[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
Csak a világ kb. negyedét haragitotta magára mint ellenség kb. két harmada meg (a fősodor alatt igazaból) vele van.
Ha sarokba szorították az baj mert az oroszok olyankor mégjobban összezárnak és elszántabbak lesznek. A szankciókra már készültek és nem sokat használt.
Egy kis sansza van a világnak, méghozzá az ha ez egy előre lefocizott meccs: Oo. így vagy úgy megállapodva de behuzza az ukikat és megy a nyugati szájkarate NATO orosz farokméregetés és ukránsajnálat, de egyébként pult alatt fut a "protokoll '56" vagy "project '68"
Nem vagyok jós, de saját véleményem szerint végett fog érni a konfliktus, mert előbb-utóbb vissza kell vezényelni az orosz katonákat, nem tudnak megszállni egy ekkora országot. Kijev, amelyehez sok orosz történelmi esemény fűződik és milliós nagyváros most is, nem lőhetik szét... Aztán szerintem megtartják a krimet és a két déli tartományt az oroszok, a szancikók majd elhülnek, mert a világnak kell az orosz nyersanyag, meg a piac, az oroszok meg újra építhetik azt amit 1990-es években elkezdtek. Ja Putyin visszavonul, esetleg egészégi problémái lesznek.. Ukrajna (talán kicsit más határokkal) nagy kölcsönt kap, újjáépül..
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27

theo

Well-Known Member
2016. június 1.
2 334
9 634
113

FOm7kWhXIAMh5g1


 
W

Wilson

Guest
Orosz cikk..

Novoszibirszki szakértő a szankciók alatti logisztikáról és Kínáról: "Mindenki igyekezett jüant vásárolni, de nem volt sok jüan"....


A konténerpiac nagy részét, köztük Oroszországot is ellenőrző nyugati vállalatok távoznak, és kiderült, hogy a kínaiaktól könnyebb euróban vásárolni, mint jüanban. Egy logisztikai és külgazdasági szakértő a Taiga.infónak arról beszélt, hogy a szállítás Ázsia felé orientálódik. Úgy véli, hogy az áruhiány, ha bekövetkezik is, legkorábban egy hónap múlva következhet be.

A Taiga.info Alekszandr Degtyarevvel, a novoszibirszki VED Agent vezetőjével beszélgetett a február 24-e óta felmerült logisztikai és importproblémákról. Degtyarev a Szövetségi Vámszolgálat alá tartozó köztestületi tanács tagja és a Business Russia regionális fiókjának társelnöke.

A "VED Agent" foglalkozik a szállítással, a logisztikával és a vámon való áthaladással. A munka jelentős része Kínával kapcsolatos.

Taiga.info: Hogyan befolyásolták az elmúlt hónap változásai az Önök tevékenységét, különösen a Kínával folytatott kereskedelmet, voltak-e nehézségek a logisztikával vagy a fizetéssel kapcsolatban? Hogyan viselkednek a partnerek a másik oldalról?

- Ha konkrétan a Kínával folytatott üzletről beszélünk, a problémák első része azzal kapcsolatos, hogy az [orosz] importőreink a rubel változása miatt felfüggesztették az új megrendeléseket. Ha ezek a megrendelések nem kritikusak a termelési tevékenységek feltételes támogatása szempontjából. Ha a fogyasztási cikkekről és így tovább beszélünk, ezek a megrendelések várakoznak.

Az egy dolog, hogy 120 rubeles dollárért lehet vásárolni, de más dolog, ha az árfolyam 100 rubelre csökken, az túlságosan versenyképtelen lesz az importőrök számára.

Taiga.info: Várja a piac az erős volatilitás végét?

- Igen, mindenki szeretné megérteni, hol fog megállni az árfolyam, hogy ne kerüljön vesztes helyzetbe a versenytársakkal szemben.

Ez az első rész. A probléma második része a logisztika. A konténerpiac nagy részét ellenőrző nyugati vállalatok, beleértve Oroszországot is, távoznak vagy már távoztak a piacról. E szállítmányokkal kapcsolatban van némi bizonytalanság. Korábban azonban a kis kínai hajózási társaságok kezdték el szervezni a szolgáltatást Oroszországban, mert nagy hiány volt ezekből a világelső cégekből: konténer hiány, a szállítási kapacitás és a létesítmények hiánya. Ezért kezdtek bejönni a kis kínai vonalak. És most, figyelembe véve azt a tényt, hogy a kereskedelmi forgalom drasztikusan csökkent, lényegében fedezik a jelenlegi szállítási igényt.

