[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Igen, Benkő szavai fejlebb is idézve voltak, de akkor mégegyszer:

Még vezérkari főnökként nyilatkozta, hogy:
“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani"

Majd pedig miniszterként, hogy:
"Benkő Tibor leszögezte: további, kifejezetten katonai igények alapján épült szállító repülőgépek beszerzését is tervezik, olyan gépeket akarnak hadrendbe állítani, melyek nagyobb méretű technikai eszközöket vehetnek fedélzetükre, és képesek azokat deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tudnak hajtani."

Ez utóbbiban már a második kiemelt rész is fontos. Gyakorlatilag innentől ismert, hogy milyen méretű és típusú gépek jöhetnek szóba. És még mondott valamit, ugyabban az interjúban, közvetlenül az után, hogy a gépkeről beszélt, mintha még erre vonatkozna:
"Magyarország nincs kötelezve arra, hogy a hadieszközöket kizárólag NATO-tagállamtól szerezzen be, minden hadseregnél a kívánt képességek megléte az elsődleges szempont – hangsúlyozta a lehetséges beszerzési források kapcsán a vezérkari főnök."

Ez alapján a vezérkar és a minisztérium ezt láthatja maga előtt konkrétan:
maxresdefault.jpg

9495_resize_620_380_true_false_null.jpg
Nekem is nagyon tetszik, de az egész EUban senki se tud ilyet gyártani?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
De, tudnak: A400M, a darabár hozzávetőleg 165 millió dollár, míg a KC-390 esetében 85 millió. Ez természetesen teoretikus szám, az kétszeres arányok viszont valóságosak.
Nem lenne hülye ötlet, ha az An70est am blokk megvennék a lengyelek az ukránoktól. Vagy velünk közösen.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Nem lenne hülye ötlet, ha az An70est am blokk megvennék a lengyelek az ukránoktól. Vagy velünk közösen.

Az elmebaj megnyilvánulása lenne az ötlet. Senkinek a V4-ben nincs megfelelő repülőgépgyártó kapacitása erre és minek is tenné, amikor a piacon ott van a C-130J, a KC390 és az A400M ebben a kategóriában!
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Nem lenne hülye ötlet, ha az An70est am blokk megvennék a lengyelek az ukránoktól. Vagy velünk közösen.
V4 ben talán lenne értelme. A valóságban legalább több tíz példányt el kellene adni ahhoz hogy egyáltalán megérje. Különben pénznyelő lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Az elmebaj megnyilvánulása lenne az ötlet. Senkinek a V4-ben nincs megfelelő repülőgépgyártó kapacitása erre és minek is tenné, amikor a piacon ott van a C-130J, a KC390 és az A400M ebben a kategóriában!
Az előbb mondtad, hogy az airbus qúúrwa drága. A C130as az amikat gazdagítja, a brazil meg nem nato gép. Nem tudom, mennyi a brazil-eu vámtétel, de ennyi előnyben lennénk. Még az ukránok 49%át is meg lehetne hagyni.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Egy szimpla kérdés,miféle erre utaló jel volna a H145M gépek rendszeresitése?Fiereforce jellegű akciokra lenne max elég-arra is csak komolyabb támogatóhullámmal.Ejtőernyős légidesszant műveletnek az általunk kivitelezhető méretben meg semmi értelme.Főleg,hogy támogatni se tudnánk a harcát-feláldozott gyermekek lennének csak.Ezt az expediciós hadviselést is nyugodtan felejsd el.Reális,tényleges országvédelmi feladatokra nekünk eggyenlőre messze nincs szükségünk 20tonna szállitóképességű gépre,olyan missziós feladatba belemenni,ahol meg kellene,felelőtlenség.Az,hogy egy alakulatot átneveznek dandárnak,nem jelent semmit.Van olyan,amit régóta annak hivnak-de nem az,inkábbcsak gyenge gépesitett ezred.
A mi hosszútávú szállitási igényeinket,és légitankolási szükségleteinket is,ki tudnák elégiteni a felfejlesztet Airbusaink.Jóval olcsóbb megoldás,és igazábol nincs is szükségünk többre.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Az A400M drágra, de van akiknek nem, a C-130J meg a világ nyolvan százalékára eladható, mert soha nem lesz olyan dilemmájuk, hogy vajon mennyire bízzanak a legjelentősebb szövetségükben! Velünk ellentétben, ahol a történelmi tapasztalatok...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Az A400M drágra, de van akiknek nem, a C-130J meg a világ nyolvan százalékára eladható, mert soha nem lesz olyan dilemmájuk, hogy vajon mennyire bízzanak a legjelentősebb szövetségükben! Velünk ellentétben, ahol a történelmi tapasztalatok...
?????Hátez elég faramuci logika
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 364
11 323
113
????
Volt kijelentés arról, hogy veszünk tankert?

