[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 925
113
Egy "AUV/UCAV-kamion" feladatkörben, ilyet "cipelve":

Escribano-LISS-drone-800x534.jpg



egy L-39NG "fostalicska" pont qrva jó ár/érték arányban.


Egy ilyen légi indítású, --alkamáshoz kismértékben módosított-- föld-föld precíziós rakéta az L-39NG-ről indítva a kb. 50 km helyett kb. 150 km-tud. Undorító "fostalicska".

Használt 100e $-s verziókból épített zavaró/megtévesztő/csali-drón szerepben 5-10-szeres árú eszközöket pazaroltatni/légvédelmet túlterhelni gombokért, szerintem is "fostalicska".

Csapásmérő drónként 500km-es, kamikaze-drónként 1.000 km körüli célokat érhet el a pár millió $-os árkategóriában, egy nagyságrenddel drágább, --külföldi függőséget jelentő-- (ballisztikus)rakétatüzérséghez képest.
Hazai fejlesztési, piaci, gyártási potenciált létrehozva. ...ja, és "fostalicska"!


Mondjuk valóban nem csili-vili gyártó, csilliárd-milliós "kirakat-/díszszemle eszköze", kemény " ̶v̶e̶s̶z̶t̶e̶g̶e̶t̶é̶s̶i̶̶ rendszerbe állítási költségekkel ".

Tud együttműködni a Griffjeinkkel, 1-2 tonna terhet cipelve helyettük, --ha ezt majd felfedezik a részükre-- nagyobb hatósugarat nagyobb (összesített)fegyverterhelést és kisebb radar-visszaverést lehetővé téve a pont ezekben "szerény" Gripen-eknek.
...mert "fostalicska".


Összegezve "tisztán szakmai szempontok alapján": abszolút "fostalicska".
Értem én! ( :rolleyes: )



A "mostanában" gyorsan változó haditechnika világában sok régi technika szerepe értékelődik át, mert új technikai lehetőségekkel ötvözik.
"Valami", drónok, alternatív("un-ortodox") alkalmazások, hálózatos megoldások és egyéb kulcs-szavakat szoktak emlegetni.
Hagyjuk a fenébe a saját lehetőségeket, vegyünk megint/mindig valamit, qrva"-olcsón"/-keveset.

...értem @kelepisti: "fostalicska".

Nem értünk egyet, semmi gond! :hadonaszos:

De az, egy kivénhedt, túlhaladott konstrukció. Nagyjából a modernizált T-72 szintje.
A legnagyobb baja a felsoroltak mellett (és korábban mások által is felsoroltak mellett, keress vissza), hogy max arra lesz képes mint egy nagyobb, félvak drón - viszont kell bele ember, aki jó eséllyel meg fog dögleni benne, mert még azt sem fogja tudni, hogy valaki lő rá. Az ember pedig drága.

Azért kiemelve párat:
1, AG raksit hogy indít, ha nincs rajta semmi célfelderítő, főleg ilyen távra? Ha most az jön, hogy A, Gripen adjon neki célt, akkor visszatértünk az 1991-es szinthez, ha meg B, Drón adjon, akkor miért nem az viszi magával?
2, Szerintem te el vagy tévedve az árakat illetően... fogalmad sincs a modern csalik nemcsak olcsóbbak, de sokoldalúbbak is, mint egy ilyen csotrogányt kizavarni. A fajlagos költségei meg össze sem hasonlíthatóak.
3, Írod kamikaze drón - fasza, nem tud alacsonyan behatolni, nagy RCS - vagyis egy CM vagy egy ATACAMS simán két kategóriával felette van.
4, Unortodox alkalmazás - Na ez mi akar lenni? Ha az An-2 azeri szereplésére gondolsz, azt felejsd el ebben a környezetben. Ne legyünk már Afrika, mikor itt az istenadta lehetőség túllendülni ezen....