Ráadásul az orosz vasút korábban sok konténert tranzitált Oroszországon keresztül Európába, és amióta a nyugati kollégák megtagadták az együttműködést az orosz vasúttal, többek között azért is, mert az orosz vasút szankciók alá került, ez a konténertranzit lényegében megszűnt. Ezek a kapacitások mostanra felszabadultak, és az RZD-ágazaton keresztül történő konténerszállítás díjai meglehetősen drasztikusan csökkennek Oroszországban, mivel továbbra is hiány van rakományból. Összességében nincs hiány logisztikai kapacitásból.

Ugyanez figyelhető meg az Oroszországból Kína felé tartó irányban is. Vannak konténerek is; a rakományt tengeren és vasúton is elküldheti.
Ami a banki kifizetéseket illeti. Azonnal, amikor február 24-e megtörtént, az első két hétben nagy gondok voltak a valutavásárlással, mert nagyon kevés valuta volt a piacon, és néha egyáltalán nem is volt. Az exportőrök kénytelenek voltak piacra vinni. Az orosz bankok elleni új szankciók arra kényszerítették a kínai partnereket, hogy ellenőrizzék szinte az összes első Oroszországból érkező kifizetést, miközben mindenki a szankciós listákkal foglalkozott. Tehát nagyon sokáig tartott, amíg a pénzt jóváírták, és most néha két hétig is eltart, amíg a kifizetések egy bizonyos részét jóváírják. Néhány kínai bank, köztük a nagy ICBC, szinte minden orosz bankot felvette egy nagyon nemkívánatos listára, és nagyon sokáig tart a kifizetések ellenőrzése. Vagy akár vissza is küldhetik.

EGYES KÍNAI BANKOK SZINTE MINDEN OROSZ BANKOT EGY NAGYON NEMKÍVÁNATOS LISTÁRA TETTEK, ÉS NAGYON HOSSZÚ IDEIG ELLENŐRZIK A KIFIZETÉSEKET.

Amikor a valutákról van szó, mindenki igyekezett jüant vásárolni, de nem volt olyan sok jüan. És kiderült, hogy olcsóbb volt eurót venni és a kínaiakkal euróban fizetni, mint jüanban.

Taiga.info: Lehet-e már eurót vásárolni?

- Mindent meg lehet venni, mindent el lehet adni. Minden pénznemben. Tilos a készpénz, és nincs tilalom a nem készpénzes fizetőeszközökre. Ha a bankok nem állnak szankciók alatt, akkor nem jelent problémát e valuták átutalása. A nem szankcionált bankoktól származó dollárt és eurót néha gyorsabban utalják Kínába, mint magát a jüant.

Taiga.info: Ha a kereskedelmi láncot Kínától nagyjából a boltok pultjáig vesszük. Ez időbe telik - két-három hétbe. Jól értem, hogy ha a rakomány nem is hagyta el most Kínát, két-három hét múlva már a polcokon lesz?

- Nem, nincs olyan, hogy két vagy három hétig. Jelenleg nincs ilyen időkeret. Ez a minimum. Nagyjából egy vagy három hónap.

Taiga.info: Még nem láthattuk a kudarcok eredményét?

- Még nem. A hiány, ha kialakul, nem fog kialakulni egy hónapnál hamarabb. Itt most van egy ilyen helyzet. Mivel minden importőr megérti, hogy február elején volt a kínai újév, és minden importőr igyekezett a lehető legtöbbet megvenni előre. A kínai újév két hétig tart, és néha egyes gyárak három hétig nem dolgoznak. És ezért próbált mindenki a lehető legtöbbet kiszállítani február 4. előtt, hogy utána másfél hónapig ülhessenek, amíg új megrendeléseket kapnak. És mivel idén Pekingben volt a téli olimpia, mindenki tudta, hogy február 21-ig bizonyos korlátozások lesznek a kínai termelésben és a Kínából érkező szállítmányokban. Ezért tudta mindenki, hogy február 21-ig semmit sem lehet rendelni vagy szállítani Kínából. Ezért készítettünk jelentős árukészletet, hogy még a korlátozások megszűnése előtt el tudjuk adni őket.

