[HUN] Helikopterbeszerzés

Ez a sereg ereje kifejezés erősen homályos.

Az, hogy kétszer több embert használnak ilyenolyan feladatra annak semmi köze a harctéri ütőerőhöz. Ahhoz felszerelés sem ártana... Az AG képes Gripen minőségi tűzereje nagy, csak rohadt kevés AG fegyvert szereztünk be és 14 géppel 80% hadrafoghatósággal is kevés dolgot lehet egyszerre csinálni. Összesen pl. van 5 vagy 6 db TGP. Tehát ennél nagyobb AG kapacitást ki sem tudsz állítani. ha 24 órás CAS-t akarsz, akkor ez kb. 1 gépet jelent odfent, mert tanker az meg nincs.

Szóval azért óvatosan csak ezzel a kijelentésekkel. Az is röhejese, hogy 17 évbe telt realizálni ilyen szinten a képességet. Örülök, hogy van, de a tempó nevetséges. 17 év alatt írtuk 0-ra a 29-es flottát, 1993-2010...
Hat igen, ez a tempo csak kicsit gyorsabb mint a cseheke...
de ettol fuggetlenul igen, ezt irtam en is, hogy szomoru, hogy mindez (leegyszerusitve, kerekitve persze) de kb. megduplazta a Honvedseg kepesseget. De attol meg ez van es talan most mar nem a szomorkodasnak van itt az ideje.
 
Összesen pl. van 5 vagy 6 db TGP. Tehát ennél nagyobb AG kapacitást ki sem tudsz állítani.

Mondjuk én minden gépre vettem volna, nem akkora összeg. Mert nem csak A-G esetben praktikus. Egyébként meg nem feltétlenül szükséges, hogy egy támadó kötelék (vagy CAS) minden gépén legyen ilyen, attól még a levegőben az AG kapacitás nem csökken, csak más taktikát igényel.
 
Mondjuk én minden gépre vettem volna, nem akkora összeg. Mert nem csak A-G esetben praktikus. Egyébként meg nem feltétlenül szükséges, hogy egy támadó kötelék (vagy CAS) minden gépén legyen ilyen, attól még a levegőben az AG kapacitás nem csökken, csak más taktikát igényel.
Annak túl sok értelme nincs, mert ASF konfigban legfeljebb VID képességet ad jó látászi viszonyok között. +5-6 db TGP árából annyi buta bombát lehet venni, hogy belefulladna a légierő. Nagyságrendileg úgy 3000-3500 db Mk-82/84 kijönne vegyesen úgy, hogy nagyon erősen lefelé kerekítek, mert a tárolásra és szállításra is kell költeni. Vagy akkor csak kb. 1500 db Mk buta és még 100-as nagyságrendű PGM, hogy ne csak minőség, de mennyiség is legyen.
 
Hat igen, ez a tempo csak kicsit gyorsabb mint a cseheke...
de ettol fuggetlenul igen, ezt irtam en is, hogy szomoru, hogy mindez (leegyszerusitve, kerekitve persze) de kb. megduplazta a Honvedseg kepesseget. De attol meg ez van es talan most mar nem a szomorkodasnak van itt az ideje.
A cseh Gripen program teljesen más irányt vett a nagy árvíz miatt. Ott kb. 2,5 hónap alatt átvették a keszit a gépek érkezése után a 21-esektől. Nálunk erre valami 3-4 év után került sor. Az AG képesség fejlesztés sem PR nagyságrendű, komoly mennyiségű fegyverzetet szereznek be.
 
Ezek minél előbbi beszerzését a határvédelem indokolta! Mivel remek optikával és csendesen képesek szakai felderítésre

Ez csak a fedőszöveg a pórnépnek és a katonák hülyítéséhez. Drónok sokkal olcsóbbak és sokkal halkabbak.

Plusz: ha lett volna magyar drónfejlesztés, mára lehetett volna magyar drónokkal is ellátni a határvédelmet.

