Harckocsi páncélok és lőszerek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 754
113
LOL, ember ezek felvonulási tankok.... Sőt, kubinkában is van ERA nélküli B. Meg prototípus se kazettákkal futott, ettől még:
  • Т-72Б (объект 184; 1985) — модернизированный вариант танка Т-72А с комплексом управляемого вооружения 9К120 «Свирь», динамической защитой «Контакт», двигателем В-84 и СУО 1А40, замена пушки 2А46 на пушку - пусковую установку 2А46М. Значительно усилено бронирование ВЛД(эквивалент против БПС 490—550 мм) и применена новая башня с наполнителем по типу «отражающие листы»
  • Т-72Б обр. 1989 (1989; также распространено неофициальное и неправильное название Т-72БМ) — модернизированный вариант танка Т-72Б со встроенной динамической защитой «Контакт-V», аналогичной устанавливаемой на танк Т-80У, а также изменённым составом верхней лобовой детали (эквивалент против БПС 530—600 мм).
  • Т-72БК (объект 184К; 1987) — командирский вариант танка Т-72Б. Отличался наличием дополнительной навигационной аппаратуры, КВ радиостанции и автономным агрегатом питания.
  • Т-72Б1 (объект 184-1; 1985) — вариант танка Т-72Б без монтажа некоторых элементов комплекса управляемого вооружения. От Т-72Б отличается используемым ночным прицелом ТПН-3-49 «Кристалл-ПА» вместо 1К13.
  • Т-72Б1К (объект 184К-1) — командирский вариант танка Т-72Б1. Отличался наличием дополнительной навигационной аппаратуры, КВ радиостанции и автономным агрегатом питания.
  • Т-72Б1МС (объект 184-1МС) — вариант модернизации Т-72Б1. Отличался панорамным прицелом командира.
1982-től kezdték a Kontakt-1-eket fölszerelni a tankokra, a T-72B meg 1985-ös.... :rolleyes:
De amúgy további jó szórakozást. ;)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
LOL, ember ezek felvonulási tankok.... Sőt, kubinkában is van ERA nélküli B. Meg prototípus se kazettákkal futott, ettől még:
  • Т-72Б (объект 184; 1985) — модернизированный вариант танка Т-72А с комплексом управляемого вооружения 9К120 «Свирь», динамической защитой «Контакт», двигателем В-84 и СУО 1А40, замена пушки 2А46 на пушку - пусковую установку 2А46М. Значительно усилено бронирование ВЛД(эквивалент против БПС 490—550 мм) и применена новая башня с наполнителем по типу «отражающие листы»
  • Т-72Б обр. 1989 (1989; также распространено неофициальное и неправильное название Т-72БМ) — модернизированный вариант танка Т-72Б со встроенной динамической защитой «Контакт-V», аналогичной устанавливаемой на танк Т-80У, а также изменённым составом верхней лобовой детали (эквивалент против БПС 530—600 мм).
  • Т-72БК (объект 184К; 1987) — командирский вариант танка Т-72Б. Отличался наличием дополнительной навигационной аппаратуры, КВ радиостанции и автономным агрегатом питания.
  • Т-72Б1 (объект 184-1; 1985) — вариант танка Т-72Б без монтажа некоторых элементов комплекса управляемого вооружения. От Т-72Б отличается используемым ночным прицелом ТПН-3-49 «Кристалл-ПА» вместо 1К13.
  • Т-72Б1К (объект 184К-1) — командирский вариант танка Т-72Б1. Отличался наличием дополнительной навигационной аппаратуры, КВ радиостанции и автономным агрегатом питания.
  • Т-72Б1МС (объект 184-1МС) — вариант модернизации Т-72Б1. Отличался панорамным прицелом командира.
1982-től kezdték a Kontakt-1-eket fölszerelni a tankokra, a T-72B meg 1985-ös.... :rolleyes:
De amúgy további jó szórakozást. ;)

Hazudozhatsz össze vissza.
:)
Mindenki tudja, hogy van T-64BV, T-80BV, T-72AV. Sőt, T-72BV...

Úgyhogy ne terelj.
Gyenge félre magyarázás.
Ugyanis a kontakt hoz kis rudakat hegesztenek a rögzítéshez....

Ezeket levágták a szemlére?
:D
Hazudj még, bohóc....
 
  • Vicces
  • Imádom
Reactions: gorkamorka and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 754
113
Mindenki tudja, hogy van T-64BV, T-80BV, T-72AV. Sőt, T-72BV...

Nem akarlak megbántani házi trollocskám, de olyan, hogy T-72BV tudtommal nem létezik ;)
És nem véletlenül hoztam orosz forrást, ugyanis jobban tudják, hogy mit gyártottak, mint te vagy az angol nyelvű források. :rolleyes:

Ezt pedig a tankográadról idézem neked, ugyanis a fórum nyugatosainak ez a szent bibliája ilyen kérdésekben, én meg hallgatok rá ;)
" A T-72A és a T-72B közötti átmenetet hasonlóan nehéz volt nyomon követni. A T-72B-t a "Továbbfejlesztett T-72A" projektből hozták létre, és az ilyen tartályok T-72A tartályokként álltak szolgálatba évekkel a T-72B hivatalos elfogadása előtt. Alekszej Khlopotov szerint a T-72B-hez általában társított 172.10.077SB torony 1982 szeptemberében került gyártásba, és a T-72A 1983-ban kezdte megkapni ezeket a tornyokat, új hajótesttel és új felső gleccserpáncéllal együtt. Más fejlesztéseket, például a V-84-es motort már 1984-ben telepítették, tovább elmosva a határt a legújabb T-72A modellek és a T-72B1 között. Ezek a késői T-72A típusú tartályok egy T-72B külső megjelenésével rendelkeznek, de nem tényleges T-72B tartályok (Object 184). Anélkül, hogy nagyon részletesen belemennénk, a T-72 tartály fejlődését néhány fő modellbe sűríthetjük."

"he transition of the T-72A to the T-72B was similarly difficult to track. The T-72B was created out of the "Improved T-72A" project, and such tanks entered service as T-72A tanks years before the T-72B itself was officially adopted. According to Alexey Khlopotov, the 172.10.077SB turret commonly associated with the T-72B entered production in September 1982 and the T-72A began to receive these turrets in 1983 together with a new hull and a new upper glacis armour design. Other improvements such as the V-84 engine would be installed as late as 1984, further blurring the line between the latest T-72A models and the T-72B1. These late model T-72A tanks have the external appearance of a T-72B, but are not actual T-72B tanks (Object 184). Without going into very much detail, we can condense the evolution of the T-72 tank into a few main models."


