[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 073
8 964
113
szövetségi rendszerben tankerképesség kell nem pedig tanker. Két külön dolog. Ahogy légtérellenőrző képesség is kell, de nem minden tagországnak AWACS..
...molninak pedig abban is igaza van, hogy második griff százada akkor lenne szükség, ha legalább az első fell lenne mindennel töltve, de nincs. (kvázi én is ezt írtam).
Ő még bekeverte a szárazföldieket is, saját igényeikkel. és Igen. ha a földi haderőnemet is berakjuk a kosárba,akkor sok minden előbbre való mint egy második harci század. hozzáteszem, hogy egy sugárhajtású gyakorlószázadra sincs értelme beruházni, mikor van más, talán olcsóbb lehetőség. Ráadásul a légvédelmi képesség erősítését inkább tartom jó megoldásnak mint egy második harci századot.

Ami a HT-s F-35 cikksorozatot illeti, gondoltam, hogy előbb-utóbbb hozzá fog szólni Molni, és nem dicsérőleg. Magam sem szerettem sem a megírását, sem a cikksorozatot, sem az egészet, mivel egy még viszonylag részlegesen hadrendben álló, sok-sok folyamatosan változó információhalmot kellett egy leadási határidőre egybe gyúrni, amelyet majd 2-3 évig gyüjtöttem (részben HTKA-s forrásokból is).
Nos mindenesetre meg kellett írnom, lett amilyen lett, remélem lesznek más cikkek amelyek jobban fognak sikerülni másoknak a típuscsaládról.

Felvetődött még mindig a KC390. Nos a berepülési programot a brazilok bár befejezettnek nyilvánították, de egyetlen gépük van, mivel a másik protot megtörték. 2 protoval lehet egy teljeskörű tesztprogramot lebonyolítani és sorozatgyártásúvá nylvánítani egy repülőgépet. Lehet, de ez inkább papíron van. Nem véletlen, hogy a gyártó Brazilis kapja majd 2021-től az első 6 példányt. Jeleneleg talán Portugália rendelne, (még feltételes mód). A cseh tárgyalások megakadtak.
Ne felejtsük el, hogy az AN70-est is sorozatgyártásúvá tesztelték az ukránok azt mi van vele???
egyébként én 2x láttam repülni a gépet, 2x statikusan megnéztem, sőt belenéztem.. Valószínűleg kevesen vagyunk akik ezt leírhatják. Ez a gép 3-5 év mulva talán érett lesz, hogy beszerezzünk ilyet, de nincs rá időnk, kell tényleges csapatszállító.. Benkő sok mindent nyilatkozott, de nekünk minden esetben a két harcászati szállítót (C27-CASA295) mondták, hogy közülük kerül ki majd az új airlift gépünk..
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 157
24 073
113
A gripenes írásban láthatod, hogy milyen iszonyatosan drága így a Gripen...

Sajnos az írás egyik 'gyenge' pontja, korábban szétrágtuk már, hogy miért nem "iszonyatosan drága" a Gripen. A vadászgép lízing egy dolog, a vásárlás meg egy másik. Az USAF is egy dolog, meg a Magyar légierő is. ... Dehát ezt már megbeszéltük
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
M

molnibalage

Guest
Sajnos az írás egyik 'gyenge' pontja, korábban szétrágtuk már, hogy miért nem "iszonyatosan drága" a Gripen. A vadászgép lízing egy dolog, a vásárlás meg egy másik. Az USAF is egy dolog, meg a Magyar légierő is. ... Dehát ezt már megbeszéltük
Én meg nem értek egyet. Lízingelj autót vagy bármi mást nincs ekkora árrés a kettő között, ha veszed több részletben. Senki ne gondolja, hogy egy vadászgép üzlet során egyben kifizetik az összeget előre...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 157
24 073
113
Én meg nem értek egyet. Lízingelj autót vagy bármi mást nincs ekkora árrés a kettő között, ha veszed több részletben. Senki ne gondolja, hogy egy vadászgép üzlet során egyben kifizetik az összeget előre...

