Global Combat Air Programme (GCAP) / Tempest (BAE Systems)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az F-16? Igen, fényévekkel. Harci konfigban az F-35A körberöhögi az F-16C-t. Főleg a nem GE hajtóművest. A gép hullámellenállása stealth módban pontosan annyi, mint demóban.

Az F-16C-é, hát izé. Nyissad ki a F-16CJ supllementet és nézzed meg, hogy DI = 150 táján mit tud és fakadj sírva.

IDXw0Pu.png


Elsőre szépnek tűnik az M1.4 30 ezer lábon ugye? Csak ez nem mutatja meg a gyorsulási szükségletet...
bPAIiZ5.png


100% belső keróval, üres póttankkal a gép tömege 32000 font táján lenne. Tehát M0.8-ról M1.37-re a gép laza 1200 font kerót eszik meg.
Amikor van benne 7200font ebben az állapotban és 1500 font biztonsági tartalék van alsó hangon. De jelentősége nincs, mert 54 tmf kéne hozzá = légiharcban ezt lehetlen előadni.

Az F-16C kb. kiaknázható csúcssebessége még messze gazdaságos sebesség felettről indulva is M1.2 táján van, met az kb. 22 tmf alatt éri el. Ha az ellenfél is gyorsít, akkor is ezt kb. 100 km távolságban már el kéne kezdeni...
TJXYLoO.png
De még ez sem igaz, mert ez az egész feltételezi, hogy még a cél irányában sem kell fordulni...
Az EF és az összes európai gép gyártó által behazudott nevetséges sebesség értékek ezért ökörségek. Mert a pótost nem lehet minden adandó alkalommal csak úgy eldobni... Még akkor sem, ha üres.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ocses

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
lattom szep vitta menn itt.

beteszem ujbol ezt a kepet

main-qimg-4bf259053ce3fd360d206b0fcaba0876


lassuk csak...mik vannak itt ami nem sved fejlesztes..

pl... canopy - amcsi
vagy wheel brakes -amcsi
vagy pl lighting systems -amcsi
landing gear... - angol
cabin systems - amcsi

nem emlitem a hajtomut meg a tobbit...

a svedek ilyen dolgokat a sajat 4. gen gepukhoz kell hogy megvegyek.

es majd ok 5.gen gepet fognak sajat maguk kifejleszteni?
megvan a szurkealomany hozza?


ajde ne szarjunk mar. a mesek valahol a masodik emeleten vannak.
Nézd, ezek ennyire fontos rendszerek:
a02b1430b70f3dc9f28067693b4f863e.jpg


A brazil verzióban egy jelentős részük a brazil beszállítói hányad adja össze őket.
Tehát, tényleg azt gondolod, hogy egy Saab nem tudna mondjuk futóművet tenni a gép alá? :eek: :rolleyes:
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: fip7 and kamm

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Itt látszik, ahogy a két flaperon a szárnyon pozitívan van kitérítve, ezzel viszont a szintén nagy állsszögön levő vízszintes vezérsíkokat tudják a szárny alól felfutó áramlással megfúvatni (odatekerve):