Tudom, van ez a nosztalgia-military otaku vonal itt a fórumon + amihez megy valamiféle áhitat a beszerzett dolgokat illetően meg a beszerzők felé - de ez a beszerzés simán értelmetlen. Mo. ereje max drón (részegység) fejlesztésre elég, ahhoz meg ez a cég alapokra is teljesen alkalmatlan. Márpedig azon a vonalon kéne elindulni, repülőgépfejlesztés mára iszonyatosan összetett lett.
Ez a cég okkal nem kellett soha senkinek. Most meg jót röhögtek, hogy rásózták Magyarországra. Sajnos.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Az Aero gyárnak pl mennyire komoly a gyártósora? Vettek-e mostanában modern gépeket, műszereket, számitástechnikát, stb? Vagy továbbra is jobbára a régi L-39-es vasakkal épitenék az új gépet is, legfeljebb beszerelnek pár, külső beszállitótól vett képernyőt és egyéb új részegységet?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 164
130 467
113
Az Aero gyárnak pl mennyire komoly a gyártósora? Vettek-e mostanában modern gépeket, műszereket, számitástechnikát, stb? Vagy továbbra is jobbára a régi L-39-es vasakkal épitenék az új gépet is, legfeljebb beszerelnek pár, külső beszállitótól vett képernyőt és egyéb új részegységet?
Háát mivel nem sok forgalmuk van esélyes, hogy a régi sorral játszanak továbbra is.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Egy "AUV/UCAV-kamion" feladatkörben, ilyet "cipelve":

Escribano-LISS-drone-800x534.jpg



egy L-39NG "fostalicska" pont qrva jó ár/érték arányban.


Egy ilyen légi indítású, --alkamáshoz kismértékben módosított-- föld-föld precíziós rakéta az L-39NG-ről indítva a kb. 50 km helyett kb. 150 km-tud. Undorító "fostalicska".

Használt 100e $-s verziókból épített zavaró/megtévesztő/csali-drón szerepben 5-10-szeres árú eszközöket pazaroltatni/légvédelmet túlterhelni gombokért, szerintem is "fostalicska".

Csapásmérő drónként 500km-es, kamikaze-drónként 1.000 km körüli célokat érhet el a pár millió $-os árkategóriában, egy nagyságrenddel drágább, --külföldi függőséget jelentő-- (ballisztikus)rakétatüzérséghez képest.
Hazai fejlesztési, piaci, gyártási potenciált létrehozva. ...ja, és "fostalicska"!


Mondjuk valóban nem csili-vili gyártó, csilliárd-milliós "kirakat-/díszszemle eszköze", kemény " ̶v̶e̶s̶z̶t̶e̶g̶e̶t̶é̶s̶i̶̶ rendszerbe állítási költségekkel ".

Tud együttműködni a Griffjeinkkel, 1-2 tonna terhet cipelve helyettük, --ha ezt majd felfedezik a részükre-- nagyobb hatósugarat nagyobb (összesített)fegyverterhelést és kisebb radar-visszaverést lehetővé téve a pont ezekben "szerény" Gripen-eknek.
...mert "fostalicska".


Összegezve "tisztán szakmai szempontok alapján": abszolút "fostalicska".
Értem én! ( :rolleyes: )



A "mostanában" gyorsan változó haditechnika világában sok régi technika szerepe értékelődik át, mert új technikai lehetőségekkel ötvözik.
"Valami", drónok, alternatív("un-ortodox") alkalmazások, hálózatos megoldások és egyéb kulcs-szavakat szoktak emlegetni.
Hagyjuk a fenébe a saját lehetőségeket, vegyünk megint/mindig valamit, qrva"-olcsón"/-keveset.

...értem @kelepisti: "fostalicska".

Nem értünk egyet, semmi gond! :hadonaszos:

"egy L-39NG "fostalicska" pont qrva jó ár/érték arányban."
.
Azért várjuk ki, hogy pártunk és kormányunknak mennyire lesz érdeke qrva jó áron megvenni a gépet a saját oligarchája által birtokolt gyártól. Nézd meg azt is, hogy mészárosék milyen nemzeti áron épitik az autópálya kilóméterét.
.
.
"Egy ilyen légi indítású, --alkamáshoz kismértékben módosított-- föld-föld precíziós rakéta az L-39NG-ről indítva a kb. 50 km helyett kb. 150 km-tud. Undorító "fostalicska".
.
Egy közepesen jó számitógépes grafikát látsz, ez a föld-levegő valami nem létezik, és valószinűleg nem is fog. De ha meg is csinálják, addigra már itt is sikerül egy addigra teljesen telitett piacra belépni, ami a project kilátásait nem javitja.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 110
113
"egy L-39NG "fostalicska" pont qrva jó ár/érték arányban."
.
Azért várjuk ki, hogy pártunk és kormányunknak mennyire lesz érdeke qrva jó áron megvenni a gépet a saját oligarchája által birtokolt gyártól. Nézd meg azt is, hogy mészárosék milyen nemzeti áron épitik az autópálya kilóméterét.
.
.
"Egy ilyen légi indítású, --alkamáshoz kismértékben módosított-- föld-föld precíziós rakéta az L-39NG-ről indítva a kb. 50 km helyett kb. 150 km-tud. Undorító "fostalicska".
.
Egy közepesen jó számitógépes grafikát látsz, ez a föld-levegő valami nem létezik, és valószinűleg nem is fog. De ha meg is csinálják, addigra már itt is sikerül egy addigra teljesen telitett piacra belépni, ami a project kilátásait nem javitja.


