Allesmort szeretjük, de nézzük el, hogy ő a Szu-27 méretben tud gondolkodni... Ha jól emlékszem, akkor vagy 20 éve ez volt legalábbis a nagy kedvence...
A felvetések egy része jogos, de azért figyelembe kell venni azt, hogy a kicsit eltérő, és "alap változatú ős" amerikai testvér kint az UH-1 és OH-58 családot váltotta fel. A porkiválasztó ott gondot jelentett, de ezen állítólag a H145M-nél javítottak, ugyanúgy, mint az amerikai testvérnél felmerült kommunikációs/rádió problémán (egyszerre több frekvenciasávon nem lehetett forgalmazni). Ami még a Lakotánál gondot jelentett, hogy két hordágyas sebesültnél az ápoló és felszerelése nem fért el rendesen, ezt állítólag a Lakoták egy részénél a gyártó orvosolta a fej feletti tárolórekeszek bővítésével.
A harctéri sérülésállóságot illetően, a két hajtómű teljesítménye lehetővé teszi az egy hajtóművel történő folyamatos repülést is, mivel a felszálló teljesítmény hajtóművenként 550 kW, tartós teljesítmény 516 kW, a maximális teljesítmény, melyet 2,5 percig lehet tartani 574 kW, illetve az egy hajtóműves repüléshez szükséges teljesítmény 404 kW.
Egyébként a MiHu fejlettebb hajtóművének - Klimov TW3-117VM - teljesítménye 1638 kW, azaz 12500 kg-ot emel 3276 kW (3,81 kg/kW). A H145 M esetében 2×516 kW emel meg 3500 kg-ot (3,39 kg/kW), azaz a H-145M helikopter fajlagos teljesítményértéke valamivel jobb.
A reduktor az Airbus anyaga szerint 40 perces kenés nélküli repülést tesz lehetővé, persze utána a reduktor kuka.
A H-145M-nél a hidraulikus, elektromos, kormány- és hajtóművezérlő rendszerek redundánsak a kormányvezérlő rendszer négyszeresen. A helikopter farokrésze is megerősített, sérülésállóbb, mint a Lakotáé (vagy UH-1/OH-58D).
A személyzet túlélését és heliikopter harctéri túlélését szolgálja továbbá az energiaelnyelő övezetek és ülések, ez utóbbiak repeszálló ülések. Az elektronikai rendszer radar besugárzásjelzővel, lézeres rakétavédelemmel is rendelkezik, továbbá infracsapdával, és dipólszóróval is el van látva a helikopter. Azért ez sem az Ispanka céziumlámpás modulációs zavaró szintje...
Az üzemanyagtartályok "öngyógyító" kialakításúak. A ballisztikai védelemről sajnos konkrét adat nincs, de vélhetően nem AH-64 kategória...
Persze, nem Mi-28, de nem is abban a ligában játszik... A ballisztikai védelmét leszámítva pedig pontosan egy fényévvel korszerűbb védelemmel, energiaelnyelő rendszerrel, és elektronikus védelemmel rendelkezik, mint a drága Szent Tehén MiHu...