Emiatt a felhajtóerő egészen hátúl ébred, miközben a vízszintes vezérsíkok kitérítése - szemben egy ilyen helyzetben a statikailag stabil gépekhez képest, mint pl F-15 vagy MiG-29 - nemhogy középhelyzetű, azaz nulla, de egyenesen negatív! Vagyis a húzott tartomány java még rendelkezésre áll! Ebből a helyzetből a tolóerővel megtolva, hossztengely irányú sebességkomponenst hozzáadva a gép még bőven hasrahúzható, így vektorálás nélkül is szűken hanyattdobható a kerszttengely mentén.
Amúgy érdemes megnézni, hogy az összes FbW gép, ami statikailag instabilra van tervezve, az a húzott manővereket közel semleges vezérsík pozícióval repüli, majdhogynem a teljes pozitív kitérítési tartományt tartalékolva.
Ennek magyarázata, hogy a statikailag instabil gépek egy húzott manőverbe lényegébe folyamatosan saját magukat tartják benn, a hátsó súlyponti helyzet miatt és a vezérsík feladata ennek csak a kompenzálása. De pont emiatt lehet extrém mértékben, dinamikusan továbbhúzni az ilyen gépeket.
A másikérdekes manőver ebben a videóban 5:09-nél a belerántás. Látszik ugyanis, hogy a pozitívan kitérített flaperonoknak van egy másik fontos feladata is:
Mivel a forgáspontjuk a hátrahúzott súlypont miatt lényegében a kereszttengely mentén helyezkedik el (illetve, valamivel még amögött), egész egyszerűen magassági kormányként funkcionálnak, de úgy, hogy a gép valódi magassági kormányainak működési tartománya még ezen felül áll rendelkezésre!
Igazából, emiatt lehet az F-35-öst is az úgynevezett "szupermanőverezhető" gépek közés sorolni.
Ugyanis még olyan állásszögeken is kontrollálható, ahol a szárny, mint fő felhajtóerőtermelő felület már átesett, az áramlás róla már levált, de a törzsön, illetve a vezérsíkon még ébred felhajtóerő és van is annyi kitérítési lehetőség, hogy a tolóerőre megtámaszkodva a gépet még irányítani lehessen.
És ebben a hajtóművek precessziója sem jelent zavaró tényezőt, mivel az ellenforgó kialakítás miatt ez elég jól le van redukálva. Emiatt a gépre nagy állásszögeken a függőleges tengely mentén ébredő kitörési hajlam nem jellemző.
Ez az a jelenség, ami pédául az F-15-ösökön 45 fok felett jelentkezik és nagyban befolyásolja a manőverezőképességet.

Ahhoz mi lenne egy idealis design? Ezzel kicsit vissza is terunk a Tempest temahoz is...

Egy szuperszonikus F-117, vagy leginkább együléses szuperszonikus csupaszárny gép.
De ugyanakkor egy kis szárnyfelületű "vasaló", az élek szögei és a bevonat tekintetében alacsony észlelhetőségű. Kell rá egy nagy teljesítményű szenzorrendszer, meg lehetőleg minimális kitérő felület.
Nem kell rá utánégető, elég, ha korlátozottan szuperszonikus, de tudja a Mach 1-et és lehetőleg fel tudjon emelkedni 16 ezer méterre. Emiatt viszont kell rá valami szárnyfelület, ha csak nem megy Mach 2.5 feletti sebességgel.
Ha ilyen magasan megy, akkor különösebb manőverezés nélkül képes messzire BVR harcászkorni és precíziósan csapást mérni.
Ha elég jók a szenzorai és az önvédelmi rendszerei, továbbá alacsony az észlelhetősége, akkor ilyen magasan nem nagyon kell számítani különösebb irányváltásokra.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
1. hol a sved zaszlo a f35 programban? hol a sved tapasztalat az 5.gen gepel es a legujjabb technologiakkal.
2. olyan duma menn itt, hogy a svedek majdnem kepesek maguk a borgiak kockajat is megepiteni.
Svéd zászló??? Miért, az F-35-ös programhoz mi köze volt a svédeknek?
Neked tényleg kezd elgurulni a gyógyszer.
Most írtam meg neked, hogy a nagy Boeing, aki az F-35 versenytársát működő prototípusig fejlesztette, elment szépen egy nevenincs európai gyártóhoz segítségért.
A KF-X program dettó. Szerinted miért kapkodott a német/francia/spanyol konzorcium a Saab után, még úgy is, hogy a svéd állami támogatás még a kanyarban sem volt? A Saabot pusztán magáncégként akarták bevonni! A svéd állam csak tavaly év végén csatlakozott a Tempesthez. Pedig egy ilyen jellegű multinaci fejlesztés az úgy szokott kezdődni, hogy először az államok állapodnak meg az együttműködésről, majd pedig kiválasztják a programban részt vevő cégeket. Na a Saab saját jogán került volna be az FCAS programba, miközben minden nyilatkozatban azt hangsúlyozták, hogy mögöttük nincs kormányzati hátszél. Sőt akár mindkét programba is beléphettek volna! Csak az FCAS-ba nem volt érdemes.
 
