A döntés már megszületett, csak el akarják adni. gyakorlatilag a gép egy fostalicska. Oda való ahol legalább 3-4 harci századnak kéne hazai alapon repkiképzést biztosítani. Ilyen nincs. A tehergép pilótáknak nincs értelme egyhajtóműves jet típuson gyakorolni. (Sem a Boeing sem az Airbus) gépeknél nincs ilyen képzési szint közforgalomban sem. A Falcon-ra sem kell. Amit a kiképzési repülésen kíüvl tud a gép, az célt repülni GBAD és griffeknek. Az évi 200 pilóta igényben az összes repülőeszköz benne van. Nos helikopterre kurva fontos jeten oktatni. Harcra nem alkalmas, nincs semmilyen önvédelmi rendszere, se aktív, se passzív, nincs megfelelő fegyverterhelés teljesítmény. Lokátor nélkül célfelderítésre sem alkalmas. Szerintem még azokat fogják reptetni ismét, akik kikopnak a griff-ről, tehergépekről, hogy legyen repülési pótlék.. Eddig meg voltak lőve. A volt ANCSA pilóták is ott tolonganak a Zlineknél, hogy meglegyen a repidő, ezért kevés jut a tényleges növendékekre..
Sajnos nem minden beszerzést lehet dícsérni. L-159 (modernizált) jobb lett volna, ha már Aero és tulajok vagyunk. Az már más kategória...
Egy "AUV/UCAV-kamion" feladatkörben, ilyet "cipelve":
egy L-39NG "fostalicska" pont qrva jó ár/érték arányban.
Egy ilyen légi indítású, --alkamáshoz kismértékben módosított-- föld-föld precíziós rakéta az L-39NG-ről indítva a kb. 50 km helyett kb. 150 km-tud. Undorító "fostalicska".
Használt 100e $-s verziókból épített zavaró/megtévesztő/csali-drón szerepben 5-10-szeres árú eszközöket pazaroltatni/légvédelmet túlterhelni gombokért, szerintem is "fostalicska".
Csapásmérő drónként 500km-es, kamikaze-drónként 1.000 km körüli célokat érhet el a pár millió $-os árkategóriában, egy nagyságrenddel drágább, --külföldi függőséget jelentő-- (ballisztikus)rakétatüzérséghez képest.
Hazai fejlesztési, piaci, gyártási potenciált létrehozva. ...ja, és "fostalicska"!
Mondjuk valóban nem csili-vili gyártó, csilliárd-milliós "kirakat-/díszszemle eszköze", kemény " ̶v̶e̶s̶z̶t̶e̶g̶e̶t̶é̶s̶i̶̶ rendszerbe állítási költségekkel ".
Tud együttműködni a Griffjeinkkel, 1-2 tonna terhet cipelve helyettük, --ha ezt majd felfedezik a részükre-- nagyobb hatósugarat nagyobb (összesített)fegyverterhelést és kisebb radar-visszaverést lehetővé téve a pont ezekben "szerény" Gripen-eknek.
...mert "fostalicska".
Összegezve "tisztán szakmai szempontok alapján": abszolút "fostalicska".
Értem én! (
)
A "mostanában" gyorsan változó haditechnika világában sok régi technika szerepe értékelődik át, mert új technikai lehetőségekkel ötvözik.
"Valami", drónok, alternatív("un-ortodox") alkalmazások, hálózatos megoldások és egyéb kulcs-szavakat szoktak emlegetni.
Hagyjuk a fenébe a
saját lehetőségeket, vegyünk megint/mindig valamit, qrva
"-olcsón"/-keveset.
...értem
@kelepisti: "fostalicska".
Nem értünk egyet, semmi gond!