A sorrend érdekes, mert a 3. ponttal kéne kezdeni...

Ebben van igazság! Hagyományos hadseregfejlesztés valóban inkább úgy történne. Én a használhatóságra gondoltam elsősorban. Rövid távon az asszimetrikus konfliktusok, ki is intenzitású katonai konfliktusok, határvédelem területén kéne felmutatni valamit, arra meg a légierő + gépesített gyalogság a legsürgetőbb.

az utobbi par evben kb megduplazodott a sereg ereje Mo-n.

Forráskivonás, a légierő majdnem használhatatlanná tétele azzal hogy nem nagyon van mivel légi célt leküzdeni, a határvédelemnél az elején az alap logisztika is óriási akadályt okozott a hadseregnek stb. Úgy hogy a haderőre ennyi pénz a rendszerváltás óta nem volt, mint az utóbbi években.

Az meg ne legyen mar gond, hanem a legalapvetobb elvaras, hogy a kommunista terroristakat szepen lassan megprobaljak nemzethu emberekre cserelni a sereg elen.

De nem nemzethű emberekre akarják lecserélni őket, hanem Orbánhoz hűre... Az elmúlt rendszer emberei meg alapvetően szakmailag alkalmatlanok, nem a hűségükkel van a gond.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
De nem nemzethű emberekre akarják lecserélni őket, hanem Orbánhoz hűre... Az elmúlt rendszer emberei meg alapvetően szakmailag alkalmatlanok, nem a hűségükkel van a gond.
Én nem tudnám megmondani, hogy mihez hűek. Az utóbbi cirka 20 évben minden ésszerűtlen beszerzés és léepítéshez totálisan szépen és csendben asszisztáltak a felső vezetők.

Ehhez az F-15 pilóták - nem vezetők - jelezték, hogy skacok az egész GE-nek semmi értelme, ha nincs új display. Van új szép nagy display a gépekben.

Cifu linkelt kb. 1-2 éve egy listát a Navy-től, hogy mi az, amit a szolgálók leginkább kifogásoltak és elég magasan végzett olyan szimbolikus dolog, hogy talán ne politikusokról nevezzék már el az új CVN-neket, meg más viszonylat apró és orvosolható dolog. Mikor volt itthon valaha ilyen felmérés, aminek eredménye publikus?

Akkora a kontraszt, hogy szavakba nem lehet önteni még akkor is, ha jenki védelmi szféra is iszonyatos ökörségek erőltetésére képes. Zumwalt, LCS, F-35B és well deck délküli LHD és társai. De összességében valahogy mégis a lánc alján levők kéréseit és igényeit is képesek figyelembe venni.
 
Ez csak a fedőszöveg a pórnépnek és a katonák hülyítéséhez. Drónok sokkal olcsóbbak és sokkal halkabbak.

Plusz: ha lett volna magyar drónfejlesztés, mára lehetett volna magyar drónokkal is ellátni a határvédelmet.



Ebben van igazság! Hagyományos hadseregfejlesztés valóban inkább úgy történne. Én a használhatóságra gondoltam elsősorban. Rövid távon az asszimetrikus konfliktusok, ki is intenzitású katonai konfliktusok, határvédelem területén kéne felmutatni valamit, arra meg a légierő + gépesített gyalogság a legsürgetőbb.



Forráskivonás, a légierő majdnem használhatatlanná tétele azzal hogy nem nagyon van mivel légi célt leküzdeni, a határvédelemnél az elején az alap logisztika is óriási akadályt okozott a hadseregnek stb. Úgy hogy a haderőre ennyi pénz a rendszerváltás óta nem volt, mint az utóbbi években.



De nem nemzethű emberekre akarják lecserélni őket, hanem Orbánhoz hűre... Az elmúlt rendszer emberei meg alapvetően szakmailag alkalmatlanok, nem a hűségükkel van a gond.
Szerinted tenyleg csak szakmai gond van azokkal akiket meg a kommunistak tettek oda 45 + 12 eve alatt? Akkor en kerek elnezest...
 