  • Imádom
Reactions: kamm

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
magyarazd mar el nekem, tudatlanak te nagyokos, ha pl. egy szaros canopit nem kepesek a svedek kifejlesteni a sajat 4. gen gepukhoz, hanem menni kell amerikaba picsogni erte, akor hogy birnanak sajat maguk egy 5. gepet kifejleszteni?
Mit nem értesz azon, hogy vannak olyan alkatrészek, amit tök felesleges saját erőforrásból megépíteni, ha egyszer van tökéletes megoldás, amit 10 ből - 11-szer megkap máshonnan.
Vagy szerinted az F-35 miért használja ugyan azt a gyártót katapultülésben, mint a svéd Gripen? És nem, az sem amerikai, hanem a Martin-Baker - angol?
Nem tudott volna a Lockheed katapultülést összerakni?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Svéd zászló??? Miért, az F-35-ös programhoz mi köze volt a svédeknek?
Neked tényleg kezd elgurulni a gyógyszer.
Most írtam meg neked, hogy a nagy Boeing, aki az F-35 versenytársát működő prototípusig fejlesztette, elment szépen egy nevenincs európai gyártóhoz segítségért.
A KF-X program dettó. Szerinted miért kapkodott a német/francia/spanyol konzorcium a Saab után, még úgy is, hogy a svéd állami támogatás még a kanyarban sem volt? A Saabot pusztán magáncégként akarták bevonni! A svéd állam csak tavaly év végén csatlakozott a Tempesthez. Pedig egy ilyen jellegű multinaci fejlesztés az úgy szokott kezdődni, hogy először az államok állapodnak meg az együttműködésről, majd pedig kiválasztják a programban részt vevő cégeket. Na a Saab saját jogán került volna be az FCAS programba, miközben minden nyilatkozatban azt hangsúlyozták, hogy mögöttük nincs kormányzati hátszél. Sőt akár mindkét programba is beléphettek volna! Csak az FCAS-ba nem volt érdemes.

Sot, az altalad nagyon helyesen linkelt FT cikkbol (hi, fellow FT subscriber! :D) tovabbi reszt idezek:

https://www.ft.com/content/7cd97593-b3f7-4b2a-afaf-c00f7da57fbb

"Saab is 36th in the league table of global defence companies, on sales of SKr35.4bn last year. Without the resources or political influence of a Lockheed Martin (annual defence sales of more than $50bn) or a Boeing (defence sales of $26bn) to clinch export orders, Saab has had to make its living from engineering ingenuity.

“Saab is a remarkable company,” said Sash Tusa, aerospace analyst at Agency Partners. “They do a fully fledged combat aircraft on their own. Their radar technology is up there with the far bigger Leonardo and Thales. And they retain the ability to design and build conventional submarines. None of these are easy, and they are done . . . [by] a company with annual revenues of about $4.1bn, and in a country with a population of only 10m.”

One of Saab’s strengths has been to design an aircraft that is more affordable for governments that do not need the full capabilities of Lockheed Martin’s F35, Dassault Aviation’s Rafale or Europe’s Eurofighter.

“Their target audience is quite niche,” said Mr Daswani. “They are the low cost equivalent, but it is still quite a strong product . . . It is cheaper than peers not just to buy, but to operate.”

Saab’s use of digital technology to cut development costs and design an easily upgradeable jet has also helped.

“They haven’t just broken the cost curve — where every generation of jet gets more expensive than the last. They have pretty much knocked the cost curve out of the park,” said one aerospace executive from a rival jet maker. “We have been on the driving range, while they have been out on the golf course.”

The digital design and modelling processes used by Saab were a major draw for Britain, France and Germany when they began to consider partners for their own next generation combat aircraft."
 
S

speziale

Guest
Svéd zászló??? Miért, az F-35-ös programhoz mi köze volt a svédeknek?
Neked tényleg kezd elgurulni a gyógyszer.
Most írtam meg neked, hogy a nagy Boeing, aki az F-35 versenytársát működő prototípusig fejlesztette, elment szépen egy nevenincs európai gyártóhoz segítségért.
A KF-X program dettó. Szerinted miért kapkodott a német/francia/spanyol konzorcium a Saab után, még úgy is, hogy a svéd állami támogatás még a kanyarban sem volt? A Saabot pusztán magáncégként akarták bevonni! A svéd állam csak tavaly év végén csatlakozott a Tempesthez. Pedig egy ilyen jellegű multinaci fejlesztés az úgy szokott kezdődni, hogy először az államok állapodnak meg az együttműködésről, majd pedig kiválasztják a programban részt vevő cégeket. Na a Saab saját jogán került volna be az FCAS programba, miközben minden nyilatkozatban azt hangsúlyozták, hogy mögöttük nincs kormányzati hátszél. Sőt akár mindkét programba is beléphettek volna! Csak az FCAS-ba nem volt érdemes.

