[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Erre még nem nagyon reagáltam, de szerintem nem is kell nagyon komolyan időt szánni rá.
Ez így elég látványos konfigurációs kavalkád, csak azt felejted el, hogy az NG megnövelt belső tartályainak hála szerintem még akkor is nagyobb hatótávval rendelkezik, ha a Tucano 2 szárnyalatti póttartállyal repül.
Tehát akkor vedd ki a képletből azokat a kofigurációkat, ahol póttartály van , meg azokat is, amelyeken logisztikai konténer van... :rolleyes:
Bár igaz lehet, hogy vadászgép ellen nem sok lehetőség marad egy NG szintű gépnek, de tegnap pont belefutottam (raktam is be anyagot belőle) a csehek osztrákoknak leadott prezentációjába. Namost ott simán belökték az Iris-T (!), mint opciót, sőt olyan opció is belekerült, hogy AA rakéta a törővégre is kerülhet, és ezzel szabaddá válnak a Pilonok.
Nem tudom, hogy ez mennyire alap dolog, de ha hazaérek, megkeresem és beteszem. Ezen nagyon felakadt a szemem, mert erről a gyári videó sem lelkendezik... :rolleyes:
Na meg is van.
A Defence IQ csinált egy riportot az Aero előző vezetőivel (President Giuseppe Giordo, Vice President Marco Venanzetti ) az NG-vel kapcsolatban:
Venanzetti: ALCA was a line of its own, but wait and see what we have in mind with the F/A-259. As far as the L-39NG is concerned, we refer to it as a training and light ground-attack aircraft. There are three hardpoints to employ a 12.7 mm FN Herstal HMG, unguided Mk. 81/82 bombs or 70 mm LA5002 rockets. Containers for EW or other sensors can also be integrated, should the customer want them. Even IR-guided air-to-air missiles, such as the AIM-9L, would be possible out on the wingtips where there were previously fuel tanks.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
126067813_3664796240249814_2344483994478496073_o.jpg



125881174_3664845456911559_7347103808048848125_o.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Az soha nem fért a fejembe, hogy az Aero Vodochody-ék miért fáznak zsigerből attól, hogy erős gépeket építsenek.
Ezeknek fixa ideájuk már az L-29-es óta az alulmotorizált, lendületből is csak épp-hogy evickélő szépségek gyártása.
Itt van ez az NG. 2009 óta reszelgetik, de mire végre összeszoktak az Alca F124-esével és nekiláttak ennek a könnyített verziónak, külön kerestek újra egy gyönge hajszárítót, csak, hogy nehogy véletlenül dinamikus legyen a gépük.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 453
15 837
113

"On the most restricted airfields up to RNP-1"???
Approch-hoz RNP-1 az kevéske lesz, az terminalra elég, approach végrehajtáshoz 0,3 accuracy kell. RNP-1el non-precision approach capability eléggé meg van nyírbálva. vagyis kell neki ILS vagy annak katonai megfelelője. Kezd érdekelni ennek a gépnek akkor mi a precision meg non-precision/circling minimája (az egy jó indikációja a fedélzeti berendezések több paraméterének).
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az soha nem fért a fejembe, hogy az Aero Vodochody-ék miért fáznak zsigerből attól, hogy erős gépeket építsenek.
Ezeknek fixa ideájuk már az L-29-es óta az alulmotorizált, lendületből is csak épp-hogy evickélő szépségek gyártása.
Itt van ez az NG. 2009 óta reszelgetik, de mire végre összeszoktak az Alca F124-esével és nekiláttak ennek a könnyített verziónak, külön kerestek újra egy gyönge hajszárítót, csak, hogy nehogy véletlenül dinamikus legyen a gépük.
Ezt akkor kérdezd meg a Leonardotól is, mert az M345 pontosan ugyan ezzel a hajtóművel van szerelve! :p:D
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Ezt akkor kérdezd meg a Leonardotól is, mert az M345 pontosan ugyan ezzel a hajtóművel van szerelve! :p:D
És ugyanilyen szar az is. Csak a max felszállótömege kisebb több, mint egy tonnával.
Viszont mind a két gépről becsülettel elmondható, hogy a beléjük épített hajtómű tolóereje az üres szerkezeti tömegüknek még a felét(!) sem éri el.
A Leonardo is okosabban tette volna, ha a kéthajtóműves M346 Master után az egyhajtóműves M345-ösbe is az F124-est teszi.
Ahogy az L-139-es után az NG-be is ez kellett volna.

De ezekben csak dísznek van a hajtómű.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
És ugyanilyen szar az is. Csak a max felszállótömege kisebb több, mint egy tonnával.
Viszont mind a két gépről becsülettel elmondható, hogy a beléjük épített hajtómű tolóereje az üres szerkezeti tömegüknek még a felét(!) sem éri el.
A Leonardo is okosabban tette volna, ha a kéthajtóműves M346 Master után az egyhajtóműves M345-ösbe is az F124-est teszi.
Ahogy az L-139-es után az NG-be is ez kellett volna.

De ezekben csak dísznek van a hajtómű.
Hát nyilván nem az SR-71 elfogására vannak kihegyezve, az fix! :)
 
  • Tetszik
Reactions: vata and zsolti

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 127
8 689
113
"On the most restricted airfields up to RNP-1"???
Approch-hoz RNP-1 az kevéske lesz, az terminalra elég, approach végrehajtáshoz 0,3 accuracy kell. RNP-1el non-precision approach capability eléggé meg van nyírbálva. vagyis kell neki ILS vagy annak katonai megfelelője. Kezd érdekelni ennek a gépnek akkor mi a precision meg non-precision/circling minimája (az egy jó indikációja a fedélzeti berendezések több paraméterének).

Azt mondta, hogy a 'kijelzők', (ami virágnyelven annyit tesz, hogy valószínűleg a rendszer túlnyomó része) a civil szférából származik, szóval nagyjából mint egy G1000, még az is lehet, hogy egyelőre SBAS nélkül. Ezen mondjuk lehet mosolyogni, hogy csak a látványra mennek, de ha úgy nézed, hogy házon belül, teljes kontrollal a szoftver felett, összeraktak egy Garmin-t megközelítő szintet, végül is nem rossz. Pár év és eljutnak a synthetic vision-ig is ha így haladnak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Azt mondta, hogy a 'kijelzők', (ami virágnyelven annyit tesz, hogy valószínűleg a rendszer túlnyomó része) a civil szférából származik, szóval nagyjából mint egy G1000, még az is lehet, hogy egyelőre SBAS nélkül. Ezen mondjuk lehet mosolyogni, hogy csak a látványra mennek, de ha úgy nézed, hogy házon belül, teljes kontrollal a szoftver felett, összeraktak egy Garmin-t megközelítő szintet, végül is nem rossz. Pár év és eljutnak a synthetic vision-ig is ha így haladnak.
Ez van benne (IDU680).
 
  • Tetszik
Reactions: Horizon
Status
Not open for further replies.