Remélem így most már megkaptad a magyarázatott a képeidre :D:D:D
Szóval ismét rosszul tudtál valamit. A T-72B az 1985-tól létezik és biza a Kontakt-1 az alapfelszereltség. Nincs külön BV típus, azt csak nyugaton használják megjelölésnek.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Kíváncsi vagyok, hogy meg tudsz e különböztetni egy T-72B-t egy kései A-tól. Mert én nem igazán. A kései A-k készültek ilyen toronnyal, és azokon nem volt Kontakt-1.
Van olyan A, aminn a kodgranatvetők és a bal oldali Taszt láda, már úgy van, ahogy a B-n.
A mi kocsijaink között is van ilyen, én is becsapódás már.
De ez abból a szempontból lényegtelen, amiért betettem ezeket. A képeken jól látszik a vastagabb, kerekebb rész, ezért hívták ezt Super Dolly Partonnak az amcsik.
Szóval igen, be lehet csapódni, de ezeken szerintem jól látszik az öblös rész.
A lényeg, hogy az eredeti B-n nem volt ERA. Később lett.
 
  • Vicces
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 844
113
A HH alatt a T-64BV, T-80BV és a félig kései T-72B készült gyárilag Kontakt I reaktív páncélzattal. 1985-től állt rendszerbe a T-72AV olyan formában, hogy a gyári nagyjavításra küldött T-72A harckocsikat (tehát nem új harckocsikat) a nagyjavítás során felszerelték Kontakt I ERA-val. Az 1984-85-ös év átmenet a T-72A és T-72B közt, de már ezek az átmeneti harckocsik is Kontakt I-el készült. Mégis hogyan lehet, hogy eleinte rengeteg T-72B gördült le a gyártósorokról ERA páncélzat nélkül? Úgy, hogy Kontakt I ERA kazettákat kizárólag egy üzem (UVZ) gyártott a SZU-ban így valószínűleg nem volt elég kapacitásuk arra, hogy kielégítsék a T-72AV, T-64BV, T-80BV Kontakt I igényeit és ekkoriban még a T-64/80 család volt a prioritás.
A Kontakt V-öt először a T-80U kapta meg 1985-ben és 1989-ben a T-72B, ez a két típus volt a HH alatt ami megkapta ezt a típusú reaktív páncélzatot.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Nem akarlak megbántani házi trollocskám, de olyan, hogy T-72BV tudtommal nem létezik ;)
És nem véletlenül hoztam orosz forrást, ugyanis jobban tudják, hogy mit gyártottak, mint te vagy az angol nyelvű források. :rolleyes:

Ezt pedig a tankográadról idézem neked, ugyanis a fórum nyugatosainak ez a szent bibliája ilyen kérdésekben, én meg hallgatok rá ;)
" A T-72A és a T-72B közötti átmenetet hasonlóan nehéz volt nyomon követni. A T-72B-t a "Továbbfejlesztett T-72A" projektből hozták létre, és az ilyen tartályok T-72A tartályokként álltak szolgálatba évekkel a T-72B hivatalos elfogadása előtt. Alekszej Khlopotov szerint a T-72B-hez általában társított 172.10.077SB torony 1982 szeptemberében került gyártásba, és a T-72A 1983-ban kezdte megkapni ezeket a tornyokat, új hajótesttel és új felső gleccserpáncéllal együtt. Más fejlesztéseket, például a V-84-es motort már 1984-ben telepítették, tovább elmosva a határt a legújabb T-72A modellek és a T-72B1 között. Ezek a késői T-72A típusú tartályok egy T-72B külső megjelenésével rendelkeznek, de nem tényleges T-72B tartályok (Object 184). Anélkül, hogy nagyon részletesen belemennénk, a T-72 tartály fejlődését néhány fő modellbe sűríthetjük."

"he transition of the T-72A to the T-72B was similarly difficult to track. The T-72B was created out of the "Improved T-72A" project, and such tanks entered service as T-72A tanks years before the T-72B itself was officially adopted. According to Alexey Khlopotov, the 172.10.077SB turret commonly associated with the T-72B entered production in September 1982 and the T-72A began to receive these turrets in 1983 together with a new hull and a new upper glacis armour design. Other improvements such as the V-84 engine would be installed as late as 1984, further blurring the line between the latest T-72A models and the T-72B1. These late model T-72A tanks have the external appearance of a T-72B, but are not actual T-72B tanks (Object 184). Without going into very much detail, we can condense the evolution of the T-72 tank into a few main models."


Remélem így most már megkaptad a magyarázatott a képeidre :D:D:D
Szóval ismét rosszul tudtál valamit. A T-72B az 1985-tól létezik és biza a Kontakt-1 az alapfelszereltség. Nincs külön BV típus, azt csak nyugaton használják megjelölésnek.

Akkor kukkancs rá a magyar T-72 belarusz eredetű A-kra, aztán meg nézd meg a képeket.
;)

Ezt meg kifelejtetted a tankograd cikkből:
"Az 1983-ban és 1984-ben létrehozott harckocsikat ezért a legpontosabban "Továbbfejlesztett T-72A" harckocsiknak nevezik. Ezt a kifejezést több orosz cikk is használja, és a tankokat N.A. Molodnyakov is így említi az UKBTM főtervezőjének, V.N Venediktovnak szentelt, 2010-ben megjelent "A tankoknak adott élet" című emlékiratgyűjteményében.
Ezek a tankok a "184-es objektum" termékkódot kapták. "
"
The tanks created in 1983 and 1984 are therefore most accurately referred to as "Improved T-72A" tanks. This term is used in several Russian articles, and the tanks are referred to as such by N.A. Molodnyakov in the collection of memoirs "Life Given to Tanks" dedicated to the UKBTM chief designer V.N Venediktov, published in 2010.

These tanks received the product code "Object 184".

"Az 1984. január 1-től 1985. január 23-ig gyártott összes harckocsi ezt a tornyot kapta, amikor az Object 184 és Object 184-1 hivatalosan T-72B és T-72B1 néven állt szolgálatba. Az 1985-ben és azt követően gyártott T-72B harckocsik kissé módosított tornyokkal rendelkeztek, amelyek a 172.10.100SB kódot kapták. "

Vajon az Objekt 184 mi lehet? o_O Ez az eredeti T72B, Objekt 184. Az, hogy a gyártás során egyes részegységek előbb-később kerültek gyártásba, oké. 85. január 23-tól nevezték át T-72B-nek oké. Ezért van az, hogy a magyar (belarusz) T-72A-k elég későiek, soknak már a B-re jellemző TASZT és OPVT láda elrendezése van. De azoknak mindegyiknek kvarc betétes a tornya és 1983-84-es gyártásúak! Ja, a legtööbb motorja meg V-84. :)
Viszont akkor sem B-k, mert egyértelmű a tornyuk alapján , hogy A-k....
Az Objekt 184, az a T-72B. (amiket a képen látsz kontakt nélkül). Persze Kontakt 1 később lett, ment rá az is.. Az is igaz, hogy az orosz nem nevezi ezért külön T-72BV-nek , ezt csak a nyugatiak logikázták így vissza.