azért elárulhatnád, hogy ki kapkodott annyira a Saab után. Az Fcas-ból is azért maradtak ki, mert a francia-német párostól csak olyan melók pottyantak volna le nekik, amik nem tetszett nekik....
a Tempest meg remekül el lett volna a Saab nélkül. Az eredeti project résztvevői a Bae, a RR , a Leonardo és az MBDA voltak
 
K

kamm

Guest
azért elárulhatnád, hogy ki kapkodott annyira a Saab után. Az Fcas-ból is azért maradtak ki, mert a francia-német párostól csak olyan melók pottyantak volna le nekik, amik nem tetszett nekik....
a Tempest meg remekül el lett volna a Saab nélkül. Az eredeti project résztvevői a Bae, a RR , a Leonardo és az MBDA voltak

Mar linkelte - szemben veled o nem tesz ex-catedra summa summarum kijelenteseket, mint peldaul ez a zoldseged, hanem idezte is az allitasoddal (joreszt) ellenkezo tenyeket. :p

FYI itt az egesz cikk:

https://www.ft.com/content/7cd97593-b3f7-4b2a-afaf-c00f7da57fbb

Saab chief urges UK and EU to avoid defence co-operation ‘disaster’

Micael Johansson says loss of industry ties would hit critical mass, capability and tech

https%3A%2F%2Fd1e00ek4ebabms.cloudfront.net%2Fproduction%2F0b01ca19-ca9a-41fa-8773-a633aaec72a0.jpg


© FT montage / Saab

Peggy Hollinger in London and Richard Milne in Oslo JULY 15 2020

The head of Saab, Britain’s partner in the Tempest next generation fighter jet programme, has warned it would be a “disaster” if the UK and EU came to the end of the Brexit transition period without a defence co-operation agreement that ensures access to both markets for industry.

Micael Johansson, who took over as chief executive last autumn, said there was a risk to Europe’s strategic interests and to defence industries on both sides of the Channel if the UK forged even closer ties with the US at the expense of European collaboration.

“If we lose the UK, if it is too close to the US, we will lose critical mass, capability, technology, and partnership with UK industry. That is not good,” he said in an interview with the Financial Times ahead of the group’s results on Friday.

He called for UK companies to have access to the European Defence Fund’s €8bn budget and for EU industry to participate in UK equipment programmes. “It must work in both directions,” he said.

Both the UK and the US want the EU to give them the chance of joining European Defence Fund projects.

Mr Johansson’s comments come as the Swedish defence group, which makes the Gripen fighter jet, searches for strategic partnerships as part of a global expansion programme.

Saab is a remarkable company. They do a fully fledged combat aircraft on their own - Sash Tusa, aerospace analyst at Agency Partners

Saab, which is 30 per cent owned by the Wallenberg family’s investment company Investor AB, and has most of its production facilities in Sweden, intended to invest more in the development of intellectual property in countries such as the UK, US, Australia and Brazil, Mr Johansson said.

It would also “look at changes in the supply chain” to accommodate the international strategy.

Mr Johansson has taken charge at a critical moment.

Two years ago, the group called on shareholders for SKr6bn to fund development of new technologies and expansion into new markets. Saab had already invested heavily after a contract win for its Gripen fighter in Brazil, which required manufacturing facilities to be built there, as well as for a training aircraft to be developed with Boeing.

The rights issue sent the company’s shares into a tailspin from which they have never recovered. On Tuesday, they were trading around SKr244 a share, against close to SKr400 the day before the rights issue in October 2018.

Heavy cash outflows over the past two years have weighed on investor sentiment. However, Saab has promised it will return to positive operating cash flow in 2020, even with the disruption from the pandemic to the roughly 15 per cent of the business that is not defence related.


https%3A%2F%2Fd1e00ek4ebabms.cloudfront.net%2Fproduction%2F71f93e4d-38a3-4bea-9194-3243037f9ec2.jpg

A prototype of a Tempest stealth fighter jet © PA

That means a smooth acceleration in production and deliveries of its new Gripen-E/F variant for Sweden and Brazil and of its airborne surveillance platform, GlobalEye.

