[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

karpatalja

Well-Known Member
2015. március 10.
3 323
3 315
113
Ukik egy újabb szovjet régi raktár kicsomagolása mellett döntötték, mert hiányzik a technika frontvonalnál.... Vonatok Donbassz felé....

2.jpg
14836483.jpg
14836485.jpg
A háttérben meg megy az illegális fakitermelés? ;)
Ezt már nem csomagolják ki!
Screenshot_2016-11-07-18-12-39_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

stendre

Active Member
2014. december 4.
408
191
43
"A selyemút elképzelhetetlen Ukrajna nélkül" a kínai nagykövet szerint. Kína 46 milliárd dolláros alapot hozott létre a selyemút mentén létrejövő infrastrukturális fejlesztésekre.
http://www.unian.info/economics/160...-unthinkable-without-ukraine-china-envoy.html
1464036450-8738.jpg
Ha valaki összerakja a vasútvonalakat kiderül, hogy simán Kijevig elérne kétszeri ki-be hajózás nélkül is és a tengeri útidőjárás kockázatairól nem is beszélve. Ezért ez mese ebben a formában, hiszen Kina jóban van az oroszokkal, nem szükséges ekkorát kerülnie.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 788
30 588
113
UKrajna és Moldávia megegyezet az orosz katonák kivonásáról a Dnyeszter menti Köztársaság területéről!
Vajon Moszkvának szóltak róla?
A moldávoknál épp a két választási forduló közt vannak, elnökük sincs ha úgy vesszük. Ki kivel egyezkedett akkor? Honnan van a forrás?
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
UKrajna és Moldávia megegyezet az orosz katonák kivonásáról a Dnyeszter menti Köztársaság területéről!
Vajon Moszkvának szóltak róla?

Nem igazán.

http://rusvesna.su/news/1478528062
Dimitrij Rogozin nyilatkozata szerint nevetséges az Ukrán nyilatkozat..

http://rusvesna.su/news/1478535704
Oroszország nem tervezi hogy visszavonja a csapatait a Dnyeszteren túlról,- nyilatkozta Franz Klinzewitsch az Orosz Föderáció Tanácsa védelmi és biztpnsági bizottságától..
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Ha valaki összerakja a vasútvonalakat kiderül, hogy simán Kijevig elérne kétszeri ki-be hajózás nélkül is és a tengeri útidőjárás kockázatairól nem is beszélve. Ezért ez mese ebben a formában, hiszen Kina jóban van az oroszokkal, nem szükséges ekkorát kerülnie.
A tengeri szállítás olcsóbb és hatékonyabb, ha van jó kikötő és átrakodó infrastruktúra ami kapcsolódik a vasúthoz akkor megéri. Még csak nem is kerülő, nem hosszabb mint az orosz útvonal.

A kínaiak nem a vagy-vagy logikával gondolkodnak mint az oroszok, akiknél látszik is ennek a logikának a kudarca, azért vesztették el Ukrajnát mert szerintük vagy csak velük lehetett volna vagy csak az EU-val. A kínaiak inkább is-is logikával gondolkoznak, használni fogják az orosz útvonalat is és használni fogják a közép-ázsiai útvonalat is, de használni fogják még a tengeri útvonalat is és minden útvonalat amit csak elérhetnek.

Náluk nem így megy, hogy jóban vannak az oroszokkal minek használjanak más útvonalat. Ők ugyanolyan jóban vannak Ukrajnával is és használhatják azt is. Többre is viszik ezzel a hozzáállással.
 

gioo

Well-Known Member
2015. december 25.
13 788
17 336
113
A tengeri szállítás olcsóbb és hatékonyabb, ha van jó kikötő és átrakodó infrastruktúra ami kapcsolódik a vasúthoz akkor megéri. Még csak nem is kerülő, nem hosszabb mint az orosz útvonal.

A kínaiak nem a vagy-vagy logikával gondolkodnak mint az oroszok, akiknél látszik is ennek a logikának a kudarca, azért vesztették el Ukrajnát mert szerintük vagy csak velük lehetett volna vagy csak az EU-val. A kínaiak inkább is-is logikával gondolkoznak, használni fogják az orosz útvonalat is és használni fogják a közép-ázsiai útvonalat is, de használni fogják még a tengeri útvonalat is és minden útvonalat amit csak elérhetnek.

