Humor

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 563
113
241740491_4188426361279903_2606426213329768938_n.jpg



40:1
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
A "loptopon" tárolja a bulleteket? Vajon milyen rendszer futhat rajta? Ha van esze, Linux Taliban. Ha nincs, akkor Windows 969, vagy? Mennyi esélye van annak, hogy a CIA "preparálta" a gépet?
CIA -és hátrahagyott laptopján , indiai oldalról letöltött WinXp-vel, orosz Kapersky virusírtóval, kínai internettel . . . mi baj lehet :D
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Akkoriban még 1:40 volt nyugaton, 1:20 a trabiba, 1:25 a wareszba, 1:30 a krossz cetkámba, igaz abba csak Castrol, míg a többibe Arol 2t,annó az 1 hengeres Pancsik 1:10-1:15 - körül mentek, felhasználótól/felhasználási terulettol fuggoen.
OFF
Na ez érdekes téma amúgy.
A Trabi amivel én csapattam az utolsó kétüteműek közé tartozott, 90-es kiadásával, ezek 7liter/100km banyával beérték a hétköznapokban, ha nagyon mehetnékem volt akkor 8liter/100km és 1:50-es keverékkel mentek volna hivatalosan, ha volna ott nem lett volna, mert a benyakutakon csak 1:40 keverék volt akkoriban.

Innen ered a füstölgős kétütemű Trabik rossz híre, mert a normál hétköznapokon az esetleg nem bemelegedett motor csak telerakta kipufogót el nem éget olajjal, amit a kipufogó végéből akár, mint a vajat kilehetett volna kaparni, ilyenkor szokták a kipufogót kiégetni, mert romlot a motor teljesítménye is leszűkült keresztmetszet miatt.
Ha egy ilyen Trabival valaki hosszabb útra indult ahol emelkedő is volt ahol a kipufogóban meggyuladt a lerakodott olaj, na az füstölt csak igazán.
Anno ilyenre mondták, hogy öregemberé volt a jármű és ellustult és csak jól meg kell hajtani, hogy kiégjen a kipufogó.

Motor generál és karbi rendbetétel után én kevertem a benzin, és az a Trabi megmutatta másik arcát is.
A szívatót kihúztad az adott egy kis gázt is, de ezt be kellett hangolni, anno az enyémen se ment jól, beállítás után télen csak behajoltam a letekert ablakon kihúztam a szívatót és indítottam kintről a haverok meg csak pislogtak, hogy pöc-röfre megy a Trabi, nem kell játszani se a szívatóval, se a gázzal.
Emlékszem anno ez miatt felkeltem korán télen amikor -22C°-ot mutatott a hőmérő és a Trabi akkor is indult.
A füstölés is eltűnt az 1:50-es keverékkel, hidegindításnál volt, de üzem meleg motornál szinte alig volt látható.

Amúgy a Simson, Waresz ... ect. is 1:50 keverékkel mentek volna hivatalosan, ha jól tudom.
Simson.jpg


A régi első kiadások lehet még az olajosabb keverékkel mentek, de csak azért, mert akkoriban a dugattyú csapszeg a hajtókarban szinterbronzcsapágyazású volt nem tűgörgős, a régi Pannóniák is siklócsapágyas verziók voltak és ha jól tudom 1:20-as keverékkel mentek.
Az 1:33 talán a bejáratós benzin volt a Trabi, Waresz, Simson . .ect. motorokhoz, ha jól tudom.

Régen a keverék kútoszlopon (jobboldali) volt egy tekerő tárcsa (kijelző alatt közvetlen az a fekete kerék) ott kellet a keveréket kiválasztani 1:40, 1:33, 1:20
20150507regi-benzinkutak.jpg

forrás
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
OFF
Na ez érdekes téma amúgy.
A Trabi amivel én csapattam az utolsó kétüteműek közé tartozott, 90-es kiadásával, ezek 7liter/100km banyával beérték a hétköznapokban, ha nagyon mehetnékem volt akkor 8liter/100km és 1:50-es keverékkel mentek volna hivatalosan, ha volna ott nem lett volna, mert a benyakutakon csak 1:40 keverék volt akkoriban.

Innen ered a füstölgős kétütemű Trabik rossz híre, mert a normál hétköznapokon az esetleg nem bemelegedett motor csak telerakta kipufogót el nem éget olajjal, amit a kipufogó végéből akár, mint a vajat kilehetett volna kaparni, ilyenkor szokták a kipufogót kiégetni, mert romlot a motor teljesítménye is leszűkült keresztmetszet miatt.
Ha egy ilyen Trabival valaki hosszabb útra indult ahol emelkedő is volt ahol a kipufogóban meggyuladt a lerakodott olaj, na az füstölt csak igazán.
Anno ilyenre mondták, hogy öregemberé volt a jármű és ellustult és csak jól meg kell hajtani, hogy kiégjen a kipufogó.

Motor generál és karbi rendbetétel után én kevertem a benzin, és az a Trabi megmutatta másik arcát is.
A szívatót kihúztad az adott egy kis gázt is, de ezt be kellett hangolni, anno az enyémen se ment jól, beállítás után télen csak behajoltam a letekert ablakon kihúztam a szívatót és indítottam kintről a haverok meg csak pislogtak, hogy pöc-röfre megy a Trabi, nem kell játszani se a szívatóval, se a gázzal.
Emlékszem anno ez miatt felkeltem korán télen amikor -22C°-ot mutatott a hőmérő és a Trabi akkor is indult.
A füstölés is eltűnt az 1:50-es keverékkel, hidegindításnál volt, de üzem meleg motornál szinte alig volt látható.

Amúgy a Simson, Waresz ... ect. is 1:50 keverékkel mentek volna hivatalosan, ha jól tudom.
Simson.jpg


A régi első kiadások lehet még az olajosabb keverékkel mentek, de csak azért, mert akkoriban a dugattyú csapszeg a hajtókarban szinterbronzcsapágyazású volt nem tűgörgős, a régi Pannóniák is siklócsapágyas verziók voltak és ha jól tudom 1:20-as keverékkel mentek.
Az 1:33 talán a bejáratós benzin volt a Trabi, Waresz, Simson . .ect. motorokhoz, ha jól tudom.

Régen a keverék kútoszlopon (jobboldali) volt egy tekerő tárcsa (kijelző alatt közvetlen az a fekete kerék) ott kellet a keveréket kiválasztani 1:40, 1:33, 1:20
20150507regi-benzinkutak.jpg

forrás
Pontosan.
Bár nekem nem volt kétüteműm, de a haveroknak igen.
Akinek meg ellustult, arra a recept a következő volt:
Tankolás sima 98-as benzinnel, Arol kiszámolva utánbekeverve 1:50-el. Előgyújtás megnövelve.
Miskolc-Sárga Borház csárda (Szerencs után) 110-130-al.
Amikor odaérve elindultunk a parkolóból kólázni, rendre utánunk szóltak, hogy lángol a leállított autó kipufogója: Egy idő után már vissza sem néztünk, csak nagyvonalúan legyintettünk a döbbent figyelmeztetőknek:eek:.
Ilyenkor mindig szürke(!) lett a kipufogóvég az ólmozott 98-astól (amivel viszont 10 liter alatt nem evett). Utána egy darabig megint húzott a Waresz, mint az ív.

Egy haverom csak városban munkába járt a Trabantjával. Aztán temetésre mentek Szerencsre a szüleivel, de elkéstek, mert 60 felé már csak Szerencs előtt gyorsult szegény pára.
Hazafele már ment 90-el...