![honvedelem.hu](https://honvedelem.hu/images/media/6547ad91ede99736425652.jpg)
Adaptive Hussars 23: átcsoportosítások a győri rakétaezrednél
Az MH Dánielfy Tibor 205. Légvédelmi Rakétaezred légvédelmi rakétaegységei – mintegy százötven fővel és negyvenöt haditechnikai eszközzel, három menetoszlopban – átcsoportosítást hajtottak végre Kecskemétre, Szolnokra és Pápára az Adaptive Hussars 23 elnevezésű, többnemzeti országos hadgyakorlat...
![honvedelem.hu](https://honvedelem.hu/android-icon-192x192.png)
Ez igazán tetszik:
„A 2. Mistral légvédelmi rakétaszakasz Szolnokra, az FLF BG HUN Mistral légvédelmi rakétaszakasz Kecskemétre, az SA-6 légvédelmi rakéta alegység pedig Pápára fog tartani... A győri légvédelmi rakétaegységek alapvetően a légibázisok légvédelmi rakéta védelmét fogják ellátni a hétfőn kezdődő nagyszabású gyakorlaton.”
Nagyon helyes, a repterek oltalmazása kulcsfontosságú. Azonban ha lenne rá ember, akkor a lőtér körzete (szf erők) is megérdemelt volna egy Mistral szakaszt.
„a gyakorlat következő fázisában átcsoportosítást hajtanak végre Tiszaroffra, és a vízi átkelést biztosítják. Az átkelést követően – a gyakorlat következő fázisában – az ország keleti részében fogunk feladatokat végrehajtani”
Szintén nagyon jó! Kíváncsi leszek a vízi átkelésre.
"A járművek nagyjából ötven-száz méter távolságot hagyva egymás mögött, 70-80 kilométer/órás sebességgel haladtak az autópályán a borús, esős időben."
- Ez is különösen jó, több okból is. A túl szoros menetoszlop sebezhető ha nincs elég hely a járművek között. Ráadásul így gyorsabbak. Nem tudom érvényben van-e még, hogy zárt menetoszlopnak 30 km/h óra az előírt sebessége. Ehelyett sokkal észszerűbb és célszerűbb az idézett megoldás. Szerintem nem csak autópályán kellene így közlekedniük.