[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Bevallom örülök, hogy nem néhány hozzászóló vezeti a beszerzéseket a Honvédségnek..
Egyébként a második Gripen századot tényleg nyilvatkoztva a hadügyérünk, de azt is, hogy a légcsavaros Zlin és a Gripen közé beszerzünk egy köztek sugárhajtású típust gyakorlásra.. Nos és benne vagyunk az NG programban, több főtisztünket le is fényképezték klf. NG-s cseh rendezvényen... (valószínűleg a 2. jelenleg repülőgép nélküli század kecson nem Griff hanem NG lesz sajnos. Ez teljesen értelmetlen, mert ennyi harci gépre ismét V4 vagy más koopordukcióban kéne pilótákat képezni, mert pedig "nemzeti" módon, ekkor légterekkel, lőterekkel és lassan oktatók nélkül..

Az A319 átalakítás, és a őrjáatozási idő stb. pedig háát... Kis hazánkba széttelepítve a Gripeneket (ha lenne elég áttelepülő konténer meg fegyverzet). szóval riadókészültségből max. 15 perc alatt fel lehet küldeni. NATO szövetséges környezetben ez több mint elég és minősített helyzetben pedig ott van a NATO tankerflotta.. Akinek meg román-magyar stb agymenése van, az nézze meg, hogy a a legvadabb időkben török-görög ellentétnél, hány tankert emeltek a levegőbe?? nos 0-át..
Vannak olyan képességek amelyek középhatalmaknak kell biztosítani a kisebb országoknak, ilyen a tanker. A tankerképességgel élni és használni, viszont minden NATO tagnak akinek van arra alkalmas repülőgépe a combat ready-hoz tartozik.. NOs nálunk is van ilyen képesség, a cseheknél is van, belgáknak is van, norvégoknak is van, görögöknek is van stb.. pedig nincs tankerünk..

Ehhez az A319 agymenéshez nem ohajtok hozzászólni, mert marhaság.. Kellett végre két csapatszállító, nekünk amely jó kormányzati repülésekre is. A NATO és egyéb missziós feladatok biztosítására alkalmasak, kár, hogy nagyméretű teherajtót és azzal nagyobb teherszállító képességet nem szereltek be. A moduláris egészésgügyi szekciót viszont két változatban is lehet használni. A katonai komm eszközök beszerelésével ezeket a gépeket majd 2 évtizedig is használhatjuk. A bizjet alkalmas a kisebb kormányküldöttségek és katonai delegációk szállítására. Most úgy áll az ország, hogy tudtunk venni. ez is 20 évig repülhet..
Persze az A3019 helyett lehetett volna akár használt B737 is pld. de környezetünkben 3 ország is használja, és a németek is ezzel reptetik Merkelt. A bizjet pedig, háát nem kellett volna éppen a csúcskategóriás, és némileg megbizhatatlanabb nekünk overkill hatótávolságú változatból venni, elég lett volna a 900-as is.
De ez van.
A "rámpás" csapatszállítóként akár a CASA, akár a Alenia gépe jön, szerintem még utántöltő csonk sem lesz rajta (a cseh és szlovák gépeken sincs) nemhogy azokkal tankerkodnánk. A KC390 lehetséges típus lenne, de 2-3 év múlva, ha a sorozatgyártás elindul.. Ennek ellentmond,hogy viszonylag nagyméretű, gyakorlailag C-130 kategoria, amelyet már 1x felajánlott nekünk az USA, de nem kellett - mert sokat kellett volna költeni a nagyjavításukra . Igaz van az osztrákoknak is, meg a Lengyeleknek, románoknak is. (utóbbi két ország már nem a mi kategóriánk, a sogorok gépe meg marharégi, most nem tudom mit választanának.. Én nem hiszek sem új, sem használt herky beszerezésben, különösen nem multitanker funkcióban.