Véleményem szerint, -ha így gondolkodunk-, magyar viszonylatban bármilyen akkor megvett vadászgép fele ma a füvön rohadna...
Te is tudod, hogy ez összetett dolog, és nem biztos, hogy végül drágább, vagy annyival drágább a lízing...
De nem akarok itt ebbe most újra belemenni...majd csak lesz Román meg Szlovák adat a fenntartásról stb., esetleg lengyel...és az idő megmutatja. Az eddigi bekerülési költségek, árak is beszédesek...
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 018
1 519
113
A gripenes írásban láthatod, hogy milyen iszonyatosan drága így a Gripen...
Gondolom jelenertekre diszkontalva hasonlitottad ossze a lizing koltseget az elore, egyosszegben kifizetett osszeggel. Megkerdezhetem, hogy mekkora r-el szamoltal a diszkontalas soran? Az n mennyi volt?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 073
8 964
113
És ennek is láttál a szárnyai alá függesztve rakétákat? :D (kétszer)

Aki arra sem veszi a fáradságot, pénzt, időt, energiát, hogy megnézze amiről ír, illetve utánajárjon dolgoknak (mégha sokszor téves, vagy éppen dezinformáció), az tisztelje legalább az olyanokat, akik már 5-10-20 évig magánpénzből ezt megteszik, és még magazinokba és katonai szaklapokba is publikálnak, netalán klf. katonai tudományos társaság tagkai. Partvonal mellöl kiabálni könnyű. faszságokat méginkább.... A pálya nyitott, senki sincs akadályoztatva abban, hogy megnézzem utánajárjon dolgoknak, cikket írjon, előadásokat tartson, könyvet írjon..
Az iroasztal huszároktól mindig nevetőgörcsöt kaptam, pld. ilyen meg olyan, meg ekkora, akkora a T-14 Armata. Én meg fogtam odamentem, megnéztem, lefényképeztem.. Lehet beszélni például a német eurovadászok hadrafoghatóságáról, úgy is, hogy elolvas mindenféle dolgot az ember ami akár szak, de akár bulvármédiában megjelenik, de többre becsülöm, hogy körbejártam 4 német bázist, beszéltem az ott szolgálókkal (lehet persze dezinformáció), szinte minden hangárt kinyitottak és láttam amit látni akartam...
Nos ennyi a fasza szárny alatt rakétákról.. Az AC-27J-hez MC-27J-hez az Alenia tervezett/tervez pilonokon rakétákat és más irányított stand-off fegyvereket.. Ezt 3 kiállításon hallottam, több helyen olvastam.. Nekem ez megbízható forrásnak tűnik... (még akkor is ha éppen most nincs fejlesztés alatt, mivel az egész program kvázi haldoklik, mert a szállítógépre nincs sok megrendelés, a harci, multirole változatra meg szinte egyáltalán nincs (úgy emlékszem az olaszok néhányat rendelnének (ha már saját gyártás).
ennyi...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Aki arra sem veszi a fáradságot, pénzt, időt, energiát, hogy megnézze amiről ír, illetve utánajárjon dolgoknak (mégha sokszor téves, vagy éppen dezinformáció), az tisztelje legalább az olyanokat, akik már 5-10-20 évig magánpénzből ezt megteszik, és még magazinokba és katonai szaklapokba is publikálnak, netalán klf. katonai tudományos társaság tagkai. Partvonal mellöl kiabálni könnyű. faszságokat méginkább.... A pálya nyitott, senki sincs akadályoztatva abban, hogy megnézzem utánajárjon dolgoknak, cikket írjon, előadásokat tartson, könyvet írjon..
Az iroasztal huszároktól mindig nevetőgörcsöt kaptam, pld. ilyen meg olyan, meg ekkora, akkora a T-14 Armata. Én meg fogtam odamentem, megnéztem, lefényképeztem.. Lehet beszélni például a német eurovadászok hadrafoghatóságáról, úgy is, hogy elolvas mindenféle dolgot az ember ami akár szak, de akár bulvármédiában megjelenik, de többre becsülöm, hogy körbejártam 4 német bázist, beszéltem az ott szolgálókkal (lehet persze dezinformáció), szinte minden hangárt kinyitottak és láttam amit látni akartam...