Igen így volna logikus, kitatarozzak a meg tatarozhato nagyobb gépeket, mert sokba kerülne ilyen kategóriát + meg kisebbet is venni egyszerre. Vesznek kicsiket, mert ment a sírás hogy a minyo túl nagy. Aztán ahogy mondták a jövőben ha a magyar gazdaság engedi meg vehetnek nagyobb gépeket. Csak állítólag jövő őszre itt a következő világválság.
Hát amit kivettem az eddigi cikkekbő, nyilatkozatokbol hogy még terveznek Mi felújításokat.
A H-145 ös (én hunor nak neveztem el őket :) Az face infok szerint legalább 2-4 év alatt szállítják le. A szerbeknek is várni kellett rá. Mivel új és igényesebb gépek gondolom a szükséges hátteret is kiépitik hozzá. Mert "szükséges" hangárok, support stb.....
Elvileg a laktanya felújítások csak most fognak igazzán kezdődni. Hogy ebbe lesznek e új hangárok, hangárfelújítások biztosan. Ne feledjük ha "korszerűsitik" a légierőt háttér is kell hozzá. Jelenleg a légierő a pilanyatni prioritás.
Visszatérve a létszámhoz most volt toborzással egybekötőtt nyilt nap szolnokon. Reméljük lesz majd pilóta jelentkezés is. Itt nyíregyen meg olyasmit pletykálnak hogy "ismét" beindul a repülőgép szerelő/műszaki képzés??Elvileg réggebben volt. Meg most is van?? Ha igen akkor biztos lesz utánpotlás is műszakiakban.
Jelenleg azt látom hogy most is folynak a háttérben beszerzések, célok kidolgozása,megvalósítása. De ez nem fog menni az egyik napról a másikra. Továbbá mi a szomszédainkhoz képest apropénzekkel megyünk vásárolni. A rendelkezédre álló forrásokat kell a lehető legjobban beosztani. Ezt is kiemelték a cikkekben. Igy érthető hogy nincsenek olyan szép látványos beszerzések mint pl a romiknál. Hogy aztàn máshol felkopjanak. Ha viszont okosban egy meghatározott koncepcio mellett (úton) haladnak. Akkor az majd látványosan csak a program véggén lesz érezhető. Baz a magyaroknak ez is van alapon :D
Meg érthető is hogy nem vásárolnak látványosan bejelentve.
Elég csak pár agyhalott HVG és kommentre gondolni. De máshol is ez megyen. Sajnos a magyar a legdebileb nép a világon. Ezzen nincs mit szépíteni.
 
  • Tetszik
Reactions: marton and tindalos
Itt dronokkal csak felderítést, tűzvezetést plusz némi támadó műveletett lehetne megoldani. Kárpàt medencei terep sajátosság is. Ahhoz hogy komolyabb műveleteket végre tudj hajtani ahhoz jóval komolyabb dronokra van szükség. Plusz űr erő
 
Allesmort szeretjük, de nézzük el, hogy ő a Szu-27 méretben tud gondolkodni... Ha jól emlékszem, akkor vagy 20 éve ez volt legalábbis a nagy kedvence... :)

A felvetések egy része jogos, de azért figyelembe kell venni azt, hogy a kicsit eltérő, és "alap változatú ős" amerikai testvér kint az UH-1 és OH-58 családot váltotta fel. A porkiválasztó ott gondot jelentett, de ezen állítólag a H145M-nél javítottak, ugyanúgy, mint az amerikai testvérnél felmerült kommunikációs/rádió problémán (egyszerre több frekvenciasávon nem lehetett forgalmazni). Ami még a Lakotánál gondot jelentett, hogy két hordágyas sebesültnél az ápoló és felszerelése nem fért el rendesen, ezt állítólag a Lakoták egy részénél a gyártó orvosolta a fej feletti tárolórekeszek bővítésével.