Ami jó lenne, az V4 hajózóképzés, második gripen század, de megfelelő repült órákkal, fegyverzettel, és elegendő müszakival és pilótával..
Nos jeleleg még annyi AIM120 sincs amellyel egy javadalmazással az összes Griff a levegőbe emelkeden. Az mk82-es és LGBU, Maverick helyzet is siralmas és csa 5 Liteningünk van.. Bevethető hőkövető rakétánk sincs, remélem az IRIS-T beszerzését, (azok gyártják, akikkel éppen végett ért a szerződés a AIM-9 üzemidő hosszabbítással javítással kapcsolatban.)..
Ennyi..
Jaj, hagyd mar ezt a NATO-t... ha nincs baratod (Mo-nak nincs) akkor pusztan a szerzodes betuje kedveert senki sem fog neked segiteni. Majd ha a szerbek mar mindenkit karoba huztak Szegeden, akkor a NATO majd tesz egy nyilatkozatot, hogy o nyugtalan...
(Ezert is tragikus, hogy Mo ragaszkodik ahhoz, hogy ne legyen egy baratja sem -"legyunk semlegesek"!)
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 616
5 384
113
... ejtőlőszerrel (sajnos így is hívják a bombákat, mégha furcsa is)...

Nem furcsa mivel a "lövész tudomány" használja ezt a kifejezést...tehát semmi keresnivalója egy repülős topicban! Én sem járok HK-s topicba trollkodni hogy "hali buffosok, csillognak már a nyeles autók?" :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 371
74 234
113


"Magyar részről milyen légi járműveket állítanak a sportesemény szolgálatába?

Döntően Mi-17-esek lesznek (kettő), de volt egy kérés a CISM részéről, hogy ha lehetséges, Mi-24-esből is ugorjanak a csapatok. Nem célbaugrásra, hanem stílusugrásra használjuk majd, a költséghatékonyság miatt. Körülbelül két óra időtartamra fogunk beállítani egyet."

Ezek szerint még május közepén is úgy gondolták, hogy augusztus elejéig beérkezik néhány Mi-24-es és újra rendszerbe lesz állítva.

 
  • Tetszik
Reactions: Pal

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
"Magyar részről milyen légi járműveket állítanak a sportesemény szolgálatába?

Döntően Mi-17-esek lesznek (kettő), de volt egy kérés a CISM részéről, hogy ha lehetséges, Mi-24-esből is ugorjanak a csapatok. Nem célbaugrásra, hanem stílusugrásra használjuk majd, a költséghatékonyság miatt. Körülbelül két óra időtartamra fogunk beállítani egyet."

Ezek szerint még május közepén is úgy gondolták, hogy augusztus elejéig beérkezik néhány Mi-24-es és újra rendszerbe lesz állítva.
Igen. De ilyeneket nem kellene itt irni, az oroszfanok lelonek ha arra mersz utalni, hogy kesnek vele.... vagy legalabbis leirjak, hogy nyilvan Mo hiabaja, hogy nem kuldte ki majusban(!) a szukseges gepzsirt...
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Te már megint mi a lószart hordasz össze? :D
Jajj, veled emlekszem ott hagytuk abba, hogy boszen lehulyeztel, hogy leirtam, hogy orosz csapatok vannak Belaruszban majd amikor adtam ket linket ahol sajat maguk buszken hirdetik, akkor elhalgattal.... szoval nem ohajtasz valaszolni esetleg? De lehetoleg elotte moss szajat, ez meg Europa...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Eddig az történt, amit nyilatkoztak, megjöttek az Airbusok, a Falcon, jön a helikopterek fele is már. Szóval semmi köze nincs a vad elgondolásaidnak ahhoz, amiről a hadügyminiszter, meglehetősen konkrétan beszél kelepisti! Benkő pedig egy KC390 kategóriájú, jelentős terhet desszantolni képes légi utántöltő/szállítórepülőről beszél. Álmodozhatsz nyomorúságosan kicsiről, elégtelen kapacitásokban maximalizált képességekről, de a hadvezetés a szükséges közepes méretű szállítóképességben és a lehetőségek maximális kihasználásában gondolkodik a nyilatkozatai alapján! A KC390 sorozatgyártása pedig jövőre indul, ugyanis a berepülési program lényegében véget ért és csak fél éves csúszás van.
Miért vennénk mi brazil repülőt? Nem elég nagy Európa?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Bevallom örülök, hogy nem néhány hozzászóló vezeti a beszerzéseket a Honvédségnek..
Egyébként a második Gripen századot tényleg nyilvatkoztva a hadügyérünk, de azt is, hogy a légcsavaros Zlin és a Gripen közé beszerzünk egy köztek sugárhajtású típust gyakorlásra.. Nos és benne vagyunk az NG programban, több főtisztünket le is fényképezték klf. NG-s cseh rendezvényen... (valószínűleg a 2. jelenleg repülőgép nélküli század kecson nem Griff hanem NG lesz sajnos. Ez teljesen értelmetlen, mert ennyi harci gépre ismét V4 vagy más koopordukcióban kéne pilótákat képezni, mert pedig "nemzeti" módon, ekkor légterekkel, lőterekkel és lassan oktatók nélkül..

