T
Törölt tag 1711
Guest
@nyugger telefon! (Egy rajongód rajtam keresztül kíván kritikát mondani neked egy elhamarkodott kijelentésedért.)
"A kedvenc hangomnak üzenem a fórumra..... A moszvateres tegnapi szösszzenetben elhangzottakhoz. A suszter maradjon csak a kaptafánál! A dízelmozdony szerinte nem tud annyit elhúzni, mint egy villanymozdony.... Gyuribácsit idézve az állaspontom meghatározza a nézőpontom. Egy 1000 lóerős dízelmozdony azonos paritásokkal rendelkező villanymozdonynál mivel is tud kevesebbet elhúzni? Ne egy kisteljesítményű állomási tartalék mozdonyt (magyar viszonylatban pl M44, vagy M43, vagy M47-es mozdonyok) hasonlítsunk egy Traxx-hoz. Vagy ha korban hozzájuk illőt keresünk, akkor egy giganthoz, (V63), vazy Szilihez(V43) ezek fővonali mozdonyok, Vmax 120, 160km/h max sebességre képesek, relatív magas egyensúlyi terheléssel, nagy továbbítási, kisebb indítási (eznsem igaz teljesen, mert a traxx már nem ilyen) nyomatékleadással. Ezekhez a Szergejek, Nohabok illenek korban. A traxxnak idehaza korszerű dízelpárja NINCS a Mávnak. Magánvasútnak igen. Szóval egy állomási tartalék nem arról szól, mint a fentiek. Az a gyors irányváltásról, a tolatások gyors elvégzéséről relatív nagy indítónyomatékról kisebb lóerővel. Alacsonyabb egyensúlyi terhelésről azt viszont gyorsan elérni képes áttételezésről. Ezáltal lényeggesen alacsonyabb végsebességről: 60-80km/h. Egy villanymozdonyt is túl lehet terhelni relatív csekély elegytömeggel. Meg el tud húzni egy relatív gyenge Bobó mozdony is 1500t elegytömeget (csak lassaban és nem 100km-ekre), még ha nem is erre van tervezve. Különben meg a dízelmozdonyok túlnyomó többsége Dízelmotor által előállított áram által üzemeltetett villanymotorok által lendül mozgásba. Tehát villanymozdony ha úgy nézzük. Majdnem olyan, mint egy Prius. Csak dízelmotorral állítja elő a mozgatásához szükséges áramot és nincsenek akkumlátorai a puttonyban.
Megnéztem.... Szergej gyári teljesítménye 2000 lóerő (1970es évek technikája 150 literes 2 takt dízel villamos motor a luhanszki mozdonygyárból), indítónyomaték 370 Kn. Gigant a 80as évek technikája, 4800 paci, 470Kn indítónyomatékkal. Ott az indítónyomatékban látod, hogy nincs 2,5szeres diffi. Vagyis elhúzza amit neki kell. S nincs szüksége Atomrekatorra, hogy haladhasson, csak valamilyen olaj, amit a 150 literes motorja meg tud enni. Hogy az használt motorolaj, vagy sütőolaj, netán gázolaj..... Annak az előkamrás 2 ütemű dízelneknoszt oly mind1.
De a szili is csak 3000 paci, viszont hiába a nagy erő, ha az indítónyomaték csak 270Kn. Szergej 370 a 2000 pacijára.
Szóval kedvenc hangom... Ilyet máskor csak meggondoltan!"
Vége egy picit almát a körtével esete.
Főleg mivel, ha gázolaj van, az ukrán / orosz vasútnál is vannak olyan dögök amik elhúznak 8000 tonnás vonatokat is, felesleges EU-s szemmel ezeket méregetni.