Nos ennyi a fasza szárny alatt rakétákról.. Az AC-27J-hez MC-27J-hez az Alenia tervezett/tervez pilonokon rakétákat és más irányított stand-off fegyvereket.. Ezt 3 kiállításon hallottam, több helyen olvastam.. Nekem ez megbízható forrásnak tűnik... (még akkor is ha éppen most nincs fejlesztés alatt, mivel az egész program kvázi haldoklik, mert a szállítógépre nincs sok megrendelés, a harci, multirole változatra meg szinte egyáltalán nincs (úgy emlékszem az olaszok néhányat rendelnének (ha már saját gyártás).
ennyi...
Pedig afgán térségben lenne haszna egy ilen harci szállitónak.De elhalt.Ahogy az orosz változat,az S80PT is.Számomra érthetetlen,hogy miért.A mai,4.generációsnak nevezet kisháborukhoz főleg az orosz tervezet szerintem kifejezetten passzolna
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Aki arra sem veszi a fáradságot, pénzt, időt, energiát, hogy megnézze amiről ír, illetve utánajárjon dolgoknak (mégha sokszor téves, vagy éppen dezinformáció), az tisztelje legalább az olyanokat, akik már 5-10-20 évig magánpénzből ezt megteszik, és még magazinokba és katonai szaklapokba is publikálnak, netalán klf. katonai tudományos társaság tagkai. Partvonal mellöl kiabálni könnyű. faszságokat méginkább.... A pálya nyitott, senki sincs akadályoztatva abban, hogy megnézzem utánajárjon dolgoknak, cikket írjon, előadásokat tartson, könyvet írjon..
Az iroasztal huszároktól mindig nevetőgörcsöt kaptam, pld. ilyen meg olyan, meg ekkora, akkora a T-14 Armata. Én meg fogtam odamentem, megnéztem, lefényképeztem.. Lehet beszélni például a német eurovadászok hadrafoghatóságáról, úgy is, hogy elolvas mindenféle dolgot az ember ami akár szak, de akár bulvármédiában megjelenik, de többre becsülöm, hogy körbejártam 4 német bázist, beszéltem az ott szolgálókkal (lehet persze dezinformáció), szinte minden hangárt kinyitottak és láttam amit látni akartam...
Nos ennyi a fasza szárny alatt rakétákról.. Az AC-27J-hez MC-27J-hez az Alenia tervezett/tervez pilonokon rakétákat és más irányított stand-off fegyvereket.. Ezt 3 kiállításon hallottam, több helyen olvastam.. Nekem ez megbízható forrásnak tűnik... (még akkor is ha éppen most nincs fejlesztés alatt, mivel az egész program kvázi haldoklik, mert a szállítógépre nincs sok megrendelés, a harci, multirole változatra meg szinte egyáltalán nincs (úgy emlékszem az olaszok néhányat rendelnének (ha már saját gyártás).
ennyi...
Szomorú ezt olvasni. Ennyi kárbaveszett idő és energia...
De mi hidd el tudjuk hogy egy csomó olyan dolog van amit nem mondhatsz el nekünk mert TITKOS és csakis Te tudod (meg estleg a Zord)...és emiatt (meg azért mert benéztél egy C27-be meg lefotóztál közelről (!!) egy Armatát - Te vagy a SZAKÉRTŐ (így csupa nagybetűvel)
Köszönjük neked Pisti!:)
 
M

molnibalage

Guest
Gondolom jelenertekre diszkontalva hasonlitottad ossze a lizing koltseget az elore, egyosszegben kifizetett osszeggel. Megkerdezhetem, hogy mekkora r-el szamoltal a diszkontalas soran? Az n mennyi volt?
Látom játszani akarod te is az okos Rébusz bácsit és dobálózni olyak közsgáz fogalmakkal, ami kb. értelmezhetetlen lízingelt harci gépre, nem nem éppen tipikus termék.