Főkatonánk mondta, hogy ezt is tudnia kellene az új "rámpás gépnek".

egyébként nem értem, hogy a C27/CASA miért nem lenne jó taktikai szállítógép nekünk. Illetve a CASA törzsátmérője miatt nekem sem szimpatikus, Hazánknak nincsenek globális érdekszférái (csak szövetségi rendszerben). Magát a katonapolitikát és politikát is a úgy alakítanám, hogy hazánkhoz közeli helyeken legyenek katonáink a szövetségi rendszerben, vagy kétoldali szerződés alapján. tehát ne Afganisztánban, Irakban. Nekem ezért tetszik a csehek szövetségi politikája. Ők nincsenek ennyire távol viszont hatékonyan használják ki a légihaderőt. Ergo ha nincs ilyen távolságban missziós tevékenység, akkor nem kell hadászati (illetve, harcászati-hadászati - mert a C130-as és talán a KC390-es is mindkettőre megfelelő)..A C27J szerintem a szállítandó erő, fegyverzet teherárú tekintetében megfelelő lenne. Egyetlen bibit látok, ez pedig a griff kitelepülő konténer.. és itt a probléma, hogy ez a KC390/C-130-hoz megfelelő. Kérdés, hogy ilyen drgága szállítókapacítás kell-e nekünk. Én szerintem viszont a gyártási ütemtervet nézve a KC390.-re min 3, de inkább 4 év lenne a várakozási idő. Akkor meg marad, használt új C-130.. Igen Gábor is 4-et számítana be, hogy beférne.. Nos előnye lenne, hogy bérbe tudná adni más haderőnek is mint szállító kapacítást a honvédség, hátránya, hogy szükségtelen kapacítás, mert egyszerűen nincs annyi szállítási feladat - méretben, tömegben - amely indukálná ezt a méretet és mennyiséget.. Egybként eje ugratás gyakorlásra, tökéletesen elég lenne néhány ANCSA, vagy L-410, azért nem irok Pilatust, mert viszonylag drága..

Belföldön vigye kamion, de akár a Baltikumba is, amúgy meg, ha csak ezért vennénk nagyobb gépet, akkor vigye C-17. Szerintem.

Így mondhatnánk, hogy a szlovákok, csehek, bolgárok, litvánok, mind beszorultak a saját taktikai szállítógépeihez...Persze mindenki hülye az ottani katonák között.

(A Románok átvették a nekünk felajánlott Herky-ket, aztán mind a 4-et nagyjavították, volt olyan köztük, hogy az egész függőleges vezérsíkot stb. cserélni kellett.
Általában 1 max. kettő hadrfogható. Többször jártam Otopenin. Ott kézzel húztam ki a szegecseket a szárnyából !!! Az egyik vagy vagy egy évig nem repült. de ők is vettek C27-est és ott vannak még az AN-30-asok is.