Viszont, hogy lásd nem volt az eredetin Kontakt:
"Jelenleg Oroszországban nagyon ritkán találkozhatunk a régi 902A rendszerű tankokkal. Nagyon valószínű, hogy kis példányszámban gyártották őket, és a legtöbb tankot inkább a 902B rendszerrel gyártották a Kontakt-1 beszerelésének előkészítéseként."
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 754
113
Itt már megint az megy, hogy vált válnak vetve próbáljátok mellébeszéléssel mismásolni, hogy tévedtetek. :cool:
Elég pontosan fogalmaztam a T-72B kapcsán, 1985-től készült.
Az orosz forrást megadtam:
LOL, ember ezek felvonulási tankok.... Sőt, kubinkában is van ERA nélküli B. Meg prototípus se kazettákkal futott, ettől még:
  • Т-72Б (объект 184; 1985) — модернизированный вариант танка Т-72А с комплексом управляемого вооружения 9К120 «Свирь», динамической защитой «Контакт», двигателем В-84 и СУО 1А40, замена пушки 2А46 на пушку - пусковую установку 2А46М. Значительно усилено бронирование ВЛД(эквивалент против БПС 490—550 мм) и применена новая башня с наполнителем по типу «отражающие листы»
  • Т-72Б обр. 1989 (1989; также распространено неофициальное и неправильное название Т-72БМ) — модернизированный вариант танка Т-72Б со встроенной динамической защитой «Контакт-V», аналогичной устанавливаемой на танк Т-80У, а также изменённым составом верхней лобовой детали (эквивалент против БПС 530—600 мм).
  • Т-72БК (объект 184К; 1987) — командирский вариант танка Т-72Б. Отличался наличием дополнительной навигационной аппаратуры, КВ радиостанции и автономным агрегатом питания.
  • Т-72Б1 (объект 184-1; 1985) — вариант танка Т-72Б без монтажа некоторых элементов комплекса управляемого вооружения. От Т-72Б отличается используемым ночным прицелом ТПН-3-49 «Кристалл-ПА» вместо 1К13.
  • Т-72Б1К (объект 184К-1) — командирский вариант танка Т-72Б1. Отличался наличием дополнительной навигационной аппаратуры, КВ радиостанции и автономным агрегатом питания.
  • Т-72Б1МС (объект 184-1МС) — вариант модернизации Т-72Б1. Отличался панорамным прицелом командира.
1982-től kezdték a Kontakt-1-eket fölszerelni a tankokra, a T-72B meg 1985-ös.... :rolleyes:
De amúgy további jó szórakozást. ;)

Erre írtad, hogy hazudozok, aztán csak kiderült végül, hogy nekem volt igazam? :rolleyes:
A T-72B az 1985-ös és Kontakt-1-el készültek.
Az átmeneti modellek azok nem T-72B típus jelzésűek, és nem Kontakt-1-el készültek. Ettől még külsőre hasonlóak. Főleg, hogy némelyik B toronnyal készült! Ezekről bizonygatjátok, hogy T-72B-k kontakt nélkül, csak k*rvára nem azok.... átmeneti modellek!
A magyar "A" modelleket meg kár ide venni, mert a nagy hozzáértésben össze vissza vásároltak, fingjuk nem volt arról mi micsoda. Ott is kiütközött a rendkívül magas szakmai hozzáértés... Jó időbe bele telt mire ténylegesen kitalálták melyik altípus egyáltalán melyik... XD
És végül csak el lett az is ismerve, hogy az orosz csak T-72B-t ismer, nem pedig BV-t.
Ebből mondjuk logikailag az is következik, hogy eleve Kontakt-1-el volt tervezve a típus, hiszen ha utólag kapta volna akkor BV-nek hívnák ;)

De szerencsére megint így kezdted a velem való kommunikációt:

Szia bohóc!

A fenti mondatod alapján nem ismered a harckocsi típusokat sem.

Szóval maradjunk annyiban, hogy neked kellet némi korrepetálás, de örülök, hogy segíthettem ;)
Ahogyan a WHA ötvözeteknél is fejlesztettem a tudásodat. Remélem tovább adod a többieknek, hogy ilyen is létezik olyan 50 éve.
Bár most a Leopárd kapcsán begyűrűzik ez a technológia is hozzánk, szóval nem árt ha tudod miről van szó :rolleyes:
Szívesen a segítséget :cool:
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Itt már megint az megy, hogy vált válnak vetve próbáljátok mellébeszéléssel mismásolni, hogy tévedtetek. :cool:
Elég pontosan fogalmaztam a T-72B kapcsán, 1985-től készült.
Az orosz forrást megadtam:


Erre írtad, hogy hazudozok, aztán csak kiderült végül, hogy nekem volt igazam? :rolleyes:
A T-72B az 1985-ös és Kontakt-1-el készültek.
Az átmeneti modellek azok nem T-72B típus jelzésűek, és nem Kontakt-1-el készültek. Ettől még külsőre hasonlóak. Főleg, hogy némelyik B toronnyal készült! Ezekről bizonygatjátok, hogy T-72B-k kontakt nélkül, csak k*rvára nem azok.... átmeneti modellek!
A magyar "A" modelleket meg kár ide venni, mert a nagy hozzáértésben össze vissza vásároltak, fingjuk nem volt arról mi micsoda. Ott is kiütközött a rendkívül magas szakmai hozzáértés... Jó időbe bele telt mire ténylegesen kitalálták melyik altípus egyáltalán melyik... XD
És végül csak el lett az is ismerve, hogy az orosz csak T-72B-t ismer, nem pedig BV-t.
Ebből mondjuk logikailag az is következik, hogy eleve Kontakt-1-el volt tervezve a típus, hiszen ha utólag kapta volna akkor BV-nek hívnák ;)

De szerencsére megint így kezdted a velem való kommunikációt:



Szóval maradjunk annyiban, hogy neked kellet némi korrepetálás, de örülök, hogy segíthettem ;)
Ahogyan a WHA ötvözeteknél is fejlesztettem a tudásodat. Remélem tovább adod a többieknek, hogy ilyen is létezik olyan 50 éve.
Bár most a Leopárd kapcsán begyűrűzik ez a technológia is hozzánk, szóval nem árt ha tudod miről van szó :rolleyes:
Szívesen a segítséget :cool:

Figyelj bóhóc!
Próbáltam veled kulturáltan beszélni, de a nagyképűséged igényli, hogy pofán vágjon a valóság.

