Futár feladatokra, mentő helikopternek, felderítő/célmegjelölő szerepre, határrendészeti feladatokra, különleges műveleti erők kijuttatására, kiképzési feladatokra teljességgel optimális választás, de mint a közepes szállító helikopterek utóda, na az megint olyan tipikusan magyarosan elb...ott, és olcsójános megoldás.
Pont jól látod. Ahogy Benkő belefeledkezett a paralmenti meghallgatásán az 1994-96-óta unalomig ismételgetett "alapjaiban kell újáépíteni a Honvédséget" mantrába (ezzel gyakorlatilag a 8 éve regnáló Orbán kormányról mondott akaratlanul is becsmérlő kritikát), úgy vált unalmas szlogenné a "...Mi-8-as és Mi-17-es szállító helikopterek hamarosan elérik üzemidejük és rendszerben tarthatóságuk végső határidejét...." szöveg. Mióta is halljuk ezt? Most jönnek haza nagyjavításról a gépek. Ha nem felélő üzemeltetés lenne, ennyi éves repidő mellett ezek a gépek nem 5 évig repülnének, csak ezt valahogy senki se szereti hangsúlyozni.
És valóban, a H145M nem csatagép, nem is erre lett kitalálva, ahogy a Bk-27-es szintű szegecselők se ilyen kis gépekre valók, ez is tény, de nem kéne legalább itt a HTKA-n túláradó optimizmussal magunkénak tenni olyan tévképzeteket, hogy ezek az új gépek megoldják a Minyó kérdést...
Az egy külön történet és azt még ezután kell megoldani.