W
Wilson
Guest
Az orosz hadsereg helikoptereinek használatát már a legszélesebb körben dokumentálták. Mi-17-et, Mi-24-et és Mi-28-at észleltek a krími csapatok sikeres offenzívája során a Dnyeper folyó felé Novaja Kakhovka közelében. Még nagyobb léptékben harci helikopterek vettek részt a gosztomeli repülőtéren végrehajtott partraszállásban - több tucat Mi-17-es, Ka-52-ek és Mi-24-ek fedezékében szállítottak csapatokat a Kijev melletti repülőtére
Ott is ellenséges MANPADS veszteségeket szenvedtek el. Nehéz megmondani a pontos veszteségeket - legfeljebb két Ka-52-es és 6-7 Mi-17-esről lehet beszélni. Legalább egy Ka-52-es festett jelzésű gépet lelőttek, leszállásra kényszerítettek és az ellenség fogságába került:
A videók szerint úgy tűnik, hogy egy második, ugyanilyen típusú helikopter is lezuhant, de a roncsokról nem jelentek meg fotók. A többi áldozatról sincs megerősítés. Bár a MANPAD rakéták indítását videóra vették. Általánosságban elmondható, hogy a desszant műveletet még nem lehet egyértelműen megítélni - az ukránok estére bejelentették, hogy az orosz desszant erő teljesen megsemmisült, de fotók vagy videó megerősítése nélkül. Mindenesetre furcsa, hogy a helikopterekről végrehajtott nagyszabású desszantolást nem támogatták az orosz légierő bombázóinak és támadó repülőgépeinek csapásai, különösen azért, mert a desszantolást az Ukrán Nemzeti Gárda "darázsfészkében" hajtották végre. Ugyanezen a területen egy azonosítatlan harci repülőgép vagy helikopter megsemmisülését rögzítették, amelynek pilótája katapultált.
Van egy olyan epizód is, amelyben egy azonosítatlan MiG-29-es irányítatlan rakétákkal csapást mér egy lakott területre.
Semmi jel vagy álcázás nem látható. Nyilvánvaló,
Az orosz frontszéli repülés nem sokat szerepelt a fotó-videón. Megbízhatóan észlelték (egy Szu-25-ösökből álló trió), amint a poltavai repülőteret támadta. Az Orosz Föderáció elismerte, hogy egyik Szu-25-ösének elvesztése "műszaki hiba következtében" történt, és a pilótát visszaszállították a bázisra. Paradox módon egy orosz An-26-os is lezuhant Voronyezs térségében, szintén "műszaki hiba" miatt, amelynek legénysége meghalt. Nem zárható ki, hogy e repülőgépek "műszaki meghibásodását" a "légvédelmi rakéta darabjai által a repülőgép szerkezetében okozott sérülés" okozhatta. Bár ebben a szakaszban ez csupán spekuláció.
hogy a nyugati források azonnal azt állították, hogy egy orosz MiG-29-es volt, amely "civileket zaklatott", de szerény véleményem szerint valószínűbb, hogy egy ukrán MiG-29-es volt Gosztomel közelében, amely megpróbálta kifüstölni az ejtőernyősöket. A magyarázat egyszerű - az Orosz Föderációnak van elég támadó repülőgépe ahhoz, hogy rendeltetésszerűen használja őket, de az ukrán légierőnek Kijev közelében nincsenek ilyen repülőgépei (a Szu-25-ös messze délen, Nyikolajevben, a Szu-24-es pedig nyugaton van), míg a MiG-29-el Kijev közelében nincs gond - a 40. légi dandár a közelben van. 2014-ben pedig az ukránok a MiG-29-es csapásmérő változatát elég széles körben használták.
Az AFU főparancsnoka öt repülőgépre és hat helikopterre becsülte az orosz légi veszteségeket. Az Orosz Föderáció eddig a Szu-25-öst és az An-26-ost ismerte el. Nem tudni, milyen repülőgép vagy helikopter esett a vízbe, ha orosz - már három. A helikopterek veszteségei valósak lehetnek, mivel az egyik Ka-52-es megsérült és elfogták, a másodikat valószínűleg lelőtték. Ha több Mi-17-est is lelőttek Gostomel közelében, akkor egy ilyen "helikopteres nap" miatt valaki elveszíthetné a vállpántját.
Colonelcassad