Azt állítom, hogy fogalmad sincs az orosz harckocsikról. Nem ismered a T-72-est sem, ezért irkálod a marhaságokat. (Pl. a T-80-as változatait sem tudod megkülönböztetni :D)
A T-72B eredetileg nem rendelkezett Kontakt 1-el! Csak később kapta meg. Ha ismernéd a tankokat, gyanús lett volna az általad hivatkozott forrás, ami szelektív módon próbálja meg alátámasztani állítását.
A lent hivatkozott cikkből idézve:

'A "T-72B" nevet az 27.11.1984-i rendelet rendelte hozzá, ezért még Gur Khan logikáját is elfogadva a határozat időpontjával kell működni, nem pedig a Honvédelmi Minisztérium két hónappal később elfogadott rendeletével."

scale_2400



Azonban még neki is el kellett ismerni, hogy utólag megállapított típus név váltás után is Kontakt nélkül készültek a B-k a gyárban. o_O

scale_1200


Az alábbi kép 1990. november 7., Moszkva. Jé, nincs Kontakt :eek:

scale_1200


A lényeg az, amit utólag próbált szépíteni hogy az első B-k, az állami határozat dátuma miatt nem számítanak B-nek, ezért azok fejlesztett A-k... :eek:
Csakhogy a tank nem papír miatt tank, hanem a fegyverzete és a páncélzata miatt. Ezért amikor a T-72B leglényegesebb elemét a fejlettebb páncélzatot megkapta, egyből Objekt 184 lett, de hivatalosan csak később kapták ezek a harckocsik is a T-72B nevet. A te logikád szerint ezek így nem B-k.... Aki meg ismeri a tankot az tudja, hogy miért B változat a B változat. Az orosz forrásod is megpróbálta megváltoztatni a múltat és el akarta hallgatni, hogy eredetileg bizony nem Kontakt-al készültek a B változatok, ezért kapaszkodott az állami elnevezés dátumához. Viszont a csalás így sem sikerült, több száz B lett így szerinte utólag még késői A, hiába rendelkezett már a B összes jellegzetességével. Ezért kellet volna, hogy megértsed a magyar A-k tornyának jelentőslégét, de hát ha nem ismered a T-72-est , akkor hiába....o_O
Ugyanis azok valóban késői A változatok, V-84 motorral, baloldali TASZT ládával, stb., stb..... Azokkal lehet megkavarni azokokat akik, nem ismerik a két típus közötti különbségeket. Azok elhitték, mint te is, hogy késői A-k lehetnek a Kontakt nélküli B-nek kinéző B-k. :p

Dudinak is igaza volt:
"Ebből az idézetből következik, hogy az elfogadott járművet KDZ-vel kellett volna felszerelni, de az első hónapokban (feltehetően márciusig) a CDZ-t nem telepítették.
Miért? A DZ komplexumot a Szovjetunió Védelmi Minisztériumának 07.14.01-i 1985. számú rendelete fogadta el a T-80BV, T-72AV, T-64AV , T-64BV, T-62MV, T-55AMV új és korszerűsített tartályok számára (egyébként, a Honvédelmi Minisztérium utasításainak megfelelően, a T-72AV egy kicsit korábban lépett szolgálatba, mint a T-72B) [2, 16. o.]. Ebben az időben a KDZ "Contact" sorozatgyártása éppen kibontakozott, és az új és korszerűsített gépek flottája hatalmas volt. Fizikailag lehetetlen egyszerre kielégíteni az ilyen igényeket."




 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 844
113
Figyelj bóhóc!
Próbáltam veled kulturáltan beszélni, de a nagyképűséged igényli, hogy pofán vágjon a valóság.

Azt állítom, hogy fogalmad sincs az orosz harckocsikról. Nem ismered a T-72-est sem, ezért irkálod a marhaságokat. (Pl. a T-80-as változatait sem tudod megkülönböztetni :D)
A T-72B eredetileg nem rendelkezett Kontakt 1-el! Csak később kapta meg. Ha ismernéd a tankokat, gyanús lett volna az általad hivatkozott forrás, ami szelektív módon próbálja meg alátámasztani állítását.
A lent hivatkozott cikkből idézve:

'A "T-72B" nevet az 27.11.1984-i rendelet rendelte hozzá, ezért még Gur Khan logikáját is elfogadva a határozat időpontjával kell működni, nem pedig a Honvédelmi Minisztérium két hónappal később elfogadott rendeletével."

scale_2400



Azonban még neki is el kellett ismerni, hogy utólag megállapított típus név váltás után is Kontakt nélkül készültek a B-k a gyárban. o_O

scale_1200


Az alábbi kép 1990. november 7., Moszkva. Jé, nincs Kontakt :eek:

scale_1200


A lényeg az, amit utólag próbált szépíteni hogy az első B-k, az állami határozat dátuma miatt nem számítanak B-nek, ezért azok fejlesztett A-k... :eek:
Csakhogy a tank nem papír miatt tank, hanem a fegyverzete és a páncélzata miatt. Ezért amikor a T-72B leglényegesebb elemét a fejlettebb páncélzatot megkapta, egyből Objekt 184 lett, de hivatalosan csak később kapták ezek a harckocsik is a T-72B nevet. A te logikád szerint ezek így nem B-k.... Aki meg ismeri a tankot az tudja, hogy miért B változat a B változat. Az orosz forrásod is megpróbálta megváltoztatni a múltat és el akarta hallgatni, hogy eredetileg bizony nem Kontakt-al készültek a B változatok, ezért kapaszkodott az állami elnevezés dátumához. Viszont a csalás így sem sikerült, több száz B lett így szerinte utólag még késői A, hiába rendelkezett már a B összes jellegzetességével. Ezért kellet volna, hogy megértsed a magyar A-k tornyának jelentőslégét, de hát ha nem ismered a T-72-est , akkor hiába....o_O
Ugyanis azok valóban késői A változatok, V-84 motorral, baloldali TASZT ládával, stb., stb..... Azokkal lehet megkavarni azokokat akik, nem ismerik a két típus közötti különbségeket. Azok elhitték, mint te is, hogy késői A-k lehetnek a Kontakt nélküli B-nek kinéző B-k. :p

Dudinak is igaza volt:
"Ebből az idézetből következik, hogy az elfogadott járművet KDZ-vel kellett volna felszerelni, de az első hónapokban (feltehetően márciusig) a CDZ-t nem telepítették.
Miért? A DZ komplexumot a Szovjetunió Védelmi Minisztériumának 07.14.01-i 1985. számú rendelete fogadta el a T-80BV, T-72AV, T-64AV , T-64BV, T-62MV, T-55AMV új és korszerűsített tartályok számára (egyébként, a Honvédelmi Minisztérium utasításainak megfelelően, a T-72AV egy kicsit korábban lépett szolgálatba, mint a T-72B) [2, 16. o.]. Ebben az időben a KDZ "Contact" sorozatgyártása éppen kibontakozott, és az új és korszerűsített gépek flottája hatalmas volt. Fizikailag lehetetlen egyszerre kielégíteni az ilyen igényeket."