A lengyeleknek + kellett venni egy 5. példányt ha jól emlékszem éppen a hadrafoghatóság miatt. Néhány éve mikor megkapták a C-130-st már építették a hangárt Powitzban (azóta már átadták) a leendő B767 méretű tankerüknek..) és tele vannak még C295-el és Bryzával..

De ezek nálunk jóval nagyobb országok, mondhatni középhatalmak.. A románoknak ott van még a Moldova is,

Viszont eje ugratáshoz és taktikai gépnek olcsóbb üzemeltetéssel ott van a Lengyel Bryza is,a mi szintén jó lenne V-4es katonapolitikának. Azt se felejstük el, hogy nekünk nem kell eje ugratáshoz bazi nagy gép, mert nem lesz 100 fős eje deszántunk, ami kell a kmd-t taktikai ugratáshoz gép..

Mi szorult be mibe? :D
Moldávia annexióját román részről azért megnézném... Ha rosszat akarnék Romániának, akkor biztatnám őket.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Főkatonánk mondta, hogy ezt is tudnia kellene az új "rámpás gépnek".



Belföldön vigye kamion, de akár a Baltikumba is, amúgy meg, ha csak ezért vennénk nagyobb gépet, akkor vigye C-17. Szerintem.



Mi szorult be mibe? :D
Moldávia annexióját román részről azért megnézném... Ha rosszat akarnék Romániának, akkor biztatnám őket.
Pedig lehet, hogy Oroszo azt adja a nyugati vilagnak fel ukrajnaert mondjuk. Romania mar evek ota belfoldkent kezeli Moldovat, pl.: telefontarifak oda belfoldiek, stb... kepzeld el ha a Matav azt mondana, hogy minden szlovakiai hivas belfoldi tarifa. Mo szerintem meg tamogathatna is Moldavia -Romania egyesuleset cserepe 1-2 magyar lakta megye vissza. Win-win. De ez nagyon csak otleteles, ki tudja mi van a hatterben, kivel lehet mirol megegyezni. De az tuti, hogy a 4 nagy mar berajzolta, hogy hol lesz Moldova a kovetkezo evtizedekben, csak meg nem mondtak meg nyilvanosan.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
AWACS komolyan? felszáll kecsón és felderíti a jövőhetet? minek? legyenek inkább normális földi radarjaink mint 1 méregdrága repülő...
Jó hogy szóbahoztad, erről is kellene beszélni. Miért is kellene Mo.nak saját AWACS?
Címszavakban (mert most nem nagyon érek rá) mik a földi telepítésű radarok kikerülhetetlen hátrányai:
a.) radarhorizont (még a legjobb földi telepítésű radar sem lát földközeli célokat ~ 40 km-nél messzebbről)
b.) földi telepítésű radar fix célpont (még akkor is ha amúgy valamilyen mobil platformon van)

Mit derítene fel egy magyar AWACS? Ezeknek a gépeknek a gépeknek a hivatalos rövidítése AEW+C (Airborne Early Warning + Control = légi korai előrejelző + irányító)
A hangsúly a Control szón van. Ezek a gépek nem egyszerű radarok hanem vezetési központok is. Fel vannak szerelve datalinkkel. Amit az AWACS lát azt látja a Gripen is és mondjuk Veszprém is.

Említetted az árat. Egy ilyen gép ára úgy 200 m$-nál kezdődik és a felső határ csillagos ég...DE
A korszerű mobil nagy hatótávolságú földi telepítésű radarokon is több tízmilliós árcédula fityeg és ráadásul jóval több kell belőlük. (feltéve hogy a földközeli tartományt is szeretnéd szemmel tartani).
Ráadásul a földi telepítésű radaroknak van egy ésszerű minimális telepítési távolsága a határainktól ami miatt azok soha nem lesz képes egy föld közelében a határ felé tartó rossz szándékú gép időben történő észlelésére. Erre csak egy AWACS képes.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 603
25 031
113
Jó hogy szóbahoztad, erről is kellene beszélni. Miért is kellene Mo.nak saját AWACS?
Címszavakban (mert most nem nagyon érek rá) mik a földi telepítésű radarok kikerülhetetlen hátrányai:
a.) radarhorizont (még a legjobb földi telepítésű radar sem lát földközeli célokat ~ 40 km-nél messzebbről)
b.) földi telepítésű radar fix célpont (még akkor is ha amúgy valamilyen mobil platformon van)

