Még Tóth Gabi is!Ne vedd a szívedre! Időnként mindenki kap egy kis fricskát. Néha jogosan, néha jogtalanul. Az meg természetes, hogy az érintett 100%-ban jogtalannak tartja.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Még Tóth Gabi is!Ne vedd a szívedre! Időnként mindenki kap egy kis fricskát. Néha jogosan, néha jogtalanul. Az meg természetes, hogy az érintett 100%-ban jogtalannak tartja.
"Kharkov is nearly encircled."
Én is arra akartam célozni, hogy az ott lévő gépek nem onnan üzemelnek. Jobb esetben is szükségreptérnek használták, valamilyen bevetés közbeni üzemzavar kapcsán. Egy aktív katonai reptéren nem annyi gép lett volna a "soron", mint amennyi ott elfüstölt.Én úgy emlékszem, hogy a Belbek melletti katonai objektum az kiképző, gyakorló repülőtér. Maximum a helikopterek bevetése lehet innen fontos, a merev szárnyű katonai repülőgépek bevetései nem innen történnek. Még azt is el tudom képzelni, hogy másod,-harmad vonalas "csali" repülőgépek voltak rajta. Én személy szerint rengeteg "csali" haditechnikát tennék ki az oroszok (ukránok) helyében, amikre bőven lehet lövöldözni az ellennek. Emlékezzünk a jugó balhéra, mennyi csali eszközt semmisítettek meg a háború alatt. Még a magyar légvédelmi osztályoknál is voltak rendszerből kivont régebbi eszközök egyszerű csali technikáknak használva. Ha meg már a háború alatt akarnak komolyabb épületeket felépíteni a repülőtereken, az már régen rossz. Eleve szükség repülőterekre települnek ki (a helikopteres videókon jól láthatóak), illetve a "mélységből" vannak a repülőgépek bevetve. Az orosz légierő Krím félszigeten lévő komolyabb repülőgépei nem a harcvonal közelében települnek. Azok az MGM-140 ATACMS rakéták bevetési távolságán kívül vannak. Nem véletlenül akarnak Taurus CM-eket, mivel azokkal már talán elérhetőek. Szerintem Belbek közelében nem Sz-400 légvédelmi osztályok vannak, hanem Sz-300 osztályok. Ráadásul a képeken lévő megsemmisített haditechnikákat (Sz-400-nak beadva) olyan közelről fényképezték le, amely kizárja, hogy pont azok, ott legyenek rajta. Egy halandó a közelébe sem mehetne ezeknek a technikáknak (lásd Patriot ütegekről sem nagyon vannak ilyen képek). Az Sz-400 légvédelmi osztályok 3×4 indító járművel rendelkeznek 3 indító ütegbe szervezve (földsánccal védve), amelyek egymástól elég nagy távolságra vannak. A lokátor állomások alaphelyzetben dombokon vannak telepítve.
A NATO európai fegyveres erejének főparancsnoka pedig már régebben is mondott hatalmas baromságokat, talán még Ő sem hiszi el amiket mond, mert ha tényleg így gondolja, akkor nagyon nagy bajok vannak a NATO vezetéssel, komoly légvárakat építenek.
Az F-16 repülőgépek átadása az ukránoknak egy mézesmadzag, hogy fenntartsák a lankadó harci kedvet, legyen még miben hinniük.
Sz-400 légvédelmi komplexumok a Krím félszigeten
Ezért azt én megvétóztam, így nem lett tanácsi határozat” – jelentette be Szijjártó Péter.Kértem, írjuk bele a többi béketervet is az Európa Tanács határozatába. Ezt a többség elutasította.
Láthatóan nem a tiedet. De mintha többségében te néznél más filmet..."Kharkov is nearly encircled."
Ez milyen térképet néz?
Én úgy emlékszem, hogy a Belbek melletti katonai objektum az kiképző, gyakorló repülőtér. Maximum a helikopterek bevetése lehet innen fontos, a merev szárnyű katonai repülőgépek bevetései nem innen történnek. Még azt is el tudom képzelni, hogy másod,-harmad vonalas "csali" repülőgépek voltak rajta.
