Humor

Thaiföldön minden férfi megkapja a behívóját 18 évesen.
aXoBpn6_700bwp.webp
Első fotón hogy vigyorog a didisfiú mögötti gyerek. Lehet képzeletben már az ezredfürdőre készül. :)
Amúgy ha jól emlékszem fura rendszer van náluk, mert a sorozandók közül sorsolással döntik el ki vonul be. Többi hazamegy.
 
  • Hűha
Reactions: Pogány and jani22
Első fotón hogy vigyorog a didisfiú mögötti gyerek. Lehet képzeletben már az ezredfürdőre készül. :)
Amúgy ha jól emlékszem fura rendszer van náluk, mert a sorozandók közül sorsolással döntik el ki vonul be. Többi hazamegy.
Ugy tudom daniaban is sorsolasos. Benyulsz es vagy feher vagy piros golyot veszel ki, vagy valami hasonlo. De nem emlekszem mar, hogy aztan valaszthato-e hogy szarazfoldi, vagy tengereszet. De volt itt "olvtars", aki ott tartalekos. Megirhatja ha rosszul emlekszem.
 
A "loptopon" tárolja a bulleteket? Vajon milyen rendszer futhat rajta? Ha van esze, Linux Taliban. Ha nincs, akkor Windows 969, vagy? Mennyi esélye van annak, hogy a CIA "preparálta" a gépet?
CIA -és hátrahagyott laptopján , indiai oldalról letöltött WinXp-vel, orosz Kapersky virusírtóval, kínai internettel . . . mi baj lehet :D
 
Akkoriban még 1:40 volt nyugaton, 1:20 a trabiba, 1:25 a wareszba, 1:30 a krossz cetkámba, igaz abba csak Castrol, míg a többibe Arol 2t,annó az 1 hengeres Pancsik 1:10-1:15 - körül mentek, felhasználótól/felhasználási terulettol fuggoen.
OFF
Na ez érdekes téma amúgy.
A Trabi amivel én csapattam az utolsó kétüteműek közé tartozott, 90-es kiadásával, ezek 7liter/100km banyával beérték a hétköznapokban, ha nagyon mehetnékem volt akkor 8liter/100km és 1:50-es keverékkel mentek volna hivatalosan, ha volna ott nem lett volna, mert a benyakutakon csak 1:40 keverék volt akkoriban.

Innen ered a füstölgős kétütemű Trabik rossz híre, mert a normál hétköznapokon az esetleg nem bemelegedett motor csak telerakta kipufogót el nem éget olajjal, amit a kipufogó végéből akár, mint a vajat kilehetett volna kaparni, ilyenkor szokták a kipufogót kiégetni, mert romlot a motor teljesítménye is leszűkült keresztmetszet miatt.
Ha egy ilyen Trabival valaki hosszabb útra indult ahol emelkedő is volt ahol a kipufogóban meggyuladt a lerakodott olaj, na az füstölt csak igazán.
Anno ilyenre mondták, hogy öregemberé volt a jármű és ellustult és csak jól meg kell hajtani, hogy kiégjen a kipufogó.

Motor generál és karbi rendbetétel után én kevertem a benzin, és az a Trabi megmutatta másik arcát is.
A szívatót kihúztad az adott egy kis gázt is, de ezt be kellett hangolni, anno az enyémen se ment jól, beállítás után télen csak behajoltam a letekert ablakon kihúztam a szívatót és indítottam kintről a haverok meg csak pislogtak, hogy pöc-röfre megy a Trabi, nem kell játszani se a szívatóval, se a gázzal.
Emlékszem anno ez miatt felkeltem korán télen amikor -22C°-ot mutatott a hőmérő és a Trabi akkor is indult.
A füstölés is eltűnt az 1:50-es keverékkel, hidegindításnál volt, de üzem meleg motornál szinte alig volt látható.

Amúgy a Simson, Waresz ... ect. is 1:50 keverékkel mentek volna hivatalosan, ha jól tudom.
Simson.jpg


A régi első kiadások lehet még az olajosabb keverékkel mentek, de csak azért, mert akkoriban a dugattyú csapszeg a hajtókarban szinterbronzcsapágyazású volt nem tűgörgős, a régi Pannóniák is siklócsapágyas verziók voltak és ha jól tudom 1:20-as keverékkel mentek.
Az 1:33 talán a bejáratós benzin volt a Trabi, Waresz, Simson . .ect. motorokhoz, ha jól tudom.

