Sem a kereslet sem a kínálat nem változik az embargó miatt. A gond, hogy nehezebben, drágábban, szűkebb kapacitásokkal lassabban jut olajhoz az EU 25 vagy 20 %-al, hisz ennyi volt a ruszki kitettség.
A gáz már egy harmad, ott nagyobb turbulenciát eredményez az árakban az LNG szállítás problémái miatt is.
Ezt az európai piacokon már beárazták, látszik a benzin és gáz árakon.
Nem mondom, hogy teljesen, még mehetnek feljebb az árak.
Amíg embargó van, addig ezen nehézségek miatt maradhat az ár, de a konjunktúra lassulásával akár eshet is.
Az EU GDP inkább szolgáltatás alapú, mint termelő, ezért a nyersanyag árak kevésbé érintik hatékonyságát. Az acél ipar eddig is hanyatlott, esélye sincs kínai, orosz, ukrán, Indiai gazdasággal versenyeznie..
A német autó eddig sem német acélból készült.
Az igaz, hogy a ruszki és ukrán kiesése áremelkedést hoz. Ott is, építő iparban is.
Viszont a lanyhuló konjunktúra itt is korrekciót eredményezhet.
A masik serpenyőben az orosz függőséget számoljuk fel, valamint Európa hosszú időre biztonságosabb lehet a meggyengült gazdasági és katonai erejű ruszkival.