A Krímben a belbeki repülőtér a légvédelem első számú bázisa. Az SzVO előtt ott települt az alapváltozatú (Szu-27P és Sz), illetve modernizált (Szu-27SzM3 / Szu-30M2) gépekkel felszerelt 38. vadászrepülő ezred (IAP.) melynek a Fekete-tenger és a Krím légterének védelme a feladata. Ezek 2014 előtt hivatalosan a haditengerészet repülőszolgálatához tartoztak, mert nemzetközi egyezmények szerint csak a flottához tartozó egységek lehettek a Krímben. 2014 után átkerültek a Déli Katonai Körzethez tartozó 4. légvédelmi parancsnoksághoz.Én is arra akartam célozni, hogy az ott lévő gépek nem onnan üzemelnek. Jobb esetben is szükségreptérnek használták, valamilyen bevetés közbeni üzemzavar kapcsán. Egy aktív katonai reptéren nem annyi gép lett volna a "soron", mint amennyi ott elfüstölt.
Megnéznem meddig jut Ukrajnában, eredeti norvég személyzettel.
A Krímben a belbeki repülőtér a légvédelem első számú bázisa. Az SzVO előtt ott települt az alapváltozatú (Szu-27P és Sz), illetve modernizált (Szu-27SzM3 / Szu-30M2) gépekkel felszerelt 38. vadászrepülő ezred (IAP.) melynek a Fekete-tenger és a Krím légterének védelme a feladata. Ezek 2014 előtt hivatalosan a haditengerészet repülőszolgálatához tartoztak, mert nemzetközi egyezmények szerint csak a flottához tartozó egységek lehettek a Krímben. 2014 után átkerültek a Déli Katonai Körzethez tartozó 4. légvédelmi parancsnoksághoz.
A repülőtér területén található a térség légvédelmét irányító 27. Vegyes Repülőhadosztály (27-я смешанная авиационная дивизия) harcálláspontja is. (Amit az ukránok állítólag már kétszer is! megsemmisítettek, magas rangú parancsnokokat megölve.)Korlátlan képfeltöltés, képtárolás, képmegosztás - www.kepfeltoltes.eu
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltéswww.kepfeltoltes.eu
Innen száltak fel a tenger felett B-52-eseket és felderítő drónokat elfogó gépek is. Az is, amelyik tavaly leverte az egyik amcsi felderítő drónt, és az is, ami 2-3 éve kerozinnal "locsolt" le egy másikat.
Egy 2023-as műhold képen 31 db Szu-27/30/35 gépcsaládba tartozó gépet lehetett megszámolni az állóhelyeken. Sajnos a zónákban és a kutyanyelveken nincs semmiféle védelme a gépeknek, ami most megint megbosszulta magát. Csak a készültségi gépek 6 állóhelyét választja el egymástól valami fal féle, de az csak arra jó, hogy egy esetleges tűz átterjedését megakadályozza a szomszéd gépekre.
Pedig a háború előtt rengeteget költöttek a repülőtér fejlesztésére, pl. a kifutópályát meghosszabbították, így akár Tu-22M3-asok és Tu-160-asok is használhatják.Korlátlan képfeltöltés, képtárolás, képmegosztás - www.kepfeltoltes.eu
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltéswww.kepfeltoltes.eu
Az SzVO során többször is volt hír, hogy MiG-31BM-ek (esetleg K-k is), és Szu-35Sz-ek is használják, de ezeket az oroszok természetesen nem erősítették meg, és fényképes bizonyítékot sem találtam rá. Ennek fényében szerintem hihető a MiG-31-esek megsemmisítése.
Érdekesség, hogy a repülőtéren, a javítóhangár mellett állnak a 2014-ben ottmaradt, mára már nyilván üzemképtelen, ukrán MiG-29-esek (5-7 db). A most megrongálódott gép is ezek közül lehet valamlyik.
Háát pont ez az!Egy 2023-as műhold képen 31 db Szu-27/30/35 gépcsaládba tartozó gépet lehetett megszámolni az állóhelyeken. Sajnos a zónákban és a kutyanyelveken nincs semmiféle védelme a gépeknek, ami most megint megbosszulta magát. Csak a készültségi gépek 6 állóhelyét választja el egymástól valami fal féle, de az csak arra jó, hogy egy esetleges tűz átterjedését megakadályozza a szomszéd gépekre.
Akár az is meglehet,hogy néhány rozsdamarta szemetet otthagytak csalinak.Háát pont ez az!
Ha jelenleg is ilyen fontos bázis lenne, ennyi géppel, ráadásul ilyen mennyiségű placcon parkoltatott géppel, akkor semmiképp nem lehetne ilyen kicsi a veszteség, mint amit leírtak, meg amit a csapás utáni képek sugallanak.
A beton megperzseléséből látszik, hogy szinte teljes szélessében égett a beton felületén valami. Ha ott gépek álltak volna, akkor azok is begyulladtak volna, az 1000%.
Nem az lehet a megfejtés, hogy az általad említett többszöri nagy méretű támadások hatására áttelepültek a gépek messzebbre?
