)

figyelj, miért nem szavakra szeded szét a mondatatimat és úgy válaszolgatsz rájuk, hogy még véletlenül se kelljen a mondandóm valódi tartalmára reagálnod. Pont azt magyarázom, hogy high-end katona technológiák esetében, legyen szó SiC bevonatról vagy GaN T/R egység gyártásól a világon nagyon kevés olyan cég van ami képes ilyeneket gyártani (de mondhattam volna az AESA radar software-t is, amihez még dél-koreának is segítség kellett)...szóval ez nem olyan dolog amit csak úgy kiszerveznek egy akármilyen cégnek

a többi hülyeségedet meg inkább hagyjuk is...
 
M

molnibalage

Guest
Szoval akkor rosszabb, arra celzol, jol ertem?
Az F-16? Igen, fényévekkel. Harci konfigban az F-35A körberöhögi az F-16C-t. Főleg a nem GE hajtóművest. A gép hullámellenállása stealth módban pontosan annyi, mint demóban.

Az F-16C-é, hát izé. Nyissad ki a F-16CJ supllementet és nézzed meg, hogy DI = 150 táján mit tud és fakadj sírva.

IDXw0Pu.png


Elsőre szépnek tűnik az M1.4 30 ezer lábon ugye? Csak ez nem mutatja meg a gyorsulási szükségletet...
bPAIiZ5.png


100% belső keróval, üres póttankkal a gép tömege 32000 font táján lenne. Tehát M0.8-ról M1.37-re a gép laza 1200 font kerót eszik meg.
Amikor van benne 7200font ebben az állapotban és 1500 font biztonsági tartalék van alsó hangon. De jelentősége nincs, mert 54 tmf kéne hozzá = légiharcban ezt lehetlen előadni.

Az F-16C kb. kiaknázható csúcssebessége még messze gazdaságos sebesség felettről indulva is M1.2 táján van, met az kb. 22 tmf alatt éri el. Ha az ellenfél is gyorsít, akkor is ezt kb. 100 km távolságban már el kéne kezdeni...
TJXYLoO.png
 
K

kamm

Guest
elképesztően fárasztó vagy ahogy terelsz....mert nyilván ha csak 1 pillanatra is végig gondolnád amit leírtam neked, be kellene látnod, hogy marhaságokat beszélsz
Szoval nem igy van a kozgazdasagi alap? ha mar mellebeszelest emelegetsz, megis beszelnel a temarol is szemelyeskedes helyett? Avagy keptelen vagy elismerni a logikai lougrast az ervelesedben? :)

megint hülyeségeket beszélsz...egyrészt rohadt sok magasan képzett matematikus meg programozó megfizetése az gondolom ingyen van...
Labor. Latom, te sem menedzseltel meg semmilyen ceget.
Sokkal kevesebb, mint amennyibe mondjuk egy uj uzemegyseg, plane tesztelo rendszerek kerulnek, raadasul mobil. Sot, a project vegen lejar a szerzodese, ha nem kell, elkuldod es annyi.

meg az AESA radarhoz a T/R egységek majd kifejlesztik meg legyártják magukat ingyé....
Mar 2x leirtam, hogya gyartas subcontracted, azaz nulla beruhazasigenye van, keszen legyartjak, annyiert, amennyit rendelsz. Ertsd mar meg, hogy hulyesegeket ismetelgetsz.

aztán ilyen marhaságot, hogy a radarfejlesztéshez nem kell testing chamber...
Egy hajtomuhoz kepest???

Nem, nem kell. (Hadiiparban esetleg kell, de ha fedelzeti radarrol van szo, azt gondolom, egy adott fighterben tesztelik, nem epitenek kulon gepet hozza, hah.)


a KF-X radar fejlesztéséről:

" it was developed by Hanwha Systems with assistance from other domestic firms and support from foreign companies. Elta Systems helped to test, and Saab worked with LIG Nex1 on software development and evaluation"

szóval a radar tesztelése annyira nem igényel semmit, hogy a dél-koreaiak külföldi partner segítségét kérték benne
Tekintve, hogy nincs del-koreai radaripar, nem meglepo. Az sem, hogy a Saab es az Elta segitett nekik, ha visszagondolsz, mit magyarazunk itt paran neked mar egy ideje.

Igen, a te idezetedben is fejlesztesrol beszelnek (te beszelsz angolul?) Development = fejlesztes.
Es igen, sw teszteleshez nem kell tesztelocsarnok, baszki, hanem emulator kell. Ezt magyaraztam eddig is, koszi az ujabb megerositest :)

figyelj, miért nem szavakra szeded szét a mondatatimat és úgy válaszolgatsz rájuk, hogy még véletlenül se kelljen a mondandóm valódi tartalmára reagálnod. Pont azt magyarázom, hogy high-end katona technológiák esetében, legyen szó SiC bevonatról vagy GaN T/R egység gyártásól a világon nagyon kevés olyan cég van ami képes ilyeneket gyártani (de mondhattam volna az AESA radar software-t is, amihez még dél-koreának is segítség kellett)...szóval ez nem olyan dolog amit csak úgy kiszerveznek egy akármilyen cégnek
Egyben is leirhatom: egy tevedesbol indultal ki es amiatt magyarazol tevedest azota is.
A foundryk mind privat cegek, semmi koze az altalad elkepzelt szuper-bonyolult military "a világon nagyon kevés olyan cég van" megfoghatatlan klisehez - mi az, hogy nagyon keves ceg van?
Ha ugy vesszuk, nagyon keves foundry van a vilagon, mondjuk kettucat, mert mondjuk autogyartobol tobb van.
De ha ertesz hozza es tudod, hogy mennyire specialis piac ez, akkor bizony bosegesen van beloluk - olyannyira, hogy a regi nagyok (pl IBM East Fishkillben) ki is szalltak tudomasom szerint a piacrol, inkabb eladtak specializalt cegeknek.

Ez nem secret military technologia, ertsd meg. Szokas szerint a legkorabbi felhasznalo a defense sector, de ettol meg kereskedelmileg elerheto technologia.

a többi hülyeségedet meg inkább hagyjuk is...
Megint sertegetsz, sokat elarul. :) Egyelore itt egy ertellmes ellenervet nem tudtal mondani arra az allitasomra, hogy sokkal koltsegesebb ill komplexebb egy jatomuvet kifejleszteni, mint egy radart - minden allitasodrol vagy kiderult, hogy teveedes, vagy nem is tamasztottad ala. :p
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Öööö....Az egész T-X tender arrol szolt,hogy ne egy méregdrága még nem is létező technológiás szupergépet kérne a megrendelő,hanem egy már létező teknyikákra épülő "gazdaságos" gyakorlógépet.
Itt a fő probléma ott van, hogy az összes többi versenyző már repült (nagyjából 10 éve), amikor a T-7A még rajzasztalon volt.... :)
3 éven belül a rajzasztalról repülőt prototípussal rendelkeztek. Ehhez a versenytársaknak minimum 8-10 évre volt szükségük.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Viszont akkor miert nem akarjak sehol sem frontline bevetesre kuldeni?
Izrael folyamatosan éles bevetéseket repül a géivel, tőlük vannak eddig a legkonkrétabb beszámolók a gép képességeiről. Szerintük ég és föld az eddigiekhez képest. A Marines évek óta hordozóra hüldi a "B" variánst. Amennyire tudom, az USAF-nál is is komplett századok vannak már átfegyveverezve, van, amelyik már kül szolgálatban van, Japánban pl. Szóval repülnek "frontline" bevetéseket. Az izraeliek szerint kiválóan.