Jaj, hagyd mar ezt a NATO-t... ha nincs baratod (Mo-nak nincs) akkor pusztan a szerzodes betuje kedveert senki sem fog neked segiteni. Majd ha a szerbek mar mindenkit karoba huztak Szegeden, akkor a NATO majd tesz egy nyilatkozatot, hogy o nyugtalan...Bevallom örülök, hogy nem néhány hozzászóló vezeti a beszerzéseket a Honvédségnek..
Egyébként a második Gripen századot tényleg nyilvatkoztva a hadügyérünk, de azt is, hogy a légcsavaros Zlin és a Gripen közé beszerzünk egy köztek sugárhajtású típust gyakorlásra.. Nos és benne vagyunk az NG programban, több főtisztünket le is fényképezték klf. NG-s cseh rendezvényen... (valószínűleg a 2. jelenleg repülőgép nélküli század kecson nem Griff hanem NG lesz sajnos. Ez teljesen értelmetlen, mert ennyi harci gépre ismét V4 vagy más koopordukcióban kéne pilótákat képezni, mert pedig "nemzeti" módon, ekkor légterekkel, lőterekkel és lassan oktatók nélkül..
Az A319 átalakítás, és a őrjáatozási idő stb. pedig háát... Kis hazánkba széttelepítve a Gripeneket (ha lenne elég áttelepülő konténer meg fegyverzet). szóval riadókészültségből max. 15 perc alatt fel lehet küldeni. NATO szövetséges környezetben ez több mint elég és minősített helyzetben pedig ott van a NATO tankerflotta.. Akinek meg román-magyar stb agymenése van, az nézze meg, hogy a a legvadabb időkben török-görög ellentétnél, hány tankert emeltek a levegőbe?? nos 0-át..
Vannak olyan képességek amelyek középhatalmaknak kell biztosítani a kisebb országoknak, ilyen a tanker. A tankerképességgel élni és használni, viszont minden NATO tagnak akinek van arra alkalmas repülőgépe a combat ready-hoz tartozik.. NOs nálunk is van ilyen képesség, a cseheknél is van, belgáknak is van, norvégoknak is van, görögöknek is van stb.. pedig nincs tankerünk..
Ehhez az A319 agymenéshez nem ohajtok hozzászólni, mert marhaság.. Kellett végre két csapatszállító, nekünk amely jó kormányzati repülésekre is. A NATO és egyéb missziós feladatok biztosítására alkalmasak, kár, hogy nagyméretű teherajtót és azzal nagyobb teherszállító képességet nem szereltek be. A moduláris egészésgügyi szekciót viszont két változatban is lehet használni. A katonai komm eszközök beszerelésével ezeket a gépeket majd 2 évtizedig is használhatjuk. A bizjet alkalmas a kisebb kormányküldöttségek és katonai delegációk szállítására. Most úgy áll az ország, hogy tudtunk venni. ez is 20 évig repülhet..
Persze az A3019 helyett lehetett volna akár használt B737 is pld. de környezetünkben 3 ország is használja, és a németek is ezzel reptetik Merkelt. A bizjet pedig, háát nem kellett volna éppen a csúcskategóriás, és némileg megbizhatatlanabb nekünk overkill hatótávolságú változatból venni, elég lett volna a 900-as is.
De ez van.
A "rámpás" csapatszállítóként akár a CASA, akár a Alenia gépe jön, szerintem még utántöltő csonk sem lesz rajta (a cseh és szlovák gépeken sincs) nemhogy azokkal tankerkodnánk. A KC390 lehetséges típus lenne, de 2-3 év múlva, ha a sorozatgyártás elindul.. Ennek ellentmond,hogy viszonylag nagyméretű, gyakorlailag C-130 kategoria, amelyet már 1x felajánlott nekünk az USA, de nem kellett - mert sokat kellett volna költeni a nagyjavításukra . Igaz van az osztrákoknak is, meg a Lengyeleknek, románoknak is. (utóbbi két ország már nem a mi kategóriánk, a sogorok gépe meg marharégi, most nem tudom mit választanának.. Én nem hiszek sem új, sem használt herky beszerezésben, különösen nem multitanker funkcióban.
Ami jó lenne, az V4 hajózóképzés, második gripen század, de megfelelő repült órákkal, fegyverzettel, és elegendő müszakival és pilótával..
Nos jeleleg még annyi AIM120 sincs amellyel egy javadalmazással az összes Griff a levegőbe emelkeden. Az mk82-es és LGBU, Maverick helyzet is siralmas és csa 5 Liteningünk van.. Bevethető hőkövető rakétánk sincs, remélem az IRIS-T beszerzését, (azok gyártják, akikkel éppen végett ért a szerződés a AIM-9 üzemidő hosszabbítással javítással kapcsolatban.)..
Ennyi..
(Ezert is tragikus, hogy Mo ragaszkodik ahhoz, hogy ne legyen egy baratja sem -"legyunk semlegesek"!)