A harctéri sérülésállóságot illetően, a két hajtómű teljesítménye lehetővé teszi az egy hajtóművel történő folyamatos repülést is, mivel a felszálló teljesítmény hajtóművenként 550 kW, tartós teljesítmény 516 kW, a maximális teljesítmény, melyet 2,5 percig lehet tartani 574 kW, illetve az egy hajtóműves repüléshez szükséges teljesítmény 404 kW.

Egyébként a MiHu fejlettebb hajtóművének - Klimov TW3-117VM - teljesítménye 1638 kW, azaz 12500 kg-ot emel 3276 kW (3,81 kg/kW). A H145 M esetében 2×516 kW emel meg 3500 kg-ot (3,39 kg/kW), azaz a H-145M helikopter fajlagos teljesítményértéke valamivel jobb.

A reduktor az Airbus anyaga szerint 40 perces kenés nélküli repülést tesz lehetővé, persze utána a reduktor kuka.

A H-145M-nél a hidraulikus, elektromos, kormány- és hajtóművezérlő rendszerek redundánsak a kormányvezérlő rendszer négyszeresen. A helikopter farokrésze is megerősített, sérülésállóbb, mint a Lakotáé (vagy UH-1/OH-58D).

A személyzet túlélését és heliikopter harctéri túlélését szolgálja továbbá az energiaelnyelő övezetek és ülések, ez utóbbiak repeszálló ülések. Az elektronikai rendszer radar besugárzásjelzővel, lézeres rakétavédelemmel is rendelkezik, továbbá infracsapdával, és dipólszóróval is el van látva a helikopter. Azért ez sem az Ispanka céziumlámpás modulációs zavaró szintje...

Az üzemanyagtartályok "öngyógyító" kialakításúak. A ballisztikai védelemről sajnos konkrét adat nincs, de vélhetően nem AH-64 kategória...

Persze, nem Mi-28, de nem is abban a ligában játszik... A ballisztikai védelmét leszámítva pedig pontosan egy fényévvel korszerűbb védelemmel, energiaelnyelő rendszerrel, és elektronikus védelemmel rendelkezik, mint a drága Szent Tehén MiHu...

És ez a sok jóság a mieinkben is benne lesz?
 
Hát, nem egy Mi-28NM vagy Ka-52 se nem NH90, de míg az előbbiekre egy szabad és független ország a saját pénzét nem költheti szabadon, utóbbira meg nincs pénze, így a kontinensen belűl maradva valami ilyen méret és beszállító ami szóbajöhetett. Sajnos kicsit négyévszakos gumi szaga van, ami télen nem tapad, de cserébe nyáron legalább sokat fogyaszt a kocsi vele és jobban is kopik.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Hát, nem egy Mi-28NM vagy Ka-52 se nem NH90, de míg az előbbiekre egy szabad és független ország a saját pénzét nem költheti szabadon, utóbbira meg nincs pénze, így a kontinensen belűl maradva valami ilyen méret és beszállító ami szóbajöhetett. Sajnos kicsit négyévszakos gumi szaga van, ami télen nem tapad, de cserébe nyáron legalább sokat fogyaszt a kocsi vele és jobban is kopik.

Négyévszakos gumi ide, négyévszakos gumi oda, de azért sokkal jobb mint gyalog járni!

Szerintem jó döntés volt, persze az lenne a legszebb, hogy ha lejár az orosz gépek üzemideje, akkor ugyanakkora darabszámban azokat is pótolják hasonló nyugati típussal.
 
