Lehetséges, hogy csak én emlékszem rá, hogy a háború első heteiben változtatták meg a "PROTOKOLLOKAT" ?
Parancsolj. Friss gépi fordítás az eredeti, június 2-i orosz rendeletből:
http://publication.pravo.gov.ru/Document/View/0001202006020040?index=0&rangeSize=1
Általános rendelkezések
Ez a keret a védelem területén a stratégiai tervezés dokumentuma, és tükrözi a nukleáris elrettentés lényegével kapcsolatos hivatalos nézeteket, meghatározza a katonai veszélyeket és fenyegetéseket, amelynek semlegesítését a nukleáris elrettentés, a nukleáris elrettentés elvei, valamint az Orosz Föderáció nukleáris fegyverek használatára való áttérésének feltételei végzik.
A potenciális ellenfél garantált elrettentése az Orosz Föderáció és (vagy) szövetségesei elleni agressziótól a legmagasabb állami prioritások közé tartozik. Az agresszió elrettentését az Orosz Föderáció katonai erejének teljessége biztosítja, beleértve a nukleáris fegyvereket is.
Az Orosz Föderációnak a nukleáris elrettentés területén folytatott állami politikája (a továbbiakban: a nukleáris elrettentés területén folytatott állami politika) összehangolt, közös az erők és az elrettentés eszközeinek támogatásával végrehajtott politikai, katonai, katonai, katonai-technikai, diplomáciai, gazdasági, információs és egyéb intézkedések megtervezése, az Orosz Föderáció és(vagy) szövetségesei elleni agresszió megelőzése érdekében.
4, A nukleáris elrettentés területén az állami politika védekező jellegű, amelynek célja a nukleáris erőkben rejlő lehetőségek olyan szinten tartása, amely elegendő a nukleáris elrettentés biztosításához, és garantálja az állam szuverenitásának és területi integritásának védelmét, elrettentve a potenciális ellenfelet az Orosz Föderáció és (vagy) szövetségesei elleni agressziótól, valamint katonaság esetén az ellenségeskedések eszkalálódásának és megszüntetésének megakadályozása az Orosz Föderáció és (vagy) szövetségesei számára elfogadható feltételek mellett.
Az Orosz Föderáció a nukleáris fegyvereket kizárólag az elrettentés eszközének tekinti, amelynek használata szélsőséges és szükséges intézkedés, és minden szükséges erőfeszítést megtesz a nukleáris fenyegetés csökkentése érdekében. valamint az államok közötti kapcsolatok súlyosbodásának megakadályozása, amelyek katonai konfliktusokat válthatnak ki, beleértve a nukleáris konfliktusokat is.
Ezeknek az alapoknak a normatív és jogi kerete az Orosz Föderáció alkotmányából, a nemzetközi jog általánosan elismert elveiből és normáiból, az Orosz Föderáció nemzetközi szerződéseiből ál a védelem és az ellenőrzés területén. a fegyverkezés, a szövetségi alkotmányos törvények, a szövetségi törvények, más szabályozási jogi aktusok és a védelmi és biztonsági kérdéseket szabályozó dokumentumok felett.
7, Ezen alapszabályok rendelkezései kötelezőek az államhatalom minden szövetségi szervére, más állami szervekre és szervezetekre, amelyek részt vesznek a nukleáris elrettentés biztosításában.
Ez a Keretrendszer a védelem nyújtását befolyásoló külső és belső tényezőktől függően finomítható.
II. A nukleáris elrettentés lényege
A nukleáris elrettentés célja annak biztosítása, hogy a potenciális ellenfelek megértsék a megtorlás elkerülhetetlenségét az Orosz Föderáció és (vagy) szövetségesei elleni agresszió esetén.
A nukleáris elrettentést az biztosítja, hogy az Orosz Föderáció fegyveres erőiben harcra kész erők és eszközök vannak jelen, amelyek a nukleáris fegyverek használatával elfogadhatatlan károkat okozhatnak a potenciális károkban. az ellenség minden helyzetben, valamint az Orosz Föderáció készsége és elszántsága az ilyen fegyverek használatára.
11. A nukleáris elrettentést folyamatosan hajtják végre békeidőben, az agresszió közvetlen fenyegetésének időszakában és a háború idején, egészen a nukleáris fegyverek használatának kezdetéig.
12. A fő katonai veszélyek, amelyek a katonai-politikai és stratégiai helyzet változásaitól függően az Orosz Föderáció katonai fenyegetéseivé válhatnak (agresszió fenyegetése) és A nukleáris elrettentés semlegesítése a következő:
a) egy potenciális ellenfél által az Orosz Föderációval és szövetségeseivel szomszédos területeken, valamint az általános célú erők csoportjainak szomszédos tengeri területein, amelyek magukban foglalják az eszközöket is, nukleáris fegyverek szállítása;
b) olyan államok telepítése, amelyek az Orosz Föderációt potenciális ellenfélnek tekintik, rakétavédelmi rendszerek és eszközök, közepes és kisebb cirkáló- és ballisztikus rakéták hatótávolság, nagy pontosságú, nem nukleáris és hiperszonikus fegyverek, pilóta nélküli légi járművek támadása, irányított energiafegyverek;
c) rakétavédelmi rendszerek és csapásmérő rendszerek létrehozása és telepítése az űrben;
d) nukleáris fegyverek és (vagy) más típusú tömegpusztító fegyverek államok általi birtoklása, amelyek felhasználhatók az Orosz Föderáció és (vagy) szövetségesei ellen, valamint vö. e fegyverek szállítása;
e) a nukleáris fegyverek, hordozóeszközeik, a gyártásukhoz szükséges technológiák és berendezések ellenőrizetlen elterjedése;
f) Nukleáris fegyverek és hordozóeszközeik bevetése a nukleáris fegyverekkel nem rendelkező államok területén.