De első körben a következőket kérdezem és mondom.
  • Elolvastad legalább a FAQ-t? Mert láthatod, hogy egyformán hanyagoltam el mindkettőnél.
  • Az F-16C-ért az USAF anno kicsengetett mai áron újonnan úgy 60M USD-t és aztán a flotta éves fajlagos repóra költsége mindennel együtt visszafajlagosítva 30k USD sincs. A Gripen meg került 2-3-szor ennyibe úgy, hogy a svédek szerint ez az olcsó vadászgép.
Bocs, de nincs olyan közgáz trükk - a pofátlan hazugságon kívül - amivel ezt elmismásolod...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 854
80 370
113
Szomorú ezt olvasni. Ennyi kárbaveszett idő és energia...
De mi hidd el tudjuk hogy egy csomó olyan dolog van amit nem mondhatsz el nekünk mert TITKOS és csakis Te tudod (meg estleg a Zord)...és emiatt (meg azért mert benéztél egy C27-be meg lefotóztál közelről (!!) egy Armatát - Te vagy a SZAKÉRTŐ (így csupa nagybetűvel)
Köszönjük neked Pisti!:)


Hagyjátok már abba a sárdobálást! Ha ismernétek egymást, lehet jól kijönnétek egymással :)

Kele azért keveri a dolgokat, mert annyi helyen jár/járt, hogy azt már képtelenség megjegyezni. És mindezt munka mellett. Csak egy olyan haditechnikával foglalkozó újságíró van akinek az újságírás a főállása, mindenki más munka mellett utazik és ír cikkeket szinte ingyen, hobbiból.

Ugyanakkor mindig elcsodálkozom azon hogy 10 éves HTKA tagsággal rendelkezőkben ennyire nem alakul ki a kép, hogy melyik hozzászóló milyen témában van otthon és miért.

Magyarországon kívülállóként haditechnikával foglalkozni kb. annyi értelme van, mint a Szulejmánt nézni. Az időt jól el lehet vele tölteni és amit megtudsz, annak a valósághoz összességében kb. annyi köze van, mint a sorozatnak. (egy részt sem láttam belőle) Műszaki érdeklődésű emberként sok műszaki érdekességet meg lehet ismerni, lehet jó képeket készíteni ha odaengednek, lehet tájékoztatni eseményekről, lehet hallott dolgokat elmesélni, lehet mások által leírt információkat rendszerezni, a gyártók által mondottakat továbbadni. Aztán vagy úgy volt/van/lesz, vagy nem. Lehet szakmai újságokban technikai dolgokat részletezni, politikai újságban olvasót hergelni, de ez akkor is csak néhány (tíz)ezer ember "szórakoztatása". Ettől nem lett/lesz több pénz vagy rakéta/bomba/helikopter/tank stb. rendszeresítve. Valaki csak fotózni szeret, valaki meg úgy érzi hogy írnia is kell róla. Ne vegyétek már ennyire komolyan, ez is csak egy hobbi.
 
M

molnibalage

Guest
Hagyjátok már abba a sárdobálást! Ha ismernétek egymást, lehet jól kijönnétek egymással :)

Kele azért keveri a dolgokat, mert annyi helyen jár/járt, hogy azt már képtelenség megjegyezni. És mindezt munka mellett. Csak egy olyan haditechnikával foglalkozó újságíró van akinek az újságírás a főállása, mindenki más munka mellett utazik és ír cikkeket szinte ingyen, hobbiból.

Ugyanakkor mindig elcsodálkozom azon hogy 10 éves HTKA tagsággal rendelkezőkben ennyire nem alakul ki a kép, hogy melyik hozzászóló milyen témában van otthon és miért.

