Na meg is van.Erre még nem nagyon reagáltam, de szerintem nem is kell nagyon komolyan időt szánni rá.
Ez így elég látványos konfigurációs kavalkád, csak azt felejted el, hogy az NG megnövelt belső tartályainak hála szerintem még akkor is nagyobb hatótávval rendelkezik, ha a Tucano 2 szárnyalatti póttartállyal repül.
Tehát akkor vedd ki a képletből azokat a kofigurációkat, ahol póttartály van , meg azokat is, amelyeken logisztikai konténer van...
Bár igaz lehet, hogy vadászgép ellen nem sok lehetőség marad egy NG szintű gépnek, de tegnap pont belefutottam (raktam is be anyagot belőle) a csehek osztrákoknak leadott prezentációjába. Namost ott simán belökték az Iris-T (!), mint opciót, sőt olyan opció is belekerült, hogy AA rakéta a törővégre is kerülhet, és ezzel szabaddá válnak a Pilonok.
Nem tudom, hogy ez mennyire alap dolog, de ha hazaérek, megkeresem és beteszem. Ezen nagyon felakadt a szemem, mert erről a gyári videó sem lelkendezik...
A Defence IQ csinált egy riportot az Aero előző vezetőivel (President Giuseppe Giordo, Vice President Marco Venanzetti ) az NG-vel kapcsolatban:
Venanzetti: ALCA was a line of its own, but wait and see what we have in mind with the F/A-259. As far as the L-39NG is concerned, we refer to it as a training and light ground-attack aircraft. There are three hardpoints to employ a 12.7 mm FN Herstal HMG, unguided Mk. 81/82 bombs or 70 mm LA5002 rockets. Containers for EW or other sensors can also be integrated, should the customer want them. Even IR-guided air-to-air missiles, such as the AIM-9L, would be possible out on the wingtips where there were previously fuel tanks.