Az Orosz Föderáció nukleáris elrettentést gyakorol az egyes államokkal és katonai koalíciókkal (blokkokkal, szövetségekkel) szemben, amelyek az Orosz Föderációt potenciális ellenfélnek tekintik, és nukleáris fegyverekkel és(vagy) más típusú tömegpusztító fegyverekkel vagy az általános célú erők jelentős harci potenciáljával rendelkeznek.
A nukleáris elrettentés végrehajtása során az Orosz Föderáció figyelembe veszi a potenciális ellenfél által a támadó létesítmények más államainak területén történő telepítését (cruise és ballisztikus rakéták, hiperszonikus rakéták). légi járművek, támadó drónok), irányított energiafegyverek, rakétavédelem, nukleáris rakéta figyelmeztetés, nukleáris fegyverek és/ vagy) a tömegpusztító fegyverek egyéb fajai, amelyeket az Orosz Föderáció és/vagy szövetségesei ellen lehetne használni.
A nukleáris elrettentés elvei a következők:
a) A nemzetközi fegyverzet-ellenőrzési kötelezettségeknek való megfelelés;
b) a nukleáris elrettentést biztosító intézkedések folytonossága;
c) a nukleáris elrettentés katonai fenyegetésekhez való alkalmazkodóképessége;
d) a potenciális ellenfél bizonytalansága az erők és a nukleáris elrettentés eszközei lehetséges alkalmazásának mértékével, idejével és helyével kapcsolatban;
e) a nukleáris elrettentés biztosításában részt vevő szövetségi végrehajtó szervek és szervezetek tevékenységének állami irányításának központosítása;
f) a nukleáris elrettentés erői és eszközei szerkezetének és összetételének észszerűsége, valamint azok minimális, de a feladatok elvégzéséhez elegendő szinten való fenntartása;
g) az erők kijelölt része és a nukleáris elrettentés eszközei állandó készenlétének fenntartása a harci felhasználásra,
Az Orosz Föderáció nukleáris elrettentő erői közé tartoznak a szárazföldi, tengeri és légi alapú nukleáris erők.
III. Az Orosz Föderáció nukleáris fegyverek használatára való áttérésének feltételei
Az Orosz Föderáció fenntartja a jogot, hogy nukleáris fegyvereket és más típusú tömegpusztító fegyvereket használjon ellene és (vagy) szövetségesei ellen, és az Orosz Föderáció elleni agresszió esetén a hagyományos fegyverek használatával, amikor az állam léte veszélybe kerül.
A nukleáris fegyverek bevetéséről szóló határozatot az Orosz Föderáció elnöke hozza meg.
A nukleáris fegyverek Orosz Föderáció általi használatának lehetőségét meghatározó feltételek a következők:
a) megbízható információk fogadása az Orosz Föderáció területét és (vagy) szövetségeseit támadó ballisztikus rakéták elindításáról;
b) nukleáris fegyverek vagy más típusú tömegpusztító fegyverek ellenség általi használata az Orosz Föderáció és (vagy) szövetségesei területén;
c) az ellenség hatása az Orosz Föderáció kritikus állami vagy katonai létesítményeire, amelyek letiltása a nukleáris erők válaszának megzavarásához vezet;
d) agresszió az Orosz Föderáció ellen hagyományos fegyverek használatával, amikor az állam léte veszélybe kerül.
Az Orosz Föderáció elnöke szükség esetén tájékoztathatja más államok és (vagy) nemzetközi szervezetek katonai-politikai vezetését arról, hogy az Orosz Föderáció készen áll-e nukleáris fegyverek bevetésére, vagy a nukleáris fegyverek használatáról, valamint használatuk tényéről hozott döntés.
IV. Az államhatalmi szövetségi szervek, más állami szervek és szervezetek feladatai és feladatai az állami politika végrehajtására a nukleáris elrettentés területén
A nukleáris elrettentés területén az állami politika általános irányítását az Orosz Föderáció elnöke biztosítja.
Az Orosz Föderáció kormánya intézkedéseket hajt végre a nukleáris elrettentő tényezők fenntartását és fejlesztését célzó gazdaságpolitika végrehajtására, valamint külső és információs szolgáltatásokat alakít ki és hajt végre. A nukleáris elrettentési politika.
Az Orosz Föderáció Biztonsági Tanácsa a katonai politika fő irányait képezi a nukleáris elrettentés területén, és a Tayuke koordinálja a szövetségi végrehajtó szervek és szervezetek tevékenységét, részvétel az Orosz Föderáció elnöke által a nukleáris elrettentésről hozott határozatok végrehajtásában.
Az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériuma az Orosz Föderáció fegyveres erőinek vezérkarán keresztül a szervezeti és katonai tevékenységek közvetlen tervezését és végrehajtását végzi a nukleáris területeken elrettentés.
Más szövetségi végrehajtó szervek és szervezetek részt vesznek az Orosz Föderáció elnöke által a nukleáris elrettentés biztosítása érdekében elfogadott határozatok végrehajtásában, hatáskörüknek megfelelően.