"...gondolkodás a tett halála!" => a "tökölés" !

Ezek a lehetőségek fennállnak!
...remélem megússzuk!, Ha nem, "díjazom" a következő választásokon!
Fogy a türelmem a "tápos" (állítólagos) hazai/nemzeti érzelmű nagyvállalkozói réteg eredményeit tekintve.
Így tíz év után villantani kéne már valamit a "pátyolgatottaknak"!
...arcomon várakozó tekintet! :eek:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 240
113
Legyen meg itt is...

Úgy tudom, aláírtuk, hogy az Albákat nem fegyverezzük föl, és a vezetékek el is voltak vágva.

Ez is egy városi legenda, valahol, valaki kitalálta és sajna elterjedt. Nem igaz, volt fegyverzet az Albákra is:

https://airbase.blog.hu/2017/04/06/elesben_2007_aprilis

A sztori a következőképpen igaz:
A németektől a vezetékeket kiszedve kaptuk az Albákat (meg a fogadkozás is megvolt), de a nagyjavítás alkalmával (2007-ben) újra bevezetékezték a fegyverfelfüggesztőket.
Egyébként ez volt az a nagyjavítás, amely előtt a csehek felajánlották, hogy a nagyjavítás áráért nagyjavított ZA változatot adnának nekünk (+ GSh-23L gépágyú és a belső tartók 500 kg teherbírásra megnöveltek).

"1998-ban végzett időszakos nagyjavítás után, amelyre Magyarországon végeztek az Aero Vodochody felügyeletével és közreműködésével került sor a felfüggesztési pontok újrakábelezésére..."
https://military-technology.blog.hu/2020/11/18/az_l-39zo_tortenete_a_magyar_legieroben

Szerintem a cseh ajánlat még valamikor a 90-es években volt. És 2007-ben nagyjavították volna az Albákat, amiket 2009-ben ki is vontak? Bár még nem lett volna példa nélküli nálunk az ilyesmi.

Ja bocs, elírtam, 1997-re gondoltam!


És ezzel a csehek miért jártak volna jól?

Szerintem akkoriban nagy kakiban voltak ők is, lehet, hogy nagyon kellett volna nekik a pénz.

És nekünk miért nem kellettek?

Hát ez az egymillió dolláros kérdés....:oops:
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and ZeiG

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 240
113
Merjünk kicsik lenni!
Valamelyik tanárom azt mondta, hogy olyan állapotban voltak azok a gépek, hogy egy kicsit hozzáteszünk, és újakat kaphattunk volna.

Akkoriban az lehetett az elkepzeles, hogy hamarosan uj nyugati repulogeptipus lesz rendszeresitve, amihez mar nem jo az Alba.
1998-ban megszunt a hazai pilotakepzes is. 2000-ben kivontak a MiG-21-eseket. A rendszerben maradó pilóták reptetésére meg elég volt a régi Alba is.
2002-ben csatlakoztunk az NFTC-hez. 2007-2008 korul azt ajanlottak a csehek, hogy ha az Alcakat veszunk, akkor beszamitjak az arba az Albakat. 2010-ben vegul valamiert megsem vették meg az Alcat.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and ZeiG

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
jCseh/szlovák találgatás a gép jövőjével kapcsolatban

