Azért a kommunikáció beszédes: az üzemidőből kb. 5 éven belül kifutó, most "felújított" (Ipari Nagyjavításon átesett...) Mil-Mi-8/17 pótlására történik a felfegyverzett UH-72A Lakota/H145M beszerzése.
"A már hadrendben lévő helikopterek nagyjavításon estek át, de a Mi-8-as és Mi-17-es szállító helikopterek hamarosan elérik üzemidejük és rendszerben tarthatóságuk végső határidejét. Első körben ezért ezek pótlásáról döntött a tárca az Airbus céggel kötött szerződéssel."
Miközben - a technikát egyáltalán nem lebecsülve - ez bizony Bell UH-1 Iroquois/Huey kategória, azaz könnyű szállító helikopter, és nem közepes, mint a Minyó.
Futár feladatokra, mentő helikopternek, felderítő/célmegjelölő szerepre, határrendészeti feladatokra, különleges műveleti erők kijuttatására, kiképzési feladatokra teljességgel optimális választás, de mint a közepes szállító helikopterek utóda, na az megint olyan tipikusan magyarosan elb...ott, és olcsójános megoldás.
Ha már 20 db, akkor szerintem jobb lett volna egy olyan opciót forszírozni, hogy 10 db Eurocopter EC725 Caracal / 10 db H145M (Persze az optimális a 20/20 db könnyű/közepes szállítóhelikopter lenne számunkra.). Persze a Minyók még itt lesznek 5-6 évig, azok tényleges pótlásáról ráérnek 3-4 év múlva is dönteni, de félek, hogy ez ennyi lesz, és elviszi a pénzkeretet az An-26 utóda, mert az UH–60 Black Hawk nekünk baromi drága, és az igazi közepes szállítóhelikopter képesség az orosz technika nyugdíjazásával meg fog szűnni a a Magyar Honvédségben.
De ne legyen igazam...!