[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
Sajnos magáról a szegecshúzásról nincs képem..
picview.php


picview.php

picview.php
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
Basszus Pisti….
Amit kihúztál az egy csavaros gyorszár volt. Gratulálok!
Az a dolga hogy egy csavarhúzóval elforgatva ki lehessen húzni.
Semmi köze a szegecsekhez.
-----
Nem a csavaros gyorszárról írok.. Annyira lüke nem vagyok. Az egész gép így nézett ki. Nem én mondtam egyébként,hogy basszus, hanem egy ott lévő repülőmérnök.. Nem egyedül voltam a bázison...

5927, 5930, 6150 6166 B verziókat kapták. A 6150 annyira rossz állapotban volt, hogy utána kellett még 1-et beszerezniük, a 6191-est de az már H változat.
Először tehát 4 gépet, kaptak összesen. Az egyik amit lefotóztam, annak kellett elrepíteni Amerikába az egész függőleges vezérsíkját..A 6150-es volt légcsavar nélkül félig meddig kibelezve. Ráadásul volt egy annak számát nem láttam, aminek alkatrészei az egyik hangárban voltak tárolva (légcsavarok, fütóműrészek stb.)
Azért gondoljátok el, hogy a 6150-es ocskavasalmazt, valahogy átrepülték és leszállt Romániában...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
szerintem inkább magyar gépekkel foglalkozzunk. Vannak egyébként sokkal megdöbbentőbb képeim is...akár román, akár bolgár akár xxx országokból..
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
T

Törölt tag 1586

Guest
-----
Nem a csavaros gyorszárról írok.. Annyira lüke nem vagyok. Az egész gép így nézett ki. Nem én mondtam egyébként,hogy basszus, hanem egy ott lévő repülőmérnök.. Nem egyedül voltam a bázison...

5927, 5930, 6150 6166 B verziókat kapták. A 6150 annyira rossz állapotban volt, hogy utána kellett még 1-et beszerezniük, a 6191-est de az már H változat.
Először tehát 4 gépet, kaptak összesen. Az egyik amit lefotóztam, annak kellett elrepíteni Amerikába az egész függőleges vezérsíkját..A 6150-es volt légcsavar nélkül félig meddig kibelezve. Ráadásul volt egy annak számát nem láttam, aminek alkatrészei az egyik hangárban voltak tárolva (légcsavarok, fütóműrészek stb.)
Azért gondoljátok el, hogy a 6150-es ocskavasalmazt, valahogy átrepülték és leszállt Romániában...
Az általad linkelt képen minden szegecs a helyén van.
Egy csavarós gyorszárral rögzített lemez sarka van kihajolva és néhány rögzítőelem hiányzik belőle. Valószínű nálad vannak...:(Darabja kb. 1 dollár.

A gép állapota megfelel egy nagyjavítás előtt álló 40 éves gép állapotának. Nagyjavítás során valószínűleg javították a lemezt és pótolták az általad ellopott csavarokat.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 612
113
-----
Nem a csavaros gyorszárról írok.. Annyira lüke nem vagyok. Az egész gép így nézett ki. Nem én mondtam egyébként,hogy basszus, hanem egy ott lévő repülőmérnök.. Nem egyedül voltam a bázison...

5927, 5930, 6150 6166 B verziókat kapták. A 6150 annyira rossz állapotban volt, hogy utána kellett még 1-et beszerezniük, a 6191-est de az már H változat.
Először tehát 4 gépet, kaptak összesen. Az egyik amit lefotóztam, annak kellett elrepíteni Amerikába az egész függőleges vezérsíkját..A 6150-es volt légcsavar nélkül félig meddig kibelezve. Ráadásul volt egy annak számát nem láttam, aminek alkatrészei az egyik hangárban voltak tárolva (légcsavarok, fütóműrészek stb.)
Azért gondoljátok el, hogy a 6150-es ocskavasalmazt, valahogy átrepülték és leszállt Romániában...
Ezeket ugye ingyen kapták?
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 600
5 245
113
----
Nem Molni, nagyon is hasonlóan látjuk a dolgokat, csak én belekevertem egy kis szövetségi rendszert, meg teherbíró képességet. egyrészt felemlegeted, helyesen a szárazföldiek igényét, ezért minek a 2. griff század.. Ugyanúgy látjuk az kiképzési rendszer nemzeti alapon kialakításának értelmetlenségét (egyszerűen kicsi a légierő).. Ugyanakkor tankert írsz (meg vannak akik AWACS-ot).
Ismétlem a képesség fontos (méghozzá a szövetségi keretek miatt még inkább), de maga a repülőgépek, meg nem, mert egyszerűen nem fér bele, amikor még mennyi kielégítetlen igény van. Ahogy pld. közösen megjegyeztük nincs fegyverzet és elég harci gép, akkor mit és mikor töltenénk és minek.. Nem mindegy , hogy a háborús helyzetben kb 1-2 napig működő harcászati légierőnk, x gépe mennyi ideig maradna a levegőben??? Ha leszállnak, akkor sem tudunk mit aggatni a pilonokra..
Nos, először ezek, majd ha lenne, de nincs rá pénzt és ezért igény szintén is sokkal hátrább van, akkor kell tanker, stb. gondolat..
Azok akikkel nem szövetségi rendszerben - hanem azon belül harcolnának egyesek - (a NATO történetében 2. esetben volt ilyen) azoknak sincs, szövetségi rendszerben megvan a protokoll, ezért nincs mindenkinek tankere, pedig pld Norvégia, Dánia, Belgium simán megengedhetné magának.. de minek..

Ja a szövetségen belül az ismert görög-török összecsapásokon kívül egyedül UK és Izland vívta az un. tőkehal háborút, amikor néhány brit fregatt és izlandi őrhajó kergette egymást, meg össze is ütköztek a halászati övezetek miatt.

Egyébként osztom azt is, hogy aki beült B1-be, vagy KC390-be, azok még nem ismerik a repülőgépet.. De legalább utánamentünk és a bulvár, a wiki, a gyártók és néhány szakmai, vagy éppen újságíró, vagy PIAR-os kiadmány mellett saját szemünkkel megnézni, és üzemeltetőtől, hajózótól, gyártótót megkérdezni..
ezért utálom mikor pld. ekézik Kővári laci-t, vagy Zhord Gabi-t, mert fél tucat embert ismerek akikkel mindig összefutok kiállításokon, hadgyakorlatokon, stb, akik ott vannak, ha esik, ha fúj, stb. saját pénzen, energián stb..

Én pl azért szoktam "ekézni" Kővárit mert nem tud megírni egy cikket politizálás nélkül! Undorító hogy fizetek az újságért és csak ekézi a kormányt és az oroszokat! Mi szükség van erre?