A cseh L-39 NG oktatórepülőgép még mindig pótolhatatlan

....
Míg más államok fejlett (ikermotoros) kiképző gépeket terveznek, amelyek alkalmasak a 4. és 5. generációs harci repülőgépek kiképzésére, amelyek ilyen kiképző gépek használatát irányozzák elő harci célokra - a szárazföldi csapatok támogatására szolgálhatnak -, cseh koncepciónk ismét fogadni arra, ami korábban lehetővé tette az L-39 sikerét: könnyű, egyszerű egymotoros gép, viszonylag korlátozott képességgel harci feladatok végrehajtására.
....
Beszerzésével az ügyfelek pontosan lefedik a szükséges feladatok körét: ez alap- és továbbképzést jelent az egy motoros gépekre, például a MiG-21, F-16 vagy a JAS-39 Gripenre való áttéréssel. Az L-39NG könnyű harci feladatokra is alkalmas a felkelők, szélsőségesek elleni harcban; alkalmas a határokon átnyúló bűnözés elleni fellépésekre is.
.....
A mai potenciális ügyfelek alapvetően két csoportra oszlanak. A légierő fogja az L-39NG-t használni a fiatal pilóták alapvető repülési kiképzéséhez, beleértve annak virtuális képzési rendszerét (VTS), amely lehetővé teszi a hangárban lévő föld számára a repülés és a taktikai manőverek gyakorlását virtuális vagy valós ellenfelekkel szemben. . Ezek az ügyfelek elsősorban a közép-európai térség országait fogják tartalmazni. A bemutatkozó vásárlók után, amely Magyarország és remélhetőleg hamarosan Csehország lesz, más országok is gyorsan csatlakozhatnak, különösen Szlovákia és Ausztria, amelyeknek viszonylag gyorsan meg kell oldaniuk az ilyen típusú repülőgépek hiányát. Ezekhez hozzáadhatunk néhány délkelet-európai országot (pl. L-39 Bulgária hagyományos felhasználó) és a közép-ázsiai térséget. Az „engéčka” képzés megszerzését Ázsiában és Ész
ak-Afrikában is tervezik.
Az országok második csoportja sokkal változatosabb és szélesebb - ezek olyan országok lesznek, amelyeknek egyszerű és olcsó kiképző repülőgépet kell egyesíteniük olyan harci feladatokkal, amelyekhez az L-39NG elegendő: már említettük a felkelőket vagy a hosszú járőrrepüléseket határ menti területeken. Ez együtt egy kisebb légierő lesz, amelynek egységesítenie és egyszerűsítenie kell a flottát, és nem engedheti meg magának, hogy több típust működtessen az egyes feladatokhoz. Számukra minden bizonnyal örvendetes előny, ha korlátozott harci képességekkel kombinálják az alap- és a haladó kiképző repülőgépeket.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 240
113
A bemutatkozó vásárlók után, amely Magyarország és remélhetőleg hamarosan Csehország lesz....

Ha angolra fordíttatatom le, ott is azt mondja, hogy Magyarország lesz az első vevő...

After the introductory customers, which will be Hungary and, hopefully, the Czech Republic soon, other countries can be added quickly, especially Slovakia and Austria, which have to solve their deficit of this type of aircraft relatively quickly. To these we can add some countries of Southeast Europe (eg Traditional User L-39 Bulgaria) and the Central Asian area. Acquisitions of the training "engéčka" are also planned in Asia and North Africa.
 
  • Szomorú
Reactions: krisss

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Én azt nem értem, hogy a korábbi cikk azt vizionálta, hogy valószínűleg 12 oktató és 12 light attack gépet veszünk. Ezt nem lehetne megúszni 1x12-vel vegyes használatra??
Csak mert a tegnap belinkelt cikkből mintha ezt olvasnám ki, de lehet, hogy tévedek..
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
Én azt nem értem, hogy a korábbi cikk azt vizionálta, hogy valószínűleg 12 oktató és 12 light attack gépet veszünk. Ezt nem lehetne megúszni 1x12-vel vegyes használatra??
Csak mert a tegnap belinkelt cikkből mintha ezt olvasnám ki, de lehet, hogy tévedek..
Ezek mind találgatások. Majd ha itthon nyilatkoznak róla. De amíg nincs megegyezés, addig nem fognak.
Annyit tudunk sugárhajtású kiképzőgép szerepel a Zrínyi terveiben.