Én még egy praktikus okot is látok abban, hogy a termelés elégtelen mértéke mellet miért nem került Kontakt I a T-72B-re egy jóideig. Szerintem simán úgy voltak vele, hogy a T-80U-t leszámítva összességében kb ez a legvédetteb tankjuk így ráérnek a Kontak I-et rápakolni ha már a többi jóval kevésbé védett harckocsinak megerősítették a páncélzatát. A T-55-öt és T-62-t azt én a 80-as évek közepén már számon sem tartom annyira elavultak voltak már akkor is, viszont a T-64AV valóban kimaradt!
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
Erőteljesen növelné az olvasói élményt, ha az egymást basztató jelzők helyét anyagtudomány/fizika/mechanika/műszaki információk vennék végre át...

Kicsit unalmas. Nincs kilőhetetlen tank, a világ legjobb páncélja sem véd meg a döntési hülyeségektől és a nehéz tankból sáros terepen hamarabb fogy ki a nafta, plusz a végeselemes szimulációk ideális kényszerekkel vannak, explicit megoldva - valamilyen anyagmodellel valahonnan kimonyákolt adatokkal.

Ebből hitéleti vitákat felesleges generálni - főleg 30 évvel ezelőtti dolgokon pörögve.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 754
113
Figyelj bóhóc!
Próbáltam veled kulturáltan beszélni, de a nagyképűséged igényli, hogy pofán vágjon a valóság.

Nem, nem próbáltál, minden alkalommal így szólítottál meg, ennek megfelelően is válaszolok neked mindig. ;)

A lényeg az, amit utólag próbált szépíteni hogy az első B-k, az állami határozat dátuma miatt nem számítanak B-nek, ezért azok fejlesztett A-k... :eek:
Ezért amikor a T-72B leglényegesebb elemét a fejlettebb páncélzatot megkapta, egyből Objekt 184 lett, de hivatalosan csak később kapták ezek a harckocsik is a T-72B nevet. A te logikád szerint ezek így nem B-k.... Aki meg ismeri a tankot az tudja, hogy miért B változat a B változat. Az orosz forrásod is megpróbálta megváltoztatni a múltat és el akarta hallgatni, hogy eredetileg bizony nem Kontakt-al készültek a B változatok, ezért kapaszkodott az állami elnevezés dátumához. Viszont a csalás így sem sikerült, több száz B lett így szerinte utólag még késői A, hiába rendelkezett már a B összes jellegzetességével.

Ember, te itt most megint mennyi f@szságot hordtál össze? o_O
Ha az állam X időpontban elnevez valamit T-72B-nek akkor az onnantól az!
Addigra lett kész a teljes új csomag (ami ugye nem csak páncélzat...) és addigra lett hivatalosan elfogadva, mint T-72B.
Az összes többi baromság amit összehordasz az a saját süketelésed mosdatása!
Az egyetlen csalás amit te művelsz, vagyis megpróbálod megváltoztatni azt a történelmi tényt, hogy mikortól hívtak valamit T-72B-nek... LOL.

'A "T-72B" nevet az 27.11.1984-i rendelet rendelte hozzá, ezért még Gur Khan logikáját is elfogadva a határozat időpontjával kell működni, nem pedig a Honvédelmi Minisztérium két hónappal később elfogadott rendeletével."

Még mindig a "védelmi minisztérium" nevezi el a tankokat nem mondjuk te. Év végén a minisztertanács/vagy központi bizottság kiadott egy rendeletet, hogy a szovjet védelmi minisztérium rendszerbe veheti a tankot T-72B néven, ez meg 1985 év elején meg is történt. (1985.01.25) Onnantól beszélünk T-72B-ről.
Az előttről nehéz lenne arról beszélni, lévén nem ez volt a neve, hanem T-72A ;) E mellet ezek a harckocsik nem tartalmaztak minden képességet, például az irányított pct. rakéta kilövésének a képessége nem volt meg náluk! Ennek megfelelően nehéz lenne őket B-nek hívni....
(A későbbi degradált változatokat is B1-nek hívták, nem véletlenül.... Nem teljes értékű B-k)
És igen, én is írtam, hogy a T-72A fokozatosan lett fejlesztve újabb és újabb elemekkel, de csak a már teljesen a védelmi minisztérium kívánalmainak megfelelő, a képességeinek teljesen birtokában lévő típust hívják T-72B-nek. 1985-től....
Az előtt az mind a T-72A volt különböző alváltozatokban. ;)

Közben látom, hogy erre a "vélemény cikkre" hivatkoztok:

Amúgy mind a cikk szerzőjének és mind nektek nem tűnt fel valami nagyon érdekes? :rolleyes:

"felvonulásokon
Valójában a Vörös téren tartott felvonulásokból származik a DZ nélküli autók fotóinak többsége, amelyek kérdéseket vetnek fel és elméleteket szülnek.

Újra megnéztem a felvonulási krónikát, és összeállítottam egy listát a tankok felvonulásokon való részvételéről az 1970-es évek közepe óta.

  • 7.11.1976. – Csak kerekes járművek
  • 7.11.1977. – T-72 arr. 1975
  • ...
  • 7.11.1981. – T-72A arr. 1980 (1981?)
  • ...
  • 7.11.1984. – T-72A arr. 1983
  • 9.05.1985. – T-72A arr. 1983, T-64B1 arr. 1984
  • 7.11.1985. – T-72A arr. 1983
  • 7.11.1986. – T-72B1 arr. 1984 DZ nélkül
  • ...
  • 7.11.1989. – T-72B arr. 1984 DZ nélkül
  • 9.05.1990. – T-72B arr. 1984 DZ nélkül, T-80UD arr. 1987 Tricolor deformáló szín
  • 7.11.1990. – T-72B arr. 1984 DZ nélkül, T-80UD arr. 1987 Tricolor deformáló szín"
Például az nem tűnt fel nektek, hogy a felvonulásokon később se használtak reaktív téglás tankokat a T-72 esetén? :rolleyes:
Nem lehet, hogy oda azért mentek ilyen tankok mert nem akarták a nyugat orrára kötni , hogy a tankjaikat reaktív páncéllal szerelik föl?
Mondom ezek felvonulási tankok voltak baszki :D
Ti meg felvonulási pompakocsikból akarjátok levezetni, hogy mi volt vagy nem volt akkor.... És persze okosabbak vagytok mindenkinél, köztük a szovjet védelmi minisztériumnál is. LOL.