Az A319 átalakítás, és a őrjáatozási idő stb. pedig háát... Kis hazánkba széttelepítve a Gripeneket (ha lenne elég áttelepülő konténer meg fegyverzet). szóval riadókészültségből max. 15 perc alatt fel lehet küldeni. NATO szövetséges környezetben ez több mint elég és minősített helyzetben pedig ott van a NATO tankerflotta.. Akinek meg román-magyar stb agymenése van, az nézze meg, hogy a a legvadabb időkben török-görög ellentétnél, hány tankert emeltek a levegőbe?? nos 0-át..
Vannak olyan képességek amelyek középhatalmaknak kell biztosítani a kisebb országoknak, ilyen a tanker. A tankerképességgel élni és használni, viszont minden NATO tagnak akinek van arra alkalmas repülőgépe a combat ready-hoz tartozik.. NOs nálunk is van ilyen képesség, a cseheknél is van, belgáknak is van, norvégoknak is van, görögöknek is van stb.. pedig nincs tankerünk..

Ehhez az A319 agymenéshez nem ohajtok hozzászólni, mert marhaság.. Kellett végre két csapatszállító, nekünk amely jó kormányzati repülésekre is. A NATO és egyéb missziós feladatok biztosítására alkalmasak, kár, hogy nagyméretű teherajtót és azzal nagyobb teherszállító képességet nem szereltek be. A moduláris egészésgügyi szekciót viszont két változatban is lehet használni. A katonai komm eszközök beszerelésével ezeket a gépeket majd 2 évtizedig is használhatjuk. A bizjet alkalmas a kisebb kormányküldöttségek és katonai delegációk szállítására. Most úgy áll az ország, hogy tudtunk venni. ez is 20 évig repülhet..
Persze az A3019 helyett lehetett volna akár használt B737 is pld. de környezetünkben 3 ország is használja, és a németek is ezzel reptetik Merkelt. A bizjet pedig, háát nem kellett volna éppen a csúcskategóriás, és némileg megbizhatatlanabb nekünk overkill hatótávolságú változatból venni, elég lett volna a 900-as is.
De ez van.
A "rámpás" csapatszállítóként akár a CASA, akár a Alenia gépe jön, szerintem még utántöltő csonk sem lesz rajta (a cseh és szlovák gépeken sincs) nemhogy azokkal tankerkodnánk. A KC390 lehetséges típus lenne, de 2-3 év múlva, ha a sorozatgyártás elindul.. Ennek ellentmond,hogy viszonylag nagyméretű, gyakorlailag C-130 kategoria, amelyet már 1x felajánlott nekünk az USA, de nem kellett - mert sokat kellett volna költeni a nagyjavításukra . Igaz van az osztrákoknak is, meg a Lengyeleknek, románoknak is. (utóbbi két ország már nem a mi kategóriánk, a sogorok gépe meg marharégi, most nem tudom mit választanának.. Én nem hiszek sem új, sem használt herky beszerezésben, különösen nem multitanker funkcióban.

Ami jó lenne, az V4 hajózóképzés, második gripen század, de megfelelő repült órákkal, fegyverzettel, és elegendő müszakival és pilótával..
Nos jeleleg még annyi AIM120 sincs amellyel egy javadalmazással az összes Griff a levegőbe emelkeden. Az mk82-es és LGBU, Maverick helyzet is siralmas és csa 5 Liteningünk van.. Bevethető hőkövető rakétánk sincs, remélem az IRIS-T beszerzését, (azok gyártják, akikkel éppen végett ért a szerződés a AIM-9 üzemidő hosszabbítással javítással kapcsolatban.)..
Ennyi..
Lehet üzleti alapon is tankerflottánk. Vagy teherszállító. Persze ehez zsidók kellenének a hadvezetésbe.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 239
26 999
113
Miért vennénk mi brazil repülőt? Nem elég nagy Európa?