Investors are watching for any hiccups that could affect the company’s chances in big fighter contract competitions under way in Finland, Canada, Colombia and India.

This year should mark a change of direction in cash flow, said Pavan Daswani, aerospace and defence analyst with Citi investment bank: Gripen deliveries are accelerating and R&D spending is starting to fall.

Saab is 36th in the league table of global defence companies, on sales of SKr35.4bn last year. Without the resources or political influence of a Lockheed Martin (annual defence sales of more than $50bn) or a Boeing (defence sales of $26bn) to clinch export orders, Saab has had to make its living from engineering ingenuity.

“Saab is a remarkable company,” said Sash Tusa, aerospace analyst at Agency Partners. “They do a fully fledged combat aircraft on their own. Their radar technology is up there with the far bigger Leonardo and Thales. And they retain the ability to design and build conventional submarines. None of these are easy, and they are done . . . [by] a company with annual revenues of about $4.1bn, and in a country with a population of only 10m.”


One of Saab’s strengths has been to design an aircraft that is more affordable for governments that do not need the full capabilities of Lockheed Martin’s F35, Dassault Aviation’s Rafale or Europe’s Eurofighter.

“Their target audience is quite niche,” said Mr Daswani. “They are the low cost equivalent, but it is still quite a strong product . . . It is cheaper than peers not just to buy, but to operate.”

Saab’s use of digital technology to cut development costs and design an easily upgradeable jet has also helped.

“They haven’t just broken the cost curve
— where every generation of jet gets more expensive than the last. They have pretty much knocked the cost curve out of the park,” said one aerospace executive from a rival jet maker. “We have been on the driving range, while they have been out on the golf course.”

The digital design and modelling processes used by Saab were a major draw for Britain, France and Germany when they began to consider partners for their own next generation combat aircraft.

Mr Johansson said Saab had been asked to participate in the Franco-German project launched in 2018. Instead it chose to be part of the UK’s Tempest. The UK had offered Saab involvement in design and development, while the Franco-German offer was to participate only once the concept had been decided.

“It was a no-brainer for us to choose that option instead of waiting a couple of years to get a fraction of the Franco-German programme.

For Saab, a next generation programme like Tempest — which could be a jet or a complex system of systems combining aircraft, drones and intelligent weaponry — may be the path to an even bigger market.

“Technology is moving so fast . . . we have to work with other countries,” Mr Johansson said. “Everything will not be in Sweden going forward.” "
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
azért elárulhatnád, hogy ki kapkodott annyira a Saab után. Az Fcas-ból is azért maradtak ki, mert a francia-német párostól csak olyan melók pottyantak volna le nekik, amik nem tetszett nekik....
a Tempest meg remekül el lett volna a Saab nélkül. Az eredeti project résztvevői a Bae, a RR , a Leonardo és az MBDA voltak
Te nem tudsz olvasni???

Mr Johansson said Saab HAD BEEN ASKED TO PARTICIPATE in the Franco-German project launched in 2018. Instead it chose to be part of the UK’s Tempest. The UK had offered Saab involvement in design AND development, while the Franco-German offer was to participate only once the concept had been decided.

Még egyszer a forrás: Link

Tehát az FCAS konzorcium kapkodott a SAAB után még 2018-ban!!! (a svéd kormány csak 2020 decemberében csatlakozott a Tempesthez)
Milyen furcsa a dátum is. Pont 2 évvel az után, hogy a Boeingnek gatyába ráztak 3 év alatt - 2016-ra repülő prototípus szintig - egy gépet.
Miért csatlakozott volna a SAAB azért, hogy mondjuk megkapja az EW fejlesztést? Amikor a BAE olyan együttműködést ajánlott, hogy a DESIGN ÉS a DEVELOPMENT-be is engedik a SAAB-ot beleszólni? Mert most itt tartunk!
Az RR a hajtóművet fogja beleadni, a Leonardo valószínűleg a radar mellett kap valami szerkezeti melót, az MBDA egyértelműen a fegyverzetért lesz felelős, miközben a SAAB beszállhat a designba és ezen kívül alapvető részegységeket fognak gyártani.
Na te melyiket választottad volna?
Szerinted mennyire volt szüksége a BAE-nak a SAAB-ra, ha beajánlották a Designba való beleszólást is?
Na látod? Ennyire volt szükség a SAAB-ra!
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Tehát, tényleg azt gondolod, hogy egy Saab nem tudna mondjuk futóművet tenni a gép alá? :eek: :rolleyes:
Olvazsd el miket irtam.
hogy le a kalapal amit a svedek csinalnak, de tulzasba viszitek.
nem mondtam h nem birnak, hanem hogy ha mar ilyet is mastol vesznek, mert nekik olcsobb megvenni, vagy kinlodni a fejlesztesevel, akor hogy fognak ok sajat maguk 5.gen gepet fejleszteni mert az a duma ment is hogy maguk is kepesek ra?