A másik kedvencem a cikkből:
"Почему? Комплекс ДЗ принят на вооружение приказом МО СССР №07 от 14.01.1985 для новых и модернизированных танков Т-80БВ, Т-72АВ, Т-64АВ, Т-64БВ, Т-62МВ, Т-55АМВ"

Vagyis külön minisztérium rendelet volt a T-80B/72A/T-64A/T-64B/T-62M/T-55A típusok Kontakt-1-el való fölszerelésére.
Itt merül föl a kérdés, hogy a T-72B miért nem került bele a rendeletbe? :rolleyes:
Az nem jutott még eszetekbe, hogy gyárilag reaktív páncélzattal készült, ezért nem kell utólag fölszerelni reaktív páncéllal :D:D:D
És még mindig ott tartunk, hogyha utólag kap reaktív páncélt akkor T-72BV-nek hívnák, de k*rvára nem így hívják! Ennek meg az az oka, hogy eleve reaktív páncélos, ezért sima B a típus jelzése!
Ahogyan a T-80U is eleve reaktív páncélos, ezért nem UV a neve hanem csak U!
Szerintem ezt nem olyan nehéz megérteni, még ha nektek szemmel láthatóan nehezen is megy... :cool:
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Nem, nem próbáltál, minden alkalommal így szólítottál meg, ennek megfelelően is válaszolok neked mindig. ;)




Ember, te itt most megint mennyi f@szságot hordtál össze? o_O
Ha az állam X időpontban elnevez valamit T-72B-nek akkor az onnantól az!
Addigra lett kész a teljes új csomag (ami ugye nem csak páncélzat...) és addigra lett hivatalosan elfogadva, mint T-72B.
Az összes többi baromság amit összehordasz az a saját süketelésed mosdatása!
Az egyetlen csalás amit te művelsz, vagyis megpróbálod megváltoztatni azt a történelmi tényt, hogy mikortól hívtak valamit T-72B-nek... LOL.



Még mindig a "védelmi minisztérium" nevezi el a tankokat nem mondjuk te. Év végén a minisztertanács/vagy központi bizottság kiadott egy rendeletet, hogy a szovjet védelmi minisztérium rendszerbe veheti a tankot T-72B néven, ez meg 1985 év elején meg is történt. (1985.01.25) Onnantól beszélünk T-72B-ről.
Az előttről nehéz lenne arról beszélni, lévén nem ez volt a neve, hanem T-72A ;) E mellet ezek a harckocsik nem tartalmaztak minden képességet, például az irányított pct. rakéta kilövésének a képessége nem volt meg náluk! Ennek megfelelően nehéz lenne őket B-nek hívni....
(A későbbi degradált változatokat is B1-nek hívták, nem véletlenül.... Nem teljes értékű B-k)
És igen, én is írtam, hogy a T-72A fokozatosan lett fejlesztve újabb és újabb elemekkel, de csak a már teljesen a védelmi minisztérium kívánalmainak megfelelő, a képességeinek teljesen birtokában lévő típust hívják T-72B-nek. 1985-től....
Az előtt az mind a T-72A volt különböző alváltozatokban. ;)

Közben látom, hogy erre a "vélemény cikkre" hivatkoztok:

Amúgy mind a cikk szerzőjének és mind nektek nem tűnt fel valami nagyon érdekes? :rolleyes:

"felvonulásokon
Valójában a Vörös téren tartott felvonulásokból származik a DZ nélküli autók fotóinak többsége, amelyek kérdéseket vetnek fel és elméleteket szülnek.

Újra megnéztem a felvonulási krónikát, és összeállítottam egy listát a tankok felvonulásokon való részvételéről az 1970-es évek közepe óta.


  • 7.11.1976. – Csak kerekes járművek
  • 7.11.1977. – T-72 arr. 1975
  • ...
  • 7.11.1981. – T-72A arr. 1980 (1981?)
  • ...
  • 7.11.1984. – T-72A arr. 1983
  • 9.05.1985. – T-72A arr. 1983, T-64B1 arr. 1984
  • 7.11.1985. – T-72A arr. 1983
  • 7.11.1986. – T-72B1 arr. 1984 DZ nélkül
  • ...
  • 7.11.1989. – T-72B arr. 1984 DZ nélkül
  • 9.05.1990. – T-72B arr. 1984 DZ nélkül, T-80UD arr. 1987 Tricolor deformáló szín
  • 7.11.1990. – T-72B arr. 1984 DZ nélkül, T-80UD arr. 1987 Tricolor deformáló szín"
Például az nem tűnt fel nektek, hogy a felvonulásokon később se használtak reaktív téglás tankokat a T-72 esetén? :rolleyes:
Nem lehet, hogy oda azért mentek ilyen tankok mert nem akarták a nyugat orrára kötni , hogy a tankjaikat reaktív páncéllal szerelik föl?
Mondom ezek felvonulási tankok voltak baszki :D
Ti meg felvonulási pompakocsikból akarjátok levezetni, hogy mi volt vagy nem volt akkor.... És persze okosabbak vagytok mindenkinél, köztük a szovjet védelmi minisztériumnál is. LOL.

A másik kedvencem a cikkből:
"Почему? Комплекс ДЗ принят на вооружение приказом МО СССР №07 от 14.01.1985 для новых и модернизированных танков Т-80БВ, Т-72АВ, Т-64АВ, Т-64БВ, Т-62МВ, Т-55АМВ"

Vagyis külön minisztérium rendelet volt a T-80B/72A/T-64A/T-64B/T-62M/T-55A típusok Kontakt-1-el való fölszerelésére.
Itt merül föl a kérdés, hogy a T-72B miért nem került bele a rendeletbe? :rolleyes:
Az nem jutott még eszetekbe, hogy gyárilag reaktív páncélzattal készült, ezért nem kell utólag fölszerelni reaktív páncéllal :D:D:D
És még mindig ott tartunk, hogyha utólag kap reaktív páncélt akkor T-72BV-nek hívnák, de k*rvára nem így hívják! Ennek meg az az oka, hogy eleve reaktív páncélos, ezért sima B a típus jelzése!
Ahogyan a T-80U is eleve reaktív páncélos, ezért nem UV a neve hanem csak U!
Szerintem ezt nem olyan nehéz megérteni, még ha nektek szemmel láthatóan nehezen is megy... :cool:

Az nem zavar a meseszerű magyarázkodásban, hogy a tank 85 marciusáig biztosan nem kapott Kontaktot?
Akkor az addig gyártott B-k, azok mik?
;)
scale_1200

так же появился на серийных машинах толко в 1985 году: Szintén csak 1985-ben jelenik majd meg... (az új 172.10.077CB torony helyett a 172. 10.100CB)
A zárójelben lévő rész kb: márciústól....
Az alatta lévő rész felsorolja a T-72B és B1 jellegzetességeit. Az akkor újnak számító Kontakt NINCS rajt! Csak a fegyverzet, torony, motor, mint eltérés a T-72A-tól. Ja és a már gyártásban lévő 77-es toronnyal :oops:

Érted már? Vagy még mindig játszod az értetlent? o_O
A T-72B bármilyen határozat szerint is lett elnevezve novemberben vagy decemberben, a már egy éve folyó gyártás során NEM kapott Kontaktot! 85 márciusig biztosan nem, de tekintve, hogy mennyi B ment ki Kontakt nélkül, szerintem még később kapta meg. A kulcs a 100-as torony lehet...