Mert lényegében két típus jöhet szóba, a C-130J és a KC390. Nincs elérhető árú európai termék ebben a kategóriában, az A400M luxuskategória, az An-70 megszűnt produktum az ukrajnai gépiparral együtt. Ennyi kábé.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
M

molnibalage

Guest
Bevallom örülök, hogy nem néhány hozzászóló vezeti a beszerzéseket a Honvédségnek..
Ne vedd sértésnek, de sokszor te is igencsak meredek dolgokat tudsz leírni. Az F-35 cikked első részében is voltak, khöm...
... igencsak homlokráncolós pillanatok.

A fenti vita egy része nem arról szólt (rudival), hogy akkor X összeg és legyen tanker vagy sem. Még magyar viszonylatban is, ha telne rá nagyon komoly harcászati kivetülése lenne annak, ha lenne tankergép.

Akinek meg román-magyar stb agymenése van, az nézze meg, hogy a a legvadabb időkben török-görög ellentétnél, hány tankert emeltek a levegőbe?? nos 0-át..
Békeidős AP-ban ki emelget tankert...? Már elnézést, de elmentek otthonról? A tankerral békeidőben gyakorolnak harcászati gyakorlaton vagy csak magát a tankolást, máskülönben éles harcfeladat. A tanker nem air policy asset...

Komolyan mondom ennél kommentnél kerestem magam mögött a kandi kamerát, mert egyszerűen nem hiszem el, hogy képes volt bárki is ilyet leírni...

Ahogy rudi is írta, az országméret nem faktor, más egyéb harcászati haszna van a tankernek. Még Izraelnek is vannak tankerei, egy zsebkendőnyi országnak...


Ami jó lenne, az V4 hajózóképzés, második gripen század, de megfelelő repült órákkal, fegyverzettel, és elegendő müszakival és pilótával..
n+1-szerre írom le, a szárazföldiek ilyen kijelentésekért lassan már kilövési engedélyt kapnak a "légierősökre". Jó lenne. Persze... A Gripen század legalább bevethető és valami fegyverzet is. A szárazföldieknek meg 30 éves szemmel is elavult cuccai vannak a Mistral-t és Metisz-M-et kivéve.

Nos jeleleg még annyi AIM120 sincs amellyel egy javadalmazással az összes Griff a levegőbe emelkeden. Az mk82-es és LGBU, Maverick helyzet is siralmas és csa 5 Liteningünk van..
Akkor miért is második Grifff század kéne...?
A "csak" 5 Liteninget nem értem, hogy "csak". A gépek nagyobb hányada egyszerre csapásmérésben nem tud részt venni a flotta állománya miatt. Te komolyan azt hiszed, hogy minden USAF géphez van TGP...? Az F-35 részben azért is lett kurva drága, mert az integráltság miatt milyen gépen lesz TGP is. (Vagy javíts ki, ha tévednék és nem úgy készülnek a gépek, hogy nem jut majd mindbe...)

Bevethető hőkövető rakétánk sincs, remélem az IRIS-T beszerzését, (azok gyártják, akikkel éppen végett ért a szerződés a AIM-9 üzemidő hosszabbítással javítással kapcsolatban.)..
Lásd fent. Akkor hova akarunk 2. századot, amikor az elsőt is csak lízingelni tudjuk, de saját védelmi kultúra az önálló üzemetetéshez nincs. Mielőtt valaki műszaki magára veszi ezt, ez a TELJES védelmi kultúrára vonatkozik, kormány viktortól kezdve, a miniszterig a legutolsó műszakiig.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Miért vennénk mi brazil repülőt? Nem elég nagy Európa?
Europa merete szamit itt a legkevesbe. Attol kene venni aki barat es van megfelelo cucca, de olyan meg nincs... igy marad az, hogy ki legalabb nem ellenseges, szoval kinek fog nem olyan vastagon fogni a ceruzaja. Es ez Brazilia, ha a minoseg es az ar is szamit, legalabb egy kicsit.
Errol jut eszembe, ez epp olyan mint amikor azon sirnak egyesek, hogy miert nem Kanadaban kepzik a pilotakat mostantol... na Kanadanal ellensegesebb allam nem igazan van Mo fele mostanaban (talan csak Ukrajna), szoval lehet gondolkodni, hogy miert nem. (Ha valaki nem tudna, ott a Trudo a miniszterelnok, homokos mint a Micron.)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and tindalos

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Ne vedd sértésnek, de sokszor te is igencsak meredek dolgokat tudsz leírni. Az F-35 cikked első részében is voltak, khöm...
... igencsak homlokráncolós pillanatok.

