[HUN] Helikopterbeszerzés

Az MBDA-nak van lézeres önrávezető fejjel szerelt Zuni rakétája is. Az még ennél is komolyabb. Az egy tisztességes tűzerőt adó fegyver.
http://www.chinalakealumni.org/Downloads/1959 D149ZUNI 5.0 FFAR.pdf
(egy kis multidéző)

ahogy látom SPIKE-ER is felrakható
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
és már H145M már az új 2*894SHPs erőforrással van szerelve.

Mondjuk, hogy ez mitől nem katonai gép, a pontosan uezen fegyvereket megkapható H225M meg mitől az azt nem értem.
 
A SPIKE-ER elméletileg a lengyelek is rendszeresíteni akarják (vagy már rendszeresítették?) a Mi-24 hez illetve a kisebb helikhez. Majd valaki aki jobban informált googleval kisegít minket.
Én azt veszem észre hogy ez már egy kidolgozott fegyverrendszer lehet a Hforce. Csak eddig itt európában nem igazán volt rá lehetőségük (piacuk) hogy komolyabb mennyiségeket rendeljenek belőle. (béke világi elképzelés) Ha meg nemcsak csak Airbus vonalon lehetne felszerelni ez még jobb lenne számunkra. Lásd Mi-24 et vagy a későbbi Mi-8/17 tényleges váltótípust.
 
Mondjuk, hogy ez mitől nem katonai gép, a pontosan uezen fegyvereket megkapható H225M meg mitől az azt nem értem.
Nem csak attól katonai egy gép, hogy rakhatók rá fegyverek is.
Attól, hogy egy gépet zöldre festek, még nem lesz katonai gép.
A H145M rendelkezik porkiválasztóval? Mennyi ideig tud repülni egy hajtóművel? És ha találatot kap, a hajtómű, vagy a reduktor kenés nélkül meddig tartja levegőben a gépet? A transzmisszió mennyire védett? Hogyan képes operálni tábori körülmények között? Mennyire egyszerű a javítása találat, vagy egyéb terpen szerzett sérülés esetén? Tábori körülmények között milyen felszerelést kell biztosítani a hajtómű cseréjéhez? Kényszerleszállás esetén milyen energiaelnyelő rendszerek védik a személyzetet?
Na, ezekre a H225M-nél legalább van elfogadható válasz.
 
Komolyan mint mikor megjött a két szállítógép mért ez mértem más mért csak ennyi, most még ez a mennyiség nem túl sok.
Eddig azon ment a sírás, hogy csak szavak vannak új eszközök nincsenek. Most lett egy teljesen új európai technika 20 db vagyis nem mutatóba 1-2 darab, ilyen mennyiségre gondolom kaptunk korrekt ajánlatot és talán első rendszeresítők között is vagyunk. Ez egy új fegyver rendszer amelynek képességeit a gyártó fejleszti, Mivel nem 1-5 db lesz hadrendben tényleges harcértéke van, terület védelem esetén mikor támadó ékeket támadhat
Azert ez most melle ment. Az Airbus csapatszallitok esetben 10% volt a hurra es 90% a siras. Most forditott az arany, most pont nem kellene leoltani azt aki csak kozepes mertekben lelkes. Mert ha realistak (nem is hurra nem is siras) akarunk lenni, akkor:

Pozitivum:
darabszam,
modern,
onvedelmi kepesseg,
fegyverek minosege (ATGM is lehet)
uzemletetesi koltseg

Negativum:
ugy tunik harmadjara is No-hoz kotjuk magunk, hat ennel talan meg Oroszohoz is bolcsebb lenne
fegyverek mennyisege (csak ket pilon)
 
A SPIKE-ER elméletileg a lengyelek is rendszeresíteni akarják (vagy már rendszeresítették?) a Mi-24 hez illetve a kisebb helikhez. Majd valaki aki jobban informált googleval kisegít minket.
Én azt veszem észre hogy ez már egy kidolgozott fegyverrendszer lehet a Hforce. Csak eddig itt európában nem igazán volt rá lehetőségük (piacuk) hogy komolyabb mennyiségeket rendeljenek belőle. (béke világi elképzelés) Ha meg nemcsak csak Airbus vonalon lehetne felszerelni ez még jobb lenne számunkra. Lásd Mi-24 et vagy a későbbi Mi-8/17 tényleges váltótípust.