Ha tippelnem kellene, a Gripen jövőjéről való targyalásokkal összekötik. Ha már ott körvonalazódik vmi, akkor hallunk erről is.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

KissA1981

Active Member
2017. szeptember 28.
26
130
28
A sajtóhírek szerint (lásd itt pl.) "Magyarország 24darab új L-39-est venne, 12 kiképző, és 12 könnyű harci változatút". Ez a sajtótól megszokott tévedések, félreértések miatt akár jelenthet 12 db L-39NG-t és 12 db L-59-est vagy L-159-est vagy F/A-259-es Strikert is (nem tudjuk ugye, hogy milyen opcióban gondolkodnak a cseh típusok kapcsán a HM illetékesei). Így az alábbi infrastruktúra is szóba jöhet a hazai pilótaképzézhez/légierő merevszárnyas erejének megerősítéséhez (rudi posztjában foglaltakat felhasználva):

  • "Kell egy strabaíró könnyű típus amivel meg lehet tanulni a repülés alapjait és ki lehet szelektálni azokat akiknek ez a plafon" - erre már elvileg megvan a flotta java 6 db Zlín Z–143LSi és 2 db Zlín Z–242L;
  • „Kell egy másik nehezebb, gyorsabb típus amivel a képzésben bent maradókat tovább lehet képezni műrepülés alapjai, IFR, útvonal repülés tematikával és mérsékelt költséggel lehet vele repült órát (tapasztalatot) gyűjteni.” – erre a célra vehetnénk a 12 db L-39NG-t;
  • „Kell egy harmadik típus ami a vadász típusra kiválasztott legjobbaknak már képes szimulálni a harci gépek fegyverrrendszereit, vezetési jellemzőit és sebesség tartományát. Ebben sokat segít ha ez a típus fly-by-wire kormányzású és fedélzeti számítógépen keresztül képes szimulálni a magasabb vadász típus repülési jellemzőit. Erre a jelenleg a piacon lévő kiképző gépek közül egyedül az M-346 képes, de ilyen lesz a Boeing/SAAB T7 Red Hawk, meg jó eséllyel az Airbus által bejelentett új kiképző típus is.” – erre a célra és könnyű támadó/légtérvédelmi/hátország-védelmi célra vehetnék a 12 db L-59-est vagy L-159-est vagy F/A-259-es Strikert;
  • amelyik pilótajelölt meg elég tehetséges, azt pedig át lehet képezni a JAS-39D-kkel Gripenre (plusz a C és D változatú Gripenekből talán vesznek még néhányat…)
Ez így egy működőképes opció lehet, mit gondoltok?
 
  • Tetszik
Reactions: Peter23
T

Törölt tag 1586

Guest
erre a célra vehetnénk a 12 db L-39NG-t;
A Pilatus PC-21 ára $8.5 - 9.0 millió db körül van (lsd.: Spanyol üzlet) és egy légcsavaros gázturbinás gép az üzemeltetési klts. e jó eséllyel kevesebb mint egy sugárhajtóműves tipusé

erre a célra és könnyű támadó/légtérvédelmi/hátország-védelmi célra vehetnék a 12 db L-59-est vagy L-159-est vagy F/A-259-es Strikert;
- a könnyű támadó kategóriának semmi értelme nincs. PGM lőszerekkel a tüzérség is elér 60 km-re, a rakéta tüzérség meg ellövi a az SDB-t 150 km-re.
Én erre a célra nem vennék semmit.
Nagy sebességű képzésre meg van / lesznek sokkal korszerűbb típusok is.

Amúgy a Z-242-ek feleslegesek a seregnek. Ez olyan mintha az egyetemen 6 éves gyerekeknek kezdenék el tanítani az ABC-t.
Az egész elő képzést / szűrést én kitenném az MHSZ-nek, a Zlinekkel együtt, hogy foglalkozzanak a 17-18 éves jelentkezőkkel.
A seregnek bőven elég lenne a 2.-3. szintet oktatni.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 110
113
A Pilatus PC-21 ára $8.5 - 9.0 millió db körül van (lsd.: Spanyol üzlet) és egy légcsavaros gázturbinás gép az üzemeltetési klts. e jó eséllyel kevesebb mint egy sugárhajtóműves tipusé


- a könnyű támadó kategóriának semmi értelme nincs. PGM lőszerekkel a tüzérség is elér 60 km-re, a rakéta tüzérség meg ellövi a az SDB-t 150 km-re.
Én erre a célra nem vennék semmit.
Nagy sebességű képzésre meg van / lesznek sokkal korszerűbb típusok is.

Amúgy a Z-242-ek feleslegesek a seregnek. Ez olyan mintha az egyetemen 6 éves gyerekeknek kezdenék el tanítani az ABC-t.
Az egész elő képzést / szűrést én kitenném az MHSZ-nek, a Zlinekkel együtt, hogy foglalkozzanak a 17-18 éves jelentkezőkkel.
A seregnek bőven elég lenne a 2.-3. szintet oktatni.


