Ukrán mérnök, Olekszandr Morozov találta fel a T-44-est, a T-54 / 55 / 62-es is tőle származik, és technológiai ugrásként a T-64-es is, Harkovból, a Morozov tervezőirodából, és a Malisev gépgyárból. A Kijeviek voltak az első állandó egység, amit felszereltek T-64-esekkel, mivel vadiúj és gyermekbetegséges volt a típus, nem lehetett csak úgy valami Moszkva / Uráli / stb egységnek kiosztani.
A T-80-as is eredetileg Harkovi tervezés lett volna, csak nem sikerült beleerőszakolni a gázturbinát, így Nikolaj Popov Szovjet-Orosz akadémikus kapta a feladatot, hogy akkor tervezzen egy új harckocsi alvázat, ami gázturbinás lehet. És meg is csinálta, lett a T-80-as család. De attól még sok részegység egyezik. És Harkovban is gyártották a teknőjét.
A T-84-es Oplot az egy T-80U, szögletes toronnyal, ezt adják el új típusként.
Az Ukránoktól ismerem, hogy gyártanak egy harckocsit. Amiért nem gyártanak már, az a Poszt-Szovjet hiperkorrupció, de abban mind Oroszország, mind Ukrajna rosszul is teljesít, egyformán 120 - 130.-ak, koldusszegény maffiaállamok.
És néha napján T-80-ast is zsákmányolnak, 2 perc alatt beindítják.
Igen, ezt senkinek nem kell magyarázni. De nem ilyen fekete - fehér a történet, a két nagyon kívül vannak kisebb szereplők is, akiknek van 1-2 szavuk, személyes viszonyuk a történethez. És a nagyok véleménye sem kőbe vésett dolog.
Modern tüzérségként a Szmercsből az Oroszoknak van 100, az Ukránoknak 80. És a HIMARS-ból 8, ami több nem lesz. Irritálóak az ilyen Meszikék, akik bevallják, hogy semmit nem értenek a hadtechhez, csak az érthetetlenül elfogult wishful thinkinget tolják, úgy, hogy mindenki lepontozza.