Bár ez inkább ipari probléma, mint háborús... Furcsa mód elfogytak az ipari alkatrészek Európában, de tv-ből mosógépből stb. nem hallottam hiányt. Iparban használt csatlakozót, tápegységet, mágnesszelepet 3-6 hónapos szállítással ígérnek ha előre kifizeted.
- korábbi szankciókból megerősödött önellátó gazdasággal bírnak.
- mindeközben recsegő, ropogó lett a nyugati gazdaság. Gondolom ők jobban tisztában vannak ezzel, amit mi csak sejtünk.
- bár a nyugat, nyugati véleményezés alábecsülte az új orosz fegyverrendszereket és hatékonyságukat. Ők már a mainstream előtt tisztában voltak a valós képességeikből
- devizaadósság tudatos leépítése, nyugati függőségek leépítése, kiválthatósága.
Én nem mondom, hogy nincs igazatok. De azért orosz részről is úgy tűnik, hogy ez egy tudatos irány és készültek rá. Várhattak a megfelelő pillanatra.
Szerintem egy totális nyugatra menő offenzivával nem nyerhetnének. De jelenlegi stratégia olyan mennyiségű fegyvert és alapanyagot szív fel nyugatról, ami korábban évek alatt jött le.
Itt mindenki vízionálja a Reihnmetall szállításokat. Azt 'mibű'.
Nem tudom mennyire fixek a szerződések és nyilván a hadiipar prioritást élvez.. de mennyivel ment fel a vas ára idén? Mennyit esik az eu országok gazdasága?
Szerintem nem fog kijönni úgy a matek, hogy egy ilyen labilis politikai időszalban egy-egy liberálkormány beálljon emögé.
Ha gázhelyzet tényleg élesedik a német húzógazdaság dominószerűen fog bedőlni és sajnos rántani bennünket is.
Szerintem kizárt, hogy versenyképesek maradjanak egy drasztikus alapanyagár növekedéssel az eus cégek.
Amikor egy siemens 3rt mágneskapcsolóba egy varisztor márciusra van megígérve.. de ha plct rendelsz, akkor a siemens tömören lefordítva azt mondja, hogy ha kifizeted a x2-x3at, aklor tartja az amúgy hosszú határidőt. Biztonsági relét, safety eszközöket jóformán nem lehet kapni. Ez jó volt a nem annyira járatos cégeknek, de már ők is kifogytak.
Pilz biztonsági relé hátulja ami eddig fekete volt, már átlátszó, mert hiányuk volt fekete műanyag granulátumból.. de most már amúgy sem kapni.
De egyelőre még megy, hiába az elszállt anyagárak, azért megy. Határidőt senki sem tud ígérni, van aki már használt piacos cuccokból épít új gépet, mert muszáj.
Senki nem tudja megmondani, hogy miért nincs csatlakozó.. csak elméletek vannak, de hogy 3 évvel korábban miért tudtál másnapra azt amit ma egy évre az rejtély. Mindet úgy, hogy ennyi idő alatt, amíg ezt bepötyögtem, a gép kifos annyi alkatrészt, amivel egy gyárat le lehetne tudni.
De hogy ez így nem fog hosszú távon menni az biztos.
Van aki pozitivan látja.. én nagyon borúsan.
Azért remélem nem mad max 2 lesz, amikor majd az útról kell pár csepp benzint feltörölgetni egy ronggyal.
Ugyanakkor a május közepén szállított tesztereket tavaly december kalibrálták, az ipari tápegységeket februárban. Ez számomra azt jelenti, hogy valakik visszatartják a szállítást ezzel is nehezítve az európai ipar helyzetét.