amugy annyira dumaljatok a eroforras menagement szot hogy mar felakadtottok mint egy rossz lemez.
es ervnek beteszitek ide a SAAB igazgatoja marketing agymeneset :eek:

szoval, amikor a svedek megvesznek vmit (minimum a gep 1/3 kulfoldi), akor az eroforas optimizacio, de amikor mas valaki ker a svedeket vmire, vagy vesz meg valamit tolluk, az meg azert van mert segghulyek hogy maguk megcsinaljak.

ti tenyleg komolyan veszitek amit irtok itt?
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Negan and kamm

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 568
113
Itt a fő probléma ott van, hogy az összes többi versenyző már repült (nagyjából 10 éve), amikor a T-7A még rajzasztalon volt.... :)
3 éven belül a rajzasztalról repülőt prototípussal rendelkeztek. Ehhez a versenytársaknak minimum 8-10 évre volt szükségük.
Kivéve az egyetlen komoly vetélytársat,a N-G gépét.Az szintén új.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 568
113
De még ez sem igaz, mert ez az egész feltételezi, hogy még a cél irányában sem kell fordulni...
Az EF és az összes európai gép gyártó által behazudott nevetséges sebesség értékek ezért ökörségek. Mert a pótost nem lehet minden adandó alkalommal csak úgy eldobni... Még akkor sem, ha üres.
Ezért mondom,hogy új gépböl egyedül az F35 éri meg az árát.Rafale és az EF kiváló gépek lennének,ha kiforrott megbizható gépek volnának-és nem késtek volna 30 évet.Ráadásul még drágábbak is,mint az F35.Gripen E meg egy kisérlet,hogy a kis svéd felszteroidozva megpróbálja utolérni az F16/18 gépeket.De nem igazán megy neki.A 16V és a SH röhögve kenterbe veri.És akkor még drága is.
(szerintem új gépböl még az SH az egyetlen,amivel érdemes lenne foglalkozni.Boeingnek kell a megrendelés,Pentagon meg támogatná,hogy megmaradjon a harcigépfejlesztő/gyártó kapacitás-plusz mert jol fekszik a cég most náluk.Németek se habokbol választották)
Ebből a Tempesböl meg szerintem ugyanúgy nem lesz semmi,mint a BAe Replicabol se lett anno.Anglia már nem nagyhatalom.Technikailag még nagynehezzen,külső segitséggel ki tudnák kinlódni,de anyagilag már nem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 568
113
Ugye fogalmad sincs, hogy miért kell (???) a németeknek az F-18? :cool:
De,van.De választhattak volna más megoldást is.Csak az SH-et találták a leghatékonyabb megoldásnak-de csak azért,mert az F35öt a politika nem engedte.Mert a sereg igazábol azt vállasztotta volna,ha hagyják nekik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
De,van.De választhattak volna más megoldást is.Csak az SH-et találták a leghatékonyabb megoldásnak-de csak azért,mert az F35öt a politika nem engedte.Mert a sereg igazábol azt vállasztotta volna,ha hagyják nekik.
Leghatékonyabbnak? :D :D :D
A legolcsóbbnak egy adott, számukra "púp a hátunkra" feladatra.
Az F-35-öt egyáltalán nem atomhordozónak "akarták" akkor, amikor annak a bizonyos tábornoknak megfordult a fejében....
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

donpepe84

Well-Known Member
2013. március 5.
449
1 764
93
magyarazd mar el nekem, tudatlanak te nagyokos, ha pl. egy szaros canopit nem kepesek a svedek kifejlesteni a sajat 4. gen gepukhoz, hanem menni kell amerikaba picsogni erte, akor hogy birnanak sajat maguk egy 5. gepet kifejleszteni?
A svédek is ki tudnának mindent fejleszteni hozzá, de ha már egyszer valaki csinált teszem azt egy fékrendszert egy repülőhöz, akkor nem kell még 10 országnak ugyanazt kifejleszteni, hanem megveszi az alkatrészt és egy csomó időt és energiát spórolt! Az autógyártásban is ugyan így van! Ha teszem azt egy fordban ugyan olyan olyan féktárcsa van mint egy hondában, azt nem azt jelenti hogy pl a japánaok nem képesek egy féktárcsát saját maguknak kifejleszteni, hanem pénzt és energiát spórolnak azzal hogy egy bevált alkatrészt megvesznek!
 
