Akkor a kicsi országoknak is kell.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor a kicsi országoknak is kell.
A gripenes írásban láthatod, hogy milyen iszonyatosan drága így a Gripen...
Én meg nem értek egyet. Lízingelj autót vagy bármi mást nincs ekkora árrés a kettő között, ha veszed több részletben. Senki ne gondolja, hogy egy vadászgép üzlet során egyben kifizetik az összeget előre...Sajnos az írás egyik 'gyenge' pontja, korábban szétrágtuk már, hogy miért nem "iszonyatosan drága" a Gripen. A vadászgép lízing egy dolog, a vásárlás meg egy másik. Az USAF is egy dolog, meg a Magyar légierő is. ... Dehát ezt már megbeszéltük
Én meg nem értek egyet. Lízingelj autót vagy bármi mást nincs ekkora árrés a kettő között, ha veszed több részletben. Senki ne gondolja, hogy egy vadászgép üzlet során egyben kifizetik az összeget előre...
És ennek is láttál a szárnyai alá függesztve rakétákat? (kétszer)egyébként én 2x láttam repülni a gépet, 2x statikusan megnéztem, sőt belenéztem..
Gondolom jelenertekre diszkontalva hasonlitottad ossze a lizing koltseget az elore, egyosszegben kifizetett osszeggel. Megkerdezhetem, hogy mekkora r-el szamoltal a diszkontalas soran? Az n mennyi volt?A gripenes írásban láthatod, hogy milyen iszonyatosan drága így a Gripen...
És ennek is láttál a szárnyai alá függesztve rakétákat? (kétszer)
Pedig afgán térségben lenne haszna egy ilen harci szállitónak.De elhalt.Ahogy az orosz változat,az S80PT is.Számomra érthetetlen,hogy miért.A mai,4.generációsnak nevezet kisháborukhoz főleg az orosz tervezet szerintem kifejezetten passzolnaAki arra sem veszi a fáradságot, pénzt, időt, energiát, hogy megnézze amiről ír, illetve utánajárjon dolgoknak (mégha sokszor téves, vagy éppen dezinformáció), az tisztelje legalább az olyanokat, akik már 5-10-20 évig magánpénzből ezt megteszik, és még magazinokba és katonai szaklapokba is publikálnak, netalán klf. katonai tudományos társaság tagkai. Partvonal mellöl kiabálni könnyű. faszságokat méginkább.... A pálya nyitott, senki sincs akadályoztatva abban, hogy megnézzem utánajárjon dolgoknak, cikket írjon, előadásokat tartson, könyvet írjon..
Az iroasztal huszároktól mindig nevetőgörcsöt kaptam, pld. ilyen meg olyan, meg ekkora, akkora a T-14 Armata. Én meg fogtam odamentem, megnéztem, lefényképeztem.. Lehet beszélni például a német eurovadászok hadrafoghatóságáról, úgy is, hogy elolvas mindenféle dolgot az ember ami akár szak, de akár bulvármédiában megjelenik, de többre becsülöm, hogy körbejártam 4 német bázist, beszéltem az ott szolgálókkal (lehet persze dezinformáció), szinte minden hangárt kinyitottak és láttam amit látni akartam...
Nos ennyi a fasza szárny alatt rakétákról.. Az AC-27J-hez MC-27J-hez az Alenia tervezett/tervez pilonokon rakétákat és más irányított stand-off fegyvereket.. Ezt 3 kiállításon hallottam, több helyen olvastam.. Nekem ez megbízható forrásnak tűnik... (még akkor is ha éppen most nincs fejlesztés alatt, mivel az egész program kvázi haldoklik, mert a szállítógépre nincs sok megrendelés, a harci, multirole változatra meg szinte egyáltalán nincs (úgy emlékszem az olaszok néhányat rendelnének (ha már saját gyártás).
ennyi...
Szomorú ezt olvasni. Ennyi kárbaveszett idő és energia...Aki arra sem veszi a fáradságot, pénzt, időt, energiát, hogy megnézze amiről ír, illetve utánajárjon dolgoknak (mégha sokszor téves, vagy éppen dezinformáció), az tisztelje legalább az olyanokat, akik már 5-10-20 évig magánpénzből ezt megteszik, és még magazinokba és katonai szaklapokba is publikálnak, netalán klf. katonai tudományos társaság tagkai. Partvonal mellöl kiabálni könnyű. faszságokat méginkább.... A pálya nyitott, senki sincs akadályoztatva abban, hogy megnézzem utánajárjon dolgoknak, cikket írjon, előadásokat tartson, könyvet írjon..
