Humor

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 008

Guest
Thaiföldön minden férfi megkapja a behívóját 18 évesen.
aXoBpn6_700bwp.webp
Első fotón hogy vigyorog a didisfiú mögötti gyerek. Lehet képzeletben már az ezredfürdőre készül. :)
Amúgy ha jól emlékszem fura rendszer van náluk, mert a sorozandók közül sorsolással döntik el ki vonul be. Többi hazamegy.
 
  • Hűha
Reactions: Pogány and jani22

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 211
2 713
113
Első fotón hogy vigyorog a didisfiú mögötti gyerek. Lehet képzeletben már az ezredfürdőre készül. :)
Amúgy ha jól emlékszem fura rendszer van náluk, mert a sorozandók közül sorsolással döntik el ki vonul be. Többi hazamegy.
Ugy tudom daniaban is sorsolasos. Benyulsz es vagy feher vagy piros golyot veszel ki, vagy valami hasonlo. De nem emlekszem mar, hogy aztan valaszthato-e hogy szarazfoldi, vagy tengereszet. De volt itt "olvtars", aki ott tartalekos. Megirhatja ha rosszul emlekszem.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
870
2 528
93
A "loptopon" tárolja a bulleteket? Vajon milyen rendszer futhat rajta? Ha van esze, Linux Taliban. Ha nincs, akkor Windows 969, vagy? Mennyi esélye van annak, hogy a CIA "preparálta" a gépet?
CIA -és hátrahagyott laptopján , indiai oldalról letöltött WinXp-vel, orosz Kapersky virusírtóval, kínai internettel . . . mi baj lehet :D
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
870
2 528
93
Akkoriban még 1:40 volt nyugaton, 1:20 a trabiba, 1:25 a wareszba, 1:30 a krossz cetkámba, igaz abba csak Castrol, míg a többibe Arol 2t,annó az 1 hengeres Pancsik 1:10-1:15 - körül mentek, felhasználótól/felhasználási terulettol fuggoen.
OFF
Na ez érdekes téma amúgy.
A Trabi amivel én csapattam az utolsó kétüteműek közé tartozott, 90-es kiadásával, ezek 7liter/100km banyával beérték a hétköznapokban, ha nagyon mehetnékem volt akkor 8liter/100km és 1:50-es keverékkel mentek volna hivatalosan, ha volna ott nem lett volna, mert a benyakutakon csak 1:40 keverék volt akkoriban.

Innen ered a füstölgős kétütemű Trabik rossz híre, mert a normál hétköznapokon az esetleg nem bemelegedett motor csak telerakta kipufogót el nem éget olajjal, amit a kipufogó végéből akár, mint a vajat kilehetett volna kaparni, ilyenkor szokták a kipufogót kiégetni, mert romlot a motor teljesítménye is leszűkült keresztmetszet miatt.
Ha egy ilyen Trabival valaki hosszabb útra indult ahol emelkedő is volt ahol a kipufogóban meggyuladt a lerakodott olaj, na az füstölt csak igazán.
Anno ilyenre mondták, hogy öregemberé volt a jármű és ellustult és csak jól meg kell hajtani, hogy kiégjen a kipufogó.

Motor generál és karbi rendbetétel után én kevertem a benzin, és az a Trabi megmutatta másik arcát is.
A szívatót kihúztad az adott egy kis gázt is, de ezt be kellett hangolni, anno az enyémen se ment jól, beállítás után télen csak behajoltam a letekert ablakon kihúztam a szívatót és indítottam kintről a haverok meg csak pislogtak, hogy pöc-röfre megy a Trabi, nem kell játszani se a szívatóval, se a gázzal.
Emlékszem anno ez miatt felkeltem korán télen amikor -22C°-ot mutatott a hőmérő és a Trabi akkor is indult.
A füstölés is eltűnt az 1:50-es keverékkel, hidegindításnál volt, de üzem meleg motornál szinte alig volt látható.

Amúgy a Simson, Waresz ... ect. is 1:50 keverékkel mentek volna hivatalosan, ha jól tudom.
Simson.jpg


A régi első kiadások lehet még az olajosabb keverékkel mentek, de csak azért, mert akkoriban a dugattyú csapszeg a hajtókarban szinterbronzcsapágyazású volt nem tűgörgős, a régi Pannóniák is siklócsapágyas verziók voltak és ha jól tudom 1:20-as keverékkel mentek.
Az 1:33 talán a bejáratós benzin volt a Trabi, Waresz, Simson . .ect. motorokhoz, ha jól tudom.