Mit derítene fel egy magyar AWACS? Ezeknek a gépeknek a gépeknek a hivatalos rövidítése AEW+C (Airborne Early Warning + Control = légi korai előrejelző + irányító)
A hangsúly a Control szón van. Ezek a gépek nem egyszerű radarok hanem vezetési központok is. Fel vannak szerelve datalinkkel. Amit az AWACS lát azt látja a Gripen is és mondjuk Veszprém is.

Említetted az árat. Egy ilyen gép ára úgy 200 m$-nál kezdődik és a felső határ csillagos ég...DE
A korszerű mobil nagy hatótávolságú földi telepítésű radarokon is több tízmilliós árcédula fityeg és ráadásul jóval több kell belőlük. (feltéve hogy a földközeli tartományt is szeretnéd szemmel tartani).
Ráadásul a földi telepítésű radaroknak van egy ésszerű minimális telepítési távolsága a határainktól ami miatt azok soha nem lesz képes egy föld közelében a határ felé tartó rossz szándékú gép időben történő észlelésére. Erre csak egy AWACS képes.
Értem amit írsz, meg nem véletlenül lett kitalálva maga a repülő, de egy ilyen Z2026-ba totál nem fér jelenleg bele.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Mi szorult be mibe? :D

Egyszer eladták a politikusoknak és rajtuk keresztül a civileknek, hogy kellenek új gépek, aztán beszerezték a kis szállítórepülőket, mint a CASA, vagy a Spartan, hogy azzal járjanak misszióba (persze a felszerelést továbbra is bérelt gépen vitték jórészt, hiszen nem fér be ezekbe szinte semmi más, csak a váltás és valami minimál ellátmány). Amikor megjöttek az új gépek, akkor a politikusok eladták a nép felé, hogy most aztán jól megtörtént a típusváltás és gondoskodtak erről. Fasza minden.

Persze a valódi közepes szállítórepülő az kellene azért, de most viszont már kiderült, hogy minden fasza, tehát miért is? Ez a cseheknél azzal végződhetett, hogy kaptak még két CASA-t, a többieknél meg azzal, hogy semmit. Mi úgy tűnik okosak vagyunk és egyből azt kommunikáljuk, hogy a közepes gép kell, mert a kicsire tényleg nincs szükségünk, a közepest viszont ezer mindenre használni fogjuk tudni és olyan képességeket is rátestálhatunk (légi utántöltés), amit a kissebbek nem tudnának ellátni a Gripenjeink számára.

Úgy tűnik ésszel élünk, mert ritkán van olyan csillagjárás, hogy egy csomó pénzt elkölthetünk valami hasznosra, így most igyekszünk a maximumot kihozni a lehetőségből, mindenféle szánalmas szükségmegoldást messzire elkerülve!
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 686
5 512
113
Egyszer eladták a politikusoknak és rajtuk keresztül a civileknek, hogy kellenek új gépek, aztán beszerezték a kis szállítórepülőket, mint a CASA, vagy a Spartan, hogy azzal járjanak misszióba (persze a felszerelést továbbra is bérelt gépen vitték jórészt, hiszen nem fér be ezekbe szinte semmi más, csak a váltás és valami minimál ellátmány). Amikor megjöttek az új gépek, akkor a politikusok eladták a nép felé, hogy most aztán jól megtörtént a típusváltás és gondoskodtak erről. Fasza minden.

