Kb, ahogy én is számoltam. Hadrafogható repülőszemélyzet és a műszakiak kiképzése ennyi idő, hogy a kitűzött feladatokat el tudják végezni. Lényegében ezért is támadtak az oroszok, mert ha adnak nekik időt, a 2024-es évig és utána, az ukránok pont ezt a felkészülési intervallumot kapták volna meg. Így meg baromira elkéstek.Ukrajna nem kap vadászgépeket, amíg nem fejeződik be az ellentámadása - jelentette ki Rob Bauer admirális, a NATO Katonai Bizottságának elnöke.
Az admirális az LBC rádiónak adott hétfői interjújában elmondta, hogy bár a repülőgépekről szóló vita fontos, "rövid távon nem fog megoldódni".
A pilóták kiképzése és a technikusok képzése sem lesz elérhető az ukrán ellentámadás előtt - hangsúlyozta.
Az ukrán pilóták kiképzése az amerikai gyártmányú F-16-osok vezetésére még nem kezdődött meg, és Kijev nem szívesen gyakorolna itt nyomást a Nyugatra, hiszen támaszkodik a támogatásukra - mondta korábban Jurij Ignat, az ukrán légierő szóvivője.
Június elején Ignat azt mondta, hogy az ukrán pilóták hamarosan külföldre indulhatnak kiképzésre. Május végén Lloyd Austin amerikai védelmi miniszter bejelentette, hogy a kollektív Nyugat arra számít, hogy a következő hetekben megkezdődik az ukrán pilóták kiképzése az F-16-osokon. Austin szerint Dánia és Hollandia vezetné azt a koalíciót, amely az ukrán pilóták kiképzését koordinálja.
Közben Alekszej Reznyikov ukrán védelmi miniszter megjegyezte, hogy az ukrán erők csak jövő ősszel vagy télen kezdhetik meg az F-16-osok harci alkalmazását, mert a pilóták és a mérnökök kiképzése időbe telik.
Elkéstek, mert az orosz átesett a kezdeti sokkon (lásd azt a hajmeresztő mennyiségű failt) és az ezt követő szokásos belső tisztogatásokon, ami egy háború első időszakát jellemzi. A békeidős korrupt nyomor felszámolását, az átállást a csak háborúban létező háborús készenlétre. Én csak a légierő koncentrálok, szóval tegyük fel a kérdést: mikor esett le utoljára Szu-34? Naná, hogy régen, mert végre nem 2.VH. szinten használják látványos alacsonybombázásra, hanem tisztességesen precíziós bombakamionként nagy magasságból és távolságból. Ehhez pedig kellett a kényszeres észheztérés.
Az F-16 így elkésett. Komoly erő lehetett volna volna a háborút megkezdő RuAF ellen (mondjuk a belengetett 200 példány azért minimum semleges égboltot kihozott volna), mostanra viszont kezelni tudják. Az orosz készül rájuk, ami mit is jelent?
Szu-57-ből az végén átadnak elvileg 12 darabot – a meglévőkkel együtt lesz 22 darab. Na ez már ott egy értelmezhető mennyiség (nagyjából adhatnak 2-4 géppárt folyamatosan). Mint 5.th gen gép, alapvető előnyben van, és gyanítom ha manufaktúrálisan, de összehoznak neki 100+ R-77M-et, akkor pedig kvázi dominálhatják az égboltot.
Emellett a MiG-31/Szu-35/R-37M kombóra továbbra sincs gyógyírjük, az orosz pedig ezzel (meg az említett R-77M-ekkel) képes tisztán BVR módon rendezni a kérdést. Mivel a jelenlegi taktika is az, hogy amennyiben a CAP géppár célt kap, a racetrack-ról az AWACS megadja nekik a vektort és a gyorsítási paramétereket az optimális indításhoz, így be sem lépnek az ukrán területek fölé, simán nagy/biztonságos távolságból képesek non-stealth célok ellen tevékenykedni. Az F-16 RCS-ét ismerve pedig a légi és földi radarok hálózata röhögve leköveti a FEBA mögött 100+ kilométerrel.
A baj csak a nagy hatótávolságú, légi indítású CM (ez az én nagy félelmem az eszkalációra az ATACMS-el együtt), amikkel az F-16 mélyen saját terület fölül képes tevékenykedni. Ebben az esetben a CM-eket magukat vehetik célba (főleg GBAS) – viszont bármi másért (legyen az counter air vagy CAS), be kell menniük az orosz vadászok elé.
És mi lesz a vége? F-35. És mielőtt, hogy milyen hülye vagyok, egy éve még sisakokról beszéltünk, most meg 2A6-osok égnek az ukrán mezőkön...