Régen a keverék kútoszlopon (jobboldali) volt egy tekerő tárcsa (kijelző alatt közvetlen az a fekete kerék) ott kellet a keveréket kiválasztani 1:40, 1:33, 1:20
20150507regi-benzinkutak.jpg

forrás
 
OFF
Na ez érdekes téma amúgy.
A Trabi amivel én csapattam az utolsó kétüteműek közé tartozott, 90-es kiadásával, ezek 7liter/100km banyával beérték a hétköznapokban, ha nagyon mehetnékem volt akkor 8liter/100km és 1:50-es keverékkel mentek volna hivatalosan, ha volna ott nem lett volna, mert a benyakutakon csak 1:40 keverék volt akkoriban.

Innen ered a füstölgős kétütemű Trabik rossz híre, mert a normál hétköznapokon az esetleg nem bemelegedett motor csak telerakta kipufogót el nem éget olajjal, amit a kipufogó végéből akár, mint a vajat kilehetett volna kaparni, ilyenkor szokták a kipufogót kiégetni, mert romlot a motor teljesítménye is leszűkült keresztmetszet miatt.
Ha egy ilyen Trabival valaki hosszabb útra indult ahol emelkedő is volt ahol a kipufogóban meggyuladt a lerakodott olaj, na az füstölt csak igazán.
Anno ilyenre mondták, hogy öregemberé volt a jármű és ellustult és csak jól meg kell hajtani, hogy kiégjen a kipufogó.

Motor generál és karbi rendbetétel után én kevertem a benzin, és az a Trabi megmutatta másik arcát is.
A szívatót kihúztad az adott egy kis gázt is, de ezt be kellett hangolni, anno az enyémen se ment jól, beállítás után télen csak behajoltam a letekert ablakon kihúztam a szívatót és indítottam kintről a haverok meg csak pislogtak, hogy pöc-röfre megy a Trabi, nem kell játszani se a szívatóval, se a gázzal.
Emlékszem anno ez miatt felkeltem korán télen amikor -22C°-ot mutatott a hőmérő és a Trabi akkor is indult.
A füstölés is eltűnt az 1:50-es keverékkel, hidegindításnál volt, de üzem meleg motornál szinte alig volt látható.

Amúgy a Simson, Waresz ... ect. is 1:50 keverékkel mentek volna hivatalosan, ha jól tudom.
Simson.jpg


A régi első kiadások lehet még az olajosabb keverékkel mentek, de csak azért, mert akkoriban a dugattyú csapszeg a hajtókarban szinterbronzcsapágyazású volt nem tűgörgős, a régi Pannóniák is siklócsapágyas verziók voltak és ha jól tudom 1:20-as keverékkel mentek.
Az 1:33 talán a bejáratós benzin volt a Trabi, Waresz, Simson . .ect. motorokhoz, ha jól tudom.

Régen a keverék kútoszlopon (jobboldali) volt egy tekerő tárcsa (kijelző alatt közvetlen az a fekete kerék) ott kellet a keveréket kiválasztani 1:40, 1:33, 1:20
20150507regi-benzinkutak.jpg

forrás
Pontosan.
Bár nekem nem volt kétüteműm, de a haveroknak igen.
Akinek meg ellustult, arra a recept a következő volt:
Tankolás sima 98-as benzinnel, Arol kiszámolva utánbekeverve 1:50-el. Előgyújtás megnövelve.
Miskolc-Sárga Borház csárda (Szerencs után) 110-130-al.
Amikor odaérve elindultunk a parkolóból kólázni, rendre utánunk szóltak, hogy lángol a leállított autó kipufogója: Egy idő után már vissza sem néztünk, csak nagyvonalúan legyintettünk a döbbent figyelmeztetőknek:eek:.
Ilyenkor mindig szürke(!) lett a kipufogóvég az ólmozott 98-astól (amivel viszont 10 liter alatt nem evett). Utána egy darabig megint húzott a Waresz, mint az ív.

Egy haverom csak városban munkába járt a Trabantjával. Aztán temetésre mentek Szerencsre a szüleivel, de elkéstek, mert 60 felé már csak Szerencs előtt gyorsult szegény pára.
Hazafele már ment 90-el...