Nem tavaly/idén tesztelték a Hforce-ot, szerb megrendelésre? Szóval kb proto szinten lehet, de valószínűleg kérhetünk rá bârmit :)
 
Azert ez most melle ment. Az Airbus csapatszallitok esetben 10% volt a hurra es 90% a siras. Most forditott az arany, most pont nem kellene leoltani azt aki csak kozepes mertekben lelkes. Mert ha realistak (nem is hurra nem is siras) akarunk lenni, akkor:

Pozitivum:
darabszam,
modern,
onvedelmi kepesseg,
fegyverek minosege (ATGM is lehet)
uzemletetesi koltseg

Negativum:
ugy tunik harmadjara is No-hoz kotjuk magunk, hat ennel talan meg Oroszohoz is bolcsebb lenne
fegyverek mennyisege (csak ket pilon)

Ez egy kis pöcs heli, tulajdonképpen, így ne nyavajogjatok már, hogy két pilon... A semminél pont kettővel több. Ha lenne 4-6 pilon , akkor meg az lenne a baj, hogy miért 50x50 centis az oldalablak, miért nem 55x55, kb
 
Srácok, ezek könnyű helik. 20 darab a bejelentett, beszerezni tervezett 40 új helikopterből. Vagyis a fele. A maradék 20 darab nagyobb része, ha van egy kis eszük, nyilván közepes szállító lesz, vagyis a H145M-ek csak kiegészítik és azok a később beszerzendőek válthatják majd a Mi-8/17-eseket. (Ó, bárcsak azok meg AW101-esek lennének!)

Nem csak attól katonai egy gép, hogy rakhatók rá fegyverek is.
Attól, hogy egy gépet zöldre festek, még nem lesz katonai gép.
A H145M rendelkezik porkiválasztóval? Mennyi ideig tud repülni egy hajtóművel? És ha találatot kap, a hajtómű, vagy a reduktor kenés nélkül meddig tartja levegőben a gépet? A transzmisszió mennyire védett? Hogyan képes operálni tábori körülmények között? Mennyire egyszerű a javítása találat, vagy egyéb terpen szerzett sérülés esetén? Tábori körülmények között milyen felszerelést kell biztosítani a hajtómű cseréjéhez? Kényszerleszállás esetén milyen energiaelnyelő rendszerek védik a személyzetet?
Na, ezekre a H225M-nél legalább van elfogadható válasz.

Ennyit lehet tudni ezekről (ami nem sok, de azért valami):

"The H145M’s power, range, endurance and payload capability provide a variety of deployment possibilities, especially when operating in sand and dust and in high and hot conditions at altitudes of 6,000 feet and temperatures of 95° F.

The H145M’s compact airframe provides a low profile, enhanced by the helicopter’s agility in flight and designed-in system redundancy.

Contributing to its survivability are self-sealing fuel tanks, ballistic protection and infrared suppressor, along with crashworthiness designed into the fuselage and seats.

The electronic warfare system and chaff/flare dispensers bring an extra level of protection in high-threat environments.

The H145M is equipped with a modern digital glass cockpit (Airbus’ advanced Helionix® avionics suite), is night vision-goggle compatible, and has a 4-axis digital autopilot that drastically reduces pilot workload.

Enhancements include an upgraded transmission system and incorporation of Airbus’ signature Fenestron® shrouded tail rotor for improved anti-torque control.

In service as the US Army’s light utility helicopter, the UH-72A Lakota version has demonstrated an availability rate of greater than 90%."


http://www.airbus.com/helicopters/military-helicopters/light/h145m.html
 
zUsából még nincs semmink, mekkora lenne már, ha idepottyanna pár Chinook :D Egy szava nem lehetne, aki siratja a kapacitást, UAZ cipelést :p
Kiváló nehézhelikopter, de beledöglenénk a megvételébe és a fenntartásába.
Nemrég Hollandia vásárolt belőlük - már nem emlékszem mennyiért - de annyi megragadt bennem, hogy csillagászati áron.
Kb. 100 M $/db, vagy valami ilyesmi.
 