Magyarországon kívülállóként haditechnikával foglalkozni kb. annyi értelme van, mint a Szulejmánt nézni. Az időt jól el lehet vele tölteni és amit megtudsz, annak a valósághoz összességében kb. annyi köze van, mint a sorozatnak. (egy részt sem láttam belőle) Műszaki érdeklődésű emberként sok műszaki érdekességet meg lehet ismerni, lehet jó képeket készíteni ha odaengednek, lehet tájékoztatni eseményekről, lehet hallott dolgokat elmesélni, lehet mások által leírt információkat rendszerezni, a gyártók által mondottakat továbbadni. Aztán vagy úgy volt/van/lesz, vagy nem. Lehet szakmai újságokban technikai dolgokat részletezni, politikai újságban olvasót hergelni, de ez akkor is csak néhány (tíz)ezer ember "szórakoztatása". Ettől nem lett/lesz több pénz vagy rakéta/bomba/helikopter/tank stb. rendszeresítve. Valaki csak fotózni szeret, valaki meg úgy érzi hogy írnia is kell róla. Ne vegyétek már ennyire komolyan, ez is csak egy hobbi.
Kelével erről már volt szó. Hiába járt személyesen n+1 helyen, ha egész egyszerűen aztán elég meredek kép áll össze a fejében, lásd légitankolás képessége és ország méret közötti erős direkt reálció.

Én jártam sanszosan első magyarként B-1B-en. Én lennék a gép képességeivel itthon ettől a legjobban képben? Frász. Egészen biztosan van, aki többet tud nálam a gépről.

Valóban hasznos a világjárás, de több téren túl van dimenzionálva. Az ember hiába olvas el n+1 könyvet, ha nem ért meg belőle szinte semmit, és nem áll össze a kép. A világjárás is ilyen.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Hagyjátok már abba a sárdobálást! Ha ismernétek egymást, lehet jól kijönnétek egymással
Nem, köszönöm. Én nem ismerek senkit ezen a fórumon és úgy vélem engem sem ismer senki és ez szerintem pont így is van jól...
Szerintem itt mi nyilvános információkat és véleményeket cserélünk. A hitelesség egyetlen forrása a megosztott információ ellenőrizhetősége. Ha véleményt fogalmazok meg egy témával kapcsolatban annak is szabadon elérhető és ellenőrizhető adatokon kell nyugodnia.
Ezek után ha valaki
- olyasmiket állít, hogy látott dolgokat amik nyilvánvalóan nem voltak ott;
- olyanokra építi az érvelését hogy Ő olyan titkokat tud nagyon befolyásos emberektől amiket sajnos...nem mondhat el;
az nálam nem tűnik komoly embernek és bocs, de csak nevetni tudok rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 854
80 370
113
Nem, köszönöm. Én nem ismerek senkit ezen a fórumon és úgy vélem engem sem ismer senki és ez szerintem pont így is van jól...
Szerintem itt mi nyilvános információkat és véleményeket cserélünk. A hitelesség egyetlen forrása a megosztott információ ellenőrizhetősége. Ha véleményt fogalmazok meg egy témával kapcsolatban annak is szabadon elérhető és ellenőrizhető adatokon kell nyugodnia.
Ezek után ha valaki
- olyasmiket állít, hogy látott dolgokat amik nyilvánvalóan nem voltak ott;
- olyanokra építi az érvelését hogy Ő olyan titkokat tud nagyon befolyásos emberektől amiket sajnos...nem mondhat el;
az nálam nem tűnik komoly embernek és bocs, de csak nevetni tudok rajta.

A hozzászólásaidból nekem annyi mindenképp kiderült, hogy te valószínűleg többször is láttál már működő repülőgépet és helikoptert közelről :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 780
28 830
113
Akkor hajrá a magyar gépiparnak.
https://cs.wikipedia.org/wiki/CASA_CN-235
Fogni egy ilyen repülőt, bele két gázcsövet tele petróval, két UPAZ konténert, meg pár csövet.

Olvass vissza, kezdetben nekem is ez tűnt reálisnak, talán egy éve vitáztam is emiatt. Akkor írta valaki a túl alacsony sebességét. Feljebb már én is betettem a szóbajöhető típusok sebességét és a CASA és Spartan gépek kiesnek, azokkal nem lehet biztonságosan Gripent tankolni, légi utántölthető helikoptereink pedig nem lesznek és amúgy is kicsit drága lenne csak helikopterekre légi-utántöltőt fenntartani.