És mivel február 24-e közvetlenül az olimpia után volt, alapvetően van némi készlet ezekből a termékekből. Van, akinek kéthavi, van, akinek háromhavi készlete van. Vélhetően egy hónapig nyugodtan várhatnak. A fogyasztás pedig az áremelkedés miatt amúgy is csökkenni fog. Úgy gondolom, hogy globális hiány nem fog bekövetkezni.
 
W

Wilson

Guest
Mi fog történni ezután?

Taiga.info: Tárgyalnak-e valamilyen intézkedésről a válság leküzdésére? Vagy importhelyettesítő intézkedések?

- A közeljövőben számos intézkedés fog születni a behozatal egyszerűsítésére. Már most is vannak enyhítések, többek között az importőrök számára 2022 szeptemberéig hat hónapra szóló tanúsítás. A megfelelőségi tanúsítványok egyszerűsített eljárással szerezhetők be. A minőségi tanúsítványok, a műszaki előírásoknak való megfelelés az első dolog. A második az, hogy az FEA (külgazdasági tevékenység) új résztvevői számára a vámérték ellenőrzésekor a korábbiaktól eltérően nem kötelező biztosítékot letétbe helyezni a vámok megfizetésére.

Az úgynevezett "párhuzamos importot" egyszerűsíteni lehetne. A védjegyoltalom alatt álló, de Oroszországban analógokkal nem rendelkező áruk behozatala a jogtulajdonos engedélye nélkül, ha a jogtulajdonos barátságtalan országból származik. Ez jelentős egyszerűsítést jelenthet.

A döntés értelmében az internetes kereskedelem vámmentességi küszöbértékét 200 euróról 1000 euróra emelték. Erről már megállapodtak, és a döntés már megszületett. Magánszemélyekre vonatkozik: ha korábban 200 eurónál többet nem lehetett vámmentesen behozni, most ez az összeg 1000 euróra emelkedett. Úgyszólván a lakosság támogatása érdekében.

Taiga.info: Észrevettem, hogy az AliExpressen legalábbis számos termék ára aránytalanul emelkedett a dollárhoz képest. Ha nagyjából a dollár 1,5-szeresére emelkedett, akkor ott - kétszeresére.

- A logisztika felértékelődött. Sok külföldi vállalat leállította a nemzetközi szállítmányok kiszolgálását, és ennek megfelelően a logisztikai költségek is emelkedtek. Nagyjából csak az Orosz Posta rendelkezik közvetlen járatokkal, de a kapacitása nem elegendő az áruforgalom kezeléséhez.

Taiga.info: Repülővel szállítottak? Nem orosz vasúttal, nem konténerekkel?

- Repülőgépek, és a nyugati országok ismert korlátozásai miatt sokkal kevesebb van belőlük az Oroszországba tartó járatokon. A konténerlogisztikában most nincsenek nagy problémák. Ezzel szemben a teherforgalom csökkenése miatt a logisztikai árak csökkennek, legalábbis a jelenlegi üzemmódban.

A közlekedési vállalatoknak az európai piacról át kell igazodniuk a kínai piacra. Ez nem fog gyorsan megtörténni. A legjobb esetben két-hat hónap múlva következik be. Ez a forgalom nem fog gyorsan növekedni, így a logisztikai komponens nem lesz egyszerre megterhelve. Az európai irányból felszabadult orosz vasút kapacitása és létesítményei pedig segítenek pótolni a nyugati konténerjáratok hiányát a piacunkon.

Taiga.info: De nincs más csatornánk, legalábbis nem a konténerek számára, mint az Orosz Vasutak, a Transsib.

- Tenger. A Távol-Keleten keresztül.

<...>

Taiga.info: És a Szuezi-csatornán keresztül nem jöhet szóba?

- Oroszország alapvetően nem rendelkezik olyan nagy konténerhajókkal, amelyek ezt az irányt szolgálnák. A probléma most az, hogy a szentpétervári, kalinyingrádi kikötőkben nincsenek ilyen hajók. A teherforgalom rendkívül erősen csökkent, mert az összes hajó külföldi volt.