Hát, nem egy Mi-28NM vagy Ka-52 se nem NH90, de míg az előbbiekre egy szabad és független ország a saját pénzét nem költheti szabadon, utóbbira meg nincs pénze, így a kontinensen belűl maradva valami ilyen méret és beszállító ami szóbajöhetett. Sajnos kicsit négyévszakos gumi szaga van, ami télen nem tapad, de cserébe nyáron legalább sokat fogyaszt a kocsi vele és jobban is kopik.
Savanyu a szolo. (Nekem nem ugy tunik, hogy a Zlinek, az Airbusok USA cuccok lennenek, de azert mondogasd tovabb a Trump vedelmi penze okossagot. Kulonosen vicces amikor valaki Ro-bol minositi mas orszagok "szabadsaganak" fokat. Ha romania tetszett volna nem folyamatosan oldalt valtani, akkor talan felnottkent kezelnek oket is a nagyhatalmak. Most meg vehet olyan patriotat amire nincs se szuksege se penze, de persze onnan nezve a nyugatabbi orszagok amik azt vesznek ami kell neki es tellik is ra, azok "nem szabad"-ok... Hat ha nekem kellene MiG-21 -el kergetni ezeket a helcsiket nekem is savanyu lenne a szolo...)
 
Négyévszakos gumi ide, négyévszakos gumi oda, de azért sokkal jobb mint gyalog járni!

Szerintem jó döntés volt, persze az lenne a legszebb, hogy ha lejár az orosz gépek üzemideje, akkor ugyanakkora darabszámban azokat is pótolják hasonló nyugati típussal.
Természetesen jobb, mint a semmi és annyival több is, de egy szabad piacon lehetne ezt jobban csinálni.

Savanyu a szolo. (Nekem nem ugy tunik, hogy a Zlinek, az Airbusok USA cuccok lennenek, de azert mondogasd tovabb a Trump vedelmi penze okossagot. Kulonosen vicces amikor valaki Ro-bol minositi mas orszagok "szabadsaganak" fokat. Ha romania tetszett volna nem folyamatosan oldalt valtani, akkor talan felnottkent kezelnek oket is a nagyhatalmak. Most meg vehet olyan patriotat amire nincs se szuksege se penze, de persze onnan nezve a nyugatabbi orszagok amik azt vesznek ami kell neki es tellik is ra, azok "nem szabad"-ok... Hat ha nekem kellene MiG-21 -el kergetni ezeket a helcsiket nekem is savanyu lenne a szolo...)
Menj vedd be a gyógyszered ügyesen, az ápolók meg már amúgyis keresnek.
 
Ez ugye vicc volt? az utobbi par evben kb megduplazodott a sereg ereje Mo-n. (igen, plusz parszaz fo hivatasos, plusz par ezer tartalekos, A-G kepesse tett Gripenek, ejjel is bevetheto Gripenek, felujitott helikopterek, modern spanyol aknavetok stb... az ennyit jelent. Szomoru, hogy ennyivel kb. duplazodott az ero, de ez van.)

ne röhögtesd ki magad evvel a duplázodottal....
 
Savanyu a szolo. (Nekem nem ugy tunik, hogy a Zlinek, az Airbusok USA cuccok lennenek, de azert mondogasd tovabb a Trump vedelmi penze okossagot. Kulonosen vicces amikor valaki Ro-bol minositi mas orszagok "szabadsaganak" fokat. Ha romania tetszett volna nem folyamatosan oldalt valtani, akkor talan felnottkent kezelnek oket is a nagyhatalmak. Most meg vehet olyan patriotat amire nincs se szuksege se penze, de persze onnan nezve a nyugatabbi orszagok amik azt vesznek ami kell neki es tellik is ra, azok "nem szabad"-ok... Hat ha nekem kellene MiG-21 -el kergetni ezeket a helcsiket nekem is savanyu lenne a szolo...)
Inkább ne told full-ba...
Más....

Amúgy nincs ezekkel a kopterekkel semmi gond, csak kell majd mellé a másik 20 db H225, ha 2-3 év múlva megveszik azokat is akkor minden rendben lesz. A kérdés persze az hogy megveszik-e