Én is, csak vagyok olyan jó fej és lefordítom amit írnak.
Engem nagyon zavarnak a fórumon az idegen nyelven ott hagyott források meg hírek ugyanis ez egy magyar fórum, így a nyelve is legyen magyar
Akkor leírom újra csak, hogy tisztázva legyen. Az az elfogadott harckocsi típus ami rendszerbe állt.
A T-90A az 2005-ben állt rendszerben és Objekt 188A1 a típus jelölése, nem 188A....
És akkor újra:
Objekt 188: T-90 1992-ben fogadták el. (Az ugyan ilyen 188 jelölésű 1989-es protóval nem megegyező!)
Objekt 188K: T-90 PK változat
Objekt 188S: India export változat 2000-ből, már heggesztett toronnyal. Az objekt 188A protón alapul.
Objekt 188SK: Ugyan ennek a PK változata
Objekt 188A1: T-90A , 2004-től gyártott, 2005-ben elfogadott hegesztett tornyos orosz verzió.
Objekt 188A1K: T-90AK PK verzió.
Objekt 188SA: T-90A orosz változatán alapuló export verzió.
Objekt 188SKA: Előző PK változata
Objekt 188AM: T-90AM vezió, az áttörés 2 projekt részeként. 1130LE, Kalina, Relikt stb...
Obejkt 188SM: T-90SM, az AM export verziója 2011-ből. (Az MS Tagil szintén ennek egy változata)
Objekt 188M: T-90M harckocsi, az áttörés 3 projekt részeként. UKBTM projekt volt, új modernebb toronnyal, ágyúval, páncéllal meg úgy mindennel. 2019-től, jó pár alváltozattal, meg APS előkészítéssel.
Objekt 188MS: Ez lenne az export verziója, nem keverendő össze az SM-el.
Remélem sikerült a T-90-es harckocsi 4 generációjáról valamilyen átfogó képet adnom.
Kontextusba helyezve:
1990-es évek | T-90 (ob. 188) | Leopárd 2A4
(C paket)
Laopárd 2A5 | M1A2
M1A2 Sep1 | Leclerc S1
Leclerc S2 |
2000-es évek | T-90A (ob.188A1) | Leopárd 2A5/6 | M1A2 Sep2
TUSK | Leclerc S2
Leclerc XXI |
2010-es évek | T-90AM (ob. 188AM) | Leopárd 2A7 | M1A2 Sep3 | Leclerc XXI |
2020-as évek | T-90M (ob. 188M) | Leopárd 2A7+
Leopárd 2A8 | M1A2 Sep3 | Leclerc XLR |
| | | | |