Náluk nem így megy, hogy jóban vannak az oroszokkal minek használjanak más útvonalat. Ők ugyanolyan jóban vannak Ukrajnával is és használhatják azt is. Többre is viszik ezzel a hozzáállással.
Nézzél már rá a tárképre meg némi történelem lecke és utána elemezgesd Oroszország meg Kína Ukrajnához való viszonyulásának, különbségeit.
 

stendre

Active Member
2014. december 4.
408
191
43
A tengeri szállítás olcsóbb és hatékonyabb, ha van jó kikötő és átrakodó infrastruktúra ami kapcsolódik a vasúthoz akkor megéri. Még csak nem is kerülő, nem hosszabb mint az orosz útvonal.

A kínaiak nem a vagy-vagy logikával gondolkodnak mint az oroszok, akiknél látszik is ennek a logikának a kudarca, azért vesztették el Ukrajnát mert szerintük vagy csak velük lehetett volna vagy csak az EU-val. A kínaiak inkább is-is logikával gondolkoznak, használni fogják az orosz útvonalat is és használni fogják a közép-ázsiai útvonalat is, de használni fogják még a tengeri útvonalat is és minden útvonalat amit csak elérhetnek.

Náluk nem így megy, hogy jóban vannak az oroszokkal minek használjanak más útvonalat. Ők ugyanolyan jóban vannak Ukrajnával is és használhatják azt is. Többre is viszik ezzel a hozzáállással.

Annyira nem olcsóbb. Mivel irányított szerelvényeket kell összeállítani hozzá, valamint már gördülő, mozgó szerelvényeket kell kétszer is megállítani és elvégezni a logisztikai munkákat. A térkép azért hülyeség, mert nem Ukrajna lesz a fő vonal szerintem, hanem Bulgária-Szerbia-Mo- stb.....
https://hu.wikipedia.org/wiki/Fekete-tenger Ezek szerint azért télen rizikós a szállítást Ukrajna felé.
Fizikai tulajdonságok[szerkesztés]
A víz hőmérséklete általában alacsonyabb, mint a Földközi-tengeré; az északi szelek lehűtik; december és január hónapokban többször megtörténik, hogy az északi partokon és a Duna torkolatánál is befagy a víz és a hajózás szünetel,

Éghajlata[szerkesztés]
A Fekete-tenger jelentős részének éghajlatát meghatározza szubtrópusi fekvése, csak északi és északkeleti része helyezkedik el a mérsékelt éghajlati övben. Az éghajlatra jellemző a száraz, forró nyár és a nedves, meleg tél. Télen felette mediterrán ciklonok haladnak át, amelyek itt felerősödnek és csapadékos, ködös időt okoznak. Ebben az időben a tenger felett nyugatról kelet felé anticiklonok is áthaladnak. Időnként hideg, kontinentális légtömegek is betörnek, amelyek erősen lehűtik a levegőt, előidézik Odessza környékén a tenger befagyását is (1 hónapra). A Krím déli partvidékén ekkor a légtömegek erősségétől függően főn vagy bóra alakul ki. Télen időnként erős, viharos, északkeleti szél a jellemző.

Ja és hogyan kerül a Fekete- vagy a Kaszpi-tengerre óriás konténer szállító hajó? Másként nem éri meg. Legyártják helyben? Vagy kis kompokkal?
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Annyira nem olcsóbb. Mivel irányított szerelvényeket kell összeállítani hozzá, valamint már gördülő, mozgó szerelvényeket kell kétszer is megállítani és elvégezni a logisztikai munkákat. A térkép azért hülyeség, mert nem Ukrajna lesz a fő vonal szerintem, hanem Bulgária-Szerbia-Mo- stb.....
https://hu.wikipedia.org/wiki/Fekete-tenger Ezek szerint azért télen rizikós a szállítást Ukrajna felé.
Fizikai tulajdonságok[szerkesztés]
A víz hőmérséklete általában alacsonyabb, mint a Földközi-tengeré; az északi szelek lehűtik; december és január hónapokban többször megtörténik, hogy az északi partokon és a Duna torkolatánál is befagy a víz és a hajózás szünetel,

