Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azert legelharito mert a Lancetet is kiszedi.Tudom, hogy Te csak a hírt hoztad, de a CAESAR "légelhárító" ágyú? Én úgy tudtam, hogy sima tűzérség.
(A másik, hogy korábban itt volt hír ugyanerről az egységről, hogy az a Francia Idegenlégió 3REI ezrede, amelyik Francia Guyaneban állomásozik. Nehezen hiszem, hogy Szlavjanszkba kerültek volna áthelyezésre. Ha mégis, akkor hamarosan megsokasodnak a síbalesetek az ezrednaplóban... (bocs azoktól, akiket ez személyesen érint))
https://mandiner.hu/kulfold/2024/04...francia-zsoldosokra-mertek-csapast-ukrajnabanTudom, hogy Te csak a hírt hoztad, de a CAESAR "légelhárító" ágyú? Én úgy tudtam, hogy sima tűzérség.
(A másik, hogy korábban itt volt hír ugyanerről az egységről, hogy az a Francia Idegenlégió 3REI ezrede, amelyik Francia Guyaneban állomásozik. Nehezen hiszem, hogy Szlavjanszkba kerültek volna áthelyezésre. Ha mégis, akkor hamarosan megsokasodnak a síbalesetek az ezrednaplóban... (bocs azoktól, akiket ez személyesen érint))
Egy relatíve jól dokumentált eset volt az ATO esetén találatot kapott Szu-24M, mely hazaért, pilcsik megkapták érte a Bogdan Hmelnyickij plecsnit. Ha jól emlékszem Pancirnak tudták be az esetet, de akkor mindent Pancirnak tudtak be mutatandó hogy bent van az orosz az országban. Ez a gép egy másik törzshátsórészt kapott, méghozzá egyenesen a "bontóból", Bila Cerkvából, hogy újra repülhessen.Na akkor itt kicsit mélyedjünk el.
Előrebocsátom, hogy én is szolnoki végzettségű repülőgépmérnök vagyok, Kavas és Óvári Tanár Urak tanítványa, és bár a szavajárásuk szerint leképeztem magam pilótának ( ), előtte azért dolgoztam 10+ évet mint EASA B1 szakszós repülőműszaki. Repülőmérnöki tevékenységem zömét az Egyesült Királyságban végeztem.
Szóval ez a csontvázból repülőgépet történet - itt a vicc, hogy lényegében mindenkinek igaza van, attól függően, melyik szabálykönyvet/környezetet vesszük elő. Hurci tökéletesen leírta az állapotokat egy professzionális maintenance organization szemszögéből - amennyiben a gyári CMM/AMM alapján vesszük, egy hosszabb távra fűre kivontatott repülőgép nem alkalmas arra, hogy egy magas szervezettségű és üzemkultúrájú légierőbe visszakerüljön. Egy sima NDT (mag vagy EC) a sárkány nagyrészében ckrack hegyeket találna, de maga a felület is olyan korróziót szenved, hogy kezelés után már nem hozza azokat a szilárdsági mutatókat, ameire szükség van (főleg a szegecseknél megy szét az anyag). Az ilyen gép, amennyiben hatósági pecsétet szeretnének rá rakni és elvárni, hogy hozza azokat a paramétereket, melyet mondjuk egy C/D check után hoznia kell - az kvázi lehetetlen. Lényegében az egész gépet ki kell cserélni, újragyártani.
Viszont... amint írtam, egy "egy magas szervezettségű és üzemkultúrájú légierőbe visszakerüljön". Az érdekes kérdés akkor indul, ha ez nem elvárás. Vagyis ha azt kéri a hadvezetés, hogy repüljön és tudjon kilőni egy rakétát, de ennyi, nem vár el egy hosszabbtávon magas szinten használható valamit. Itt pedig átérünk abba a zónába, amire egy szakszós műszaki (és a helyi légügyi hatóság) elfordítja a fejét. Vagyis mondjuk egy vesztésre álló, kétségbeesett háborús helyzetbe. Mert igen, lehetséges egy fűre kivontatott gépet annyira összekandácsolni, hogy az repképes legyen - de minden létező airworthiness szempontot figyelmen kívül hagyva. Vagyis fel fog szállni (egypár alkalommal, vagy 1 óra repülés/100 óra karbantartás, lásd Iráni Légierő), kiold egy raksit is, ha kell - de az várható, hogy ha 3G-re le van limitálva a sárkány, hogy nem döntheted be 60 foknál jobban, hogy nem használhatsz utánégetőt, de még a gázkart is csak lassan mozgathatod, nincs semmi normálisabb elektronika, stb... hajtóműről már nem is beszélek.
Vagyis kihozhatsz egy szuper lekorlátozott képességű eszközt, belőve egy célfeladatra (pl CM/HARM inditás) - de az a pilótára egy igen veszedelmes eszköz lesz, ami egyben totálisan esélytelen a légvédelem vagy egy ellenséges vadász ellen, hiszen nem működik benne a harcászati elektronika nagyrésze, ahogy a sárkány sem bírja, ha belehúznak. vagy éppen túl sok repült órát vagy leszállást sem.
Na most ezt műszakilag ki lehet hozni - csakhogy ez inkább közelebb áll a restaurátori munkához, mint a valódi base maintenance feladathoz. Itt nem egy hatósági elvárás szerinti közös standardra hozol fel gépeket - hanem egyenként, állapot szerint a maxot kihozod belőle, és alkalmassá teszed amire ésszerően lehet. Radar, bármiféle besugárzásjelző, rádiónavigáció, ILS, stb. minek - rátesznek a műszerfalra egy GPS vevőt, a felpakolt fegyverzetnek egy konzolt, van egy rádió és kalap-kabát. Pl. az említett puhafalú tartály is ugyan utángyártható - de kibaszott sok pénzért és valszeg olyan minőségben, ami amúgy el nem fogadható semmiféle CoA-ban. Betehető, de a franc tudja, hogy fogja bírni a hőmérsékletingadozást, a kerozin korrozív hatását, a mechanikai igénybevételt, stb.
VFR-ben használható, semmivel sem rosszabb a Mad Max Toyotától, vagy a tyúkketreces tankoktól. Embert lehet vele ölni.
Szóval summa annyi, hogy a dolog kivitelezhető - de amit egy USAF/VKS/PLAAF a magas szintje miatt nem engedne meg, azt egy halálán lévő ország fegyveres ereje simán elfogadja, hogy valami robbanóanyagot tudjon az ellenség képébe küldeni, nem törődve annak hatékonyságával és pilótára való veszélyességével. De minden normális, békeidős normát megszegve, annak minden következményét vállalva.
Mondjuk a Mandiner egy gyűjtőportál.Lehoz mindent aztán vagy igaz vagy nem.Sztem ez csak mese megint.2órán keresztüli légitámadás.Az oroszok meg addig a lábukat lógatták.
Nem lennék meglepve, ha igaz lenne, nagyon vadásztak rá. Valószínűleg ő volt a moszkvai vérengzés egyik ötletgazdája.Budanovnak vége?
Oroszok Az Igazság Oldalán
⚡️ Megölték a GUR vezetőjét, Budanovot. Erről ukrán TG csatornák és katonai tudósítók írnak. Ez összefügg a mai rakétatámadással, amelyet a Harkov régióban lévő Csugujev területén lévő kísérleti területen hajtottak végre. Hivatalos információ nem volt. https://t.me/tsargradtv/75671t.me