Régen a keverék kútoszlopon (jobboldali) volt egy tekerő tárcsa (kijelző alatt közvetlen az a fekete kerék) ott kellet a keveréket kiválasztani 1:40, 1:33, 1:20
20150507regi-benzinkutak.jpg

forrás
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 684
13 127
113
OFF
Na ez érdekes téma amúgy.
A Trabi amivel én csapattam az utolsó kétüteműek közé tartozott, 90-es kiadásával, ezek 7liter/100km banyával beérték a hétköznapokban, ha nagyon mehetnékem volt akkor 8liter/100km és 1:50-es keverékkel mentek volna hivatalosan, ha volna ott nem lett volna, mert a benyakutakon csak 1:40 keverék volt akkoriban.

Innen ered a füstölgős kétütemű Trabik rossz híre, mert a normál hétköznapokon az esetleg nem bemelegedett motor csak telerakta kipufogót el nem éget olajjal, amit a kipufogó végéből akár, mint a vajat kilehetett volna kaparni, ilyenkor szokták a kipufogót kiégetni, mert romlot a motor teljesítménye is leszűkült keresztmetszet miatt.
Ha egy ilyen Trabival valaki hosszabb útra indult ahol emelkedő is volt ahol a kipufogóban meggyuladt a lerakodott olaj, na az füstölt csak igazán.
Anno ilyenre mondták, hogy öregemberé volt a jármű és ellustult és csak jól meg kell hajtani, hogy kiégjen a kipufogó.

Motor generál és karbi rendbetétel után én kevertem a benzin, és az a Trabi megmutatta másik arcát is.
A szívatót kihúztad az adott egy kis gázt is, de ezt be kellett hangolni, anno az enyémen se ment jól, beállítás után télen csak behajoltam a letekert ablakon kihúztam a szívatót és indítottam kintről a haverok meg csak pislogtak, hogy pöc-röfre megy a Trabi, nem kell játszani se a szívatóval, se a gázzal.
Emlékszem anno ez miatt felkeltem korán télen amikor -22C°-ot mutatott a hőmérő és a Trabi akkor is indult.
A füstölés is eltűnt az 1:50-es keverékkel, hidegindításnál volt, de üzem meleg motornál szinte alig volt látható.

Amúgy a Simson, Waresz ... ect. is 1:50 keverékkel mentek volna hivatalosan, ha jól tudom.
Simson.jpg


A régi első kiadások lehet még az olajosabb keverékkel mentek, de csak azért, mert akkoriban a dugattyú csapszeg a hajtókarban szinterbronzcsapágyazású volt nem tűgörgős, a régi Pannóniák is siklócsapágyas verziók voltak és ha jól tudom 1:20-as keverékkel mentek.
Az 1:33 talán a bejáratós benzin volt a Trabi, Waresz, Simson . .ect. motorokhoz, ha jól tudom.

Régen a keverék kútoszlopon (jobboldali) volt egy tekerő tárcsa (kijelző alatt közvetlen az a fekete kerék) ott kellet a keveréket kiválasztani 1:40, 1:33, 1:20
20150507regi-benzinkutak.jpg

forrás
Pontosan.
Bár nekem nem volt kétüteműm, de a haveroknak igen.
Akinek meg ellustult, arra a recept a következő volt:
Tankolás sima 98-as benzinnel, Arol kiszámolva utánbekeverve 1:50-el. Előgyújtás megnövelve.
Miskolc-Sárga Borház csárda (Szerencs után) 110-130-al.
Amikor odaérve elindultunk a parkolóból kólázni, rendre utánunk szóltak, hogy lángol a leállított autó kipufogója: Egy idő után már vissza sem néztünk, csak nagyvonalúan legyintettünk a döbbent figyelmeztetőknek:eek:.
Ilyenkor mindig szürke(!) lett a kipufogóvég az ólmozott 98-astól (amivel viszont 10 liter alatt nem evett). Utána egy darabig megint húzott a Waresz, mint az ív.

Egy haverom csak városban munkába járt a Trabantjával. Aztán temetésre mentek Szerencsre a szüleivel, de elkéstek, mert 60 felé már csak Szerencs előtt gyorsult szegény pára.
Hazafele már ment 90-el...