Egy nagy óceánjáró konténerhajó szállít rakományt Kínából a hamburgi vagy rotterdami kikötőbe, majd átrakodják kisebb hajókra, mivel a Balti-tengerünk sekély. Ezek a kis hajók pedig konténereket szállítanak Szentpétervárra és Kalinyingrádba. Most azonban Hamburgnak és Rotterdamnak is ellenőriznie kell, hogy ezek a rakományok nem szankcionáltak-e, és ez többletköltségeket jelent a hajózási társaságok számára. Nem hajlandóak viselni ezeket a magas költségeket. Ráadásul ez a konténerek sebességét is csökkenti.

És általában úgy döntöttek, hogy jobb, ha nem foglalkoznak vele, és nem szolgálják ki ezt az irányt, minthogy viseljék a többletköltségeket, és feltartsák a konténerflottájukat az összes ilyen művelet miatt.

Taiga.info: Nem ragadt ott a rakomány egy része?

- Persze egy része megakadt. És a miénk elakadt. Mindenki más pedig ezekben a kikötőkben ragadt. Most kapunk egy értesítést ezekről a vonalakról - írja alá a garancialeveleket, hogy ott mindenért Ön felel, ha többletköltségek merülnek fel, és megpróbáljuk tovább szállítani az Ön kockázatára. Ha nem működik, mindent visszaküldünk a pénzéért.

Taiga.info: Tehát a nyugati kikötőkből nem érkezik teherforgalom Oroszországba?

- Van, de nagyon lassú. Minden, amit elvettek, folyamatban van. Azt mondták, hogy elhozzák, ha megengedik nekik. Ha nem kapnak engedélyt, akkor visszaviszik ezeket a rakományokat. De mindenesetre annak a félnek a költségére, amelyik a kocsit tőlük rendelte.

Taiga.info: Ön szerint nem fogadnak el új szállítmányokat?

- Nem vesznek fel újakat. Ott van a COSCO, egy kínai hajózási vállalat, amely szintén elég nagy, de még mindig csak a piac nagyjából 20 százalékát szolgálja ki. Ezért természetesen semmiképpen sem lesz képes lefedni ezeket a szàllítmanyokat. Ezért lenne logikus, hogy a teherforgalom a Távol-Keletre, a távol-keleti kikötőkbe és következésképpen a transzszibériai vasútra irányuljon.

Taiga.info: A távol-keleti kikötők fő vásárlója az ország európai részén található. A távol-keleti kikötőkből még mindig vasúton kell elszállítanunk. Jól értem?

- Igen, igen, jól mondod. A transzszibériai vonal minden gond nélkül elszállítja ezeket a rakományokat. Ami Oroszországot illeti, a teherforgalma nem olyan hatalmas.

Alexei Mazur interjúja


 

theo

Well-Known Member
2016. június 1.
2 334
9 634
113

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 893
56 747
113
Ukrajna biztonsági garanciákról tárgyal az Egyesült Államokkal, Nagy-Britanniával, Németországgal, Franciaországgal és Törökországgal....

Ezt Dmitrij Kuleba külügyminiszter nyilatkozta az El Pais spanyol lapnak adott interjújában, amelyet az UNIAN idéz .

Kuleba megjegyezte, hogy Moszkva elfogadhatatlan engedményeket követel Ukrajnától a tárgyalások során, miközben Ukrajna csak három dologban érdekelt. Ezek biztonsági garanciák, a Krím-félszigeten és a Donbászon belüli területi integritás elismerése, valamint a tűzszünet és az ellenséges csapatok kivonása.

Kuleba szerint Ukrajnának nemcsak Oroszországtól, hanem más országoktól is biztonsági garanciákat kell kapnia. És Oroszország – mondja a miniszter – egyetértett.

Kuleba azt is elmagyarázta, mit ért "biztonsági garanciák" alatt.

"Spanyolország biztonságát a NATO tagjaként szavatolja az 5. cikkely, amely kimondja, hogy ha valaki megtámadja, akkor az összes többi (a szövetség) tagja megvédi. Valami ilyesmit akarunk. Vagyis ha valaki megtámadja Ukrajnát, azoknak az országoknak amelyek biztosítják biztonsági garanciáikat, 24 órán belül el kell küldeniük az összes szükséges fegyvert, el kell fogadniuk az ENSZ Biztonsági Tanácsának határozatát, amelyben az agresszió és a szankciók megszüntetését követelik” – mondta Kuleba.