És mit csinálsz a kiszerelt rendszerekkel?Rárakod azokra amikiet alapból úgy vettünk,hogy integrálva vannak rá?
Egy helikoptert "kopaszon" is meg lehet venni, minden hozzá/rá integrált extra fedélzeti rendszer és berendezés nélkül (lásd szlovák Blackhawk, ott vannak a gépen az extrák kiépített beszerelési csomópontjai, csak üresek; vagy az első magyar T-72-ek lézertávmérő nélkül, amik Szergejnél alapfelszerelésnek számítottak). Meg lehet venni a plusz cuccokat később is, vagy ha már megvan (korábbi más tipusról) akkor egyszerűen csak felszerelni és össze-szabályozni a géppel. Ilyen szempontból ugyanaz mint az autónál: utólag is lehet bele légkondit, minibárt, ablakemelőt, tolatóradart stb. szereltetni, és hogy honnan szerzed be a cuccokat az magánügy (bontóból vagy gyári újat). Persze ehhez jól kell összeválogatni a géptípusokat meg az extra rendszereket is, nem kompatibilis minden mindenhez. HA modernizálják a Mi-24-eket, akkor olyan extra rendszert/eket kell/ene hozzá integrálni, amik egy már előre kiválasztott váltó-tipuson már használatban vannak (nem lesz olcsó,orosz alaptípust nem egyszerű nyugati extrákkal összelőni!!). Persze ez azt is jelenti, hogy egy későbbi tipusváltásnál már eléggé meg lesz kötve a kezünk az új tipus kiválasztásakor. El kell dönteni, hogy megéri-e ez nekünk? Persze elméleti a vita, mert nem tudjuk mi a szándék a Mihukkal a nagyjavításon kívül.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
A mókusok még meddig repülhetnek kb? Tudom hogy most tatarozzak őket de normálisan még kb meddig repülhetnek optimális esetben? 2025-2030?? Valamikor 1997 körül készültek ha jól rémlik. Szóval megeshet hogy a nagy helicsere végén azokat is kiváltják a 145-el??

Úgy tudom, nincs felső határa. Állapot szerint, amíg el nem rohad.

Hat ennyit a "vedelmipenz" orosz propagandajarol... amugy szerintem USA-tol is veszunk meghozza IFV-t vagy tankot, mert ok tudnak jot adni es tudnak is adni. No vagy Lo meg sajat maganak sem tud eleget gyartani egyelore, Kina meg messze van, Izrael (veluk ugye vegre joban vagyunk) meg meg nem adott el top cuccot senkinek sem amennyire en tudom.

Orosz propaganda, persze. :D Kár, hogy Trump maga mondta. Meg éppen megrángatták az oszmáénokat az Sz-400 miatt.
Mégis mit vennénk, M1-et, meg M2-t? Ne bohóckodj már! :D

A Mókusok helikopteres alapkiképzésen és utasrepültetésen kívül nem sok mindenre jók a Honvédségnél, ráadásul két gép üzemeltetése se olcsóság. Ugyanúgy kell hozzájuk pótalkatrész mintha 5-6 gép lenne. Tényleg jobb lenne eladni őket és azt a pénzt is a fejlesztésbe tenni.

Semmiképp nem kellene. Nem egy kategória. A logisztikai vonal meg ugyan az, jöhet egy fuvarral.
Kérem, ne homoszexualizáljunk (ez így elég píszí, ugye?), legyen a kiképzésre kiképző gép. Arra van kitalálva. Sőt, lehet, hogy még kéne egy vagy kettő.
 
Úgy tudom, nincs felső határa. Állapot szerint, amíg el nem rohad.



Orosz propaganda, persze. :D Kár, hogy Trump maga mondta. Meg éppen megrángatták az oszmáénokat az Sz-400 miatt.
Mégis mit vennénk, M1-et, meg M2-t? Ne bohóckodj már! :D



Semmiképp nem kellene. Nem egy kategória. A logisztikai vonal meg ugyan az, jöhet egy fuvarral.
Kérem, ne homoszexualizáljunk (ez így elég píszí, ugye?), legyen a kiképzésre kiképző gép. Arra van kitalálva. Sőt, lehet, hogy még kéne egy vagy kettő.
Trumpnak otrombabb a stilusa mint Obamanak vagy Putyinnak, de a lenyeg 100%-ban ugyanaz.