Az iroasztal huszároktól mindig nevetőgörcsöt kaptam, pld. ilyen meg olyan, meg ekkora, akkora a T-14 Armata. Én meg fogtam odamentem, megnéztem, lefényképeztem.. Lehet beszélni például a német eurovadászok hadrafoghatóságáról, úgy is, hogy elolvas mindenféle dolgot az ember ami akár szak, de akár bulvármédiában megjelenik, de többre becsülöm, hogy körbejártam 4 német bázist, beszéltem az ott szolgálókkal (lehet persze dezinformáció), szinte minden hangárt kinyitottak és láttam amit látni akartam...
Nos ennyi a fasza szárny alatt rakétákról.. Az AC-27J-hez MC-27J-hez az Alenia tervezett/tervez pilonokon rakétákat és más irányított stand-off fegyvereket.. Ezt 3 kiállításon hallottam, több helyen olvastam.. Nekem ez megbízható forrásnak tűnik... (még akkor is ha éppen most nincs fejlesztés alatt, mivel az egész program kvázi haldoklik, mert a szállítógépre nincs sok megrendelés, a harci, multirole változatra meg szinte egyáltalán nincs (úgy emlékszem az olaszok néhányat rendelnének (ha már saját gyártás).
ennyi...
Látom játszani akarod te is az okos Rébusz bácsit és dobálózni olyak közsgáz fogalmakkal, ami kb. értelmezhetetlen lízingelt harci gépre, nem nem éppen tipikus termék.Gondolom jelenertekre diszkontalva hasonlitottad ossze a lizing koltseget az elore, egyosszegben kifizetett osszeggel. Megkerdezhetem, hogy mekkora r-el szamoltal a diszkontalas soran? Az n mennyi volt?
Szomorú ezt olvasni. Ennyi kárbaveszett idő és energia...
De mi hidd el tudjuk hogy egy csomó olyan dolog van amit nem mondhatsz el nekünk mert TITKOS és csakis Te tudod (meg estleg a Zord)...és emiatt (meg azért mert benéztél egy C27-be meg lefotóztál közelről (!!) egy Armatát - Te vagy a SZAKÉRTŐ (így csupa nagybetűvel)
Köszönjük neked Pisti!
Kelével erről már volt szó. Hiába járt személyesen n+1 helyen, ha egész egyszerűen aztán elég meredek kép áll össze a fejében, lásd légitankolás képessége és ország méret közötti erős direkt reálció.Hagyjátok már abba a sárdobálást! Ha ismernétek egymást, lehet jól kijönnétek egymással
Kele azért keveri a dolgokat, mert annyi helyen jár/járt, hogy azt már képtelenség megjegyezni. És mindezt munka mellett. Csak egy olyan haditechnikával foglalkozó újságíró van akinek az újságírás a főállása, mindenki más munka mellett utazik és ír cikkeket szinte ingyen, hobbiból.
Ugyanakkor mindig elcsodálkozom azon hogy 10 éves HTKA tagsággal rendelkezőkben ennyire nem alakul ki a kép, hogy melyik hozzászóló milyen témában van otthon és miért.
Magyarországon kívülállóként haditechnikával foglalkozni kb. annyi értelme van, mint a Szulejmánt nézni. Az időt jól el lehet vele tölteni és amit megtudsz, annak a valósághoz összességében kb. annyi köze van, mint a sorozatnak. (egy részt sem láttam belőle) Műszaki érdeklődésű emberként sok műszaki érdekességet meg lehet ismerni, lehet jó képeket készíteni ha odaengednek, lehet tájékoztatni eseményekről, lehet hallott dolgokat elmesélni, lehet mások által leírt információkat rendszerezni, a gyártók által mondottakat továbbadni. Aztán vagy úgy volt/van/lesz, vagy nem. Lehet szakmai újságokban technikai dolgokat részletezni, politikai újságban olvasót hergelni, de ez akkor is csak néhány (tíz)ezer ember "szórakoztatása". Ettől nem lett/lesz több pénz vagy rakéta/bomba/helikopter/tank stb. rendszeresítve. Valaki csak fotózni szeret, valaki meg úgy érzi hogy írnia is kell róla. Ne vegyétek már ennyire komolyan, ez is csak egy hobbi.
