[HUN] AERO L-39 Skyfox

fff

.
.
Egyebkent ha gyakorlogep beszerzes, miert nem lehetett ezt a temat TENDEREZTETNI elöbb, mielött gyarat veszunk, es elkötelezzuk magunkat a legrosszabb opcio mellett?
Vagy meginkabb beszallni valamelyik mar most is letezö NATO kikepzöprogramba ahelyett, hogy 14 Gripenre inditunk egy kikepzöprogramot.
Moderator majd atteheti ezt a penzugyi topic-ba.
Latom, hogy nagyon sokan irnak penzugyi kerdesekrol, de csak keveseknek van tudasuk a temaban. Szoval a "Tender", mi az a tender:
Tenderhez mindig 3 szereplo kell, egy eros, egy kozepes es egy gyenge. A tender lenyege, hogy az eros megvedi a gyenget a kozepessel szemben. Tehat a gyenge piaci szereplonek jo, az erosnek jo, a kozepesnek meg rossz. Klaszikus (tankonyvi) pelda:
Az mondja az allam(eros) a nagy cegnek (kopzepes), hogy ha fel akarod vasarolni a tozsden egy masik ceg papirjainak nagy reszet (tobb mint 50%-ot) akkor koteles vagy tendereztetni, hogy a megvasarolando ceg kicsi tulajdonosait (gyengek) vedjem. Mert ha egyszeruen csak megveszel nem nyilvanosan eleg reszvenyt akkor a kicsik (gyengek, akik egyutt a maradek mondjuk 49%-ot birtokoljak) minden befolyasukat elveszitik a ceg felett, es igaz, hogy osztalekot tovabbra is kapnak, de az iranyitasba mar nincs eselyuk bele szolni, mig korabban, amig nem volt egy tul eros szereplo, addig volt. Tehat az allam (eros) azt mondja, a nagycegnek (kozepes), hogy muszaj nyilvanos tenderen ajanlatot tenned, nem egyezhetsz meg akarkivel a hatterben ahogy neked es neki jo, hanem a tobbi kicsi tualjdonos (gyengek) ajanlatat is kotelezoen el kell fogadnod ugyan azon az aron, hiszen igy inkabb ok is eladjak a reszvenyeiket amig er valamit, minthogy megtartsak es a befolyast meg elveszitik. Ez az adott orszagnak(eros) jo, mert megvedi a kisebb piaci szereploket(gyenge) a nagy ceg(kozepes) tulzott erofolenyetol.
Masik pelda: Az eros (Nemetorszag) azt mondja a kozepesnek(Csehorszag), hogy nem uzletelhetsz kozvetlenul a gyengevel (nemet es francia cegek), mert az neked jo lenne, de nekik nem, hiszen a hatterben zajlo targyalasok soran kijatszanad oket egymas ellen. Az eros (Nemetorszag) itt rakenyszeriti a kozepeset (Csehorszag), hogy az o cegei erdekeben (gyengek) nyilt lapokkal alkudozzon, tendert hirdessen. Nyilvanvalo, hogy egyik orszag sem hulye es nem akar a kozepes szerepeben lenni, ezert a median keresztul el kell az erosnek (Nemetorszag ebben a peldaban) hitetnie a kozepes (Csehorszag ebben a peldaban) lakossagaval, hogy ez nekik jo, nem a kicsiknek (nemet (es esetleg francia) cegek). Sajnos mivel kozepeuropaban szocializmus volt ilyen alapveto piaci folyamatok nem ismertek a lakossag elott, csak aki tanult kozgazdasagtant. Ezert van, hogy a balodaliak mindig mindenhol tendert kovetelnek, a Magyar vagy Lengyel kormany meg keruli minden aron.
 
Moderator majd atteheti ezt a penzugyi topic-ba.
Latom, hogy nagyon sokan irnak penzugyi kerdesekrol, de csak keveseknek van tudasuk a temaban. Szoval a "Tender", mi az a tender:
Tenderhez mindig 3 szereplo kell, egy eros, egy kozepes es egy gyenge. A tender lenyege, hogy az eros megvedi a gyenget a kozepessel szemben. Tehat a gyenge piaci szereplonek jo, az erosnek jo, a kozepesnek meg rossz. Klaszikus (tankonyvi) pelda:
Az mondja az allam(eros) a nagy cegnek (kopzepes), hogy ha fel akarod vasarolni a tozsden egy masik ceg papirjainak nagy reszet (tobb mint 50%-ot) akkor koteles vagy tendereztetni, hogy a megvasarolando ceg kicsi tulajdonosait (gyengek) vedjem. Mert ha egyszeruen csak megveszel nem nyilvanosan eleg reszvenyt akkor a kicsik (gyengek, akik egyutt a maradek mondjuk 49%-ot birtokoljak) minden befolyasukat elveszitik a ceg felett, es igaz, hogy osztalekot tovabbra is kapnak, de az iranyitasba mar nincs eselyuk bele szolni, mig korabban, amig nem volt egy tul eros szereplo, addig volt. Tehat az allam (eros) azt mondja, a nagycegnek (kozepes), hogy muszaj nyilvanos tenderen ajanlatot tenned, nem egyezhetsz meg akarkivel a hatterben ahogy neked es neki jo, hanem a tobbi kicsi tualjdonos (gyengek) ajanlatat is kotelezoen el kell fogadnod ugyan azon az aron, hiszen igy inkabb ok is eladjak a reszvenyeiket amig er valamit, minthogy megtartsak es a befolyast meg elveszitik. Ez az adott orszagnak(eros) jo, mert megvedi a kisebb piaci szereploket(gyenge) a nagy ceg(kozepes) tulzott erofolenyetol.
Masik pelda: Az eros (Nemetorszag) azt mondja a kozepesnek(Csehorszag), hogy nem uzletelhetsz kozvetlenul a gyengevel (nemet es francia cegek), mert az neked jo lenne, de nekik nem, hiszen a hatterben zajlo targyalasok soran kijatszanad oket egymas ellen. Az eros (Nemetorszag) itt rakenyszeriti a kozepeset (Csehorszag), hogy az o cegei erdekeben (gyengek) nyilt lapokkal alkudozzon, tendert hirdessen. Nyilvanvalo, hogy egyik orszag sem hulye es nem akar a kozepes szerepeben lenni, ezert a median keresztul el kell az erosnek (Nemetorszag ebben a peldaban) hitetnie a kozepes (Csehorszag ebben a peldaban) lakossagaval, hogy ez nekik jo, nem a kicsiknek (nemet (es esetleg francia) cegek). Sajnos mivel kozepeuropaban szocializmus volt ilyen alapveto piaci folyamatok nem ismertek a lakossag elott, csak aki tanult kozgazdasagtant. Ezert van, hogy a balodaliak mindig mindenhol tendert kovetelnek, a Magyar vagy Lengyel kormany meg keruli minden aron.
Ha tudni akarod, miért kerüljük a tendereket, kérdezd meg a cseheket.
 