Éghajlata[szerkesztés]
A Fekete-tenger jelentős részének éghajlatát meghatározza szubtrópusi fekvése, csak északi és északkeleti része helyezkedik el a mérsékelt éghajlati övben. Az éghajlatra jellemző a száraz, forró nyár és a nedves, meleg tél. Télen felette mediterrán ciklonok haladnak át, amelyek itt felerősödnek és csapadékos, ködös időt okoznak. Ebben az időben a tenger felett nyugatról kelet felé anticiklonok is áthaladnak. Időnként hideg, kontinentális légtömegek is betörnek, amelyek erősen lehűtik a levegőt, előidézik Odessza környékén a tenger befagyását is (1 hónapra). A Krím déli partvidékén ekkor a légtömegek erősségétől függően főn vagy bóra alakul ki. Télen időnként erős, viharos, északkeleti szél a jellemző.

Ja és hogyan kerül a Fekete- vagy a Kaszpi-tengerre óriás konténer szállító hajó? Másként nem éri meg. Legyártják helyben? Vagy kis kompokkal?
Nem fektetne bele 50 milliárdot Kína ha nem hozná be az árát. Ez az útvonal átmegy a közép-ázsiai országokon, a Kaukázuson és Ukrajnán is, ezekben is lehet teríteni az árut, miért is hagynák ezt ki ezt ha megépíthetik? Az a jó nekik minél több útvonaluk van, nem függnek egy útvonaltól. Mi is ezért akarunk minél több gázvezetéket, mert az a jó ha minél több van nem az ha egytől függünk.
 

gioo

Well-Known Member
2015. december 25.
13 788
17 336
113
Ott kezdődik,hogy Ukrajnában ehhez utakat kéne építeni...
Uli nem érted a lényeget nem Kína elképezéseit vagy szándékát vitatja itt bárki is hanem,hogy túlértékeled ebben a tervbe az Ukrajnának osztott lapot.
Ukiland csak ahhoz kell,hogy azt a keveset feltolják északra a lényeg az EU.-ba nem ott megy majd keresztül.
 

oregbogaras

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 434
4 796
113
Kína egy csomó alternatív lehetőséget vesz figyelembe de a számára gazdaságilag és politikailag a legmegfelelőbbet fogja választani.
 

stendre

Active Member
2014. december 4.
408
191
43
Az én véleményem, hogy Ukrajna most nagy bajban lehet, elfogyott a lóvé, USA elfoglalt ügye, IMF hát csak bajt hozza, nagy befektetők meg nem rizikóznak, Soros is csak a máséval szereti verni. Akinek van pénze az Kína és szép csendben, ahogy máshol is már megcsinálta, vett egy kikötőt magának. Legfeljebb a hajói biztonságának garantálásához még pár hadihajót is küld a Fekete-tengerre, épít egy szigetet és kiszorítja az amerikaiakat az LNG-vel együtt, Így oroszoknak nem kell NATO-val hadakozni, ők is jól járnak.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
http://www.karpatinfo.net/cikk/belfold/kozel-500-szemely-tunt-el-donbaszon
"Donbászon 494 eltűnt, és 110 fogságba került ukrán állampolgárt tartanak nyilván – közölte az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) vezetője, Vaszil Hricak..."

http://www.karpatinfo.net/cikk/belf...elvetelizok-kozel-fele-kulfoldre-ment-tanulni
"A felvételit nyert középiskolai végzősök 50 százaléka 2016-ban külföldi felsőfokú tanintézményekben folytatta tanulmányait. Ezek a fiatalok úgy gondolják, hogy nem tudnak majd elhelyezkedni Ukrajnában, ami nem is áll nagyon messze az igazságtól – közölte Volodimir Svec, az Impulzus elnevezésű munkaügyi központ vezetője..."