A fenti vita egy része nem arról szólt (rudival), hogy akkor X összeg és legyen tanker vagy sem. Még magyar viszonylatban is, ha telne rá nagyon komoly harcászati kivetülése lenne annak, ha lenne tankergép.


Békeidős AP-ban ki emelget tankert...? Már elnézést, de elmentek otthonról? A tankerral békeidőben gyakorolnak harcászati gyakorlaton vagy csak magát a tankolást, máskülönben éles harcfeladat. A tanker nem air policy asset...

Komolyan mondom ennél kommentnél kerestem magam mögött a kandi kamerát, mert egyszerűen nem hiszem el, hogy képes volt bárki is ilyet leírni...

Ahogy rudi is írta, az országméret nem faktor, más egyéb harcászati haszna van a tankernek. Még Izraelnek is vannak tankerei, egy zsebkendőnyi országnak...



n+1-szerre írom le, a szárazföldiek ilyen kijelentésekért lassan már kilövési engedélyt kapnak a "légierősökre". Jó lenne. Persze... A Gripen század legalább bevethető és valami fegyverzet is. A szárazföldieknek meg 30 éves szemmel is elavult cuccai vannak a Mistral-t és Metisz-M-et kivéve.


Akkor miért is második Grifff század kéne...?
A "csak" 5 Liteninget nem értem, hogy "csak". A gépek nagyobb hányada egyszerre csapásmérésben nem tud részt venni a flotta állománya miatt. Te komolyan azt hiszed, hogy minden USAF géphez van TGP...? Az F-35 részben azért is lett kurva drága, mert az integráltság miatt milyen gépen lesz TGP is. (Vagy javíts ki, ha tévednék és nem úgy készülnek a gépek, hogy nem jut majd mindbe...)


Lásd fent. Akkor hova akarunk 2. századot, amikor az elsőt is csak lízingelni tudjuk, de saját védelmi kultúra az önálló üzemetetéshez nincs. Mielőtt valaki műszaki magára veszi ezt, ez a TELJES védelmi kultúrára vonatkozik, kormány viktortól kezdve, a miniszterig a legutolsó műszakiig.
Nagyjabol egyetertek, de a "csak lizingelni" reszt felejtsd el, ez penzugyi kerdes, nem harcaszati/mernoki/akarmi. Rohadt jo penzugyi konstrukcio a lizing, semmi baj vele. Nem jelenti, hogy barmiben hatrany lenne ami a hasznalatot erinti, sot. Csak azert kaphattuk meg oket igy, mert rohadt pici a piacuk (az orszagoknak csak max. 5%-a olyan hulye, hogy ne a baratjatol vegyen es hat a 10 millios Svedisztannak nem sok baratja van...), kenytelenek voltka elfogadni, hogy nem tesszuk le egyben a let elore mint az normalis lenne. USA, Oroszo nem kell hogy igy adja a gepeit...
 
M

molnibalage

Guest
Nagyjabol egyetertek, de a "csak lizingelni" reszt felejtsd el, ez penzugyi kerdes, nem harcaszati/mernoki/akarmi. Rohadt jo penzugyi konstrukcio a lizing, semmi baj vele. Nem jelenti, hogy barmiben hatrany lenne ami a hasznalatot erinti, sot. Csak azert kaphattuk meg oket igy, mert rohadt pici a piacuk (az orszagoknak csak max. 5%-a olyan hulye, hogy ne a baratjatol vegyen es hat a 10 millios Svedisztannak nem sok baratja van...), kenytelenek voltka elfogadni, hogy nem tesszuk le egyben a let elore mint az normalis lenne. USA, Oroszo nem kell hogy igy adja a gepeit...
A gripenes írásban láthatod, hogy milyen iszonyatosan drága így a Gripen...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Mert lényegében két típus jöhet szóba, a C-130J és a KC390. Nincs elérhető árú európai termék ebben a kategóriában, az A400M luxuskategória, az An-70 megszűnt produktum az ukrajnai gépiparral együtt. Ennyi kábé.
Akkor hajrá a magyar gépiparnak.
https://cs.wikipedia.org/wiki/CASA_CN-235
Fogni egy ilyen repülőt, bele két gázcsövet tele petróval, két UPAZ konténert, meg pár csövet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 371
74 234
113
Én meg a tanker kérdés közben azon gondolkodom, hogy a radarjaink mennyire látnak be Szerbia és Románia felé. És ő radarjaik Magyarország felé? Milyen távolságból észlelik a földközelben érkező gépeket a magyar a radarok? És a Gripenek? Kerülhetnek-e olyan helyzetbe a szerb-román gépek megfelelő időzítéssel hogy a tankoló Gripeneket meglepik? Mert Sopron környéke is csak 400 km-re van Batajnicától, a határtól meg 250 km, ami egy hangsebesség felé gyorsuló vadászgéppel nem távolság. Persze a megoldás a 4 gép és 1 tanker állandó reptetése ilyen helyzetben. Csak kérdés hogy ezt meddig bírják a gépek...