Ezt megint kifelejtetted a cikkből:
"Сектанты-последователи идут дальше, они, ссылаясь на Gur Khan, утверждают, что в комплектацию принятого на вооружение Т-72Б входила ДЗ, а, значит, машины без ДЗ это «поздние Т-72А», хотя сам Gur Khan прямо указал: Т-72Б первых месяцев выпуска ДЗ не оснащались."

A vége a lényeg, még Gur Khan is elismeri, hogy nem volt felszerelve a DZ (Dinamicseszkaja Zasita).

Tehát tévedtél, csak nem bírod beismerni az egód miatt.
Az első T-72B nem rendelkezett Kontakt ERA kazettákkal. Mint ahogy arról többszáz kép tanúskodik....
Tök mindegy, hogy melyik rendeletbe kapaszkodsz....
:D
Ja, és nincs "Vöröstéri" B....

A magyar A-t meg még mindig nem akarod érteni. A mi kocsijaink a késői A-k! 83, 84-es gyártásúak, A toronnyal. A B pedig már új jellel új fegyverzettel és toronnyal, ezzel párhuzamosan ment Objekt 184 jellel. Ha a két torony (és fegyverzet) azonos típust takarna (szerinted késői A, mindkettő), az elég nagy baj lenne.
Ezért kellene ismerni a harckocsikat. Amig ennyi marhaságot össze hordasz, addig csak égeted magad az irományaiddal, amiben minden oldalon hiba van. o_O
Utána meg magyarázkodásként terelsz, személyeskedsz. Hiába írod le százszor a butaságot, az akkor sem úgy van. Tök mindegy, hogy hol fényképezik le a T-72B-t Kontakt nélkül, az akkor is T-72B. :eek:
 
  • Vicces
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 754
113
Mint ahogy arról többszáz kép tanúskodik....

Most mondanám, hogy ted be ezt a több száz képet, de megint T-72A-kat, Pompakocsikat, prototípusokat meg korai T-72S-eket.... (HH idején ERA nélkül voltak, bizony ám) raknál be.

A T-72B bármilyen határozat szerint is lett elnevezve novemberben vagy decemberben, a már egy éve folyó gyártás során NEM kapott Kontaktot! 85 márciusig biztosan nem, de tekintve, hogy mennyi B ment ki Kontakt nélkül, szerintem még később kapta meg. A kulcs a 100-as torony lehet...

Te állítasz folyamatosan valamit amire semmi bizonyítékod sincsen.
Ráadásul abba a szánalmas dologba próbálsz kapaszkodni, hogy talán/szerinted az 5 éves gyártás alatt volt 1 hónap amikor talán nem kerültek föl az ERA-k... Hát bazd+, erre most mit lehet mondani? o_O
A mellet, hogy nem tudod semmivel bizonyítani amit állítasz ez még szánalmas is. :(

A T-72B bármilyen határozat szerint is lett elnevezve novemberben vagy decemberben, a már egy éve folyó gyártás során NEM kapott Kontaktot! 85 márciusig biztosan nem, de tekintve, hogy mennyi B ment ki Kontakt nélkül, szerintem még később kapta meg. A kulcs a 100-as torony lehet...

Hogy folyhatott volna a T-72B gyártása már egy éve amikor 1985 Januárban lett hivatalosan elnevezve, rendszerbe véve stb....
Ha pedig a 100-as torony szerinted a B változat, akkor megint az a helyzet, hogy januárban vették T-72B-nek rendszerbe, de a hivatalos gyártás meg márciustól indult, előtte meg 1 évig akkor kurvára nem B-t gyártottak.... :D
De eleve , hogy gyártottak volna valamit 1 évig 1000-es darabszámba minisztériumi rendelet meg elnevezés és átvétel nélkül.... Ne röhögtesd már ki magadat!
Ezt a hülyeséget szerintem még te sem hiszed el!

A mi kocsijaink a késői A-k! 83, 84-es gyártásúak, A toronnyal. A B pedig már új jellel új fegyverzettel és toronnyal, ezzel párhuzamosan ment Objekt 184 jellel.

Ne legyél már ilyen légy szíves.... XD
Már kezdünk kisegítő óvodába átmenni baszki.
Ha a magyar T-72A az 1983-as gyártású, hogy a francba lehetne már bármi köze ahhoz a T-72B-hez, amit 1985 januárjának végén fogadtak el, és szerinted márciusától gyártottak? o_O

Amig ennyi marhaságot össze hordasz, addig csak égeted magad az irományaiddal, amiben minden oldalon hiba van. o_O

Mindig a féltékenység felől fúj a szél, értem én csak ettől még szánalmasabb ez az egész.
Valahogy mindenki tud önállóan értéket teremteni erre a fórumra/oldalra, csomóan írnak cikkeket, nektek meg ez a szánalmaskodás marad amit itt is művelsz. Rém ciki.

Utána meg magyarázkodásként terelsz, személyeskedsz.

De nekem nem kell magyarázkodnom semmiben, főleg nem feléd XD El vagy tájolva megint :D
Belém álltál valami miatt, amiről megint kiderült, hogy nem igaz. Sokadjára.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Most mondanám, hogy ted be ezt a több száz képet, de megint T-72A-kat, Pompakocsikat, prototípusokat meg korai T-72S-eket.... (HH idején ERA nélkül voltak, bizony ám) raknál be.



Te állítasz folyamatosan valamit amire semmi bizonyítékod sincsen.
Ráadásul abba a szánalmas dologba próbálsz kapaszkodni, hogy talán/szerinted az 5 éves gyártás alatt volt 1 hónap amikor talán nem kerültek föl az ERA-k... Hát bazd+, erre most mit lehet mondani? o_O
A mellet, hogy nem tudod semmivel bizonyítani amit állítasz ez még szánalmas is. :(



Hogy folyhatott volna a T-72B gyártása már egy éve amikor 1985 Januárban lett hivatalosan elnevezve, rendszerbe véve stb....
Ha pedig a 100-as torony szerinted a B változat, akkor megint az a helyzet, hogy januárban vették T-72B-nek rendszerbe, de a hivatalos gyártás meg márciustól indult, előtte meg 1 évig akkor kurvára nem B-t gyártottak.... :D
De eleve , hogy gyártottak volna valamit 1 évig 1000-es darabszámba minisztériumi rendelet meg elnevezés és átvétel nélkül.... Ne röhögtesd már ki magadat!
Ezt a hülyeséget szerintem még te sem hiszed el!