S

speziale

Guest
Te nem tudsz olvasni???

Mr Johansson said Saab HAD BEEN ASKED TO PARTICIPATE in the Franco-German project launched in 2018. Instead it chose to be part of the UK’s Tempest. The UK had offered Saab involvement in design AND development, while the Franco-German offer was to participate only once the concept had been decided.

Még egyszer a forrás: Link

Tehát az FCAS konzorcium kapkodott a SAAB után még 2018-ban!!! (a svéd kormány csak 2020 decemberében csatlakozott a Tempesthez)
Milyen furcsa a dátum is. Pont 2 évvel az után, hogy a Boeingnek gatyába ráztak 3 év alatt - 2016-ra repülő prototípus szintig - egy gépet.
Miért csatlakozott volna a SAAB azért, hogy mondjuk megkapja az EW fejlesztést? Amikor a BAE olyan együttműködést ajánlott, hogy a DESIGN ÉS a DEVELOPMENT-be is engedik a SAAB-ot beleszólni? Mert most itt tartunk!
Az RR a hajtóművet fogja beleadni, a Leonardo valószínűleg a radar mellett kap valami szerkezeti melót, az MBDA egyértelműen a fegyverzetért lesz felelős, miközben a SAAB beszállhat a designba és ezen kívül alapvető részegységeket fognak gyártani.
Na te melyiket választottad volna?
Szerinted mennyire volt szüksége a BAE-nak a SAAB-ra, ha beajánlották a Designba való beleszólást is?
Na látod? Ennyire volt szükség a SAAB-ra!

Figyelj, te valóban egy BRIT újságban a SAAB CEO-jával megjelent interjúból kiragadott 2 szóval akarod alátámasztani azt, hogy a francia-német párosnak mekkora szüksége volt a Saab-ra?
Az aztán mégis, hogy van, hogy a spanyolokat 1 évvel azután, hogy a franciák-németek elindították az FCAS-t, mégis bevették... bezzeg a svédeket, akikért meg (a te elmondásod szerint) könyörögtek, azokkal mégsem tudtak megegyezni?

másrészről ha már ennyire hivatkozol egy angol nyelvű cikkre legalább pontosan fordíts
Mr Johansson said Saab HAD BEEN ASKED TO PARTICIPATE in the Franco-German project launched in 2018.

ez ugyanis nem azt jelenti, amit írtál, vagyis, hogy: "Tehát az FCAS konzorcium kapkodott a SAAB után még 2018-ban!!!"

abba meg már bele se menjünk, hogy a svédek és britek már 2019 júliusában aláírtak MoU-t, az a 2020 decemberi szerződés amire te hivatkozol az a 3 oldalú brit-olasz-svéd MoU aláírása volt

tudod az én szememben Occan borotvája alapján sokkal egyszerűbb a helyzet: a svédek a francia-német párossal szemben nem voltak elég jó tárgyalási pozícióban, a briteknek viszont a költségek csökkentése miatt elég jól jött, hogy többen csatlakozzanak a projekthez (azért nézd meg, hogy az FCAS és a Tempest mögött még így is mekkora GDP teljesítmény áll)
 

fenntartható fejlövés

Well-Known Member
2019. május 31.
305
648
93
ez ugyanis nem azt jelenti, amit írtál, vagyis, hogy: "Tehát az FCAS konzorcium kapkodott a SAAB után még 2018-ban!!!"
Ööö... hát de, az idézett szöveg pont azt jelenti, amit @pöcshuszár írt. Passive voice :)
De a nyelvtant félre téve, ahogy fentebb többen írták, szerintem ti összekeveritek azt, hogy a Saab mit képes kifejleszteni azzal, hogy mire szán pénzt, időt és erőforrást.