Nem, köszönöm. Én nem ismerek senkit ezen a fórumon és úgy vélem engem sem ismer senki és ez szerintem pont így is van jól...Hagyjátok már abba a sárdobálást! Ha ismernétek egymást, lehet jól kijönnétek egymással
Nem, köszönöm. Én nem ismerek senkit ezen a fórumon és úgy vélem engem sem ismer senki és ez szerintem pont így is van jól...
Szerintem itt mi nyilvános információkat és véleményeket cserélünk. A hitelesség egyetlen forrása a megosztott információ ellenőrizhetősége. Ha véleményt fogalmazok meg egy témával kapcsolatban annak is szabadon elérhető és ellenőrizhető adatokon kell nyugodnia.
Ezek után ha valaki
- olyasmiket állít, hogy látott dolgokat amik nyilvánvalóan nem voltak ott;
- olyanokra építi az érvelését hogy Ő olyan titkokat tud nagyon befolyásos emberektől amiket sajnos...nem mondhat el;
az nálam nem tűnik komoly embernek és bocs, de csak nevetni tudok rajta.
Akkor hajrá a magyar gépiparnak.
https://cs.wikipedia.org/wiki/CASA_CN-235
Fogni egy ilyen repülőt, bele két gázcsövet tele petróval, két UPAZ konténert, meg pár csövet.
Kiváló felvetés.
De, AWACS is kéne (de nem tanker helyett, hanem mellett) meg még inkább ISR gép.
Megjegyzem az A319-et ilyen feladattokra tényleg át lehetne építeni (de akkor meg nem lenne csapatszállító, úgyhogy inkább vegyenek újat)
----Kelével erről már volt szó. Hiába járt személyesen n+1 helyen, ha egész egyszerűen aztán elég meredek kép áll össze a fejében, lásd légitankolás képessége és ország méret közötti erős direkt reálció.
Én jártam sanszosan első magyarként B-1B-en. Én lennék a gép képességeivel itthon ettől a legjobban képben? Frász. Egészen biztosan van, aki többet tud nálam a gépről.
Valóban hasznos a világjárás, de több téren túl van dimenzionálva. Az ember hiába olvas el n+1 könyvet, ha nem ért meg belőle szinte semmit, és nem áll össze a kép. A világjárás is ilyen.
Nem, nem írtam, hogy tankert kell venni. Pusztán gondolatkísérlet volt. Szerinted Mo-nak felesleges a tanker. Rudi és én érveltünk, hogy ez miért nem igaz. Ettől még kb. fejbecsapnám, aki ezt tenné a beszerzési lista tetejére.----
Nem Molni, nagyon is hasonlóan látjuk a dolgokat, csak én belekevertem egy kis szövetségi rendszert, meg teherbíró képességet. egyrészt felemlegeted, helyesen a szárazföldiek igényét, ezért minek a 2. griff század.. Ugyanúgy látjuk az kiképzési rendszer nemzeti alapon kialakításának értelmetlenségét (egyszerűen kicsi a légierő).. Ugyanakkor tankert írsz (meg vannak akik AWACS-ot).
Ismerem, a Gripen FAQ-ban is ott van 8 éve.Ja a szövetségen belül az ismert görög-török összecsapásokon kívül egyedül UK és Izland vívta az un. tőkehal háborút, amikor néhány brit fregatt és izlandi őrhajó kergette egymást, meg össze is ütköztek a halászati övezetek miatt.
Azért Zord Gabinak is voltak igen érdekes kiszólásai a blogján, amikkel nem értettem egyet, de azok nem technikai jellegűen voltak, legalábbis csak részletesen. AMRAAM vs szuverenitás és egyebek.Egyébként osztom azt is, hogy aki beült B1-be, vagy KC390-be, azok még nem ismerik a repülőgépet.. De legalább utánamentünk és a bulvár, a wiki, a gyártók és néhány szakmai, vagy éppen újságíró, vagy PIAR-os kiadmány mellett saját szemünkkel megnézni, és üzemeltetőtől, hajózótól, gyártótót megkérdezni..
ezért utálom mikor pld. ekézik Kővári laci-t, vagy Zhord Gabi-t, mert fél tucat embert ismerek akikkel mindig összefutok kiállításokon, hadgyakorlatokon, stb, akik ott vannak, ha esik, ha fúj, stb. saját pénzen, energián stb..