E tekintetben Ukrajna az Egyesült Államokkal, Nagy-Britanniával, Németországgal, Franciaországgal és Törökországgal tárgyal.

"Pozitívan fogadták az ötletet. Még mindig vita folyik róla, de örülök a kiemelt reakciónknak" - mondta Kuleba.

"24 óràn belül...." :)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 427
33 700
113
Ukrajna biztonsági garanciákról tárgyal az Egyesült Államokkal, Nagy-Britanniával, Németországgal, Franciaországgal és Törökországgal....

Ezt Dmitrij Kuleba külügyminiszter nyilatkozta az El Pais spanyol lapnak adott interjújában, amelyet az UNIAN idéz .

Kuleba megjegyezte, hogy Moszkva elfogadhatatlan engedményeket követel Ukrajnától a tárgyalások során, miközben Ukrajna csak három dologban érdekelt. Ezek biztonsági garanciák, a Krím-félszigeten és a Donbászon belüli területi integritás elismerése, valamint a tűzszünet és az ellenséges csapatok kivonása.

Kuleba szerint Ukrajnának nemcsak Oroszországtól, hanem más országoktól is biztonsági garanciákat kell kapnia. És Oroszország – mondja a miniszter – egyetértett.

Kuleba azt is elmagyarázta, mit ért "biztonsági garanciák" alatt.

"Spanyolország biztonságát a NATO tagjaként szavatolja az 5. cikkely, amely kimondja, hogy ha valaki megtámadja, akkor az összes többi (a szövetség) tagja megvédi. Valami ilyesmit akarunk. Vagyis ha valaki megtámadja Ukrajnát, azoknak az országoknak amelyek biztosítják biztonsági garanciáikat, 24 órán belül el kell küldeniük az összes szükséges fegyvert, el kell fogadniuk az ENSZ Biztonsági Tanácsának határozatát, amelyben az agresszió és a szankciók megszüntetését követelik” – mondta Kuleba.

E tekintetben Ukrajna az Egyesült Államokkal, Nagy-Britanniával, Németországgal, Franciaországgal és Törökországgal tárgyal.

"Pozitívan fogadták az ötletet. Még mindig vita folyik róla, de örülök a kiemelt reakciónknak" - mondta Kuleba.


Vagyis alakítanak egy párhuzamos NATO-t, amibe felveszik Ukrajnát? Ez már fut egy ideje ukrán részről.
Vagy ha csak olyan, mint a budapesti memorandum, akkor sok értelme nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: paul64 and dkes

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 447
23 616
113
Milyen fura, hogy ebben a nehéz helyzetben is a legfontosabb dolga hogy egyet belerúgjon a magyarokba (főleg úgy hogy pontosan tudja, magyar gépek viszik nekik a fegyvereket, ellátjuk a menekültjeiket, segélyeket viszünk nekik, megszavaztunk minden szankciót! Pontosan tudja hogy az USA nem akarja a légtérzárat és hogy NATO egységek menjenek be Ukrajnába!)

 

ikovics

Well-Known Member
2020. február 25.
70
335
53
Amúgy valaki meg tudná tippelni, mi értelme ide hajóval szállítani bármit is?
Mennyi idő behajózni?
Mennyi idő hajóval az út?
Mennyi idő kikapolni?
Az orosz határ innen 120 km légvonalban szárazföldön.
Az ukrán tüzérség meg a kikötő koordinátáját nem felejtette el.... várható volt egy "zsíros célpontra" történő támadás.
Hol van akkor a kikötő körüli légvédelem?
Vagy nem rakéta támadás lehetett hanem szabotázs?

0:18n-ál a nyilt vízen mintha lövedékek csapódtak volna be.
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
6 617
44 991
113
Részletek a támadásról. Reggel 7:45-kor egy Tochka-U SRBM-et lőttek a Saratov, Tsesar Kunikov és Novocherkassk leszállóhajók felé. > Szaratov 5 méteres mélységben elsüllyedt > Kunikov és Novercherkassk elhagyta a kikötőt megsérült. 8-an meghaltak Kunikovon és 3-an meghaltak és 3-an megsérültek.