Magyarországnak nincs szüksége olyan kicsi teherszállítóra mint a CASA amúgy se. Túl nagy ahhoz, hogy ejtőernyős ugratásra, kis méretű szállításokhoz réskitöltő legyen, arra a Let410NG lenne alkalmas, de nagyon kicsi ahhoz, hogy a missziós járműveket 4x4 és 8x8 méretben szállítani tudja, míg honvédelmi feladatkörben ugyanezeket a járműveket desszantolni is tudja. Márpedig ezt megfogalmazta a vezérkar és a minisztérium is mint követelményt. Nagyon helyesen hangsúlyozva, hogy egyformán fontos szempont a NATO-n belüli szerepvállalás és a honvédelmi feladatok ellátása.

Magyarország számára, a kitűzött célok eléréséhez a C-130J és KC390 méretű és képességű közepes szállítórepülők az ideálisak, hozzávetőleg négy példányban. Megjegyzem a Zord szerint erre fordítani tervezett összegbe a jelenlegi beszerzések után még négy darab fér bele ebből a kategóriából, meg marad egy kis apró.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 780
28 830
113
Kiváló felvetés.
De, AWACS is kéne (de nem tanker helyett, hanem mellett) meg még inkább ISR gép.
Megjegyzem az A319-et ilyen feladattokra tényleg át lehetne építeni (de akkor meg nem lenne csapatszállító, úgyhogy inkább vegyenek újat)

Igen is, meg nem is. Az azzal közös műveletiránytási képesség miatt hasznos lenne a saját légi előrejelző és felderítő képesség. De nem tizennégy, hanem huszonnyolc Gripennek. Ha úgy alakul, hogy egy mondjuk Hunyadi2032 programban egy második század bekerülne, akkor ott lehetne zárókő, mert lenne mit irányítani vele és hatalmas előnyt jelentene egy minőségi fölényre törekvő kis légierőnek. Igaz, abban a Hunyadi2032-ben igen komoly fegyverzeti csomagra is szükség lenne a cirkálórakétáktól, a beton és bunkerromboló fegyvereken, a radar elleni rakétákon át az élőerő elleni kazattásbombákig.

Az elrettentést nem a harcászati műrepülőgépek, hanem azok fegyverzete és alkalmazhatóságuk reakcióideje jelenti.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nabravo!Nem lehet a "harcászati csapatscállitókat" ellátni tankolóképességgel(figyelem,nem tankergép átépitésröl beszélek),mert drága.Inkább vegyünk légtérellenörző gépet.Hát ez a gondolkodás olan-magyaros.
Különben egyre inkább afelé hajlok,higy nem kell ide semmi.Minek?Hogy még néhány pizsamást ki lehessen nevezni fő-főszemlélőnek?Meg még páran meggazdagodjanak az üzleten?Tényleges érdemi harcérték nélküli függönydiszek lesznek csak-kivéve amivel el lehet menni nyaralni a benfenteseknek-az működni fog
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 073
8 964
113
Kelével erről már volt szó. Hiába járt személyesen n+1 helyen, ha egész egyszerűen aztán elég meredek kép áll össze a fejében, lásd légitankolás képessége és ország méret közötti erős direkt reálció.

Én jártam sanszosan első magyarként B-1B-en. Én lennék a gép képességeivel itthon ettől a legjobban képben? Frász. Egészen biztosan van, aki többet tud nálam a gépről.