Persze a valódi közepes szállítórepülő az kellene azért, de most viszont már kiderült, hogy minden fasza, tehát miért is? Ez a cseheknél azzal végződhetett, hogy kaptak még két CASA-t, a többieknél meg azzal, hogy semmit. Mi úgy tűnik okosak vagyunk és egyből azt kommunikáljuk, hogy a közepes gép kell, mert a kicsire tényleg nincs szükségünk, a közepest viszont ezer mindenre használni fogjuk tudni és olyan képességeket is rátestálhatunk (légi utántöltés), amit a kissebbek nem tudnának ellátni a Gripenjeink számára.

Úgy tűnik ésszel élünk, mert ritkán van olyan csillagjárás, hogy egy csomó pénzt elkölthetünk valami hasznosra, így most igyekszünk a maximumot kihozni a lehetőségből, mindenféle szánalmas szükségmegoldást messzire elkerülve!

Már várom, hogy ha esetleg Spartan lesz, hogyan fogod magadat kimagyarázni :D
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Már várom, hogy ha esetleg Spartan lesz, hogyan fogod magadat kimagyarázni :D

Nem lesz. Nem tud légi-utántölteni, nem tud jelentős terhet szállítani és desszantolni. És akkor se nekem, hanem Benkőnek kellene magyarázkodnia, hogy a szükséges kapacitásból és képességekből, hogy lett Spartan, miközben majdnem ugyanannyiba kerül, mint a KC390!
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 686
5 512
113
Nem lesz. Nem tud légi-utántölteni, nem tud jelentős terhet szállítani és desszantolni. És akkor se nekem, hanem Benkőnek kellene magyarázkodnia, hogy a szükséges kapacitásból és képességekből, hogy lett Spartan!

A szakma által kiválasztott F-16 helyetti Gripent is milyen jól megmagyarázták. Amúgy hová akarsz jelentős erőt, 8x8-at desszantolni? Nekimegyünk Európának vagy mi? Missziókba alig viszünk ki valami nagyobbat, afgán kirucccanásunk már nem olyan, mint régen. Ha esetleg kellene valami nagyot kivinni, ott a C17
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Néhány ár:

kis közepes csapatszállító, csekély teherszállítási képességgel:
CASA C-295: 50 millió dollár a legutóbbi cseh üzlet alapján
C-27J Spartan: 60 millió dollár a szlovák, 65 millió a kenyai üzlet alapján.

közepes csapat és teherszállító, komolyabb járművek desszantolási képességével és sugárhajtású gépek utántöltési képességével:
C-130J-30 Hercules: 160-200 millió dollár a francia-német üzlet alapján, de a líbiai üzlet 300 milliós árat is sejtet
KC-390: 85 millió dollár a portugál üzlet alapján.

nagy közepes csapat és jelentős teher szállítására, komolyabb járművek desszantolására és sugárhajtású gépek légi utántöltésére alkalmas szállító:
A400M: 190 millió dollár a luxemburgi üzlet alapján.

Tehát a kisközepes kategóriában a C-295 a legolcsóbb, a közepesben a KC-390 feleannyi mint a Super Hercules és a nagy közepesben jelenleg nincs más versenyző.

Mit kapunk ezért, szállítható max teher:
C-295: 9250kg
C-27J: 11 500kg

C-130J30: 20 000kg
KC-390: 26 000kg
A400M: 37 000kg

És ugyenz a beszerzési költség egymillió dollárjára:
C-130J30: 100kg/1m USD
C-295: 184kg/1m USD
C-27J: 191kg/1m USD

A400M: 194kg/1m USD
KC-390: 300kg/1m USD
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and alfa74

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Nekimegyünk Európának vagy mi?

Egyrészt ezzel a 444 cikkei alatt próbálkozz, másrészt feljebb már volt szó arról, hogy a szolnokiaknak kell honvédelmi célból is a képesség, a húsz darab felfegyverezhető könnyű szállítóhelikopter is ezt az igényt szolgálja ki más irányból! Lesz itt hatékony airborne+air assault képesség.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal