[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Az MBDA-nak van lézeres önrávezető fejjel szerelt Zuni rakétája is. Az még ennél is komolyabb. Az egy tisztességes tűzerőt adó fegyver.
http://www.chinalakealumni.org/Downloads/1959 D149ZUNI 5.0 FFAR.pdf
(egy kis multidéző)

ahogy látom SPIKE-ER is felrakható
és már H145M már az új 2*894SHPs erőforrással van szerelve.

Mondjuk, hogy ez mitől nem katonai gép, a pontosan uezen fegyvereket megkapható H225M meg mitől az azt nem értem.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 441
8 023
113
A SPIKE-ER elméletileg a lengyelek is rendszeresíteni akarják (vagy már rendszeresítették?) a Mi-24 hez illetve a kisebb helikhez. Majd valaki aki jobban informált googleval kisegít minket.
Én azt veszem észre hogy ez már egy kidolgozott fegyverrendszer lehet a Hforce. Csak eddig itt európában nem igazán volt rá lehetőségük (piacuk) hogy komolyabb mennyiségeket rendeljenek belőle. (béke világi elképzelés) Ha meg nemcsak csak Airbus vonalon lehetne felszerelni ez még jobb lenne számunkra. Lásd Mi-24 et vagy a későbbi Mi-8/17 tényleges váltótípust.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 498
64 375
113
Mondjuk, hogy ez mitől nem katonai gép, a pontosan uezen fegyvereket megkapható H225M meg mitől az azt nem értem.
Nem csak attól katonai egy gép, hogy rakhatók rá fegyverek is.
Attól, hogy egy gépet zöldre festek, még nem lesz katonai gép.
A H145M rendelkezik porkiválasztóval? Mennyi ideig tud repülni egy hajtóművel? És ha találatot kap, a hajtómű, vagy a reduktor kenés nélkül meddig tartja levegőben a gépet? A transzmisszió mennyire védett? Hogyan képes operálni tábori körülmények között? Mennyire egyszerű a javítása találat, vagy egyéb terpen szerzett sérülés esetén? Tábori körülmények között milyen felszerelést kell biztosítani a hajtómű cseréjéhez? Kényszerleszállás esetén milyen energiaelnyelő rendszerek védik a személyzetet?
Na, ezekre a H225M-nél legalább van elfogadható válasz.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Komolyan mint mikor megjött a két szállítógép mért ez mértem más mért csak ennyi, most még ez a mennyiség nem túl sok.
Eddig azon ment a sírás, hogy csak szavak vannak új eszközök nincsenek. Most lett egy teljesen új európai technika 20 db vagyis nem mutatóba 1-2 darab, ilyen mennyiségre gondolom kaptunk korrekt ajánlatot és talán első rendszeresítők között is vagyunk. Ez egy új fegyver rendszer amelynek képességeit a gyártó fejleszti, Mivel nem 1-5 db lesz hadrendben tényleges harcértéke van, terület védelem esetén mikor támadó ékeket támadhat
Azert ez most melle ment. Az Airbus csapatszallitok esetben 10% volt a hurra es 90% a siras. Most forditott az arany, most pont nem kellene leoltani azt aki csak kozepes mertekben lelkes. Mert ha realistak (nem is hurra nem is siras) akarunk lenni, akkor:

Pozitivum:
darabszam,
modern,
onvedelmi kepesseg,
fegyverek minosege (ATGM is lehet)
uzemletetesi koltseg

Negativum:
ugy tunik harmadjara is No-hoz kotjuk magunk, hat ennel talan meg Oroszohoz is bolcsebb lenne
fegyverek mennyisege (csak ket pilon)
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 729
5 637
113
A SPIKE-ER elméletileg a lengyelek is rendszeresíteni akarják (vagy már rendszeresítették?) a Mi-24 hez illetve a kisebb helikhez. Majd valaki aki jobban informált googleval kisegít minket.
Én azt veszem észre hogy ez már egy kidolgozott fegyverrendszer lehet a Hforce. Csak eddig itt európában nem igazán volt rá lehetőségük (piacuk) hogy komolyabb mennyiségeket rendeljenek belőle. (béke világi elképzelés) Ha meg nemcsak csak Airbus vonalon lehetne felszerelni ez még jobb lenne számunkra. Lásd Mi-24 et vagy a későbbi Mi-8/17 tényleges váltótípust.

Nem tavaly/idén tesztelték a Hforce-ot, szerb megrendelésre? Szóval kb proto szinten lehet, de valószínűleg kérhetünk rá bârmit :)
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 729
5 637
113
Azert ez most melle ment. Az Airbus csapatszallitok esetben 10% volt a hurra es 90% a siras. Most forditott az arany, most pont nem kellene leoltani azt aki csak kozepes mertekben lelkes. Mert ha realistak (nem is hurra nem is siras) akarunk lenni, akkor:

Pozitivum:
darabszam,
modern,
onvedelmi kepesseg,
fegyverek minosege (ATGM is lehet)
uzemletetesi koltseg

Negativum:
ugy tunik harmadjara is No-hoz kotjuk magunk, hat ennel talan meg Oroszohoz is bolcsebb lenne
fegyverek mennyisege (csak ket pilon)

Ez egy kis pöcs heli, tulajdonképpen, így ne nyavajogjatok már, hogy két pilon... A semminél pont kettővel több. Ha lenne 4-6 pilon , akkor meg az lenne a baj, hogy miért 50x50 centis az oldalablak, miért nem 55x55, kb
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
Srácok, ezek könnyű helik. 20 darab a bejelentett, beszerezni tervezett 40 új helikopterből. Vagyis a fele. A maradék 20 darab nagyobb része, ha van egy kis eszük, nyilván közepes szállító lesz, vagyis a H145M-ek csak kiegészítik és azok a később beszerzendőek válthatják majd a Mi-8/17-eseket. (Ó, bárcsak azok meg AW101-esek lennének!)

Nem csak attól katonai egy gép, hogy rakhatók rá fegyverek is.
Attól, hogy egy gépet zöldre festek, még nem lesz katonai gép.
A H145M rendelkezik porkiválasztóval? Mennyi ideig tud repülni egy hajtóművel? És ha találatot kap, a hajtómű, vagy a reduktor kenés nélkül meddig tartja levegőben a gépet? A transzmisszió mennyire védett? Hogyan képes operálni tábori körülmények között? Mennyire egyszerű a javítása találat, vagy egyéb terpen szerzett sérülés esetén? Tábori körülmények között milyen felszerelést kell biztosítani a hajtómű cseréjéhez? Kényszerleszállás esetén milyen energiaelnyelő rendszerek védik a személyzetet?
Na, ezekre a H225M-nél legalább van elfogadható válasz.

Ennyit lehet tudni ezekről (ami nem sok, de azért valami):

"The H145M’s power, range, endurance and payload capability provide a variety of deployment possibilities, especially when operating in sand and dust and in high and hot conditions at altitudes of 6,000 feet and temperatures of 95° F.

The H145M’s compact airframe provides a low profile, enhanced by the helicopter’s agility in flight and designed-in system redundancy.

Contributing to its survivability are self-sealing fuel tanks, ballistic protection and infrared suppressor, along with crashworthiness designed into the fuselage and seats.

The electronic warfare system and chaff/flare dispensers bring an extra level of protection in high-threat environments.

The H145M is equipped with a modern digital glass cockpit (Airbus’ advanced Helionix® avionics suite), is night vision-goggle compatible, and has a 4-axis digital autopilot that drastically reduces pilot workload.

Enhancements include an upgraded transmission system and incorporation of Airbus’ signature Fenestron® shrouded tail rotor for improved anti-torque control.

In service as the US Army’s light utility helicopter, the UH-72A Lakota version has demonstrated an availability rate of greater than 90%."


http://www.airbus.com/helicopters/military-helicopters/light/h145m.html
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 422
13 025
113
zUsából még nincs semmink, mekkora lenne már, ha idepottyanna pár Chinook :D Egy szava nem lehetne, aki siratja a kapacitást, UAZ cipelést :p
Kiváló nehézhelikopter, de beledöglenénk a megvételébe és a fenntartásába.
Nemrég Hollandia vásárolt belőlük - már nem emlékszem mennyiért - de annyi megragadt bennem, hogy csillagászati áron.
Kb. 100 M $/db, vagy valami ilyesmi.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
És mit csinálsz a kiszerelt rendszerekkel?Rárakod azokra amikiet alapból úgy vettünk,hogy integrálva vannak rá?
Egy helikoptert "kopaszon" is meg lehet venni, minden hozzá/rá integrált extra fedélzeti rendszer és berendezés nélkül (lásd szlovák Blackhawk, ott vannak a gépen az extrák kiépített beszerelési csomópontjai, csak üresek; vagy az első magyar T-72-ek lézertávmérő nélkül, amik Szergejnél alapfelszerelésnek számítottak). Meg lehet venni a plusz cuccokat később is, vagy ha már megvan (korábbi más tipusról) akkor egyszerűen csak felszerelni és össze-szabályozni a géppel. Ilyen szempontból ugyanaz mint az autónál: utólag is lehet bele légkondit, minibárt, ablakemelőt, tolatóradart stb. szereltetni, és hogy honnan szerzed be a cuccokat az magánügy (bontóból vagy gyári újat). Persze ehhez jól kell összeválogatni a géptípusokat meg az extra rendszereket is, nem kompatibilis minden mindenhez. HA modernizálják a Mi-24-eket, akkor olyan extra rendszert/eket kell/ene hozzá integrálni, amik egy már előre kiválasztott váltó-tipuson már használatban vannak (nem lesz olcsó,orosz alaptípust nem egyszerű nyugati extrákkal összelőni!!). Persze ez azt is jelenti, hogy egy későbbi tipusváltásnál már eléggé meg lesz kötve a kezünk az új tipus kiválasztásakor. El kell dönteni, hogy megéri-e ez nekünk? Persze elméleti a vita, mert nem tudjuk mi a szándék a Mihukkal a nagyjavításon kívül.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 447
11 542
113
A mókusok még meddig repülhetnek kb? Tudom hogy most tatarozzak őket de normálisan még kb meddig repülhetnek optimális esetben? 2025-2030?? Valamikor 1997 körül készültek ha jól rémlik. Szóval megeshet hogy a nagy helicsere végén azokat is kiváltják a 145-el??

Úgy tudom, nincs felső határa. Állapot szerint, amíg el nem rohad.

Hat ennyit a "vedelmipenz" orosz propagandajarol... amugy szerintem USA-tol is veszunk meghozza IFV-t vagy tankot, mert ok tudnak jot adni es tudnak is adni. No vagy Lo meg sajat maganak sem tud eleget gyartani egyelore, Kina meg messze van, Izrael (veluk ugye vegre joban vagyunk) meg meg nem adott el top cuccot senkinek sem amennyire en tudom.

Orosz propaganda, persze. :D Kár, hogy Trump maga mondta. Meg éppen megrángatták az oszmáénokat az Sz-400 miatt.
Mégis mit vennénk, M1-et, meg M2-t? Ne bohóckodj már! :D

A Mókusok helikopteres alapkiképzésen és utasrepültetésen kívül nem sok mindenre jók a Honvédségnél, ráadásul két gép üzemeltetése se olcsóság. Ugyanúgy kell hozzájuk pótalkatrész mintha 5-6 gép lenne. Tényleg jobb lenne eladni őket és azt a pénzt is a fejlesztésbe tenni.

Semmiképp nem kellene. Nem egy kategória. A logisztikai vonal meg ugyan az, jöhet egy fuvarral.
Kérem, ne homoszexualizáljunk (ez így elég píszí, ugye?), legyen a kiképzésre kiképző gép. Arra van kitalálva. Sőt, lehet, hogy még kéne egy vagy kettő.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Úgy tudom, nincs felső határa. Állapot szerint, amíg el nem rohad.



Orosz propaganda, persze. :D Kár, hogy Trump maga mondta. Meg éppen megrángatták az oszmáénokat az Sz-400 miatt.
Mégis mit vennénk, M1-et, meg M2-t? Ne bohóckodj már! :D



Semmiképp nem kellene. Nem egy kategória. A logisztikai vonal meg ugyan az, jöhet egy fuvarral.
Kérem, ne homoszexualizáljunk (ez így elég píszí, ugye?), legyen a kiképzésre kiképző gép. Arra van kitalálva. Sőt, lehet, hogy még kéne egy vagy kettő.
Trumpnak otrombabb a stilusa mint Obamanak vagy Putyinnak, de a lenyeg 100%-ban ugyanaz.