Tanker helyett nem légtérellenőrző kellene inkább? Azt is nagyon kínálták a svédek a Gripen mellé.

(Csak hogy legyen egy újabb téma amin lehet vitatkozni ..... növekszik a hozzászólások száma, pörög a topik, éljen soká a HTKA fórum :D)
 
M

molnibalage

Guest
Én meg a tanker kérdés közben azon gondolkodom, hogy a radarjaink mennyire látnak be Szerbia és Románia felé. És ő radarjaik Magyarország felé? Milyen távolságból észlelik a földközelben érkező gépeket a magyar a radarok? És a Gripenek? Kerülhetnek-e olyan helyzetbe a szerb-román gépek megfelelő időzítéssel hogy a tankoló Gripeneket meglepik? Mert Sopron környéke is csak 400 km-re van Batajnicától, a határtól meg 250 km, ami egy hangsebesség felé gyorsuló vadászgéppel nem távolság. Persze a megoldás a 4 gép és 1 tanker állandó reptetése ilyen helyzetben. Csak kérdés hogy ezt meddig bírják a gépek...

Tanker helyett nem légtérellenőrző kellene inkább? Azt is nagyon kínálták a svédek a Gripen mellé.

(Csak hogy legyen egy újabb téma amin lehet vitatkozni ..... növekszik a hozzászólások száma, pörög a topik, éljen soká a HTKA fórum :D)
Ezerszer mondtam már. Az F-16CJ supplement az alap. Azzal számold ki, baromi erős viszonyítási alap. Az elérhető F-15 FM-ek alapján is számolható azok képességei. Az már két gép átlaga.

A HT Összefoglalóban minden ott van, hogy egy ilyen számítást meg tudj csinálni. Ha nagyon kell, akkor megcsinálom én, csak nem most. Kedden vagy szerdán emlékeztess rá. Addig nincs rá időm.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tanker helyett nem légtérellenőrző kellene inkább? Azt is nagyon kínálták a svédek a Gripen mellé.
Kiváló felvetés.
De, AWACS is kéne (de nem tanker helyett, hanem mellett) meg még inkább ISR gép.
Megjegyzem az A319-et ilyen feladattokra tényleg át lehetne építeni (de akkor meg nem lenne csapatszállító, úgyhogy inkább vegyenek újat)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Én meg a tanker kérdés közben azon gondolkodom, hogy a radarjaink mennyire látnak be Szerbia és Románia felé. És ő radarjaik Magyarország felé? Milyen távolságból észlelik a földközelben érkező gépeket a magyar a radarok? És a Gripenek? Kerülhetnek-e olyan helyzetbe a szerb-román gépek megfelelő időzítéssel hogy a tankoló Gripeneket meglepik? Mert Sopron környéke is csak 400 km-re van Batajnicától, a határtól meg 250 km, ami egy hangsebesség felé gyorsuló vadászgéppel nem távolság. Persze a megoldás a 4 gép és 1 tanker állandó reptetése ilyen helyzetben. Csak kérdés hogy ezt meddig bírják a gépek...

Tanker helyett nem légtérellenőrző kellene inkább? Azt is nagyon kínálták a svédek a Gripen mellé.

(Csak hogy legyen egy újabb téma amin lehet vitatkozni ..... növekszik a hozzászólások száma, pörög a topik, éljen soká a HTKA fórum :D)
Léggömb-radart szerettek volna beszerezni a 90es évekbeli álmodozások igején.Emlékszem a HTben még végig is vették az akkor létező tipusokat.Nem egy E7,de 3000m üzemimagasságrol megfelel a mi igényeinknek-joval olcsobban