Valóban hasznos a világjárás, de több téren túl van dimenzionálva. Az ember hiába olvas el n+1 könyvet, ha nem ért meg belőle szinte semmit, és nem áll össze a kép. A világjárás is ilyen.
----
Nem Molni, nagyon is hasonlóan látjuk a dolgokat, csak én belekevertem egy kis szövetségi rendszert, meg teherbíró képességet. egyrészt felemlegeted, helyesen a szárazföldiek igényét, ezért minek a 2. griff század.. Ugyanúgy látjuk az kiképzési rendszer nemzeti alapon kialakításának értelmetlenségét (egyszerűen kicsi a légierő).. Ugyanakkor tankert írsz (meg vannak akik AWACS-ot).
Ismétlem a képesség fontos (méghozzá a szövetségi keretek miatt még inkább), de maga a repülőgépek, meg nem, mert egyszerűen nem fér bele, amikor még mennyi kielégítetlen igény van. Ahogy pld. közösen megjegyeztük nincs fegyverzet és elég harci gép, akkor mit és mikor töltenénk és minek.. Nem mindegy , hogy a háborús helyzetben kb 1-2 napig működő harcászati légierőnk, x gépe mennyi ideig maradna a levegőben??? Ha leszállnak, akkor sem tudunk mit aggatni a pilonokra..
Nos, először ezek, majd ha lenne, de nincs rá pénzt és ezért igény szintén is sokkal hátrább van, akkor kell tanker, stb. gondolat..
Azok akikkel nem szövetségi rendszerben - hanem azon belül harcolnának egyesek - (a NATO történetében 2. esetben volt ilyen) azoknak sincs, szövetségi rendszerben megvan a protokoll, ezért nincs mindenkinek tankere, pedig pld Norvégia, Dánia, Belgium simán megengedhetné magának.. de minek..

Ja a szövetségen belül az ismert görög-török összecsapásokon kívül egyedül UK és Izland vívta az un. tőkehal háborút, amikor néhány brit fregatt és izlandi őrhajó kergette egymást, meg össze is ütköztek a halászati övezetek miatt.

Egyébként osztom azt is, hogy aki beült B1-be, vagy KC390-be, azok még nem ismerik a repülőgépet.. De legalább utánamentünk és a bulvár, a wiki, a gyártók és néhány szakmai, vagy éppen újságíró, vagy PIAR-os kiadmány mellett saját szemünkkel megnézni, és üzemeltetőtől, hajózótól, gyártótót megkérdezni..
ezért utálom mikor pld. ekézik Kővári laci-t, vagy Zhord Gabi-t, mert fél tucat embert ismerek akikkel mindig összefutok kiállításokon, hadgyakorlatokon, stb, akik ott vannak, ha esik, ha fúj, stb. saját pénzen, energián stb..
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and fishbed
M

molnibalage

Guest
----
Nem Molni, nagyon is hasonlóan látjuk a dolgokat, csak én belekevertem egy kis szövetségi rendszert, meg teherbíró képességet. egyrészt felemlegeted, helyesen a szárazföldiek igényét, ezért minek a 2. griff század.. Ugyanúgy látjuk az kiképzési rendszer nemzeti alapon kialakításának értelmetlenségét (egyszerűen kicsi a légierő).. Ugyanakkor tankert írsz (meg vannak akik AWACS-ot).
Nem, nem írtam, hogy tankert kell venni. Pusztán gondolatkísérlet volt. Szerinted Mo-nak felesleges a tanker. Rudi és én érveltünk, hogy ez miért nem igaz. Ettől még kb. fejbecsapnám, aki ezt tenné a beszerzési lista tetejére.

Ja a szövetségen belül az ismert görög-török összecsapásokon kívül egyedül UK és Izland vívta az un. tőkehal háborút, amikor néhány brit fregatt és izlandi őrhajó kergette egymást, meg össze is ütköztek a halászati övezetek miatt.
Ismerem, a Gripen FAQ-ban is ott van 8 éve.

Egyébként osztom azt is, hogy aki beült B1-be, vagy KC390-be, azok még nem ismerik a repülőgépet.. De legalább utánamentünk és a bulvár, a wiki, a gyártók és néhány szakmai, vagy éppen újságíró, vagy PIAR-os kiadmány mellett saját szemünkkel megnézni, és üzemeltetőtől, hajózótól, gyártótót megkérdezni..
ezért utálom mikor pld. ekézik Kővári laci-t, vagy Zhord Gabi-t, mert fél tucat embert ismerek akikkel mindig összefutok kiállításokon, hadgyakorlatokon, stb, akik ott vannak, ha esik, ha fúj, stb. saját pénzen, energián stb..
Azért Zord Gabinak is voltak igen érdekes kiszólásai a blogján, amikkel nem értettem egyet, de azok nem technikai jellegűen voltak, legalábbis csak részletesen. AMRAAM vs szuverenitás és egyebek.