Ha tudni akarod, miért kerüljük a tendereket, kérdezd meg a cseheket.
Jaj.... te egy betut sem olvastal el abbol amit irtam, ugye? Pedig ingyen irtam. A szabadidomben elmagyarazok nemi kozgazdasagi alapot, mert latom, hogy mindenkit ez erdekel es nem ertik, erre ez a valasz. Ha legalabb atnezted volna megertened, hogy pontosan tudom miert nem ugy csinalja sem Magyarorszag sem Lengyelorszag ahogy a csehek. Es a legkevesbe sem azert mert a csehek rosszul jarnak vele, hanem azert mert TANKONYV SZERINT CSAK ROSSZUL JARHATSZ VELE, es ezt a csehek is tudjak, de nincs erejuk ez ellen tenni. A csehek nem hulyek, csak gyengek.
 
Jaj.... te egy betut sem olvastal el abbol amit irtam, ugye? Pedig ingyen irtam. A szabadidomben elmagyarazok nemi kozgazdasagi alapot, mert latom, hogy mindenkit ez erdekel es nem ertik, erre ez a valasz. Ha legalabb atnezted volna megertened, hogy pontosan tudom miert nem ugy csinalja sem Magyarorszag sem Lengyelorszag ahogy a csehek. Es a legkevesbe sem azert mert a csehek rosszul jarnak vele, hanem azert mert TANKONYV SZERINT CSAK ROSSZUL JARHATSZ VELE, es ezt a csehek is tudjak, de nincs erejuk ez ellen tenni. A csehek nem hulyek, csak gyengek.
Szerintem neked nem írni kéne, hanem olvasni, nem is keveset, Mr. Nagyképű.
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: Catles and kamm
.

Csak hogy kicsit "felhomályosodjunk"(felvilágosodjunk) L-39 Albatros család képességeiben, +egy becsült/saját hajtóműves verzió:

Hajtómű/
tolóerő
Maximális-
sebesség
Emelkedő-képesség/
szolgálati-magasság
hatósugárÜres/
maximális súly
L-39C Albatros
("eredeti")

  • 750 km/h,
  • 5.000 méteren
21 m/s
11.000 m
1.100 km
  • 3,455 kg/
  • 4,700 kg
L-39NG
(Stage 2)
775 km/h
6,000 méteren
23 m/s
11,500 m
2,590 km
  • 3,100 kg/
  • 5,800 kg
L-59E
Super-Albatros
21,57 kN
  • 865 km/h
  • 5.000 méteren
28 m/s
11.800 m
???
  • 4.030 kg /
  • 7.000 kg
L-159 Alca936 km/h
5.000 méteren
62 m/s
13.200 m
1.570 km
  • 4.350 kg/
  • 8.000 kg
L-39 Super-NG
(jelleg-görbék alapján,
jó eséllyel "reális-körülire"
becsült értékekkel)

Jendrassik NG-22/25
25 kN
915 km/h
5.000 méteren

56 m/s
13.800 m
2.200 km3.500kg/
7.000 kg



"Csak mellesleg" megemlíteném, hogy kb. ilyen teljesítménnyel már a Gripen mellett tud lenni Loyal Wingman Fegyver-hordozó/Apród(drón)... :oops: :oops: :oops:
"Képesség-sokszorozás!?!"

.
 
Maróth úr a Bázisugráson
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerda - 15:58

(Ha jobban utánanézel, akkor az látszik hogy már megint a HTKA.hu fóruma volt az, ahol elsőként megjelent a hír...)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Urak! Teljesen laikusként kérdezem. Tudom hogy a mi lett volna ha kérdésnek nem nagyon van értelmük, de nem lett volna jobb konstrukció az, ha a jelenlegi 12 db L39-NG helyett vettünk volna 6 db Super Tucano-t és 6 db ALCA-t? A vegyes üzemeltetés okozta logisztikai problémák ellenére is lehet jobban jártunk volna. Az áraknak nem néztem utána hogy ez így mennyivel lett volna drágább. Ez teljesen hülyeség? Kérdezem csak.