Ne legyél már ilyen légy szíves.... XD
Már kezdünk kisegítő óvodába átmenni baszki.
Ha a magyar T-72A az 1983-as gyártású, hogy a francba lehetne már bármi köze ahhoz a T-72B-hez, amit 1985 januárjának végén fogadtak el, és szerinted márciusától gyártottak? o_O



Mindig a féltékenység felől fúj a szél, értem én csak ettől még szánalmasabb ez az egész.
Valahogy mindenki tud önállóan értéket teremteni erre a fórumra/oldalra, csomóan írnak cikkeket, nektek meg ez a szánalmaskodás marad amit itt is művelsz. Rém ciki.



De nekem nem kell magyarázkodnom semmiben, főleg nem feléd XD El vagy tájolva megint :D
Belém álltál valami miatt, amiről megint kiderült, hogy nem igaz. Sokadjára.
Terelsz, hazudozol, megint. ahelyett, hogy beismernéd, bocs, tévedtem...
Ez vagy te.
  • Még egyszer: Tök mindegy, hogy 84 őszén vagy 85 januárban hoztak meg egy döntést a névről, ha még 85 márciusban sem kapott semelyik Kontaktot. Ezen MIT AKARSZ FÉLRE DUMÁLNI? Az első B-k kontakt nélkül kerültek ki a gyárból. Mindenféleképpen, akár mikortól is számolja valaki a gyártást. :p
  • Ha ismernéd az orosz harckocsikat, tudnád, hogy a T-64-es is sokkal később kapta meg a hivatalos nevét. Már kb 400-500 le volt gyártva, mire hivatalosan is elnevezték. Akkor szerinted azok mik is voltak? :confused: Névtelen tankok? Ha ismernéd a Kontakt történetét (kiderült, hogy azt sem), akkor tudnád, hogy a Kontaktot is csak 85-ben fogadták (nevezték) el. Akkor az előtt nem is létezett? o_O Dehogynem.
  • Van 84-es gyártású magyar T-72A. Ahogy írták az új toronnyal, fegyverzettel a gyártás 84 elején megindult Objekt 184 jellel, (ez kapta utólag a nevét T-72B-ként, de neked ez nem lényeg). Az előző széria, régi páncéllal, régi toronnyal, de sok új dologgal, (pl V-84) lett a késői T-72A (1984). A T-72B (1984), ahogy te is beraktad a Vöröstéren felvonult harckocsik eredeti orosz megnevezését, ugyanabban az évben ugyanabban a gyárban, de teljesen más termékként gödrdült ki. Mivel ez ellentétes a te állításoddal ezért megpróbálod letagadni. :D
  • Tehát szerinted a 85 január előtti T-72 mind A, az utáni meg mind B, mert akkor nevezték el. Nem számít a valóság, ugye? Az sem zavar, hogy mindenki elismeri, sem torony (100-as), sem a Kontakt nem volt ekkor még gyártásban....
  • Értéket teremteni nehéz. Dicséretes a próbálkozás. Ha írtál volna szakmailag lektorált folyóiratban cikket, vagy esetleg könyvet, akkor tudnád, hogy mi az , hogy érték.... Sokan írnak a fórumra, elismerés mindenkinek, aki dolgozik és megpróbál értéket teremteni. De az érték nem a Te számodra kell, hogy érték legyen, hanem a közösség számára. ezért a kritikát, (ha már nem tudtad, vagy akartad, és a szerkesztők sem tartották fontosnak), szakmai ellenőrzés formájában valahogy el kellene fogadni. Én több kollegáét olvastam, a tiéddel többször megpróbálkoztam, de néhány oldal után sajnos abba kellet hagynom. Korábban Hpasp kollega, vagy Molnibalage kollégák művei tényleg hasznos adatbázisnak bizonyultak számomra. Tudom, hogy lektorált, ellenőrzött, forrásokkal alátámasztott munkák voltak. A tiedről ez sajnos nem mondható el, de még ez sem lenne baj, ha nem arra a célra használnád, hogy az általad érzelmi alapon megkülönbözetett eszközökről közölt sok esetben valótlan adatokkal befolyásold mások véleményét (és igazold vágyaidat). Szerinted ezt mások nem veszik észre? Ezért nem érték, amit csináltál. Sajnálom, ha ezt nekem kell közölnöm, de azt gondolom érezted, a sok kritikából, hogy az emberek nem hülyék. Ha lesz időm, szívesen segítek javítani, de eddig tényleg mindig feladtam pár oldal után. Ha most azzal jössz, hogy féltékeny vagyok, akkor gondold azt, hogy molni-t, vagy Hpasp-t mennyire irigyelhetem. o_O Mielőtt a primitív, agresszív stílusodban vádaskodni kezdenél, van más oka is annak, hogy a TE munkádra se legyek féltékeny...sok-sok oka.
  • Beléd állni meg annyiszor fogok én vagy mások, ahányszor megpróbálsz manipulált adatokkal félreinformálni embereket. Nem zavar, hogy mindig mindenki pont beléd áll? Pont téged találnak meg a kritikusok? Gondolkodj el ezen. Ha szeretnél értéket teremteni. o_O
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 754
113
A videóhoz tudni kell, hogy a NATO 80 foknál (normál emberek 10 foknál) laposabb szögek esetén még a nyíllövedékek is le szoktak pattanni. (Népiesen gellert kapnak). Ezzel a németek is számoltak, csak olyan németesen :rolleyes:

Nem véletlen, hogy a Leopárd 2A5 től kezdve jelentősen megerősíttették ezt a részt a harckocsin.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 844
113
A videóhoz tudni kell, hogy a NATO 80 foknál (normál emberek 10 foknál) laposabb szögek esetén még a nyíllövedékek is le szoktak pattanni. (Népiesen gellert kapnak). Ezzel a németek is számoltak, csak olyan németesen :rolleyes:

Nem véletlen, hogy a Leopárd 2A5 től kezdve jelentősen megerősíttették ezt a részt a harckocsin.
Ez szép meg jó, csak nem nagyon tudjuk, hogy hogyan is épül fel a teknőpáncél. Amúgy meg 83 fokos a dőlésszög de oda se neki, most csak 3 fokot tévedtél. Még az AV-nál is 45mm volt az ugyanígy döntött lap nem 40 csak szólok.
 
  • Vicces
Reactions: fip7