De ha elvitték a gépek nagy részét, akkor ez a 4-5db mi a tökömnek maradt ott?
Igazság szerint a Krímnek jelenleg semmilyen haditengerészeti és légierős stratégiai feladata nincs. A hajó-, és légiforgalom, - a háborús zóna miatt - redukált. A Boszporuszon nem tudnak idegen hajók felhajózni a Fekete-tengerre. A drónhajók elleni elhárító tevékenységet harci, és tengerészeti helikopterekkel intézik. Ahhoz nem kell fix bázis.
A belbeki fedezékek még a hidegháború idején épültek. 1 db Szu-7/17 vagy MiG-21 méretű gép fér el bennük. Az ukrán 29-eseket is csak cipőkanállal lehetett volna beléjük rakni, de mégsem ezért nem használták Taraszék. A SzU szétesése után helyi szokás szerint mindent ami nem volt lebetonozva, és értéket képviselt (pl. a több tonnás ajtókat mozgató villanymotorokat és drótkábeleket, a szellőztető rendszer motorjait és csöveit, a gázkiáramló csatornák fém ajtóit, de még a világítótesteket és a vezetékeket is) elloptak. Mindezt úgy, hogy működő repülőezred települt a reptéren.Ha megnézzük a Belbek repülőtér képét, akkor látható, hogy beton fedezékekkel is rendelkezik, még ha nem is sokkal.
Az ukránoknak bizonyára rendelkezésre állt valósidejű felderítési információ, amit a "nem résztvevő" NATO biztosít nekik. Elég egy pár perccel, max. 1 órával korábban készített felderítő műhold radarképe, és máris tudták, hogy merre az arra. De ha nem is kaptak (de biztos kaptak), akkor sem nagy tudomány egy repülőteret szétrakétázni! Az üzemi és tároló zónák, a készültségi állóhelyek, de még az üzemanyag és lőszerraktárak sem mennek sehová sem.Ahhoz, hogy konkrétan az állóhelyeken lévő repülőgépet lőjék az Ukrajnában lévő NATO erők, szinte "real time" adatokkal kell rendelkezniük.
Attól függ, hogy mire akarod használni őket. Ha CAP járőrözésre, akkor lehetnek kicsit hátrébb, de olyankor sem hátrány, ha a közelség miatt 10-15 perccel hosszabb a járőrözési idő.A MiG-31repülőgépeknek nincs túl közel ez a repülőtér a frontvonalhoz a bevetésekhez?
A kérdés teljesen indokolt, és jól jött a 2 órás időlimit, mert gondolkoznom kellett rajta, hogy értelmes választ adjak.Én teljesen laikus vagyok katonai dolgokhoz. Ezért ne vedd zokon, ha esetleg butaságot kérdezek. Amikor az orosz rakéták támadják az ukrán reopülőtereket, nagyon sokszor azt olvastam és olvasom, hogy a gépek felszálltak, és vagy a levegőben voltak, vagy más repülöterek felé vették az irányt. Ezt miért nem teszik a megtámadott orosz reoülőtereken lévő gépek. Az orosz légvédelem nem észleli vagy nem időben észleli a rakéták és egyéb támadó eszközök indítását-érkezését?
Fent már írtam, volt ott még más gép is, csak az azoknak szánt rakétát lelőtték. Nem véletlen, hogy csak a műholdképből kikockázott részleteket mutogatnak!Ha jelenleg is ilyen fontos bázis lenne, ennyi géppel, ráadásul ilyen mennyiségű placcon parkoltatott géppel, akkor semmiképp nem lehetne ilyen kicsi a veszteség, mint amit leírtak, meg amit a csapás utáni képek sugallanak.
A beton megperzseléséből látszik, hogy szinte teljes szélessében égett a beton felületén valami. Ha ott gépek álltak volna, akkor azok is begyulladtak volna, az 1000%.
Nagyon jól elkészített arcmentő kilépő történet, de aki valaha is buvárkodott és elolvassa a gázvezeték építés, kívitelezés leírását annak ez egy orbítális nagy hazugság 70-80m mélységben min 3 ponton kellet robbantani a hiányzó szakasz darab alapján de a kb 200 bár üzemi nyomás is segíthetett,és a robbanó anyagot a cső alatt kellet elhelyezni a cső alja a tenger fenék szintje alat kb 1,5 méterre volt- 3*200-500 kg az anyag.Hogy-hogy nem, az ukrik benne voltak....
Terrorista támadás a Nord Streams ellen: szervezők, elkövetők, szponzorok – Oroszok Az Igazság Oldalán
oroszokazigazsagoldalan.hu