Az NG-re van 15m$ körüli ár?
Az ára, üzemeltetése a drágább turbo-prop-ok körül van, azok fegyverterhelése nagyobb, az NG valamivel gyorsabb, "jet-viselkedése" van, és olcsón üzemeltethető! Nekünk az oktató képesség s fontosabb, nem a fegyverterhelés--ha jól értelmezem a hazai nyilatkozatokat--. A turbo-prop után kell még legalább egy szint, az L39NG után a Gripen-re nem!


A Zlin-eket én sem értem, hasonló (nem túl magas) tudású gépet kb. 20 éve gyárt itthon 5+ cég!

Kis tétel, nem tartom fontosnak, szerintem pár éven belül hazaira lesz cserélve, remélem olyanra, aminek van/lesz drón üzemmódja is.

A hazaiakban benne van, ezekben a Zlin-ekben csírájában sem!

Arra a (valójában nem túl sokra) jók, de ennél jobb itthonról is lesz pár éven belül a drónos lehetőséggel!


Ez utóbbi egy gyorsan felmutatható hazai fejlesztési eredmény, idén/jövőre szívesen olvasnék pár bejelentést ebből az irányból!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 110
113
Tudnál mondani nem 5, csak 3 olyan magyar céget, ami az elmúlt 20 évben gyártott 10db Zlin kategóriájú repülőt?


Olyat sajnos nem, de olyat te is tudsz --mivel repülés közeli vagy-- google-zni akik az elmúlt 20 évben tudtak volna gyártani, (összesen) akár 50-t is.


...ha megrendelik!


Na ezzel a "lobbi-erővel ( :rolleyes: )" ők nem rendelkeztek, a másik fél meg a szak-politikai "szándékkal" nem akart/tudott rendelkezni( :rolleyes: :rolleyes: )!

U.i: Ebben az időben 4 (hazai) UL építését segítettem, volt/van bőven engedélyezett típus (hazai is), korszerűek, üvegszálas(részben szénszálas) gépek!
Sok optimista "alvó" Kft. várta a "megváltó-megrendelést" kész tervekkel, rövid időn belül indítható gyártással!
...megboldogultak! :rolleyes:
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 164
130 467
113
Olyat sajnos nem, de olyat te is tudsz --mivel repülés közeli vagy-- google-zni akik az elmúlt 20 évben tudtak volna gyártani, összesen akár 50-t is.


...ha megrendelik!


Na ezzel a "lobbi-erővel" ők nem rendelkeztek, a másik fél meg a szak-politikai "szándékkal" nem akart/tudott rendelkezni!

U.i: Ebben az időben 4 (hazai) UL építését segítettem, volt/van bőven engedélyezett típus (hazai is), korszerűek, üvegszálas(részben carbon) gépek!
Sok optimista "alvó" Kft. várta a "megváltó-megrendelést" kész tervekkel, rövid időn belül indítható gyártással!
...megboldogultak! :rolleyes:
El kellett volna vinni Lölőt sétarepülni :D
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Olyat sajnos nem, de olyat te is tudsz --mivel repülés közeli vagy-- google-zni akik az elmúlt 20 évben tudtak volna gyártani, (összesen) akár 50-t is.


...ha megrendelik!


Na ezzel a "lobbi-erővel ( :rolleyes: )" ők nem rendelkeztek, a másik fél meg a szak-politikai "szándékkal" nem akart/tudott rendelkezni( :rolleyes: :rolleyes: )!

U.i: Ebben az időben 4 (hazai) UL építését segítettem, volt/van bőven engedélyezett típus (hazai is), korszerűek, üvegszálas(részben szénszálas) gépek!
Sok optimista "alvó" Kft. várta a "megváltó-megrendelést" kész tervekkel, rövid időn belül indítható gyártással!
...megboldogultak! :rolleyes:
És miért nem érkezett meg az a "megváltó megrendelés"?
Nem volt jobb, mint a konkurencia? Nem volt olcsóbb, mint a konkurencia? Vagy egyik sem?

Hirtelem magyar, műanyag UL-ból csak a Corvus és a Magnus jut az eszembe, ami repült is. De itt azért van némi átfedés!
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
Status
Not open for further replies.